Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2224

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 3. sep 2016, 17:48

Falstria skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Falstria skrev:
Ja der er en 10 personer om foretagenet og det ser ud til at gå dem godt på Lolland, det har jeg intet imod at det skulle gøre, Bandholm er et fantastisk idyllisk sted, det bør blomstre.

Tiende og donationer tror jeg nu nok ikke der er meget af efter de nedlagde den afdeling, men arbejdskraften fra 10 familier bliver da til noget, især hvis de ikke kræver nogen løn.

Det er jo et kollektiv af en slags... Del alle deres selskabers egenkapital ud på antal personer og så er det ikke svimlende store beløb alligevel, det er muligvis hele deres pensionsopsparing.

Du hører jo ikke efter hvad jeg siger. De har ikke færre personer eller kroner nu, end de havde før - tværtimod. De har bare en anden struktur nu og de har droppet det gamle navn. Der er langt flere end 10 familier. De 10 familier er bare så højt oppe i hierarkiet, at de får lov til at stå på som andelshavere i virksomheden.

Jamen så kan du jo bare dele beløbet ud på endnu flere end de 10 :)

Ej, men for satan da.. Beløbet skal sgu da ikke deles ud. Det bliver tværtimod samlet ind, og derfor vokser deres pengebeholdning, selvom du påstod det modsatte.

Hvorfor erkender du ikke bare din fejl, i stedet for at fortsætte med at grave dig længere ned, hver gang dit argument bliver skudt ned?
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 381
Likede indlæg: 1866

Indlægaf Falstria » 3. sep 2016, 18:56

Advocatus-Diaboli skrev:
Ej, men for satan da.. Beløbet skal sgu da ikke deles ud. Det bliver tværtimod samlet ind, og derfor vokser deres pengebeholdning, selvom du påstod det modsatte.

Hvorfor erkender du ikke bare din fejl, i stedet for at fortsætte med at grave dig længere ned, hver gang dit argument bliver skudt ned?

Når der ikke findes et registreret trossamfund længere, kan der heller ikke længere opkræves tiende eller modtages donationer skattefrit, ved foreningens ophør er foreningens formue også ophørt, hvis der da var nogen.

https://www.information.dk/indland/2008 ... en-konkurs
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 3. sep 2016, 20:08

Falstria skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:

Når der ikke findes et registreret trossamfund længere, kan der heller ikke længere opkræves tiende eller modtages donationer skattefrit, ved foreningens ophør er foreningens formue også ophørt, hvis der da var nogen.

https://www.information.dk/indland/2008 ... en-konkurs

For det første linker du til en 8 år gammel artikel, som dermed beskriver en situation 5 år FØR de nedlagde sig. For det andet er det ikke en skid relevant hvordan deres økonomi så ud for 8 år siden, når den er god i dag og kraftigt stigende. For det tredje kan de modtage tiende og donationer lige så tosset de vil - at der skal betales skat ændrer ikke på at deres økonomi er god, selvom du påstod det modsatte.

Du er gået over til at skyde vildt fra hoften med alle mulige påstande, i håb om at få ret i bare et eller andet. Jeg gider ikke rigtigt medvirke til at spamme tråden med den slags debataffald.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 3. sep 2016, 20:34

Advocatus-Diaboli skrev:
For det første linker du til en 8 år gammel artikel, som dermed beskriver en situation 5 år FØR de nedlagde sig. For det andet er det ikke en skid relevant hvordan deres økonomi så ud for 8 år siden, når den er god i dag og kraftigt stigende. For det tredje kan de modtage tiende og donationer lige så tosset de vil - at der skal betales skat ændrer ikke på at deres økonomi er god, selvom du påstod det modsatte.

Du er gået over til at skyde vildt fra hoften med alle mulige påstande, i håb om at få ret i bare et eller andet. Jeg gider ikke rigtigt medvirke til at spamme tråden med den slags debataffald.

For det første, eksistere foreningen ikke længere den ophørte pr. 30/9-2014, så nej den kan ikke modtage donationer og opkræve tiende.

For det andet, så eksistere foreningen ikke længere.

For det tredje, så eksistere foreningen ikke længere.

Osv.

Du kan jo bare stikke piben ind istedet for at spamme, det bestemmer du sådan set helt selv...

Forskellen imellem den tidligere forening og de nu/tilbageværende selskaber er, at selskabernes regnskaber er offentligt tilgængelige.
Nu kan man se på nettet hvilke beløb det handler om.
Senest rettet af Falstria 3. sep 2016, 22:06, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 732
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14911

MODERATION

Indlægaf icelady » 3. sep 2016, 21:55

Så er det vist på tide, folk forholder sig til emnet, og undgår at blive personlige.

