Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1727

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 5. jul 2016, 08:06

Mine sidste fem øre ifht. bryllupssnakken:

Måske rammer ord som "usmageligt" hårdere for de, der længe har drømt om prinsessebrylluppet (nogle større end andre). Man bruger enorme mængder tid på at finde dato, den rigtige kirke, det perfekte feststed, den lækreste mad, den bedste orgelbasker (øh - nej!), den ønskede blomstersammesætning, den helt rigtige kjole og tøj til gommen, lave de flotteste indbydelser osv. Man har sandsynligvis også sparet op i længere tid.

Brylluppet kræver sådan set bare et minimum af et vielsessted, en underskrift og et par vidner, og er det det, man lægger i konceptet bryllup og er tilfreds med det, så er man da mere end velkommen. Hvis man så læser, at andre ser det, man selv har drømt om, som usmageligt, mon ikke det så er ret klart, der er nogen, der bliver stødt?

Man skal veje sine ord på en guldvægt - og helst være henkastet ligeglad (er det noget med, at man ikke må ligge under for traditioner og dermed fremstå gammeldags eller noget?) for man støder helt sikkert nogen, hvis man lægger sine stærke følelser for noget på debatten. Og det gælder begge lejre - sikkert også dette.
5
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3474

Indlægaf dgd2007 » 5. jul 2016, 08:13

ShuruQ skrev:[...]
Her i Nordjylland er der sovs til en bøfsandwich og jeg har altid troet det var normen, for uden sovs er det en burger for mig, men da jeg så flyttede til Sjælland gik det så op for mig at sådan var det altså ikke lige. Visse steder er det i øvrigt ikke populært at insistere på at der SKAL sovs til en bøfsandwich :fløjt:.
[...]

Det forekommer mig, at man "i gamle dage" i Kbh. i velassorterede pølsevogne kunne få bøfsandwich, og at disse lå i sovs og bløde løg. Men nu til daws er al fast food forskellige udenlandske stilarter ;)
3
Brugeravatar
paint
Kort karma: 97
Likede indlæg: 2411

Indlægaf paint » 5. jul 2016, 08:28

dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:[...]
Her i Nordjylland er der sovs til en bøfsandwich og jeg har altid troet det var normen, for uden sovs er det en burger for mig, men da jeg så flyttede til Sjælland gik det så op for mig at sådan var det altså ikke lige. Visse steder er det i øvrigt ikke populært at insistere på at der SKAL sovs til en bøfsandwich :fløjt:.
[...]

Det forekommer mig, at man "i gamle dage" i Kbh. i velassorterede pølsevogne kunne få bøfsandwich, og at disse lå i sovs og bløde løg. Men nu til daws er al fast food forskellige udenlandske stilarter ;)

Nogle steder, er det stadig 'gamle dage'. Hos 'Oscars Bøfbar', på Dyrehavsbakken, kan man stadig få dem med sovs og bløde løg. De hedder så enten en bøfsandwich eller en hamburger. De laves nøjagtig som de gjorde da stedet åbnede for 60 år siden.

De smager i øvrigt fantastisk godt. ;)

http://www.bakken.dk/cafer-is-fastfood/oscars-bofbar
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 5. jul 2016, 08:54

"Danskernes Parti". Fuck hvor ville jeg gerne de ville finde et andet navn, jeg er dansker, men jeg vil fandeme ikke sættes i relief til dem. Det er simpelthen for ulækkert :badr:.

Nu har de fået lavet denne lille "fine" plakat. Selvom det ikke kommer bag på mig er min mave i oprør.

Daniel Carlsen og ligesindede, ikke den generelle højreorienterede borger, men de der er helt ude på fløjen med Daniel er den største skamplet for danskerne i nyere tid.

dp.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 5. jul 2016, 10:35

Thestral skrev:Hey hvad er der nu galt med fregner :deer:

Problemet er, at der kun er to måder at få dem på; onani og rekylvand.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3586

Indlægaf Lemonella » 5. jul 2016, 11:58

Guilded_Lily skrev:Mine sidste fem øre ifht. bryllupssnakken:

Måske rammer ord som "usmageligt" hårdere for de, der længe har drømt om prinsessebrylluppet (nogle større end andre). Man bruger enorme mængder tid på at finde dato, den rigtige kirke, det perfekte feststed, den lækreste mad, den bedste orgelbasker (øh - nej!), den ønskede blomstersammesætning, den helt rigtige kjole og tøj til gommen, lave de flotteste indbydelser osv. Man har sandsynligvis også sparet op i længere tid.

