Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pixie88 » 19. jul 2016, 08:11

Jeg ser også mere vegan bashing end bashing af kødspisere, nok fordi jeg ikke kender særlig mange der ikke spiser kød af politiske årsager <--- jeg synes de politiske veganere er dem der ofte er trælse at høre på.

Det ville være skide rart, hvis alle kunne være ligeglade med hvad naboen spiste/ikke spiste.
7
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7793

Indlægaf ShuruQ » 19. jul 2016, 08:16

Ado skrev:
FruDulle skrev:
Ado skrev:Og bare lige et par få eksempler på hvilke Facebookposts jeg taler om. Stop nu. Bare stop...

Det er jo også latterligt. Al latterliggørelse af andres til-og fravalg er... latterlig.

Talte lige, har 17 veganere på min venneliste og jeg har aldrig set den slags.

Gudskelov. Og ja, enig.
Som jeg også skrev til hende i går, så forstod jeg bare ikke hendes behov for konstant at skyde med skarpt efter ikke-veganere. Og vupti, så kom en af hendes venner ind fra sidelinjen og fyrede en lang roman af om hvor ondskabsfuldt det var, hvis man ikke var veganer. Hvor godt et menneske han var, fordi han fravalgte ondskab. Osv-osv-osv.
Og det beviste jo bare min pointe. For det eneste jeg ville vide, var "hvorfor skal der være en krig mellem veganere/ikke-veganere". Hvorfor kan vi ikke bare passe os selv og vores egen tallerken og lade være med at tillægge andre en masse knap så flatterende egenskaber.

I det hele taget er det trættende med krige mellem 2 "fløje" uanset emnerne. Det er temmelig kliché-agtigt, men udtrykket "make love, not war" burde sgu tages mere bogstaveligt.
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 19. jul 2016, 08:27

Pixie88 skrev:Jeg ser også mere vegan bashing end bashing af kødspisere, nok fordi jeg ikke kender særlig mange der ikke spiser kød af politiske årsager <--- jeg synes de politiske veganere er dem der ofte er trælse at høre på.

Det ville være skide rart, hvis alle kunne være ligeglade med hvad naboen spiste/ikke spiste.

Sådan har jeg det også.

Jeg spiser ikke kød og bliver tit mødt med en forventning om at jeg bliver sur hvis folk spiser kød i nærheden af mig. :forvirret: Altså deres mad har da ikke noget med mig at gøre. Jeg er ligeglad... Jeg tilbereder det også gerne hvis jeg har besøg af nogen som ikke vil undvære. Det er min beslutning hvad jeg spiser og ikke spiser, det har ikke noget med andre at gøre, og jeg har ikke nogen mening om deres valg.

Til gengæld har folk tit en mening om mit valg og vil have at jeg skal begrunde det... Dvs. de vil have mig til at komme med et argument som er 'godt nok' i deres øjne, men den slags kommer som regel fra mennesker som på forhånd mener at det er latterligt ikke at spise kød, så uanset hvad jeg siger til det, vil de sige at min grund ikke er god nok og derfor er jeg dum og hyklerisk. Nå men okay? :rulle: :lol:

Jeg er bare holdt op med at svare på den slags spørgsmål. Det er jo lige meget. Netop fordi jeg er ligeglad med andres valg og derfor bør de vel også kunne være ligeglade med mit uden at tage det som en slags personlig fornærmelse - og jeg skal hverken begrunde mine valg eller retfærdiggøre det på nogen måde. Det må simpelthen være muligt bare at sige "Nå okay" og komme videre i livet.

Det er en lignende situation med børn - jeg skal ikke have nogen, og det får folk med børn til at reagere negativt uanset hvad jeg siger/hvordan jeg siger det. De tager det som regel som en personlig fornærmelse og direkte kritik af deres livsstil. Jeg er simpelthen så ligeglad med andres livsstil, så længe den ikke skader nogen og de er tilfredse - og jeg synes selvfølgelig at folk skal få lige præcis alle de børn som de gerne og som gør dem glade. For mit vedkommende er det så nul børn, og det er der vel ikke noget galt med? Det betyder ikke at jeg ikke kan forstå folk, som gerne vil have børn, eller se det positive i den livsstil. Men det er bare ikke MIN livsstil og det bliver det aldrig. Gid folk bare kunne sige "Nå okay" og komme videre i livet og holde op med at tage forskelligheder som et angreb...!
9
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4507

