Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 979
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8959

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 4. jul 2016, 20:25

Purple Haze skrev:
IrmaPigen skrev:
Purple Haze skrev:Det var godt, så fik i da lige indført censur...

Er der andre emner vi ikke må nævne her i tråden, der handler om at sige det "man ikke må sige"?

Nå men det er sq da ikke anerledes end at man ikke må skrive i "Jeg undrer mig" tråden om man undrer sig over tørshampo-konceptet, og at man vælger at putte en masse kemikalier i sit.

Straks kom der en sur kommentar om, så kunne jeg jo bare lade være med at bruge det.

Øh, nej jeg bruger det så heller ikke - men det forhold at jeg ikke selv bruger det, fjerner så ikke min forundring.

Ej men det er da også sort :forvirret2:
For det ER da noget mærkeligt noget, hvis man tænker nærmere over det - altså at fylde en masse kemikalier i håret for at det ikke skal virke beskidt.

Det er godt nok nogle sære ting folk bliver stødt over.

Jeg tilføjede en ;) til min kommentar der i øvrigt ikke var surt ment

Men nu vi er ved emnet så kommer jeg til at spekulere over om der er mest kemi i almindeligt shampoo eller tørshampoo

Men det må jeg sikkert ikke sige :fløjt:
Senest rettet af 2SHY 4. jul 2016, 20:27, rettet i alt 1 gang.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7799

Indlægaf ShuruQ » 4. jul 2016, 20:25

englishchannel skrev:Desuden synes jeg altså, at det er lidt sjovt med de parallelle og totalt forskellige diskussioner, der kører i denne tråd lige nu :love:

Dels en seriøs diskussion om en blanding af bryllupper, censur og god debatskik.

Og lige midt imellem de indlæg, en diskussion om sønderjysk mad, krydret med lidt onani :lol:

Ja, du skal ikke sige her er kedeligt :lol:.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 346
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2915

Indlægaf Rikke » 4. jul 2016, 20:26

englishchannel skrev:Desuden synes jeg altså, at det er lidt sjovt med de parallelle og totalt forskellige diskussioner, der kører i denne tråd lige nu :love:

Dels en seriøs diskussion om en blanding af bryllupper, censur og god debatskik.

Og lige midt imellem de indlæg, en diskussion om sønderjysk mad, krydret med lidt onani :lol:

Men hvis man nu synes at bryllupsdiskussionen er noget af det mest latterlige set herinde længe, og at sønderjysk mad er ulækkert - så ER der bare kun fregner og onani tilbage?!
3
:whip:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 69
Likede indlæg: 818

Indlægaf Bimmerdyret » 4. jul 2016, 21:06

Akehurst2 skrev:
Sådan har jeg det også. At det skrives så tit og altid med så hårde ord - kikset, vammelt, rædsomt, usmageligt. Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor det er nødvendigt.

Fordi man sprogligt understreger niveauet af sit ubehag, sin glæde, sin ,,,,,,?
Det danske sprog ville da godt nok blive fattigt hvis man kun måtte bruge et niveau af tillægsord.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 710
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 6335

Indlægaf Dikus » 4. jul 2016, 22:23

I er tossede
4
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 264
Likede indlæg: 1311

Indlægaf Thestral » 5. jul 2016, 04:14

Rikke skrev:

Men hvis man nu synes at bryllupsdiskussionen er noget af det mest latterlige set herinde længe, og at sønderjysk mad er ulækkert - så ER der bare kun fregner og onani tilbage?!

Hey hvad er der nu galt med fregner :deer:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1295
Likede indlæg: 7394

Indlægaf Wizzze » 5. jul 2016, 06:02

Thestral skrev:
Rikke skrev:

Hey hvad er der nu galt med fregner :deer:

Ja det vil jeg også gerne vide :evil:
Fregner er :love: :dåne:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 346
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2915

Indlægaf Rikke » 5. jul 2016, 06:15

Hey! Jeg elsker mine fregner! ;)
2
:whip:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 239
Likede indlæg: 1930

Indlægaf Guilded_Lily » 5. jul 2016, 07:41

IrmaPigen skrev:
Jeg syntes faktisk det så rigtig godt ud :blush: Men mit fædrende ophav er også sønderjysk.

I min verden var det skøn mormor-mad. Især det med gulerødderne og persillen på toppen, tror jeg smager skide godt.

Snysk ER en gudespise! Men det skal laves rigtigt, ikke som Pricerne gjorde.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 239
Likede indlæg: 1930

Indlægaf Guilded_Lily » 5. jul 2016, 08:06

Mine sidste fem øre ifht. bryllupssnakken:

Måske rammer ord som "usmageligt" hårdere for de, der længe har drømt om prinsessebrylluppet (nogle større end andre). Man bruger enorme mængder tid på at finde dato, den rigtige kirke, det perfekte feststed, den lækreste mad, den bedste orgelbasker (øh - nej!), den ønskede blomstersammesætning, den helt rigtige kjole og tøj til gommen, lave de flotteste indbydelser osv. Man har sandsynligvis også sparet op i længere tid.

