Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3402

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf FruDulle » 25. jun 2016, 16:47

Daine skrev:
Pandesteg skrev:
FruDulle skrev:At jeg gerne vil være vegetar og også gerne veganer. Den slags udtalelser kan få folk ret meget op i det røde felt

Ja helt vildt - især hvis man siger det er pga. dyrevelfærd, hvilket det er i mit tilfælde.

Jamen, hvorfor bliver I det så ikke?

*nysgerrig* :)

Jeg tager de første tilløb stille og roligt og spiser ikke kød før til aftensmad som er eneste måltid med mand og barn. Netop pga mand og barn er det lidt mere bøvlet at starte på. Men jo ikke mere bøvlet end at det da godt kan lade sig gøre. Jeg holder mig hwlt fra mejeriprodukter.

Jeg får det virkelig skidt over at tænke på at jeg sidder og tygger på kød.

Og så har jeg jo en del sko og tasker i læder og det er nu ikke noget jeg vil skille mig af med bare fordi jeg ikke vil tygge på dyr. Og den tænker jeg at man nemt kan få smidt i hovedet. Folk ynder jo gerne at blande sig i valg man tager som ligger uden for normen.
4
Whatever
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 25. jun 2016, 17:15

Det er nu meget nemt at komme uden om kød. Også når man har mand og børn. Grunden til jeg spiser kød engang imellem er fordi jeg elsker det :D
2
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2478

Indlægaf Pandesteg » 25. jun 2016, 17:51

HappyHippo skrev:Det er nu meget nemt at komme uden om kød. Også når man har mand og børn. Grunden til jeg spiser kød engang imellem er fordi jeg elsker det :D

Det er jo ikke bare kød, hvis man spiser vegansk. Kød er da det mindste problem.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 25. jun 2016, 18:39

HappyHippo skrev:Det er nu meget nemt at komme uden om kød. Også når man har mand og børn. Grunden til jeg spiser kød engang imellem er fordi jeg elsker det :D

Måske, men det tager mere tid at lave flere slags mad og når man er ny i det er der 117 alternativer der kan og skal afprøves. Tid og praktik skal også hænge sammen
2
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 25. jun 2016, 18:43

Pandesteg skrev:

Det er jo ikke bare kød, hvis man spiser vegansk. Kød er da det mindste problem.

Vi spiser i forvejen helt mejerifrit, eller barn og jeg gør, mand spiser ost. Æg har jeg spist meget lidt af de sidste 3 år. Så de ting er nemme at fase ud for mig, det mere når der er æg i evt færdigprodukter f.eks.

Fra august til december sidste år var jeg uden kød. Jeg orkedede det ikke mere og syntes at det var så klamt med de muliheder vi havde dengang.
0
Whatever
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10236

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jun 2016, 19:04

Jeg gider helt ærligt ikke til sommerfest i morgen og har lyst til at finde på noget sygdom.
0
Je suis un tableau noir.
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 25. jun 2016, 19:05

Pandesteg skrev:

Jeg mener også det er nemt at leve vegetarisk. Har ikke nævnt noget om at spise vegansk, men med alle de produkter der er let tilgængelige nu, kan det ikke være så svært igen
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Indlægaf 2SHY » 25. jun 2016, 19:16

DetSorteCirkus skrev:Jeg gider helt ærligt ikke til sommerfest i morgen og har lyst til at finde på noget sygdom.

Jeg foreslår diarré eller migræne :fløjt:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 53
Likede indlæg: 704

Indlægaf Tux » 25. jun 2016, 19:18

Alle danskere som mener vi skal ud af EU, er lige så fatsvage som de gamle landsbytosser der stemte UK ud.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10236

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jun 2016, 19:23

2SHY skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg gider helt ærligt ikke til sommerfest i morgen og har lyst til at finde på noget sygdom.

Jeg foreslår diarré eller migræne :fløjt:

Jeg er også fristet, men jeg har allerede købt ind til den ret, jeg skal have med.
Jeg har lige fået at vide, at vi bliver 32, så det er til gengæld ikke, fordi værtsparret kommer til at mangle selskab.
"Gider" er egentlig også en underdrivelse. Jeg er træt og ugidelig efter en uge med eksamensresultat, jobsamtale og -tilbud, endnu en (mindre) operation for min mors vedkommende og dårlig søvn pga. varme og uvejr, og jeg er ikke typen, som får energi ved at være i selskab med andre.
Dertil kommer, at festen betyder 1½ time transport hver vej.

Indtil i går glædede jeg mig faktisk, og det gør jeg også stadig sådan emotionelt, men min krop og mit hoved siger nej.
Jeg ville ønske, at aftalen havde været om et par dage.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 25. jun 2016, 19:56

Jeg har egentlig ikke brug for at se mine forældre mere. Jeg gør det kun for deres skyld.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11720

Indlægaf Dirtylittledevil » 28. jun 2016, 11:50

Nu har alle mulige lige pludselig en eller anden personlig relation til Island, som det er meget vigtigt for dem at fortælle om på Facebook. Det er Anker Jørgensen om igen.
5
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5054

Indlægaf Fyrst Eberhard » 28. jun 2016, 12:07

Dirtylittledevil skrev:Nu har alle mulige lige pludselig en eller anden personlig relation til Island, som det er meget vigtigt for dem at fortælle om på Facebook. Det er Anker Jørgensen om igen.

Vi er nærmest i gang med at lave en Kipketer på dem: "De er teknisk set vores".
5
Peace!
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3434

Indlægaf HappyPaww » 28. jun 2016, 12:18

Dirtylittledevil skrev:Nu har alle mulige lige pludselig en eller anden personlig relation til Island, som det er meget vigtigt for dem at fortælle om på Facebook. Det er Anker Jørgensen om igen.

Det er i orden her - min kæreste er fuldblods- og min søn derfor -halvblodsviking :banan:

Billede
4
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3430

Indlægaf dgd2007 » 28. jun 2016, 12:19

Sure mokke! Tsk-tsk :P
Billede
2

Tilbage til "Generelt"