Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 319
Likede indlæg: 2236

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 9. aug 2016, 19:17

HappyPaww skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg synes faktisk, at det er piv-uhøfligt af mand og gæster (stedsøn og kæreste) at de - i de x antal timer besøger varede - kun lige kom ind i stuen for at sige hej og ellers stod og talte sammen i køkkenet.
Jeg nægter at stå op i så mange timer i mit køkken og snakke.

Spurgte du dem, om de ikke ville sætte sig ind i stuen med dig?

Jep.
"Jamen vi står lige så godt her"
:stoned:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 319
Likede indlæg: 2236

Indlægaf Sophies-mor » 9. aug 2016, 19:18

ManicNinja skrev:
Anne Droid skrev:
ManicNinja skrev:
Anne Droid skrev:Min mor vaskede mit lakerede gulv med brun sæbe og kunne ikke se det var et problem. Jeg kunne jo bare lade være med at have det stående under køkkenvasken, så det var faktisk min egen skyld (hendes ord).

Jeg har lakerede trægulve og har altid bare vasket dem i varmt vand med universalrengøring - derefter ofte et hold varmt vand uden rengøringsmiddel.

Men hvad er fejlen ved at gøre det i brun sæbe? Giver det skjolder, fedter gulvet eller?

Gulvet bliver meget glat og brun sæbe kan bruges til at fjerne lak og maling. Ingen af delene var jeg ret begejstret for.

Gisp! Var sgu ikke klar over, st brun sæbe ligefrem kunne fjerne lak. Så blev jeg da så meget klogere. Når jeg selv ville undlade at bruge brun sæbe til gulvvask, skyldes det det her med ultraglatte gulve.

Hvis du skal fjerne maling fx på dørgerækter, smøres der brun sæbe på, og sættes vita-wrap på. Vent 24 timer og fjern folien, så kan du skrabe malingen af.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 994
Likede indlæg: 7912

Indlægaf ManicNinja » 9. aug 2016, 19:58

Sophies-mor skrev:
ManicNinja skrev:
Anne Droid skrev:
ManicNinja skrev:
Anne Droid skrev:Min mor vaskede mit lakerede gulv med brun sæbe og kunne ikke se det var et problem. Jeg kunne jo bare lade være med at have det stående under køkkenvasken, så det var faktisk min egen skyld (hendes ord).

Jeg har lakerede trægulve og har altid bare vasket dem i varmt vand med universalrengøring - derefter ofte et hold varmt vand uden rengøringsmiddel.

Men hvad er fejlen ved at gøre det i brun sæbe? Giver det skjolder, fedter gulvet eller?

Gulvet bliver meget glat og brun sæbe kan bruges til at fjerne lak og maling. Ingen af delene var jeg ret begejstret for.

Gisp! Var sgu ikke klar over, st brun sæbe ligefrem kunne fjerne lak. Så blev jeg da så meget klogere. Når jeg selv ville undlade at bruge brun sæbe til gulvvask, skyldes det det her med ultraglatte gulve.

Hvis du skal fjerne maling fx på dørgerækter, smøres der brun sæbe på, og sættes vita-wrap på. Vent 24 timer og fjern folien, så kan du skrabe malingen af.

Jamen, jeg tager skam jeres ord for det. :)
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1373

Indlægaf BlueBunny » 9. aug 2016, 20:18

Ved godt man ikke må sige det... der er nogle mennesker som er så negative i deres tilgang til livet og ser farer og onde mennesker overalt, at det dræner helt utrolig meget. Hold nu k*** og kom ind i kampen. Vær dog glad for alt det gode som er overalt - det er bare at åbne øjnene.
11
HappyHippo
Kort karma: 64
Likede indlæg: 954

Indlægaf HappyHippo » 9. aug 2016, 22:51

Sophies-mor skrev:
ManicNinja skrev:
Anne Droid skrev:
ManicNinja skrev:

Det er jo ligesom at rengøre ovnen :D
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 218
Likede indlæg: 4286

Indlægaf sigge » 10. aug 2016, 13:46

Brun sæbe er for dit hjem, hvad mandelolie er for din krop. Eller...
6
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1539

Indlægaf englishchannel » 10. aug 2016, 15:14

Jeg synes Emilie-sagen er trist, men hvor bliver jeg dog irriteret på folk, der en måned efter hendes forsvinding stadig tipper politiet (og medierne) om, at de er sikre på at have set hende et sted i Danmark.

Hun er landets mest eftersøgte person, hvis billede bogstaveligt talt har været i medierne hver dag siden. Hvis hun gik frit rundt i Skive (og hvor "hun" ellers er blevet "set"), ville det være blevet opdaget for længst.

