Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5889

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Smiling_Goat » 14. jul 2016, 05:23

Bad Samaritan skrev:Ret beset så siger ingen i den her tråd noget som helst. De skriver en masse - sådan helt kvit og frit, og temmelig anonymt - i en eller anden formodning om, at så kommer det nok til at stå uimodsagt, og det dræber lidt trådens præmis om at man gør alt muligt naughty naughty på den dér fanden-i-voldske måde som er så hot for tiden... og det må man sikkert heller ikke sige, men jeg gjorde det alligevel! Kan I se, hvad jeg gjorde dér? :deer:

Jeg poster nu lettere provokerende indlæg med sådan en: "Ja, det sagde jeg" *kigger triumferende omkring* følelse. Jeg vil meget gerne diskutere mine holdninger. Man siger vel ikke noget, man ikke kan stå inde for?
0
IrmaPigen
Kort karma: 74
Likede indlæg: 929

Indlægaf IrmaPigen » 14. jul 2016, 06:14

Jeg synes ikke stenalderbrød smager godt. Og jeg synes heller ikke det er lækkert.
8
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3433

Indlægaf HappyPaww » 14. jul 2016, 06:21

IrmaPigen skrev:Jeg synes ikke stenalderbrød smager godt. Og jeg synes heller ikke det er lækkert.

Stenaldermad, Palæo, raw food og alt det hejs smager jo bare virkelig dårligt. Nej tak. Giv mig mad med gluten, mælkeprodukter og, oh gys, kulhydrater :banan:
6
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10195

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jul 2016, 06:30

Mennesker, der overlagt køber laktosefri animalske produkter uden at have intolerance eller allergi, virker på det punkt lidt underfrankerede på mig.
Hvorfor vil de hellere købe et produkt, der kunstigt er tilsat et enzym, end den rene vare? Det er jo ikke, fordi laktosen er blevet fjernet.
10
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11705

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. jul 2016, 07:36

DetSorteCirkus skrev:Mennesker, der overlagt køber laktosefri animalske produkter uden at have intolerance eller allergi, virker på det punkt lidt underfrankerede på mig.
Hvorfor vil de hellere købe et produkt, der kunstigt er tilsat et enzym, end den rene vare? Det er jo ikke, fordi laktosen er blevet fjernet.

Det har jeg også tænkt over. Måske er det fordi de tror det er det samme som hvis man fx køber nikkelfri smykker uden at have nikkeleksem. Det er den eneste grund jeg har kunnet tænke mig frem til.
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jul 2016, 07:41

Dirtylittledevil skrev:
DetSorteCirkus skrev:Mennesker, der overlagt køber laktosefri animalske produkter uden at have intolerance eller allergi, virker på det punkt lidt underfrankerede på mig.

Det har jeg også tænkt over. Måske er det fordi de tror det er det samme som hvis man fx køber nikkelfri smykker uden at have nikkeleksem. Det er den eneste grund jeg har kunnet tænke mig frem til.

Altså at ekstra lactase skulle beskytte mod at udvikle intolerance og allergi? Det er jo det rene pladder i så fald.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 625

Indlægaf Sevii » 14. jul 2016, 11:09

Jeg glæder mig ikke til det der pokémon-noget kommer til Danmark, fordi det bliver bare så meget værre. Men hvis jeg skal sige noget positivt, så glæder jeg mig da til at det er old news og folk kommer videre i livet.... (min kæreste ville blive så skuffet, hvis han læste det her) :fløjt:
4
:banan: :banan:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9658

Indlægaf kidkomb » 14. jul 2016, 11:25

Hæh, jeg kom lige i tanke om, at damen, der gjorde mig momentant til Joachim B. Olsen, selvfølgelig også er både glutenallergiker og lactoseintolerant.
Det kunne jeg nok også have sagt mig selv i virkeligheden.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5040

Indlægaf Fyrst Eberhard » 14. jul 2016, 12:17

kidkomb skrev:Hæh, jeg kom lige i tanke om, at damen, der gjorde mig momentant til Joachim B. Olsen, selvfølgelig også er både glutenallergiker og lactoseintolerant.
Det kunne jeg nok også have sagt mig selv i virkeligheden.

