Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2052

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pityt » 20. aug 2016, 18:44

TheAuthor skrev:
Mani skrev:
TheAuthor skrev:
Sangius skrev:
Jeg kan ikke forklare humor. Noget finder jeg sjovt, og noget finder jeg ikke sjovt. Jeg kan ikke forklare hvorfor. Jeg er desuden overhoved ikke et afstumpet menneske. :)

Det tænker jeg nu heller ikke du er. Vi er også enige i at humor er uforklarlig og forskellig fra person til person.

Men jeg vil fortsat mene, at visse emner bare ikke er humoristiske. ;)

Der er en masse emner der er alvorlige - og ikke humoristiske - og som skal tages alvorligt. Det betyder ikke, at man ikke også kan joke med dem.
Jeg tager min diagnose dybt alvorligt og lever stringent på en række punkter pga. den - men jeg har også brug for at joke sort og groft med den.

Okay, og så tænker du også at krigsofre sidder og joker med sin PTSD og voldtægtsofre joker med "høhø, men i det mindste nød gerningsmanden det".. ?

Well, ville egentlig bare skrive et indlæg herinde, så jeg stopper diskussionen her.

Jeg kender flere mennesker med PTSD og endog temmelig tunge diagnoser og "bagage" som selv joker med det. Men vi er forskellige og humor er en individuel ting :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nå men....jeg KAMPhader grædende børn i bussen, hvor jeg ikke kan slippe væk fra dem :cuss:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 883
Likede indlæg: 13460

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. aug 2016, 18:45

kidkomb skrev:Det var tarveligt, Ado! :trist:
Jeg kan vildt godt lide Oreos, men jeg kan godt se hvad du mener. Så nu kan jeg ikke lide Oreos.
Du er ond.

Se denne her video og bliv gen-forelsket i Oreos.
Jeg ææælsker hvalrossens bløde tekstur :lun:

1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 915
Likede indlæg: 7044

Indlægaf ManicNinja » 20. aug 2016, 18:47

Hvis man gerne vil stoppe en diskussion, er det en dårlig idé lige at smide en sidste provokation, som endda er markeret med et spørgsmålstegn, før man siger, at man vil lukke den ... :fløjt:

:devil2:
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 206
Likede indlæg: 4257

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 18:50

TheAuthor skrev:
Sangius skrev:
Jeg har mistet min far til kræft. Jeg joker som regel ikke om min fars død. Men jeg kan sagtens joke om kræft.

Jeg synes du er meget unuanceret og lidt snævertsynet i dette. Hvorfor er det så svært for dig at acceptere, at nogen kan joke om alt? :)

Fordi jeg finder det usympatisk at joke med andres traumer og ulykke?

Så afstumpet og usympatisk :D

Ej, det er bare i orden. Jeg kan slet, slet ikke følge dig. For mig er humor virkelig hellig, og synes det ville være SÅ ærgerligt, hvis der pludselig var emner, man ikke måtte joke om. Jeg har aldrig oplevet at blive stødt over en joke/vittighed. Også selvom det rammer noget, jeg selv har været igennem, eller noget som nogen jeg kender har været igennem.
5
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1967

Indlægaf Mani » 20. aug 2016, 18:50

TheAuthor skrev:
Okay, og så tænker du også at krigsofre sidder og joker med sin PTSD og voldtægtsofre joker med "høhø, men i det mindste nød gerningsmanden det".. ?

Well, ville egentlig bare skrive et indlæg herinde, så jeg stopper diskussionen her.

Ja, min veninde har lavet jokes om voldtægt - selvom hun er et voldtægtsoffer. Og ja, jeg har lavet jokes om selvmord - selv om jeg mit forsøg mislykkedes. Og nej, voldtægt & selvmord er over hele hovedet ikke sjove & humoristiske - men derfor er det stadig nødvendigt at grine af og til når alternativet er at drukne i tårer.

Men ja, vi bliver nok ikke enige - og det er sgu helt fair.
9
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 117
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1941

Indlægaf landsbytossen » 20. aug 2016, 18:52

TheAuthor skrev:
Sangius skrev:
Jeg har mistet min far til kræft. Jeg joker som regel ikke om min fars død. Men jeg kan sagtens joke om kræft.

Jeg synes du er meget unuanceret og lidt snævertsynet i dette. Hvorfor er det så svært for dig at acceptere, at nogen kan joke om alt? :)

Fordi jeg finder det usympatisk at joke med andres traumer og ulykke?

Du finder altså de fleste vittigheder usympatiske, da de på et eller andet plan har et offer.
4
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 994
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 10680
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. aug 2016, 18:53

Jeg har ocd i en grad, som nogle gange gør mit liv til et helvede. Men det hjælper mig at joke om det. Det giver distance.
2
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 994
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 10680
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. aug 2016, 18:54

Og hold kæft hvor humor dog bliver energiforladt, når den skal forklares.
13
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 18:56

Ado skrev:Og hold kæft hvor humor dog bliver energiforladt, når den skal forklares.

Og begrundes. Det er sgu lidt tamt, hvis man kun må joke om svære emner, hvis man selv kan stille op med en svær oplevelse i den dur. :gruble:
2
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1540
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 13860

Indlægaf kidkomb » 20. aug 2016, 19:04

DetSorteCirkus skrev:
kidkomb skrev:Det var tarveligt, Ado! :trist:
Jeg kan vildt godt lide Oreos, men jeg kan godt se hvad du mener. Så nu kan jeg ikke lide Oreos.
Du er ond.