Indlægaf Akehurst2 » 19. jul 2016, 08:39

Kattefjæs skrev:Jeg kan næsten ikke komme i tanke om noget mere røvsygt og ligegyldigt end bryllupper. Altså at deltage som gæst - med mindre man er virkelig tæt på parret, fx hvis det var en af mine søstre, men det der med at deltage i globryllupper og hjælpe andre mennesker med at svælge i deres selviscenesættelse... Det kan jeg slet ikke mønstre nogen begejstring for.

Der skal være ét i den perifære bekendtskabskreds snart, og selvom jeg har meldt afbud, bliver jeg ved med at høre nærmest kvalmefremkaldende opdateringer om parrets seneste påfund. Ikke nok med at de har oprettet adskillige Facebook-grupper til formålet, de har også oprettet en hjemmeside med information til gæsterne og sådan en ønskeliste man kan krydse af så den sikrer at to gæster ikke køber den samme gave. Og de har specifikt frabedt sig gaver som ikke står på listen. Sjovt nok er der ikke nogen gaver til under 1000kr. selvom mange af deres venner og bekendte er studerende.

De har selvfølgelig også lavet en dresscode, og angiveligt har bruden bedt om at godkende hvert evigt fucking eneste outfit. :lol: Der er flere som er blevet bedt om at finde på noget andet fordi deres tøj ikke var fornemt nok.

De har hyret et hold til at optage seancen så de kan forære en optagelse af heeeeele brylluppet på dvd til hver eneste gæst....

Jo tættere de kommer på datoen, jo mere diktatorisk lader bruden til at blive. Der er nærmest ikke et aspekt af begivenheden som hun ikke skal kontrollere. Det er selvfølgelig helt fair at man gerne vil have styr på en af de vigtigste begivenheder i sit liv, men omvendt tænker jeg at det ikke kan være specielt sundt at være ved at kollapse af stress over det.

Jeg forstår også godt at man gerne vil have et pænt bryllup, men jeg kommer aldrig til at blive typen som dikterer overfor andre hvordan de må se ud og siger til dem at deres helt anstændige outfit ikke er godt nok... Og at de skal bruge endnu flere penge så jeg kan iscenesætte mig selv på en måde som overhovedet ikke reflekterer den virkelighed jeg lever i. :stoned:

Som en der tidligere har svælget i bridezillas-programmer og egentlig altid troet, at det hele var iscenesat, for så skrækkelige kunne ingen da være, er jeg faktisk lidt misundelig på, at du har fået lov til at opleve en vaskeægte bridezilla i virkeligheden :genert:

En småirriterende, let stresset brud med enkelte udfald er jo bare sådan en, man er lidt overbærende overfor, men det der er jo et sociologisk studie, der udspiller sig i realtime for øjnene af en :-D
4
Brugeravatar
Pixie88
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 19. jul 2016, 08:39

Kattefjæs skrev:
Pixie88 skrev:Jeg ser også mere vegan bashing end bashing af kødspisere, nok fordi jeg ikke kender særlig mange der ikke spiser kød af politiske årsager <--- jeg synes de politiske veganere er dem der ofte er trælse at høre på.

Sådan har jeg det også.

Jeg spiser ikke kød og bliver tit mødt med en forventning om at jeg bliver sur hvis folk spiser kød i nærheden af mig. :forvirret: Altså deres mad har da ikke noget med mig at gøre. Jeg er ligeglad... Jeg tilbereder det også gerne hvis jeg har besøg af nogen som ikke vil undvære. Det er min beslutning hvad jeg spiser og ikke spiser, det har ikke noget med andre at gøre, og jeg har ikke nogen mening om deres valg.

