Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3392

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf FruDulle » 19. jul 2016, 07:26

Ado skrev:
FruDulle skrev:
Ado skrev:
FruDulle skrev:
dgd2007 skrev:Hvor møder I alle de veganere? :)

Jeg kender en del veganere og ingen af dem opfører sig som der ofte bliver udlagt herinde.

Men det betyder ikke, at de ikke findes.

Men det modsatte findes jo så absolut også og min erfaring er at de er i klart overtal. Jeg er med i flere veganer og vegetar fbgrupper og der er ret langt i mellem det du beskriver og når det kommer bliver det som regel ignoreret.

Men det ændrer stadig ikke på, hvilke veganerposteringer jeg støder på på Facebook.

Næ. Men det synes ironisk at bashingen af ikke kødspisere er okay og ren humor og billeder og videoer bliver lovprist som sjovt, hvor det modsatte er latterligt, dumt osv osv.

Og nej nej du basher ikke, det anfører jeg heller ikke, men det er ret generelt at den modsatte vej er helt accepteret. Det er sgu ligeså trættende at se på.
8
Whatever
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 639

Indlægaf Buller » 19. jul 2016, 07:28

FruDulle skrev:
Ado skrev:
FruDulle skrev:
Ado skrev:
FruDulle skrev:

Jeg kender en del veganere og ingen af dem opfører sig som der ofte bliver udlagt herinde.

Men det modsatte findes jo så absolut også og min erfaring er at de er i klart overtal. Jeg er med i flere veganer og vegetar fbgrupper og der er ret langt i mellem det du beskriver og når det kommer bliver det som regel ignoreret.

Men det ændrer stadig ikke på, hvilke veganerposteringer jeg støder på på Facebook.

Næ. Men det synes ironisk at bashingen af ikke kødspisere er okay og ren humor og billeder og videoer bliver lovprist som sjovt, hvor det modsatte er latterligt, dumt osv osv.

Og nej nej du basher ikke, det anfører jeg heller ikke, men det er ret generelt at den modsatte vej er helt accepteret. Det er sgu ligeså trættende at se på.

Jeg kender en del kødspisere og ingen af dem opfører sig som der ofte bliver udlagt herinde.
5
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 19. jul 2016, 07:29

Buller skrev:
FruDulle skrev:
Ado skrev:
FruDulle skrev:
Ado skrev:
FruDulle skrev:

Jeg kender en del kødspisere og ingen af dem opfører sig som der ofte bliver udlagt herinde.

morsomt...
0
Whatever
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 811
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8345
Kontakt:

Indlægaf Ado » 19. jul 2016, 07:31

FruDulle skrev:
Ado skrev:
FruDulle skrev:
Ado skrev:
FruDulle skrev:

Hvilket er sjovt, for det er jo netop det modsatte jeg oplever. At kødspiserne egentlig bare spiser det de vil og lader være med at blande sig i andres madvaner. Hvor veganerne derimod fordømmer kødspiserne og gør alt de kan for at udpensle, hvor frygteligt og ondt det er at spise kød.

Og jeg fatter det virkelig ikke. Fint, du er veganer. Hurra. Men lad være med at dømme mig.
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 19. jul 2016, 07:34

Ado skrev:
FruDulle skrev:
Ado skrev:
FruDulle skrev:
Ado skrev:
FruDulle skrev:

Hvilket er sjovt, for det er jo netop det modsatte jeg oplever. At kødspiserne egentlig bare spiser det de vil og lader være med at blande sig i andres madvaner. Hvor veganerne derimod fordømmer kødspiserne og gør alt de kan for at udpensle, hvor frygteligt og ondt det er at spise kød.

Og jeg fatter det virkelig ikke. Fint, du er veganer. Hurra. Men lad være med at dømme mig.

Der bliver da ikke sjældent skrevet noget om vegetarer/veganere herinde. Lagt jokes op osv. "Spis lige bacon til" tøhø

det er nok bare forskellen på miljø vi bevæger os i.
1
Whatever
Brugeravatar
paint
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2343

Indlægaf paint » 19. jul 2016, 07:42

Det lidt morsomme, ved (nogle) folk som fanatisk er imod en bestemt livsstil, bestemte madvaner, drikkevaner etc. ofte beskæftiger sig utroligt meget, med netop dét de tager afstand fra.

Mennesker i afholdsforeninger, tænker og taler, stort set ikke på/om andet end folk der ikke er det. ;)
Senest rettet af paint 19. jul 2016, 08:03, rettet i alt 1 gang.
5
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 19. jul 2016, 07:51

Og bare lige et par få eksempler på hvilke Facebookposts jeg taler om. Stop nu. Bare stop...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 19. jul 2016, 07:57

paint skrev:Det lidt morsomme, ved (nogle) folk som fanatisk er imod en bestemt livsstil, bestemte madvaner, drikkevaner etc. ofte beskæftiger sig utroligt meget, med netop dét de tager afstand fra.

Mennesker i afholdsforeninger, tænker og taler, stort set ikke på andet end folk der ikke er det. ;)

Sådan er der med fanatisme inden for alt. Det er for mig bare et tegn på at de ikke hviler nok i sig selv og eller med deres valg.

Folk der skal latterliggøre andre fordi at de vælger noget andet- mad, telefoner, religioner etc., er jo bare enerverende.
2
Whatever
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 19. jul 2016, 07:58

paint skrev:Det lidt morsomme, ved (nogle) folk som fanatisk er imod en bestemt livsstil, bestemte madvaner, drikkevaner etc. ofte beskæftiger sig utroligt meget, med netop dét de tager afstand fra.