Jeg ved godt, at folk bare vil hjælpe, men hav dog noget kritisk sans og lad være med at give familien falske forhåbninger.
6
Brugeravatar
ina
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1462

Indlægaf ina » 10. aug 2016, 18:40

Det klæder meget få ører, at have øreringe i.

:genert:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 305
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 5483

Indlægaf HappyPaww » 10. aug 2016, 18:40

englishchannel skrev:Jeg synes Emilie-sagen er trist, men hvor bliver jeg dog irriteret på folk, der en måned efter hendes forsvinding stadig tipper politiet (og medierne) om, at de er sikre på at have set hende et sted i Danmark.

Hun er landets mest eftersøgte person, hvis billede bogstaveligt talt har været i medierne hver dag siden. Hvis hun gik frit rundt i Skive (og hvor "hun" ellers er blevet "set"), ville det være blevet opdaget for længst.

Jeg ved godt, at folk bare vil hjælpe, men hav dog noget kritisk sans og lad være med at give familien falske forhåbninger.

Ja, og altså - realistisk set så render en 17-årig helt fornuftig pige fra et godt hjem altså ikke hjemmefra i over en måned, og ignorerer at landet står på den anden ende.

Og sandsynligøheden for at hun er kidnappet er bare heller ikke særlig realistisk - det er ikke en Amerikansk film...

Men hvor ville jeg ønske at familien snart kunne få vished og fred om hendes skæbne. :(
2
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 384
Likede indlæg: 2855

Indlægaf Urtekussen » 10. aug 2016, 19:09

Det der plastikmareridt på tv3:

Den ene kirurg ligner selv et plastikmareridt og den anden ser ud som om han får stådreng, hver gang han skal se og føle på grimme bryster.
9
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 994
Likede indlæg: 7912

Indlægaf ManicNinja » 10. aug 2016, 21:47

Urtekussen skrev:Det der plastikmareridt på tv3:

Den ene kirurg ligner selv et plastikmareridt og den anden ser ud som om han får stådreng, hver gang han skal se og føle på grimme bryster.

Uh. Jeg føler mig da helt fristet til at se programmet nu ... :lol: :fløjt:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 281
Likede indlæg: 2678

Indlægaf lillebjoern » 10. aug 2016, 21:57

Min indre sire gamle dame kommer frem, når jeg ser Peter Falktoft og Mads Steffensen stå og spille bold med en eller anden fodboldspiller i Rio. Ingen tvivl om at deres rejse, ophold og til dels forbrug er dækket af DR. Jeg føler lidt mine licenspenge går til en masse medarbejderes badeferie.
7
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 277
Likede indlæg: 4296

Indlægaf Juki » 10. aug 2016, 23:26

englishchannel skrev:Jeg synes Emilie-sagen er trist, men hvor bliver jeg dog irriteret på folk, der en måned efter hendes forsvinding stadig tipper politiet (og medierne) om, at de er sikre på at have set hende et sted i Danmark.

Det minder mig om for nogle år siden, da Osama Bin Laden var efterlyst efter 9/11, der var der en dame der havde ringet til politiet fordi hun mente at have set ham her i byen, der er en større dansk provinsby.

Jeg har det lidt ambivalent med sådan noget. Jeg er med på at folk gør det i bedste mening, men ja, som du siger, have dog noget kritisk sans :genert:
5
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 558
Likede indlæg: 6976

Indlægaf dgd2007 » 11. aug 2016, 07:25

lillebjoern skrev:Min indre sire gamle dame kommer frem, når jeg ser Peter Falktoft og Mads Steffensen [...]

Det tror jeg, kommer helt bag på ham! Jeg plejer altid ubevidst at kalde ham Mads "alle-kvinder-må-da-være-vilde-med-mig" Steffensen ;)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 449
Likede indlæg: 4203

Indlægaf Pandesteg » 11. aug 2016, 08:44

lillebjoern skrev:Min indre sire gamle dame kommer frem, når jeg ser Peter Falktoft og Mads Steffensen stå og spille bold med en eller anden fodboldspiller i Rio. Ingen tvivl om at deres rejse, ophold og til dels forbrug er dækket af DR. Jeg føler lidt mine licenspenge går til en masse medarbejderes badeferie.

Jeg har samme tanke. Mindes dengang der var OL i Beijing? Et eller andet sted langt væk, i hvert fald og Godmorgen P3's radioværter var sendt til Beijing for at sende morgenradio dér under OL :ticks: Seriøst? Det er fucking radio, der er ingen, der kan se om de sidder i Beijing eller i Ballerup for fanden. Men radioværterne havde da sikkert en fed tur :sarkasme:
4
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.

Tilbage til "Generelt"