Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 24. jun 2016, 10:09

kidkomb skrev:Gud fader bevares, hvor er jeg pissetræt af, at man ikke kan synes, at Thulesen-Dahl har sagt noget klogt, eller at Johanne havde en rigtig god pointe, eller at Støjberg lige fik vinklet noget på en fin måde, eller at Alternativet har fremført et synspunkt man er enig i.
For det er åbenbart kun tilladt at have sort/hvide holdninger til politikere (og politik i det hele taget) og Gud nåde og trøste den, der agiterer for en nuanceret tilgang til tingene. Medmindre, selvfølgelig, at det er midterpartierne vi snakker om. Så må man gerne.
Fordi det er helt umuligt, at være enig i noget som helst en politiker siger, uden at være enig i resten :stoned:
Jeg bliver så rasende over, at man bliver taget op som et uartigt barn og smidt ned i en kasse og knaldet låget i, inden man overhovedet har snakket færdig.
Det lukker for al interessant debat, fordi det, nå, ja, så ikke er en debat længere.

EDIT: Når jeg skriver debat, så mener jeg ikke denne debat! Men ude i det virkelig liv.

Hold kæft hvor har du ret. Det er virkelig trættende. Eksempel, jeg synes generelt set at Joachim B. Olsen er en fjols, hvilket jeg aldrig har lagt skjul på, men derfor gider jeg da ikke, at være så blændet af det, at jeg ikke kan have lov til at reagere på det også hvis han siger noget jeg synes giver fin mening og det har jeg faktisk taget ham i i hvert fald to gange på det seneste.

Hvis INTET i verden er sort/hvidt (og det mener jeg ikke det er), så skal synes på fx politikere sgu heller ikke være det.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9688

Indlægaf kidkomb » 24. jun 2016, 10:13

Tak, Shuruq!
Jeg turde faktisk slet ikke nævne Joachim :lol:
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 24. jun 2016, 10:16

kidkomb skrev:Tak, Shuruq!
Jeg turde faktisk slet ikke nævne Joachim :lol:

Selv tak :-D.

Nej, det er måske heller ikke det mest sikre :lol:. Jeg giver ham generelt megen modstand, men så vil jeg også være kvinde nok til at sige thumbs up, de sjældne gange han ikke bare brækker sig.

Til gengæld, mangler jeg stadig at snuppe Støjberg i at sige noget klogt, men det kommer måske, jeg tvivler dog :lol:.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8420
Kontakt:

Indlægaf Ado » 24. jun 2016, 10:24

HappyPaww skrev:
Ado skrev:Jeg kan godt lide Bilka. Der er desuden ingen der ville brokke sig, hvis Bilka midt i december havde en "Sommer i december" event.

Jo! Hver ting til sin tid - og lad os da bevare charmen og hyggen ved de forskellige sæsoner og højtider! Jeg spiser ikke koldskål og går rundt med en stor solhat i december, og jeg gider ikke julemænd og vintermad i Juni!

Jamen, det er da rigtigt. Men det skorter dælme ikke på Weber-folk, som klynker efter sommer året rundt. :D
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1638

Indlægaf dykkersild » 24. jun 2016, 10:30

HappyPaww skrev:
Marichen12 skrev:
dykkersild skrev:Samtlige kolleger med børn "kommer lige lidt senere" fordi der er afslutningsmorgenbrød i børnehave, skole whatever idag.
Jeg syntes, at der er ved at tage overhånd med morgenmad og eftermiddagsting som forældrene lige skal smutte til i arbejdstiden.

Det synes flere af "os med børn" også!

Ja lige præcis. Vi vil jo gerne deltage i vores børns arrangementer osv., men det kan også blive for meget, og man kan føle sig som en lus mellem to negle...

I de tilfælde, hvor jeg skal gå tidligt fx for en sommerfest eller noget i vuggestuen, indhenter jeg "bare" tiden en anden dag og arbejder længe eller derhjemme om aftenen. Det har mine kolleger heldigvis fuld forståelse for.

Det her var ikke et angreb på forældrene - selv om der naturligvis er nogen som får nogle af arrangementer hurtigt overstået og andre (heldigvis få) der faktisk trækker den langt ud over grænsen for "jeg kommer lige lidt senere". Det er heller ikke alle, der kan klare deres job på andre tidspunkter.

Jeg forstår ikke, at man kan forventer at forældre kan kommer snart sagt hver anden uge - omkring kl. 0830 og lige blive en times tid og også gerne lige rydde op. Eller komme til eftermiddagshygge kl. 1600 medbringende en frisk salat. Det hænger ikke sammen med at passe sit job sammen med sine kolleger.
5
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 24. jun 2016, 10:33

dykkersild skrev:
HappyPaww skrev:
Marichen12 skrev:
dykkersild skrev:Samtlige kolleger med børn "kommer lige lidt senere" fordi der er afslutningsmorgenbrød i børnehave, skole whatever idag.
Jeg syntes, at der er ved at tage overhånd med morgenmad og eftermiddagsting som forældrene lige skal smutte til i arbejdstiden.

