Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5929

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Smiling_Goat » 30. jun 2016, 12:20

Det er i hvert fald min oplevelse, at mange af de her mennesker, jeg snakker om, faktisk har givet op på forhånd, og det er den indstilling, der provokerer mig.

Jeg ved da godt, det er pisse svært. Jeg har selv haft forhøjet kolesteroltal og tabt mig 30 kg. Jeg har selv røget en pakke smøger om dagen, men stoppede. Jeg havde også psykiske problematikker at bakse med samtidig, så det var bestemt ikke nemt,og jeg vil vove den påstand, at jeg har rigtig god forståelse for udfordringens omfang.. Men hvad var alternativet?

De skal selvfølgelig have den hjælp, de har brug for, men min oplevelse er, at de ikke engang tager imod den eller opsøger den. Det er ikke skjult viden, at man får blodpropper af mættet fedt, som findes i slik, og man derfor bør lade være med at spise det. Man kan endda, mener jeg, få en henvisning til en klinisk diætist af lægen, hvis man har forhøjet kolesteroltal, så man kan få ændret kosten, og det oplever jeg ikke engang, de her mennesker gør.

Det er en laden-stå-til som provokerer mig afsindigt. Jeg kan ikke engang lade være med at tænke, hvad pointen er med den kolesteroldæmpende medicin, for de udsætter jo bare blodproppen - de forhindrer den ikke.

Og så kan jeg heller ikke lade være med at filosofere lidt over, hvordan folkesundheden ville se ud, hvis vi ikke havde så meget forståelse for, at det er utroligt svært at ændre en uholdbar situation. Kan det blive en slags sovepude, og fastholde én i det uhensigtsmæssige mønster, at man konstant hører om, hvor svært det er at ændre usunde vaner?

Hvorfor skal man gå et maraton, hvis man hele tiden får at vide, det nærmest er umuligt at nå i mål?
4
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2393

Indlægaf paint » 30. jun 2016, 12:37

dgd2007 skrev:
sigge skrev:Evt. også kineser-fri.

Evt. helt turistfri ferier? :fløjt:

:-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 717

Indlægaf HappyHippo » 30. jun 2016, 12:40

Foe nylig var jeg med som statist til en eksamen, hvor personen dumpede. Det var fuldt fortjent, for nøj, hvor var det hele elendigt. Det må jeg helt sikkert ikke sige.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10280

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jul 2016, 14:05

Jeg synes, at det er ude af proportioner at køre et dødsfald på Roskilde Festival så meget op. Altså køre det op fordi det foregår der. Statistisk er det næppe et særsyn, at en ud af 80.000 mennesker dør indenfor en uge, og indtil videre er der intet, som tyder på, at dødsfaldet er relateret til festivalen, eller at andre har været ramt af det samme.
4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9727

Indlægaf kidkomb » 2. jul 2016, 16:41

Vi er til fødselsdag hos svigermor og der skal laves mad.
Hun har seriøst ikke noget i sit køkken, der ikke har overskredet "bedst før"-datoen.
Jeg har lige nedlagt veto mod tre poser krydderiblandinger (sådan nogle kinesiske nogen, hvor der også er vegetabilsk fedt i) der var, hold nu fast, 11år for gamle!
De ris vi skal have er 4 år for gamle og nudlerne 2 år for gamle.
Hun har konstante infektioner på sine skinneben og de klør og hun "kan jo ikke gå og vaske fingre hele tiden"
Jeg synes simpelthen det er så ulækkert.
Jeg tør ikke tænke for meget på det.
Jeg har virkelig ikke lyst til at spise her :(
3
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2335

Indlægaf Studsgaard » 2. jul 2016, 17:30

kidkomb skrev:Vi er til fødselsdag hos svigermor og der skal laves mad.
Hun har seriøst ikke noget i sit køkken, der ikke har overskredet "bedst før"-datoen.
Jeg har lige nedlagt veto mod tre poser krydderiblandinger (sådan nogle kinesiske nogen, hvor der også er vegetabilsk fedt i) der var, hold nu fast, 11år for gamle!
De ris vi skal have er 4 år for gamle og nudlerne 2 år for gamle.
Hun har konstante infektioner på sine skinneben og de klør og hun "kan jo ikke gå og vaske fingre hele tiden"
Jeg synes simpelthen det er så ulækkert.
Jeg tør ikke tænke for meget på det.
Jeg har virkelig ikke lyst til at spise her :(

Jeg tror virkelig ikke jeg kunne spise der.
Min mor har tendenser i den retning, men slet ikke på det stadie du fortæller om. Og hun ved jeg gennemgår hendes ting/mad hvis vi skal spise der. Bare kald mig hys, men når det er min mor så må hun finde sig i det. Hos andre lader jeg bare være med at spise.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4299

Indlægaf Rapfisk » 2. jul 2016, 18:43

Jeg holder med Tyskland. Sandsynligvis holder jeg også med Tyskland, når de forhåbentlig skal spille mod Island i næste runde.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 2. jul 2016, 20:07

Er jeg den eneste der ikke synes at den der virale facebook/Adele ting er sjov? Jeg trak ikke engang på smilebåndet.
4
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 2. jul 2016, 20:32

Kommodedyret skrev:Er jeg den eneste der ikke synes at den der virale facebook/Adele ting er sjov? Jeg trak ikke engang på smilebåndet.

Jeg aner ikke engang hvad det er.?
0
Aesel82
Kort karma: 8
Likede indlæg: 135

Indlægaf Aesel82 » 2. jul 2016, 20:41

Kommodedyret skrev:Er jeg den eneste der ikke synes at den der virale facebook/Adele ting er sjov? Jeg trak ikke engang på smilebåndet.

Nej!
1
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 2. jul 2016, 20:43

Studsgaard skrev:

Her er et link
http://underholdning.tv2.dk/viralt/2016-07-02-danske-frank-fik-et-fraekt-tilbud-nu-deles-hans-svar-igen-og-igen
0
Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 2. jul 2016, 20:50

Kommodedyret skrev:
Studsgaard skrev:

Her er et link
http://underholdning.tv2.dk/viralt/2016-07-02-danske-frank-fik-et-fraekt-tilbud-nu-deles-hans-svar-igen-og-igen

Det jeg tænker der kan være morsomt er at "hende" der prøver at scamme penge selv bliver så pisse sur over at få det samme tilbage :)
Men jeg sad ikke og grinede - hvis det er meningen/derfor den deles.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11789

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. jul 2016, 20:52

Jeg klukkede nu lidt til allersidst. Men selvfølgelig på en meget afmålt måde.
4
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 2. jul 2016, 20:52

Studsgaard skrev:
Kommodedyret skrev:
Studsgaard skrev:

Her er et link

Det jeg tænker der kan være morsomt er at "hende" der prøver at scamme penge selv bliver så pisse sur over at få det samme tilbage :)
Men jeg sad ikke og grinede - hvis det er meningen/derfor den deles.

Mange kommenterer med at de hyler af grin eller græder af grin.
0
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 2. jul 2016, 20:53

Dirtylittledevil skrev:

Jeg klukkede nu lidt til allersidst. Men selvfølgelig på en meget afmålt måde.

Du gemmer jo din skraldlatter til alle de sjove facebook-beskeder jeg sender dig, forstås. :fløjt:
1

Tilbage til "Generelt"