Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1071
Likede indlæg: 7834

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 22. jun 2016, 09:43

Jeg kan faktisk ikke fordrage min veninde mere. Sådan helt ærligt, hun er intrigant, sladrer og søger aldrig kontakt mere, kun for at hører om der er noget sladder. Det er der måske nok, men jeg gider ikke komme med det, både fordi det ikke rigtigt er min stil men også fordi det altid bliver en fjer der bliver til 5 høns fordi hun bygger videre på alt, hvis ikke det er "spændende" nok.

Jeg ved ikke helt hvad jeg så engang. Egentligt er hun en sød pige på mange måder, men jeg føler egentligt jeg er blevet brugt i mangel af bedre og jo mere jeg får øjnene op for tingene, jo mere ked af det bliver jeg at jeg har fortalt hende så mange ting (om mig og mit liv), nu holder jeg kortene tæt til kroppen omkring det og det har virkelig vist hvordan det nok er. Hun opsøger mig en sjælden gang for at høre til mit liv, jeg har kun lidt at sige, 5 minutter efter er hun væk. Lidt som om, nåhr her var ikke noget spændende, så er du lidt lige meget nu. Jeg synes det er fucking ØV, for jeg troede faktisk i lang tid at jeg i hende havde en jeg kunne dele hvad der rørte sig i mit liv med, men jeg tog rigtig meget fejl og det er en pisseøv følelse at sidde med :trist:.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1774

Indlægaf hotlips » 22. jun 2016, 10:52

Jeg synes at foreslå mere modersmålsundervisning til skolebørn der bruger arabisk til at opføre sig dårligt må være en tilståelse af at man VIL vælge skyklapper uanset hvor tydeligt det er at integration har fejlet.

Jeg ville føle det som decideret hån hvis jeg var blevet mobbet eller svinet til i det omfang der beskrives i den phd og de der gør det må da vride sig af krampelatter bare ved tanken.
3
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 22. jun 2016, 21:01

Fuck det og jeg bør holde mig til en. Jeg fucking bager på jer alle sammen, altså :lun:.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 237
Likede indlæg: 1652

Indlægaf Sophies-mor » 22. jun 2016, 21:06

icelady skrev:
Lurende Peber skrev:Det ville nu også være et fint emne for en sang :lun:

Jødekager året rundt :ivrig:

:savl:
Min farfars hjemmebagte jødekager :lun:
Øj de var gode :love:
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 408
Likede indlæg: 3904

Indlægaf Sophaya » 22. jun 2016, 21:53

Æske skrev:Jeg synes min venindes nuværende graviditet er en rigtig dårlig ide.

Samme her - min venindes graviditet er også virkelig en dårlig ide.
0
x
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 831
Likede indlæg: 11770

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jun 2016, 07:06

Jeg finder ikke Skt. Hans-bål hyggelige.
Jeg er udmærket klar over, at de ikke imiterer senmiddelalderen og renæssances henrettelsesbål, men det er den association, jeg personligt får, og der stopper hyggen så for mig.
3
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 23. jun 2016, 07:55

:fløjt:.

lol.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
18
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 403
Likede indlæg: 4503

Indlægaf dgd2007 » 23. jun 2016, 08:20

DetSorteCirkus skrev:Jeg finder ikke Skt. Hans-bål hyggelige.
Jeg er udmærket klar over, at de ikke imiterer senmiddelalderen og renæssances henrettelsesbål, men det er den association, jeg personligt får, og der stopper hyggen så for mig.

Nej, det er da også en grum tradition, når man tænker over det.
Det tror jeg bare aldrig rigtigt, jeg har gjort - men bare taget det som et flot bål i sommerlandet :genert:
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 831
Likede indlæg: 11770

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jun 2016, 08:37

dgd2007 skrev:Nej, det er da også en grum tradition, når man tænker over det.
Det tror jeg bare aldrig rigtigt, jeg har gjort - men bare taget det som et flot bål i sommerlandet :genert:

Jeg finder ikke traditionen grum. Det er et hedensk bål til at holde ondsindede overnaturlige væsener væk. Det er fint med mig.
Men jeg synes, at det er synd, at man for 100-150 år siden fik rodet signalerne sammen ved at sætte en heks ovenpå og dermed også mudrede meningen af disse strofer fra midsommervisen til:

"Hver by har sin heks,
og hver sogn sine trolde.
Dem vil vi fra livet med glædesblus holde"

Digteren hentyder ikke til hekseafbrænding, men netop til den hedenske skik med at tænde bål for at skræmme onde kræfter væk.

For mig personligt skyldes associationen, at de fleste bål, jeg i embeds medfør har læst om, har været brugt til henrettelse, men det skal andre ikke lide under. Det er bare inde i mit hoved, at sammenkoblingen sker :) Jeg kan ikke stå ved et bål uden at tænke på, hvor modbydeligt det må være at dø ved brænding og kvælning.
4
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 403
Likede indlæg: 4503

Indlægaf dgd2007 » 23. jun 2016, 08:43

For øvrigt synes jeg, at Shubiduas melodi er meget bedre end den rigtige (den er jo slet ikke til at synge) :)
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 622
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 12109

Indlægaf icelady » 23. jun 2016, 08:44

Jeg har det som dig; jeg ser det også bare som et flot bål :)

Jeg tænker ikke over hvad det traditionelt har været; ligesom jeg heller ikke tænker over, at i fordums tid var der en kat i fastelavnstønden.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 695
Likede indlæg: 5666

Indlægaf ManicNinja » 23. jun 2016, 08:51

kidkomb skrev:
Samano skrev:Hader også den sang!!

Jeg synes det lyder som om han forsøger at jodle, mens han skider i et tomt omklædningsrum.

Dén foromtale kunne faktisk godt friste mig lidt til at høre den. Er ikke helt sikker på, hvordan jeg skal tackle, at dét frister ... :genert: :gruble:
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 316
Likede indlæg: 5555

Indlægaf Flora » 23. jun 2016, 08:51

icelady skrev:

Jeg har det som dig; jeg ser det også bare som et flot bål :)

Jeg tænker ikke over hvad det traditionelt har været; ligesom jeg heller ikke tænker over, at i fordums tid var der en kat i fastelavnstønden.

Seriøst?? Var der oprindeligt en ægte kat i fastelavnstønden? Ej, hvor grusomt! :nerve:
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1347
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 11704

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 08:52

ManicNinja skrev:
kidkomb skrev:
Samano skrev:Hader også den sang!!

Jeg synes det lyder som om han forsøger at jodle, mens han skider i et tomt omklædningsrum.

Dén foromtale kunne faktisk godt friste mig lidt til at høre den. Er ikke helt sikker på, hvordan jeg skal tackle, at dét frister ... :genert: :gruble:

Gør det! :devil:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 622
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 12109

Indlægaf icelady » 23. jun 2016, 08:54

Flora skrev:
Seriøst?? Var der oprindeligt en ægte kat i fastelavnstønden? Ej, hvor grusomt! :nerve:

Ja, desværre.

Helt frem til slutningen af 1800-tallet, kunne man opleve tøndeslagning med en levende kat. Et af de seneste eksempler stammer fra 1880´ernes Reersø. Som regel fik de danske katte lov at løbe, når bunden var gået ud af tønden.

Sakset herfra: http://www.historie-online.dk/special/faste/katten.htm
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"