7
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Re: MODERATION

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 4. sep 2016, 00:43

icelady skrev:Så er det vist på tide, folk forholder sig til emnet, og undgår at blive personlige.

LOL.. Når der skrives noget i en tråd med overskriften "det må jeg ikke sige, så det gør jeg alligevel", og en moderator siger at der er ting man ikke må sige - så er det at forholde sig til emnet netop hvad man gør.
1
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 4. sep 2016, 01:32

Hvilken tråd må man så benytte når man skal have sit AD-fix herinde?
1
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 69
Likede indlæg: 1200

Indlægaf lulu-p » 4. sep 2016, 11:10

Hver gang jeg ser billeder af Isabel Friis Mikkelsen og Casper Christensen får jeg associationer til Skønheden og Udyret. Jeg tror bare ikke, at der gemmer sig en prins i udyret.
4
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 247
Likede indlæg: 5046

Indlægaf sigge » 4. sep 2016, 14:23

Nogle gange er det altså ret træls at have en handicappet mor, som der altid skal tages hensyn til, når vi skal planlægge noget for hele familien så som ferier eller bare at gå ud og spise.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 358
Likede indlæg: 3616

Indlægaf Guilded_Lily » 4. sep 2016, 14:36

Min datter har været en pestilens hele weekenden!
0
Brugeravatar
Vinaia
Kort karma: 26
Likede indlæg: 643

Indlægaf Vinaia » 4. sep 2016, 15:42

Log_Lady skrev:
Guilded_Lily skrev:Min datter har været en pestilens hele weekenden!

Nogle gange føles det næsten hårdere at holde weekend med ungerne, end at være på arbejde.

This. Undtagen ordet "næsten". :genert:
3
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 328
Likede indlæg: 5524

Indlægaf Juki » 4. sep 2016, 15:50

Det er kikset at lege amatørfotograf når der skal tages billeder af et måltid fx. Uha, vi skal lige have det HELT rigtige lys og den HELT rigtig indstilling på kameraet ellers er det jo uspiseligt :rulle:

Samtidig så undrer jeg mig over at det kan være så svært at tage appetitlige madbilleder. Har en bekendt der konsekvent tager billeder af noget der ligner opkast eller på anden måde er noget man ikke har lyst til at smage. Fx Chili con carne med en klat lysebrun guacamole, men hvor det er taget så tæt på eller i en vinkel hvor man ikke tror sine egne øjne.
3
Forarget kan man altid blive

I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 135
Likede indlæg: 909

Indlægaf sortkaffe » 5. sep 2016, 17:17

at jeg nogen gange synes min kæreste er ...små dum. Som mindre klog.. nej det kan ikke forklares
- er bestemt ikke noget man siger! Tak for debatten :fløjt: :D
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1105
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 12618
Kontakt:

Indlægaf Ado » 5. sep 2016, 17:23

Juki skrev:Det er kikset at lege amatørfotograf når der skal tages billeder af et måltid fx. Uha, vi skal lige have det HELT rigtige lys og den HELT rigtig indstilling på kameraet ellers er det jo uspiseligt :rulle:

Samtidig så undrer jeg mig over at det kan være så svært at tage appetitlige madbilleder. Har en bekendt der konsekvent tager billeder af noget der ligner opkast eller på anden måde er noget man ikke har lyst til at smage. Fx Chili con carne med en klat lysebrun guacamole, men hvor det er taget så tæt på eller i en vinkel hvor man ikke tror sine egne øjne.

Jeg elsker at tage billeder af det jeg bager. :D Men jeg kan sagtens følge dig. Nogle gange tager det altså overhånd. "Nu placerer jeg lige en skefuld citronfromage ovenpå denne betonklods, hvor der vokser vilde blomster i baggrunden".

Jeg så engang det klammeste madbillede. Det var taget ned i gryden, hvor der på kanterne var indtørret sovs og snask. Indholdet i gryden var det, som man vel kalder indianergryde: Kødsovs, majs og cocktailpølser, der væltede rundt i en tynd vandet sovs.
Det lignede mest af alt toiletkummen efter en gang Roskildesyge. :wacko:
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 406
Likede indlæg: 6485

Indlægaf Rosa Espinosa » 5. sep 2016, 19:29

Jeg har ikke lyst til at møde min mors kæreste. Min far og mor gik fra hinanden for 2 år siden efter 35 år sammen og hun har mødt en sød og rar mand. Jeg gider bare ikke møde ham. Ikke endnu. Sådan noget må man ikke sige når man er i 30'erne og ikke et lille barn mere.
4
Jeg trænger til et slumretæppe

Tilbage til "Generelt"