Det synes flere af "os med børn" også!

Ja lige præcis. Vi vil jo gerne deltage i vores børns arrangementer osv., men det kan også blive for meget, og man kan føle sig som en lus mellem to negle...

I de tilfælde, hvor jeg skal gå tidligt fx for en sommerfest eller noget i vuggestuen, indhenter jeg "bare" tiden en anden dag og arbejder længe eller derhjemme om aftenen. Det har mine kolleger heldigvis fuld forståelse for.

Det her var ikke et angreb på forældrene - selv om der naturligvis er nogen som får nogle af arrangementer hurtigt overstået og andre (heldigvis få) der faktisk trækker den langt ud over grænsen for "jeg kommer lige lidt senere". Det er heller ikke alle, der kan klare deres job på andre tidspunkter.

Jeg forstår ikke, at man kan forventer at forældre kan kommer snart sagt hver anden uge - omkring kl. 0830 og lige blive en times tid og også gerne lige rydde op. Eller komme til eftermiddagshygge kl. 1600 medbringende en frisk salat. Det hænger ikke sammen med at passe sit job sammen med sine kolleger.

Jeg er blevet en af de forældre, der ikke deltager i ting hver gang. Fx i dag morgenmad på skolen, jeg kan ikke lige komme 2 timer senere, faktisk var forældrene inviteret med til fest i aulaen efterfølgende og kunne tage vores børn med hjem fra 11.30...... Jo jo, min chef bliver da sikkert glad for, at jeg lige napper en fridag pga. sidste skoledag. :ninja:
1
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 24. jun 2016, 10:37

Jeg gider ikke at læse tråde, hvor man quoter 5-6 indlæg i sit eget indlæg. TRIM dog!
12
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 24. jun 2016, 10:39

Sjo skrev:Jeg gider ikke at læse tråde, hvor man quoter 5-6 indlæg i sit eget indlæg. TRIM dog!

Det er virkelig også noget der kan irritere mig grænseløst. Specielt hvis man læser med fra mobilen, så er quotene til sidst sådan at der står to ord pr linie og det bliver nærmest meterlange. Det er vildt forstyrrende.
2
Sjo

Indlægaf Sjo » 24. jun 2016, 10:41

ShuruQ skrev:Det er virkelig også noget der kan irritere mig grænseløst. Specielt hvis man læser med fra mobilen, så er quotene til sidst sådan at der står to ord pr linie og det bliver nærmest meterlange. Det er vildt forstyrrende.

Men flere gider ikke at trimme, fordi det er SÅÅÅÅÅ besværligt. Det er dræbende for debatten, hvilket er grunden til, at jeg ikke gider at deltage.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5755

Indlægaf Animi » 24. jun 2016, 10:47

Men det er altså besværligt at trimme fra mobilen :ninja:
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Sjo

Indlægaf Sjo » 24. jun 2016, 10:54

Animi skrev:Men det er altså besværligt at trimme fra mobilen :ninja:

Jeg forstår ikke besværligheden i det. Jeg kan sagtens trimme fra min mobil, men hvis man ikke gider, hvilket flere har givet udtryk for, så er man jo selv med til at ødelægge debatten med de megalange indlæg, som er røvsyge at læse. Selv på en PC.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5755

Indlægaf Animi » 24. jun 2016, 10:56

Sjo skrev:
Animi skrev:Men det er altså besværligt at trimme fra mobilen :ninja:

Jeg forstår ikke besværligheden i det. Jeg kan sagtens trimme fra min mobil, men hvis man ikke gider, hvilket flere har givet udtryk for, så er man jo selv med til at ødelægge debatten med de megalange indlæg, som er røvsyge at læse. Selv på en PC.

Jeg synes det er besværligt - ofte kommer jeg til at slette hele indlægget, så jeg skal begynde forfra
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 24. jun 2016, 11:11

Ado skrev:
HappyPaww skrev:
Ado skrev:Jeg kan godt lide Bilka. Der er desuden ingen der ville brokke sig, hvis Bilka midt i december havde en "Sommer i december" event.

Jo! Hver ting til sin tid - og lad os da bevare charmen og hyggen ved de forskellige sæsoner og højtider! Jeg spiser ikke koldskål og går rundt med en stor solhat i december, og jeg gider ikke julemænd og vintermad i Juni!

Jamen, det er da rigtigt. Men det skorter dælme ikke på Weber-folk, som klynker efter sommer året rundt. :D

De kan sgu da bare stege deres juleand på weberen. Det smager ganske fortræffeligt. :D
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8420
Kontakt:

Indlægaf Ado » 24. jun 2016, 11:16

Lemonella skrev:
Ado skrev:
HappyPaww skrev:

De kan sgu da bare stege deres juleand på weberen. Det smager ganske fortræffeligt. :D

Dét gør det. :D Men intet slår nu duften af en and i ovnen. :savl:
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2145

Indlægaf sigge » 24. jun 2016, 11:17

Jeg overvejer at lave risalamande i denne weekend. Nu er det jo snart jul. :jule:
6

Tilbage til "Generelt"