Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 664
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 9587

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 2. aug 2016, 18:05

Lurende Peber skrev:Er der nogen som helst, som ikke vil vaske tøjet før brug, hvis de falder over noget brugbart i en genbrugsbutik?

Jeg har før taget brugt tøj på uden at vaske det i en snæver vending.
0
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 263
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 2416

Indlægaf Lurende Peber » 2. aug 2016, 18:09

LadyFox skrev:
Lurende Peber skrev:Er der nogen som helst, som ikke vil vaske tøjet før brug, hvis de falder over noget brugbart i en genbrugsbutik?

Jeg har før taget brugt tøj på uden at vaske det i en snæver vending.
OK. I stand corrected :)
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 493
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 5794

Indlægaf Delfin » 2. aug 2016, 19:44

Mener I seriøst, at det skal vaskes, når det bliver sorteret ud af klædeskabet? Det blev jo vasket inden det kom derind, så selvom det måse er nogle år siden, det har været på, er det da stadig rent. I øvrigt vasker man det vel inden brug, hvis det er købt på genbrug?
14
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 244
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 5542

Indlægaf decibell » 2. aug 2016, 20:02

Hvis det blev vasket inden, det kom i klædeskabet, er der ikke noget problem i det, som jeg tolker det. Det er først, hvis folk har tøjet på en eller flere gange uden at vaske det efterfølgende og så smider det til genbrug.
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 840
Likede indlæg: 2564

Indlægaf Spjaerten » 2. aug 2016, 20:05

Apropos tøj til genbrug. Så afleverer jeg tøj & tekstiler til h&m's genbrug kampagne. Og jeg kan squ godt finde på at smide en t-shirt i der ikke er nyvakset, har jeg dasket rundt i en hullet tee så vasker jeg den ikke.
For jeg formoder nemlig at de renser stofferne før de bruges til produktion af nye stoffer.

Alm genbrug gør jeg mig ikke så meget i
3
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2051

Indlægaf Badesandalen » 2. aug 2016, 20:59

Daine skrev:
Sjo skrev:Man bliver ikke nødvendigvis af en god sanger af at få en brudekjole på...

Øv, der røg dén sangkarriere ... Billede

Jeg kan godt lide tanken om at du render rundt og optræder i brudekjole. Det passer ret godt med at det nok er Tom Hiddleston du synger om, og han er jo ugift. Desuden, ikke for at puste til ilden eller noget, så er Hiddleswift muligvis ovre... :fløjt:
0
"One of the pigeons turned out to be a pinecone."

Brugeravatar
Daine
Kort karma: 992
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 9807

Indlægaf Daine » 2. aug 2016, 21:14

Badesandalen skrev:
Daine skrev:
Sjo skrev:Man bliver ikke nødvendigvis af en god sanger af at få en brudekjole på...

Øv, der røg dén sangkarriere ... Billede

Jeg kan godt lide tanken om at du render rundt og optræder i brudekjole. Det passer ret godt med at det nok er Tom Hiddleston du synger om, og han er jo ugift. Desuden, ikke for at puste til ilden eller noget, så er Hiddleswift muligvis ovre... :fløjt:

:love:

Jeg genoptager straks min sangkarriere! Jeg kan jo begynde at jodle, sådan i bedste 'I Saw The light'-stil, så kan ham og jeg synge en jodleduet sammen (kæft det lyder stygt :tie: ).
2
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
Badesandalen
Likede indlæg: 2051

Indlægaf Badesandalen » 3. aug 2016, 05:31

Daine skrev: :love:

Jeg genoptager straks min sangkarriere! Jeg kan jo begynde at jodle, sådan i bedste 'I Saw The light'-stil, så kan ham og jeg synge en jodleduet sammen (kæft det lyder stygt :tie: ).

Neeej, jeg synes det lyder fantastisk! :klap:
1
"One of the pigeons turned out to be a pinecone."