Til gengæld har folk tit en mening om mit valg og vil have at jeg skal begrunde det... Dvs. de vil have mig til at komme med et argument som er 'godt nok' i deres øjne, men den slags kommer som regel fra mennesker som på forhånd mener at det er latterligt ikke at spise kød, så uanset hvad jeg siger til det, vil de sige at min grund ikke er god nok og derfor er jeg dum og hyklerisk. Nå men okay? :rulle: :lol:

Jeg er bare holdt op med at svare på den slags spørgsmål. Det er jo lige meget. Netop fordi jeg er ligeglad med andres valg og derfor bør de vel også kunne være ligeglade med mit uden at tage det som en slags personlig fornærmelse - og jeg skal hverken begrunde mine valg eller retfærdiggøre det på nogen måde. Det må simpelthen være muligt bare at sige "Nå okay" og komme videre i livet.

Det er en lignende situation med børn - jeg skal ikke have nogen, og det får folk med børn til at reagere negativt uanset hvad jeg siger/hvordan jeg siger det. De tager det som regel som en personlig fornærmelse og direkte kritik af deres livsstil. Jeg er simpelthen så ligeglad med andres livsstil, så længe den ikke skader nogen og de er tilfredse - og jeg synes selvfølgelig at folk skal få lige præcis alle de børn som de gerne og som gør dem glade. For mit vedkommende er det så nul børn, og det er der vel ikke noget galt med? Det betyder ikke at jeg ikke kan forstå folk, som gerne vil have børn, eller se det positive i den livsstil. Men det er bare ikke MIN livsstil og det bliver det aldrig. Gid folk bare kunne sige "Nå okay" og komme videre i livet og holde op med at tage forskelligheder som et angreb...!

Jeg spiser heller ikke kød (med få undtagelser) og oplever også at jeg skal retfærdiggøre det. Ofte virker det som om personen gerne vil starte en diskussion op med mig.
Desværre for dem, undgår jeg kød fordi jeg ikke kan lide det. Der er ikke skide meget grundlag for en diskussion :-D

Der er så råddent man ikke kan tage et aktivt valg for sit liv, uden forældre, kødspisere, ateister eller religiøse skal have en mening om det konfuckingstant.
Hvis folk har det godt med deres valg, så er det jo kun godt?!
4
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 19. jul 2016, 08:49

Akehurst2 skrev:Som en der tidligere har svælget i bridezillas-programmer og egentlig altid troet, at det hele var iscenesat, for så skrækkelige kunne ingen da være, er jeg faktisk lidt misundelig på, at du har fået lov til at opleve en vaskeægte bridezilla i virkeligheden :genert:

En småirriterende, let stresset brud med enkelte udfald er jo bare sådan en, man er lidt overbærende overfor, men det der er jo et sociologisk studie, der udspiller sig i realtime for øjnene af en :-D

Seneste nyt just in på sms fra veninde som ikke var klog nok til at melde afbud:

Bruden har været sygemeldt fra arbejde i en uge nu fordi hun er så stresset over brylluppet.

:nej:
7
Brugeravatar
Hunkat
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3264

Indlægaf Hunkat » 19. jul 2016, 08:55

Akehurst2 skrev:
Kattefjæs skrev:Jeg kan næsten ikke komme i tanke om noget mere røvsygt og ligegyldigt end bryllupper. Altså at deltage som gæst - med mindre man er virkelig tæt på parret, fx hvis det var en af mine søstre, men det der med at deltage i globryllupper og hjælpe andre mennesker med at svælge i deres selviscenesættelse... Det kan jeg slet ikke mønstre nogen begejstring for.

Der skal være ét i den perifære bekendtskabskreds snart, og selvom jeg har meldt afbud, bliver jeg ved med at høre nærmest kvalmefremkaldende opdateringer om parrets seneste påfund. Ikke nok med at de har oprettet adskillige Facebook-grupper til formålet, de har også oprettet en hjemmeside med information til gæsterne og sådan en ønskeliste man kan krydse af så den sikrer at to gæster ikke køber den samme gave. Og de har specifikt frabedt sig gaver som ikke står på listen. Sjovt nok er der ikke nogen gaver til under 1000kr. selvom mange af deres venner og bekendte er studerende.

De har selvfølgelig også lavet en dresscode, og angiveligt har bruden bedt om at godkende hvert evigt fucking eneste outfit. :lol: Der er flere som er blevet bedt om at finde på noget andet fordi deres tøj ikke var fornemt nok.

De har hyret et hold til at optage seancen så de kan forære en optagelse af heeeeele brylluppet på dvd til hver eneste gæst....