Med andre ord, typen der kan give en Panodil hovedpine. Jeg hører dig.
1
Peace!
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1626

Indlægaf dykkersild » 14. jul 2016, 12:53

Jeg har en kollega som er selektivt overfølsom overfor diverse. Hun kan ikke tåle brød, men mindre hun spiser små stykker. Hun kan ikke tåle kage - kun nogen gange. Hun kan ikke tåle nødder, med mindre det er en post hvor der er blandet nødder. Hun kan ikke tåle grønne planter - men kun derhjemme. Hun tåler fint planterne på kontoret. Hun kan faktisk ikke tåle en skid - men mindre det lige passer hende den dag. Valgfri allergi - det må alligevel være noget at være misundelig på ;)
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jul 2016, 13:03

dykkersild skrev:Jeg har en kollega som er selektivt overfølsom overfor diverse. Hun kan ikke tåle brød, men mindre hun spiser små stykker. Hun kan ikke tåle kage - kun nogen gange. Hun kan ikke tåle nødder, med mindre det er en post hvor der er blandet nødder. Hun kan ikke tåle grønne planter - men kun derhjemme. Hun tåler fint planterne på kontoret. Hun kan faktisk ikke tåle en skid - men mindre det lige passer hende den dag. Valgfri allergi - det må alligevel være noget at være misundelig på ;)

Med irritabel tyktarm har jeg noget af det samme. Jeg føler med hende :(*
Og ja, det er netop misundelse, jeg kommer til at tænke på, når jeg hører om mennesker, der køber diætprodukter uden grund.
Det virker, som om der er prestige i at spise begrænset, og det er da en syg tankegang.

* Ironi kan være anvendt.
Senest rettet af DetSorteCirkus 14. jul 2016, 13:06, rettet i alt 1 gang.
0
Je suis un tableau noir.
Akehurst2
Kort karma: 272
Likede indlæg: 4527

Indlægaf Akehurst2 » 14. jul 2016, 13:03

DetSorteCirkus skrev:Og ja, det er netop misundelse, jeg kommer til at tænke på, når jeg hører om mennesker, der køber diætprodukter uden grund.
Det virker, som om der er prestige i at spise begrænset, og det er da en syg tankegang.

Mit gæt er, at det handler om vægttab. Uden dog at vide, om laktose og gluten er hensigtsmæssige at undgå i den forbindelse.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jul 2016, 13:05

Akehurst2 skrev:Mit gæt er, at det handler om vægttab. Uden dog at vide, om laktose og gluten er hensigtsmæssige at undgå i den forbindelse.

Jamen, du undgår ikke laktose ved at drikke laktosefri mælk.
0
Je suis un tableau noir.
Akehurst2
Kort karma: 272
Likede indlæg: 4527

Indlægaf Akehurst2 » 14. jul 2016, 13:17

DetSorteCirkus skrev:
Akehurst2 skrev:Mit gæt er, at det handler om vægttab. Uden dog at vide, om laktose og gluten er hensigtsmæssige at undgå i den forbindelse.

Jamen, du undgår ikke laktose ved at drikke laktosefri mælk.

Det anede jeg ikke - så det gør de sikkert heller ikke :-D
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jul 2016, 13:43

Akehurst2 skrev:Det anede jeg ikke - så det gør de sikkert heller ikke :-D

Det er også et meget misvisende navn, der burde ændres. Laktosefri mælk er almindelig mælk tilsat det enzym til nedbrydelse af laktose, laktase, som intolerante ikke selv kan danne. Kan man godt det, får man bare dobbelt op på laktase. Det er næppe skadeligt, men hvad er formålet? Vil man undgå laktose, skal man have fat i et vegansk alternativ til mælk. Hvis man som jeg har irritabel tyktarm, er det dog ikke alle veganske varianter, man kan drikke uden at få uro i maven, og så giver det selvfølgelig mening at vælge laktosefri mælk, selvom man ikke har kronisk intolerance, da det er mildere for tarmen at nedbryde.

Ej, men det er også en jungle :D Og jeg forstår slet ikke, at man opsøger den frivilligt, hvis man ikke har det nødigt.
4
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Generelt"