Mennesker i afholdsforeninger, tænker og taler, stort set ikke på andet end folk der ikke er det. ;)

Præcis. Ligesom nylige ikke-rygere. De er ganske ulidelige. :lol:
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 19. jul 2016, 07:59

Jeg kan næsten ikke komme i tanke om noget mere røvsygt og ligegyldigt end bryllupper. Altså at deltage som gæst - med mindre man er virkelig tæt på parret, fx hvis det var en af mine søstre, men det der med at deltage i globryllupper og hjælpe andre mennesker med at svælge i deres selviscenesættelse... Det kan jeg slet ikke mønstre nogen begejstring for.

Der skal være ét i den perifære bekendtskabskreds snart, og selvom jeg har meldt afbud, bliver jeg ved med at høre nærmest kvalmefremkaldende opdateringer om parrets seneste påfund. Ikke nok med at de har oprettet adskillige Facebook-grupper til formålet, de har også oprettet en hjemmeside med information til gæsterne og sådan en ønskeliste man kan krydse af så den sikrer at to gæster ikke køber den samme gave. Og de har specifikt frabedt sig gaver som ikke står på listen. Sjovt nok er der ikke nogen gaver til under 1000kr. selvom mange af deres venner og bekendte er studerende.

De har selvfølgelig også lavet en dresscode, og angiveligt har bruden bedt om at godkende hvert evigt fucking eneste outfit. :lol: Der er flere som er blevet bedt om at finde på noget andet fordi deres tøj ikke var fornemt nok.

De har hyret et hold til at optage seancen så de kan forære en optagelse af heeeeele brylluppet på dvd til hver eneste gæst....

Jo tættere de kommer på datoen, jo mere diktatorisk lader bruden til at blive. Der er nærmest ikke et aspekt af begivenheden som hun ikke skal kontrollere. Det er selvfølgelig helt fair at man gerne vil have styr på en af de vigtigste begivenheder i sit liv, men omvendt tænker jeg at det ikke kan være specielt sundt at være ved at kollapse af stress over det.

Jeg forstår også godt at man gerne vil have et pænt bryllup, men jeg kommer aldrig til at blive typen som dikterer overfor andre hvordan de må se ud og siger til dem at deres helt anstændige outfit ikke er godt nok... Og at de skal bruge endnu flere penge så jeg kan iscenesætte mig selv på en måde som overhovedet ikke reflekterer den virkelighed jeg lever i. :stoned:
11
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 19. jul 2016, 08:01

Lemonella skrev:
Sjo skrev:Jeg er lidt træt af at debattere på nettet, der mangler nuancer.

Åh ja. Og tillader du dig så, at påpege de manglende nuancer, så er du på tværs og kontrær, eller har ikke fattet en brik.
Jeg bliver sgu også tit træt i ansigtet af det.

Jeg gider bare ikke at diskutere på de præmisser, så jeg undlader = alle er glade.
1
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 19. jul 2016, 08:01

Ado skrev:Og bare lige et par få eksempler på hvilke Facebookposts jeg taler om. Stop nu. Bare stop...

Det er jo også latterligt. Al latterliggørelse af andres til-og fravalg er... latterlig.

Talte lige, har 17 veganere på min venneliste og jeg har aldrig set den slags.
3
Whatever
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 19. jul 2016, 08:02

Jeg sms'ede souschefen for at give en opdatering. Får en sms tilbage med ordlyden "dygtig tøs" :tie:.

Ja, ja, det er jo ikke sådan ment, men med tanke på mine seksuelle udskejelser, lyder det helt forkert for mig at få sådan en sms og så fra souschefen :shock:.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 570
Likede indlæg: 5084

Indlægaf ManicNinja » 19. jul 2016, 08:05

Fagligt interessefællesskab, jeg færdes i. Kommunikationsfolk er desværre tilsyneladende slemme til gerne at ville kommunikere (missionere) deres nyfundne sandhed om livet til alle andre. Fint at de har fundet noget, der virker for dem. Men jeg kan godt lide kød, mælk osv. Jeg render da heller ikke rundt og fortæller dem, de burde skille sig af med de kernefamiler, de har skabt, blot fordi jeg vurderer, at det koncept ikke ville være lykken for mig.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 19. jul 2016, 08:06

FruDulle skrev:
Ado skrev:Og bare lige et par få eksempler på hvilke Facebookposts jeg taler om. Stop nu. Bare stop...

Det er jo også latterligt. Al latterliggørelse af andres til-og fravalg er... latterlig.

Talte lige, har 17 veganere på min venneliste og jeg har aldrig set den slags.

Gudskelov. Og ja, enig.
Som jeg også skrev til hende i går, så forstod jeg bare ikke hendes behov for konstant at skyde med skarpt efter ikke-veganere. Og vupti, så kom en af hendes venner ind fra sidelinjen og fyrede en lang roman af om hvor ondskabsfuldt det var, hvis man ikke var veganer. Hvor godt et menneske han var, fordi han fravalgte ondskab. Osv-osv-osv.
Og det beviste jo bare min pointe. For det eneste jeg ville vide, var "hvorfor skal der være en krig mellem veganere/ikke-veganere". Hvorfor kan vi ikke bare passe os selv og vores egen tallerken og lade være med at tillægge andre en masse knap så flatterende egenskaber.
3

Tilbage til "Generelt"