No1
Kort karma: 69
Likede indlæg: 596

Indlægaf No1 » 3. aug 2016, 09:14

Hybrid biler er mega nederen, og jeg vil aldrig købe en, uanset hvor miljøvenlig den er.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 688
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 13212

Indlægaf icelady » 3. aug 2016, 09:36

Jeg synes folk har en misforstået opfattelse af dyrevelfærd, når de mener høns (industrielt set) skal gå frit, når man kan se at dødeligheden blandt dem ligger på cirka 10%, mens den hos burhøns ligger på cirka 3%.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 263
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 2416

Indlægaf Lurende Peber » 3. aug 2016, 10:02

icelady skrev:Jeg synes folk har en misforstået opfattelse af dyrevelfærd, når de mener høns (industrielt set) skal gå frit, når man kan se at dødeligheden blandt dem ligger på cirka 10%, mens den hos burhøns ligger på cirka 3%.

For høns såvel som for mennesker er et langt liv ikke nødvendigvis et godt liv.
16
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 335
Likede indlæg: 4771

Indlægaf Lemonella » 3. aug 2016, 10:27

icelady skrev:Jeg synes folk har en misforstået opfattelse af dyrevelfærd, når de mener høns (industrielt set) skal gå frit, når man kan se at dødeligheden blandt dem ligger på cirka 10%, mens den hos burhøns ligger på cirka 3%.

Hønsene går 10 i hvert bur og hver høne har ca. et a4 ark plus lidt til, at bevæge sig rundt på. Tror du ikke det dermed begrænser dem i deres naturlige adfærd som også er, at bides og hakkes?
Sgu da klart de lever bedre og uden skader. De har jo ikke plads til, at slås.
Burhøns får så til gengæld svagere knogler fordi de ikke kan bevæge sig naturligt.
10
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 971
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 10331
Kontakt:

Indlægaf Ado » 3. aug 2016, 13:40

Sådan synes jeg nu ikke man kan stille det op. Udekatte har også en højere dødelighed end indekatte, men hvis man spurgte udekatten, ville den nok svare: "Det er herrefedt at kunne gå på opdagelse udenfor".
Fugle i bur lever sikkert også en del længere, end fugle ude i deres naturlige element. Og ja, høns kæmper, når de har pladsen til det. Og mange bliver nakket af ræven. Det er helt naturligt og netop også derfor mere naturligt, at dødeligheden er højere, end blandt burhønsene. Men det betyder ikke, at burhønen har det bedre. Så langt fra. Så nej, der er netop ingen misforståethed af dyrevelfærd. Det er netop indebegrebet af dyrevelfærd at tage stærkt afstand fra burhøns.
35
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
sigge
Likede indlæg: 3303

Indlægaf sigge » 4. aug 2016, 13:03

Jeg er glad for, at ham der galningen med kniven i London ikke var en uge tidligere på færde. Min søster og jeg krydsede Russel Square på 3 forskellige tidspunkter onsdag aften i sidste uge, så det kunne have været os, han gik løs på.

(Det betyder ikke, at jeg er glad for, at det gik ud over de andre mennesker, allerhelst skulle det slet ikke være sket, men jeg er bare glad for, at det ikke er min søster, der er død.)
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 306
Likede indlæg: 2754

Indlægaf Guilded_Lily » 4. aug 2016, 20:19

sigge skrev:Jeg er glad for, at ham der galningen med kniven i London ikke var en uge tidligere på færde. Min søster og jeg krydsede Russel Square på 3 forskellige tidspunkter onsdag aften i sidste uge, så det kunne have været os, han gik løs på.

(Det betyder ikke, at jeg er glad for, at det gik ud over de andre mennesker, allerhelst skulle det slet ikke være sket, men jeg er bare glad for, at det ikke er min søster, der er død.)

Russel Square er mit yndlingssted at bo, når jeg er alene i London. Jeg er også rystet.
1

Tilbage til "Generelt"