Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1634

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 28. jun 2016, 12:23

En afdeling på jobbet har fået en del rygere - der er i den grad gået "skal I med ned og ryge" pis i den - det er der ikke meget 1-line support i.
1
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4546

Indlægaf Akehurst2 » 29. jun 2016, 06:22

Jeg hader russere.

Faktisk sidder jeg her ved feriemorgenbordet og overvejer, om ikke det der jerntæppe faktisk fungerede meget godt. Så kunne russerne blive hjemme i Rusland og vi andre være i fred.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1913

Indlægaf Purple Haze » 29. jun 2016, 06:29

Akehurst2 skrev:Jeg hader russere.

Faktisk sidder jeg her ved feriemorgenbordet og overvejer, om ikke det der jerntæppe faktisk fungerede meget godt. Så kunne russerne blive hjemme i Rusland og vi andre være i fred.

Russer-, englænder- og børne-fri hoteller er ikke et skidt koncept!
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2145

Indlægaf sigge » 29. jun 2016, 08:13

Purple Haze skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg hader russere.

Russer-, englænder- og børne-fri hoteller er ikke et skidt koncept!

Evt. også kineser-fri.
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3434

Indlægaf dgd2007 » 29. jun 2016, 08:16

sigge skrev:Evt. også kineser-fri.

Evt. helt turistfri ferier? :fløjt:
3
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2145

Indlægaf sigge » 29. jun 2016, 08:18

dgd2007 skrev:
sigge skrev:Evt. også kineser-fri.

Evt. helt turistfri ferier? :fløjt:

Ja! Det ville være awesome. :banan:

:lol:
1
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5905

Indlægaf Smiling_Goat » 30. jun 2016, 10:47

Det her må man ikke sige, men jeg synes det er vildt langt ude at stoppe sig med kolesteroldæmpende medicin OG slik/chokolade osv. sideløbende.

Nu kender jeg én, der har haft ikke færre end 7 blodpropper, ved 7 forskellige lejligheder. Han får naturligvis kolesteroldæmpende medicin for at forhindre den 8. Alligevel vælger han at spise slik i stedet for hovedmåltider ved flere lejligheder (han skifter typisk minimum et hovedmåltid ud med kage dagligt,) det til trods for at han blev indlagt med den 7. for blot et par måneder siden. I en dokumentar om sukkerafhængighed så jeg en mand, der også fik kolesteroldæmpende medicin, men stadig var afhængig af slik. Han gav selv udtryk for, at han ikke mente forhøjet kolesterol og slik hang sammen, derfor spiste han chokolade dagligt.

Er det ikke det første man lærer, når man får konstateret forhøjet kolesterol? Mættet fedt er årsagen til åreforkalkning, og det fedt findes især i slik/chokolade osv. Altså.. Drop slikket.

Jeg kan blive vildt frustrereret over den type, for så tag dog ansvar. Jeg er med på, at det kan være svært at gøre noget ved kosten, og man faktisk ikke behøver have forhøjet kolesteroltal, selvom man er svært overvægtig, og så kan jeg godt forstå, hvis man ikke gør noget ved vægten. Men når det høje kolesteroltal ER målt, så må man da for pokker lige spænde hjelmen. Om ikke for ens egen skyld, så for ens nærmeste. Det er dæleme da ikke sjovt for børn o.lign. at være vidne til en forælder, der måske allerede har haft den første blodprop, og alligevel ufortrødent fylder sig med slik.

Det er for mig næsten at betragte som selvmord. Det går bare virkelig langsomt - og så er det stadig hamrende egoistisk.

Faktisk gider jeg slet ikke høre på, at det er svært. Gu er det svært, ellers var man jo ikke kommet så langt ud, at man var blevet syg, men så man da hanke op i sig selv og gøre noget ved situationen.

(Ja, jeg har PMS, hvis nogen skulle undre sig.)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10269

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jun 2016, 11:18

Jeg kommer aldrig til at se sådan noget her som sødt eller klogt eller som et kompliment til mit biologiske køn.
For mig vil det altid som minimum være en fornærmelse. Mod begge køn. Eller det, der er værre.

