Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1051
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 11708
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 2. aug 2016, 13:47

Smiling_Goat skrev:Da PC-spil kom frem var det for galt, for de unge mennesker kom ikke ud at røre sig. De sad dér, muret inde bag hver sin skærm og fik hverken frisk luft eller motion.

Nu har vi så fået Pokémon-spillet, hvor man rent faktisk kommer ud i naturen og bevæger sig, og så er det forkert, fordi man nogle gange kigger på en skærm imens.

Jamen altså..

Jeg er også sikker på, man syntes grammofonpladen var en unødvendig, larmende tidsrøver, da den kom frem. "Hvorfor kan man ikke bare føre en samtale uden at have al den skratten i baggrunden?" :D .. Sådan er det nok bare med nye ting.

Og da cd'en kom: "Hvorfor nu det? Vi har da musik i forvejen. Nu skal vi bare pålægges en udgift til sådan en compact disc afspiller".
5
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
paint
Kort karma: 219
Likede indlæg: 7282

Indlægaf paint » 2. aug 2016, 14:04

Ado skrev:
Smiling_Goat skrev:Da PC-spil kom frem var det for galt, for de unge mennesker kom ikke ud at røre sig. De sad dér, muret inde bag hver sin skærm og fik hverken frisk luft eller motion.

Nu har vi så fået Pokémon-spillet, hvor man rent faktisk kommer ud i naturen og bevæger sig, og så er det forkert, fordi man nogle gange kigger på en skærm imens.

Jamen altså..

Jeg er også sikker på, man syntes grammofonpladen var en unødvendig, larmende tidsrøver, da den kom frem. "Hvorfor kan man ikke bare føre en samtale uden at have al den skratten i baggrunden?" :D .. Sådan er det nok bare med nye ting.

Og da cd'en kom: "Hvorfor nu det? Vi har da musik i forvejen. Nu skal vi bare pålægges en udgift til sådan en compact disc afspiller".

Og da bilen (Automobilen) kom på markedet, var der ingen ende på forudsigelserne om, at ingen normale mennesker, ved deres fulde fem, ville købe sådan et farligt, larmende, osende og stinkende 'apparat', når man kunne bruge en hest.

Bill Gates, skulle i øvrigt, i 1995 have udtalt at Internettet, efter hans mening, bare var en døgnflue. ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 558
Likede indlæg: 6947

Indlægaf dgd2007 » 2. aug 2016, 14:11

paint skrev:Og da bilen (Automobilen) kom på markedet, var der ingen ende på forudsigelserne om, at ingen normale mennesker, ved deres fulde fem, ville købe sådan et farligt, larmende, osende og stinkende 'apparat', når man kunne bruge en hest.

Bill Gates, skulle i øvrigt, i 1995 have udtalt at Internettet, efter hans mening, bare var en døgnflue. ;)

:D Er der ikke gået lidt rigeligt kult i den, hvis I sammenligner Pokomon med opfindelsen af bilen eller internettet? :gruble:
0
Brugeravatar
paint
Likede indlæg: 7282

Indlægaf paint » 2. aug 2016, 14:15

dgd2007 skrev:
paint skrev:Og da bilen (Automobilen) kom på markedet, var der ingen ende på forudsigelserne om, at ingen normale mennesker, ved deres fulde fem, ville købe sådan et farligt, larmende, osende og stinkende 'apparat', når man kunne bruge en hest.

:D Er der ikke gået lidt rigeligt kult i den, hvis I sammenligner Pokomon med opfindelsen af bilen eller internettet? :gruble:

Pointen, for mit vedkommende, var nu også mere det faktum, at ting udvikler sig, samt at forudsigelser sjældent holder. ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Smiling_Goat
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9094

Indlægaf Smiling_Goat » 2. aug 2016, 14:21

paint skrev:
Ado skrev:

Jamen altså..

Og da bilen (Automobilen) kom på markedet, var der ingen ende på forudsigelserne om, at ingen normale mennesker, ved deres fulde fem, ville købe sådan et farligt, larmende, osende og stinkende 'apparat', når man kunne bruge en hest.

Uh uh og da støvsugeren kom frem, var der ikke nogen, der gad købe den, for det var jo det, man havde en kost til. Det krævede adskillige forsøg, fra flere forskellige producenter, før man endelig fandt den rigtige markedsføring, og den blev en succes.