Jo tættere de kommer på datoen, jo mere diktatorisk lader bruden til at blive. Der er nærmest ikke et aspekt af begivenheden som hun ikke skal kontrollere. Det er selvfølgelig helt fair at man gerne vil have styr på en af de vigtigste begivenheder i sit liv, men omvendt tænker jeg at det ikke kan være specielt sundt at være ved at kollapse af stress over det.

Jeg forstår også godt at man gerne vil have et pænt bryllup, men jeg kommer aldrig til at blive typen som dikterer overfor andre hvordan de må se ud og siger til dem at deres helt anstændige outfit ikke er godt nok... Og at de skal bruge endnu flere penge så jeg kan iscenesætte mig selv på en måde som overhovedet ikke reflekterer den virkelighed jeg lever i. :stoned:

Som en der tidligere har svælget i bridezillas-programmer og egentlig altid troet, at det hele var iscenesat, for så skrækkelige kunne ingen da være, er jeg faktisk lidt misundelig på, at du har fået lov til at opleve en vaskeægte bridezilla i virkeligheden :genert:

Efter mit eget bryllup tror jeg klart på at det findes i virkeligheden (men jeg tænker at de fleste også er sådan nogle personer som havde den type personlighed i forvejen til en vis grad). Det bliver også forstærket af at alle gerne vil spørge ind til brylluppet og forberedelserne og stille spørgsmålstegn ved ting man ikke selv havde tænkt over og så man så pludselig har to uger til at overveje/få bakset på plads i planen.

Det er stress og så er der mine-forældre-er-ikke-ankommet-og-der-er-to-minutter-til-vielsen-stress. Den sidste type kan godt medfører ytringer man ellers ikke havde troet man ville tage i sin mund. :lol:

Og så satser jeg ellers på at jeg aldrig behøver gøre det igen.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 19. jul 2016, 08:56

Pixie88 skrev:Jeg spiser heller ikke kød (med få undtagelser) og oplever også at jeg skal retfærdiggøre det. Ofte virker det som om personen gerne vil starte en diskussion op med mig.
Desværre for dem, undgår jeg kød fordi jeg ikke kan lide det. Der er ikke skide meget grundlag for en diskussion :-D

Der er så råddent man ikke kan tage et aktivt valg for sit liv, uden forældre, kødspisere, ateister eller religiøse skal have en mening om det konfuckingstant.
Hvis folk har det godt med deres valg, så er det jo kun godt?!

Jeg fatter ikke det der behov for at starte diskussionen. Altså hvis man har taget et valg, så har man jo nok tænkt bare lidt over det, og at der så kommer en eller anden bøv og siger at man godtnok er dum fordi dyr skal alligevel dø... jamen det gør jo nok ikke at man liiiige pludselig får en eller anden crazy åbenbaring og straks ændrer mening igen... :lol: Sjovt nok er folk aldrig sådan oprigtigt interesserede og informative, de er ALTID fornærmende, militante og nedladende. Som om man gider tage imod gode råd fra sådan en type, uanset hvad emnet så ellers måtte være. :lol:

Men det er jo også lige meget om der er en politisk, religiøs eller helt tredje årsag bag beslutningen. Hvis jeg spørger nogen hvorfor de ikke spiser kød, og de siger "Det er Guds vilje", så siger jeg "Nå, jamen okay", og så kommer jeg videre med mit liv. For selvom det lyder skørt i mine ører, så er det hverken mit liv eller min beslutning - eller min plads at gøre mig til dommer over det.
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2331

Indlægaf paint » 19. jul 2016, 09:08

Hele emnet om at bashe andre for at være hhv. kødspiser, veganer etc. minder mig lidt om mennesker, som f.eks, vitterligt er meget rige. Det er sjældent noget de skilter med, i form af meget dyre biler eller andet meget dyrt.
Hvorimod folk, som gerne vil opfattes som meget rige (men reelt ikke er det), har ufatteligt travlt med at flashe alt muligt dyrt og ekstravagant.

Førstnævnte gruppe, er bare det de er, fordi de ved at de er det. Sidstnævnte gruppe, vil gerne være det de ikke er og har derfor brug for at andre tror at de er det. Det bestyrker dem i troen.

Men tro, er som bekendt noget, der finder sted oppe i hovedet. Virkeligheden, er det som, rent faktisk findes.