Brylluppet kræver sådan set bare et minimum af et vielsessted, en underskrift og et par vidner, og er det det, man lægger i konceptet bryllup og er tilfreds med det, så er man da mere end velkommen. Hvis man så læser, at andre ser det, man selv har drømt om, som usmageligt, mon ikke det så er ret klart, der er nogen, der bliver stødt?

Man skal veje sine ord på en guldvægt - og helst være henkastet ligeglad (er det noget med, at man ikke må ligge under for traditioner og dermed fremstå gammeldags eller noget?) for man støder helt sikkert nogen, hvis man lægger sine stærke følelser for noget på debatten. Og det gælder begge lejre - sikkert også dette.
5
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3866

Indlægaf dgd2007 » 5. jul 2016, 08:13

ShuruQ skrev:[...]
Her i Nordjylland er der sovs til en bøfsandwich og jeg har altid troet det var normen, for uden sovs er det en burger for mig, men da jeg så flyttede til Sjælland gik det så op for mig at sådan var det altså ikke lige. Visse steder er det i øvrigt ikke populært at insistere på at der SKAL sovs til en bøfsandwich :fløjt:.
[...]

Det forekommer mig, at man "i gamle dage" i Kbh. i velassorterede pølsevogne kunne få bøfsandwich, og at disse lå i sovs og bløde løg. Men nu til daws er al fast food forskellige udenlandske stilarter ;)
3
Brugeravatar
paint
Kort karma: 118
Likede indlæg: 2836

Indlægaf paint » 5. jul 2016, 08:28

dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:[...]
Her i Nordjylland er der sovs til en bøfsandwich og jeg har altid troet det var normen, for uden sovs er det en burger for mig, men da jeg så flyttede til Sjælland gik det så op for mig at sådan var det altså ikke lige. Visse steder er det i øvrigt ikke populært at insistere på at der SKAL sovs til en bøfsandwich :fløjt:.
[...]

Det forekommer mig, at man "i gamle dage" i Kbh. i velassorterede pølsevogne kunne få bøfsandwich, og at disse lå i sovs og bløde løg. Men nu til daws er al fast food forskellige udenlandske stilarter ;)

Nogle steder, er det stadig 'gamle dage'. Hos 'Oscars Bøfbar', på Dyrehavsbakken, kan man stadig få dem med sovs og bløde løg. De hedder så enten en bøfsandwich eller en hamburger. De laves nøjagtig som de gjorde da stedet åbnede for 60 år siden.

De smager i øvrigt fantastisk godt. ;)

http://www.bakken.dk/cafer-is-fastfood/oscars-bofbar
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7799

Indlægaf ShuruQ » 5. jul 2016, 08:54

"Danskernes Parti". Fuck hvor ville jeg gerne de ville finde et andet navn, jeg er dansker, men jeg vil fandeme ikke sættes i relief til dem. Det er simpelthen for ulækkert :badr:.

Nu har de fået lavet denne lille "fine" plakat. Selvom det ikke kommer bag på mig er min mave i oprør.

Daniel Carlsen og ligesindede, ikke den generelle højreorienterede borger, men de der er helt ude på fløjen med Daniel er den største skamplet for danskerne i nyere tid.

dp.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2248

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 5. jul 2016, 10:35

Thestral skrev:Hey hvad er der nu galt med fregner :deer:

Problemet er, at der kun er to måder at få dem på; onani og rekylvand.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 275
Likede indlæg: 3848

Indlægaf Lemonella » 5. jul 2016, 11:58

Guilded_Lily skrev:Mine sidste fem øre ifht. bryllupssnakken:

Måske rammer ord som "usmageligt" hårdere for de, der længe har drømt om prinsessebrylluppet (nogle større end andre). Man bruger enorme mængder tid på at finde dato, den rigtige kirke, det perfekte feststed, den lækreste mad, den bedste orgelbasker (øh - nej!), den ønskede blomstersammesætning, den helt rigtige kjole og tøj til gommen, lave de flotteste indbydelser osv. Man har sandsynligvis også sparet op i længere tid.

Brylluppet kræver sådan set bare et minimum af et vielsessted, en underskrift og et par vidner, og er det det, man lægger i konceptet bryllup og er tilfreds med det, så er man da mere end velkommen. Hvis man så læser, at andre ser det, man selv har drømt om, som usmageligt, mon ikke det så er ret klart, der er nogen, der bliver stødt?

Man skal veje sine ord på en guldvægt - og helst være henkastet ligeglad (er det noget med, at man ikke må ligge under for traditioner og dermed fremstå gammeldags eller noget?) for man støder helt sikkert nogen, hvis man lægger sine stærke følelser for noget på debatten. Og det gælder begge lejre - sikkert også dette.

Du rammer spot on, hvad angår ordet "usmageligt". Det hører i min verden ikke til når man taler om bryllupper.

Jeg ville i hvert fald føle mig ked af det, hvis det var en mærkat folk følte trang til, at sætte på det bryllup jeg og min mand havde brugt tid, kræfter og penge på, at planlægge.

Nu er jeg så ikke gift, men jeg kan godt føle, at var det mig, ville jeg faktisk blive lidt ked af det.
3
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Generelt"