(og nu skal jeg nok stoppe med (geniale) eksempler :genert: )
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 517
Likede indlæg: 9605

Indlægaf Animi » 2. aug 2016, 14:36

Hehe, omvendt så oplever jeg at det at være imod noget bestemt, også ofte er en ureflekteret massebevægelse :D
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 716
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14437

Indlægaf icelady » 2. aug 2016, 14:45

Vi er alle lemminger, dog på hver sin måde.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Oveditlevsen
Kort karma: 23
Likede indlæg: 583

Indlægaf Oveditlevsen » 2. aug 2016, 15:09

icelady skrev:Jeg kan godt lide Uffe Holm.

Jeg tilslutter mig også, så inklusiv Uffes forældre er vi da mindst fire som godt kan lide ham. :D

Det er jo en ren hetz af champen :trist: :naughty:
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 716
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14437

Indlægaf icelady » 2. aug 2016, 15:12

Oveditlevsen skrev:
Jeg tilslutter mig også, så inklusiv Uffes forældre er vi da mindst fire som godt kan lide ham. :D

Det er jo en ren hetz af champen :trist: :naughty:

Mon ikke champen overlever :D Han er vist generelt ligeglad med andres opfattelse af ham :D
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1248

Indlægaf Pixie88 » 2. aug 2016, 15:25

Vi har en masse tøj og overtøj vi ikke gider bruge længere, men som er i fin stand. Burde aflevere det i en genbrug eller tøj container, men jeg gider ikke vaske 3-4 sække tøj, så det bliver smidt ned til storskrald.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Akehurst2
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8292

Indlægaf Akehurst2 » 2. aug 2016, 15:29

Pixie88 skrev:Vi har en masse tøj og overtøj vi ikke gider bruge længere, men som er i fin stand. Burde aflevere det i en genbrug eller tøj container, men jeg gider ikke vaske 3-4 sække tøj, så det bliver smidt ned til storskrald.

Skal det da være nyvasket?

Når jeg samler tøj til genbrug, så vasker jeg det ikke først. Det er ikke beskidt (som i at jeg ville have vasket det inden jeg tog det på, hvis jeg selv skulle bruge det), men det er ikke nødvendigvis nyvasket.
6
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1109
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 10899

Indlægaf Daine » 2. aug 2016, 17:01

Sjo skrev:Man bliver ikke nødvendigvis af en god sanger af at få en brudekjole på...

Øv, der røg dén sangkarriere ... Billede
4
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
Sangius
Likede indlæg: 4689

Indlægaf Sangius » 2. aug 2016, 17:11

Pixie88 skrev:Vi har en masse tøj og overtøj vi ikke gider bruge længere, men som er i fin stand. Burde aflevere det i en genbrug eller tøj container, men jeg gider ikke vaske 3-4 sække tøj, så det bliver smidt ned til storskrald.

Hvorfor skulle du dog også vaske det. Det gør de vel alligevel, når de modtager tøjet?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 5458

Indlægaf HappyPaww » 2. aug 2016, 17:14

Sangius skrev:

Hvorfor skulle du dog også vaske det. Det gør de vel alligevel, når de modtager tøjet?

Nej - hvis organisationerne skulle vaske alt det tøj er fik ind, ville det jo koste virkelig mange penge og ressourcer. Det bliver sorteret i hhv det der kan sælges i genbrugsbutikker, det der skal sendes ud til nødhjælp og så det der er for slidt/beskidt til nogle af delene... Jeg synes i øvrigt det er vildt upassende at aflevere beskidt og ulækkert tøj til genbrug :badr:
1
Brugeravatar
Sangius
Likede indlæg: 4689

Indlægaf Sangius » 2. aug 2016, 17:17

HappyPaww skrev:
Sangius skrev:

Nej - hvis organisationerne skulle vaske alt det tøj er fik ind, ville det jo koste virkelig mange penge og ressourcer. Det bliver sorteret i hhv det der kan sælges i genbrugsbutikker, det der skal sendes ud til nødhjælp og så det der er for slidt/beskidt til nogle af delene... Jeg synes i øvrigt det er vildt upassende at aflevere beskidt og ulækkert tøj til genbrug :badr:

Med mindre du direkte afleverer beskidt tøj, så kan jeg ikke se problemet. Jeg har aldrig vasket det tøj jeg har afleveret, det har blot været noget gammelt tøj, jeg ikke brugte mere. Kan ikke afvise, at jeg har brugt tøjet en gang eller to, og at det derefter bare har ligget i skuffen i en evighed. Men jeg har da aldrig afleveret direkte beskidt tøj, som lugtede grimt.
4

Tilbage til "Generelt"