Morale: Vær det du, rent faktisk er og ikke det du gerne vil have, at andre skal tro at du er. Er man det, går man ikke ret meget op i, hvad andre er.

ps. selvopfundet (til lejligheden). Kald mig bare Guru eller noget andet passende. :fløjt:
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4228

Indlægaf Flora » 19. jul 2016, 09:23

paint skrev:Hele emnet om at bashe andre for at være hhv. kødspiser, veganer etc. minder mig lidt om mennesker, som f.eks, vitterligt er meget rige. Det er sjældent noget de skilter med, i form af meget dyre biler eller andet meget dyrt.
Hvorimod folk, som gerne vil opfattes som meget rige (men reelt ikke er det), har ufatteligt travlt med at flashe alt muligt dyrt og ekstravagant.

Førstnævnte gruppe, er bare det de er, fordi de ved at de er det. Sidstnævnte gruppe, vil gerne være det de ikke er og har derfor brug for at andre tror at de er det. Det bestyrker dem i troen.

Men tro, er som bekendt noget, der finder sted oppe i hovedet. Virkeligheden, er det som, rent faktisk findes.

Morale: Vær det du, rent faktisk er og ikke det du gerne vil have, at andre skal tro at du er. Er man det, går man ikke ret meget op i, hvad andre er.

ps. selvopfundet (til lejligheden). Kald mig bare Guru eller noget andet passende. :fløjt:

Ok, hr. Guru. Så det du siger er, at man burde se sådan her ud hele dagen? :gruble:

Billede

:D
3
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2363

Indlægaf achillaxedprune » 19. jul 2016, 09:28

Kattefjæs skrev:
Akehurst2 skrev:Som en der tidligere har svælget i bridezillas-programmer og egentlig altid troet, at det hele var iscenesat, for så skrækkelige kunne ingen da være, er jeg faktisk lidt misundelig på, at du har fået lov til at opleve en vaskeægte bridezilla i virkeligheden :genert:

Seneste nyt just in på sms fra veninde som ikke var klog nok til at melde afbud:

Bruden har været sygemeldt fra arbejde i en uge nu fordi hun er så stresset over brylluppet.

:nej:

What?! Det skal arbejdsgiveren da ikke betale for?! Hun kan tage ferie, kan hun. Årh, hvis det er rigtigt burde hun som minimum få en advarsel.
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 37
Likede indlæg: 971

Indlægaf Anne Droid » 19. jul 2016, 09:31

Jeg synes ordet kødspiser er grimt. Jeg spiser kød, men jeg spiser også andet.
1
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 19. jul 2016, 09:58

achillaxedprune skrev:
What?! Det skal arbejdsgiveren da ikke betale for?! Hun kan tage ferie, kan hun. Årh, hvis det er rigtigt burde hun som minimum få en advarsel.

Jeg er glad for at jeg har meldt afbud og kan være ligeglad med dramaet.

Jeg kender ikke rigtig bruden, det er hendes kommende mand som er en fjern bekendt - men hun er typen som ukritisk deler anti-vaxxer-propaganda og helt oprigtigt tror på alt hun læser på nettet. :lol: Jeg tror ikke hun er typen som går specielt meget op i sit arbejde eller for den sags skyld har seriøse evner for at skelne mellem rigtigt og forkert. Kritisk sans har hun i hvert fald ikke.
0
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 19. jul 2016, 10:03

Anne Droid skrev:Jeg synes ordet kødspiser er grimt. Jeg spiser kød, men jeg spiser også andet.

Hva'? Prøver du at fortælle os at mennesker, som spiser kød, ikke udelukkende lever af lammekøller og rå kyllinger som de fortærer med hud og fjer i huler efter at have givet dyret et lammende gok i hovedet med en kølle? :8: Det næste du fortæller os er vel at de heller ikke spytter knogler og sener ud på jorden mens de grynter. I don't believe it... :lol:
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 808
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8291
Kontakt:

Indlægaf Ado » 19. jul 2016, 10:06

Jeg så engang en mentalt udviklingshæmmet mand sidde i Kvicklys Bistro og spise en hel grillstegt kylling. En hel kylling. Inkl. knogler.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".

Tilbage til "Generelt"