Se denne her video og bliv gen-forelsket i Oreos.
Jeg ææælsker hvalrossens bløde tekstur :lun:

Haha, det ligner mest af alt en overvægtig solsort, der savler fordi den er kommet til at bide i en bi :klap:
Men den smager garanteret gooooodt :-D
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 117
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1941

Indlægaf landsbytossen » 20. aug 2016, 19:08

Nå, men som eksempel på, hvad man absolut ikke må sige i situationen, men som for nogle er humor og for andre ikke, kommer her en episode fra det virkelige liv.

Scenen er en bisættelse. To ældre herrer på ca. 90 år deltager som nære familiemedlemmer til afdøde. Da kisten sættes ind i rustvognen og døren lukkes, siger den ene til den anden med et glimt i øjet: "Så er det din eller min tur næste gang".

Jeg måtte kæmpe for ikke at grine højlydt. Dét er i min verden humor af den bedste slags.
17
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 69
Likede indlæg: 1158

Indlægaf BlueBunny » 20. aug 2016, 19:30

Ennovy skrev:
BlueBunny skrev:Jeg kan ikke se ideen i Copenhagen pride.
Jeg synes ikke det er fedt.

Jo da på niveau med karneval. Hyggeligt, sjovt agtigt. Og hvis det var en kærlogheds parade for alle, så var jeg all in på ideen.

Men jeg synes det er lidt plat at juhuuu jeg er bøøøøssse og lebbe og stolt af det, så nu klæder jeg mig ud og stiller mig op på en parade vogn.

Vildt mange sympatiserer på fb, og synes det er fedt. I dont get it :/

Idéen er at man hylder mangfoldighed - at man skaber synlighed omkring en minoritet og at man bakker op omkring mennesker uanset hvem de kysser med.

Præcis. Og det er jo også pisse sympatisk. Og formålet er godt.

JEG synes bare det er lidt plat med sådan en parade. Jeg synes det virker skabet når de klæder sig ud med bar røv i underbukser, pisk og kæmpedildoer.

(Og ja, det ved jeg godt er total upopulært at sige. At det "må" man ikke sige. Derfor jeg skriver det i denne tråd).
4
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 69
Likede indlæg: 1158

Indlægaf BlueBunny » 20. aug 2016, 19:47

Ennovy skrev:
BlueBunny skrev:
Ennovy skrev:

Jo da på niveau med karneval. Hyggeligt, sjovt agtigt. Og hvis det var en kærlogheds parade for alle, så var jeg all in på ideen.

Men jeg synes det er lidt plat at juhuuu jeg er bøøøøssse og lebbe og stolt af det, så nu klæder jeg mig ud og stiller mig op på en parade vogn.

Idéen er at man hylder mangfoldighed - at man skaber synlighed omkring en minoritet og at man bakker op omkring mennesker uanset hvem de kysser med.

JEG synes bare det er lidt plat med sådan en parade. Jeg synes det virker skabet når de klæder sig ud med bar røv i underbukser, pisk og kæmpedildoer.

(Og ja, det ved jeg godt er total upopulært at sige. At det "må" man ikke sige. Derfor jeg skriver det i denne tråd).

Så længe der findes mennesker, der ikke kan se igennem seksualitet, farve, ophav mm så er der brug for tiltag som pride.

... Jeg er ikke i tvivl om at min holdning ikke deles. Derfor den er postet i denne tråd. Jeg tænker egentlig ikke at gå i dybere debat. :)
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 486
Likede indlæg: 5589

Indlægaf Novella » 20. aug 2016, 19:52

TheAuthor skrev:Min humor er skam ganske veludviklet og alt efter selskabet både sort og plat. Men voldtægt, pædofili, racisme mv. hører ikke under humoristiske ting, i min verden, uanset hvad.

Humoristisk? Jeg har eksempelvis lagt et forslag om en genopfindelse af de glorværdige danske negerstutterier op i den tråd.

Tror du helt oprigtigt, at jeg synes, at det er morsomt? At det er sjovt, at vores forfædre udvalgte mænd og kvinder og indlogerede dem i huse og tvang dem til at have sex med hinanden uanset tiltrækning med det formål at avle slavebørn?

Tror du, at jeg synes at det er sjovt, at nogen sidder og udtaler sig med samme vendinger om Usain Bolt - avl!. Eller tror du måske, at jeg svitser den uhyggeligt uvidende og historieløse journalist hhv forsker, som bruger sådan nogle udtryk om manden, som om han er et stykke kreatur?

Jeg kan forstå, at jeg har forarget dig. Det er jo glimrende. Nu har du nåske hørt om et stykke Danmarkshistorie, som vi ellers gemmer væk i Rigsarkivet. Negerstutterierne var en del af den danske statsøkonomi og har bla indgået i opbygningen af indre København. Det var virkelig elegant.
7
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 19:53

BlueBunny skrev:
Ennovy skrev:
BlueBunny skrev:
Ennovy skrev:

Så længe der findes mennesker, der ikke kan se igennem seksualitet, farve, ophav mm så er der brug for tiltag som pride.

... Jeg er ikke i tvivl om at min holdning ikke deles. Derfor den er postet i denne tråd. Jeg tænker egentlig ikke at gå i dybere debat. :)

Jeg har selv tænkt den samme tanke, og kan se, at vi ikke er helt alene :)

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-08-2 ... oseksuelle

Der skal være plads til alle, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at en sådan parade er med til at holde nogle folk i den tro, at alle homoseksuelle mænd går med fjerboaer og er meget flamboyante.
4

Tilbage til "Generelt"