Billede
12
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2481

Indlægaf Pandesteg » 30. jun 2016, 11:22

^ Jeg stod allerede af på sætningen "If you give her sperm" :tie: :tie:
4
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1143

Indlægaf zembra1986 » 30. jun 2016, 11:23

Smiling_Goat skrev:Det her må man ikke sige, men jeg synes det er vildt langt ude at stoppe sig med kolesteroldæmpende medicin OG slik/chokolade osv. sideløbende.

Nu kender jeg én, der har haft ikke færre end 7 blodpropper, ved 7 forskellige lejligheder. Han får naturligvis kolesteroldæmpende medicin for at forhindre den 8. Alligevel vælger han at spise slik i stedet for hovedmåltider ved flere lejligheder (han skifter typisk minimum et hovedmåltid ud med kage dagligt,) det til trods for at han blev indlagt med den 7. for blot et par måneder siden. I en dokumentar om sukkerafhængighed så jeg en mand, der også fik kolesteroldæmpende medicin, men stadig var afhængig af slik. Han gav selv udtryk for, at han ikke mente forhøjet kolesterol og slik hang sammen, derfor spiste han chokolade dagligt.

Er det ikke det første man lærer, når man får konstateret forhøjet kolesterol? Mættet fedt er årsagen til åreforkalkning, og det fedt findes især i slik/chokolade osv. Altså.. Drop slikket.

Jeg kan blive vildt frustrereret over den type, for så tag dog ansvar. Jeg er med på, at det kan være svært at gøre noget ved kosten, og man faktisk ikke behøver have forhøjet kolesteroltal, selvom man er svært overvægtig, og så kan jeg godt forstå, hvis man ikke gør noget ved vægten. Men når det høje kolesteroltal ER målt, så må man da for pokker lige spænde hjelmen. Om ikke for ens egen skyld, så for ens nærmeste. Det er dæleme da ikke sjovt for børn o.lign. at være vidne til en forælder, der måske allerede har haft den første blodprop, og alligevel ufortrødent fylder sig med slik.

Det er for mig næsten at betragte som selvmord. Det går bare virkelig langsomt - og så er det stadig hamrende egoistisk.

Faktisk gider jeg slet ikke høre på, at det er svært. Gu er det svært, ellers var man jo ikke kommet så langt ud, at man var blevet syg, men så man da hanke op i sig selv og gøre noget ved situationen.

Det synes jeg så i den grad godt man må sige :gogo:

Det ER sgu da himmelråbende dumt, det kan slet ikke diskuteres :tie:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jun 2016, 11:33

Pandesteg skrev:^ Jeg stod allerede af på sætningen "If you give her sperm" :tie: :tie:

Bortset fra den ucharmerende formulering er det i det hele taget til at slå sig på lårerne af grin over, at "you"' et i citatet, helt uden at blive defineret som sådan, automatisk er hankøn.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 30. jun 2016, 11:33

zembra1986 skrev:
Smiling_Goat skrev:Det her må man ikke sige, men jeg synes det er vildt langt ude at stoppe sig med kolesteroldæmpende medicin OG slik/chokolade osv. sideløbende.

Gu er det da himmelråbende dumt. Men jeg synes I forsimpler problemstillingen. Der er også masser af folk med dårlige lunger, som stadig ryger fordi de ikke magter at lade være. Der er unge piger som sulter sig selv ihjel..skal de også bare tage sig sammen og begynde at spise? Der er mennesker som er ved at æde sig selv ihjel, skal de bare tage sig sammen og tabe sig?

Sådan i princippet ja. Man skal bare stoppe med at ryge, bare begynde at spise eller bare stoppe med at spise..for meget. Men de fleste af os som skal tabe bare 2 kg..og som i øvrigt er sunde og raske ved jo godt hvor svært det kan være. Og de fleste af os har ikke samtidig sygdomme og psykiske men at slæbe rundt på.