Brylluppet kræver sådan set bare et minimum af et vielsessted, en underskrift og et par vidner, og er det det, man lægger i konceptet bryllup og er tilfreds med det, så er man da mere end velkommen. Hvis man så læser, at andre ser det, man selv har drømt om, som usmageligt, mon ikke det så er ret klart, der er nogen, der bliver stødt?

Man skal veje sine ord på en guldvægt - og helst være henkastet ligeglad (er det noget med, at man ikke må ligge under for traditioner og dermed fremstå gammeldags eller noget?) for man støder helt sikkert nogen, hvis man lægger sine stærke følelser for noget på debatten. Og det gælder begge lejre - sikkert også dette.

Du rammer spot on, hvad angår ordet "usmageligt". Det hører i min verden ikke til når man taler om bryllupper.

Jeg ville i hvert fald føle mig ked af det, hvis det var en mærkat folk følte trang til, at sætte på det bryllup jeg og min mand havde brugt tid, kræfter og penge på, at planlægge.

Nu er jeg så ikke gift, men jeg kan godt føle, at var det mig, ville jeg faktisk blive lidt ked af det.
3
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 785

Indlægaf Bimmerdyret » 5. jul 2016, 14:45

ShuruQ skrev:"Danskernes Parti". Fuck hvor ville jeg gerne de ville finde et andet navn, jeg er dansker, men jeg vil fandeme ikke sættes i relief til dem. Det er simpelthen for ulækkert :badr:.

Nu har de fået lavet denne lille "fine" plakat. Selvom det ikke kommer bag på mig er min mave i oprør.

Daniel Carlsen og ligesindede, ikke den generelle højreorienterede borger, men de der er helt ude på fløjen med Daniel er den største skamplet for danskerne i nyere tid.

dp.jpg

Og de er jo vildt til grin, fordi de slet ikke er oplyste omkring Frankrigs kolonier :stoned:
1
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 5. jul 2016, 14:47

Bimmerdyret skrev:
ShuruQ skrev:"Danskernes Parti". Fuck hvor ville jeg gerne de ville finde et andet navn, jeg er dansker, men jeg vil fandeme ikke sættes i relief til dem. Det er simpelthen for ulækkert :badr:.

dp.jpg

Og de er jo vildt til grin, fordi de slet ikke er oplyste omkring Frankrigs kolonier :stoned:

Eller at sådan cirka halvdelen af Island faktisk ret beset ligger på amerikansk territorie :-D.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6122

Indlægaf LadyFox » 5. jul 2016, 18:06

Jeg kender en hvis hund forsvandt igår, og jeg håber virkelig der er nogle søde mennesker der har fundet den og beholdt den.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 660

Indlægaf Jailbird » 5. jul 2016, 18:11

Jeg synes det er fanatisk at bruge solcreme hver dag :genert:
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1846

Indlægaf Anilara » 5. jul 2016, 18:15

Jailbird skrev:Jeg synes det er fanatisk at bruge solcreme hver dag :genert:

Vel ikke, hvis det bare er som erstatning for almindelig creme? :-D
Senest rettet af Anilara 5. jul 2016, 20:36, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1858

Indlægaf Sangius » 5. jul 2016, 18:18

Jailbird skrev:Jeg synes det er fanatisk at bruge solcreme hver dag :genert:

Man kan godt høre, at du ikke har galoperende solallergi blot ved overvejelsen om at træde udendørs... :P

Jeg bruger sågar solcreme om vinteren :stoned:
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1532

Indlægaf landsbytossen » 5. jul 2016, 20:10

De lange ventetider på konsultation hos lægen skyldes kvinder, der render til lægen med små ubetydelige problemer, enten hos dem selv eller deres unger.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1858

Indlægaf Sangius » 5. jul 2016, 20:11

Mænd har generelt en kortere forventet levetid, fordi de ikke tager til lægen, når de fejler noget. ;)
14
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1532

Indlægaf landsbytossen » 5. jul 2016, 20:17

Mænd går ikke til lægen, fordi de først kan få tid efter 4 ugers venten.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Generelt"