De mennesker skal have hjælp. Og det er bare på ingen måde at hjælpe at folk i kor råber "tag jer sammen".

Det ved jeg faktisk ikke om man må sige?
16
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1143

Indlægaf zembra1986 » 30. jun 2016, 11:38

lulu-p skrev:
zembra1986 skrev:

Gu er det da himmelråbende dumt. Men jeg synes I forsimpler problemstillingen. Der er også masser af folk med dårlige lunger, som stadig ryger fordi de ikke magter at lade være. Der er unge piger som sulter sig selv ihjel..skal de også bare tage sig sammen og begynde at spise? Der er mennesker som er ved at æde sig selv ihjel, skal de bare tage sig sammen og tabe sig?

Sådan i princippet ja. Man skal bare stoppe med at ryge, bare begynde at spise eller bare stoppe med at spise..for meget. Men de fleste af os som skal tabe bare 2 kg..og som i øvrigt er sunde og raske ved jo godt hvor svært det kan være. Og de fleste af os har ikke samtidig sygdomme og psykiske men at slæbe rundt på.

De mennesker skal have hjælp. Og det er bare på ingen måde at hjælpe at folk i kor råber "tag jer sammen".

Det ved jeg faktisk ikke om man må sige?

Nej, jeg forsimpler ikke problemet, jeg er udemærket klar over, at der formentlig ligger årsager bag som gør, at man ikke bare lige kan lade være med at spise det chokolade eller ryge den smøg.

Det ændre dog ikke på at det er himmelråbende dumt at æde chokolade hvis man har problemer med kolestroltallet eller ryge en smøg hvis man har lungeproblemer (eller ikke for den sags skyld). Man kan godt synes noget er hovedløst dumt, at gøre selvom der ligger en "forklaring" bag

Men jeg holder selvfølgelig mine tanker for mig selv (eller udbasunere dem herinde som nu :D)
Senest rettet af zembra1986 30. jun 2016, 11:41, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jun 2016, 11:40

Smiling Goats indlæg, som jeg er enig i, inspirerer mig til at sige, at jeg finder det enormt slapt, når man efter 15-20 år med diabetes 2 stadig ikke kan finde ud af at foretage de kostændringer, som man har fået anbefalet. Jo, det kan du godt finde ud af, tænker jeg så, hvis personen i øvrigt er velfungerende; du gider bare ikke.

En bekendt har i mange år haft diabetes 2, og jeg ved mere om det, end hun selv gør, selvom jeg bestemt ikke er ekspert og bare har hørt lidt fra en ven, der er diabetiker. Så VIL man ikke have kendskab.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jun 2016, 11:56

zembra1986 skrev:Nej, jeg forsimpler ikke problemet, jeg er udemærket klar over, at der formentlig ligger årsager bag som gør, at man ikke bare lige kan lade være med at spise det chokolade eller ryge den smøg.

Det ændre dog ikke på at det er himmelråbende dumt at æde chokolade hvis man har problemer med kolestroltallet eller ryge en smøg hvis man har lungeproblemer (eller ikke for den sags skyld). Man kan godt synes noget er hovedløst dumt, at gøre selvom der ligger en "forklaring" bag

Men jeg holder selvfølgelig mine tanker for mig selv (eller udbasunere dem herinde som nu :D)

For mig ligger det himmelråbende ikke så meget i adfærden som i, at man lader stå til, selvom diagnoserne ER faldet. I langt de fleste tilfælde er der hjælp og støtte at hente, hvis man selv rækker hånden ud. At man undervejs i en proces får tilbagefald og vakler og har øv-dage er menneskeligt, men man er i det mindste i gang.

Der findes helt sikkert tilfælde, hvor en person kun magter at holde sig i live og diverse indsatser derfor ikke er en mulighed, men det er ikke min oplevelse, at det gælder alle mennesker med stærkt sundhedsskadelig adfærd, og "bekvemmelighedsbetændelse" kan jeg godt have det svært med.
4
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Generelt"