Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Smiling_Goat
Kort karma: 512
Likede indlæg: 6979

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Smiling_Goat » 24. jul 2016, 22:21

Animi skrev:Jeg kan egentlig sagtens forstå dig S_G hvis du ofte oplever at folk brokker sig over det gode vejr - det oplever jeg faktisk ikke selv, da alle jeg kender elsker en varm sommer. Jeg kan egentlig også godt lide en varm sommerdag, jeh kan desværre bare ikke nyde den rigtigt på samme måde som mange andre. Hvilket virkelig er irriterende :(

Ja, jeg oplever tit folk sige, at det ville være rart med noget koldere vejr og regn snart, så snart solen har skinnet et par dage. Så sent som i dag faktisk. Én der godt snart kunne tænke sig skybrud. Tillykke, det får vi i morgen, igen. Men jeg fik jo også tre hele dage med solskin denne gang :mellow:

Men det er bestemt heller ikke rart med varme, hvis man ikke har det rart imens. Det forstår jeg godt.
4
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1054
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9342

Indlægaf 2SHY » 24. jul 2016, 22:25

Jeg tror i øvrigt jeg med alderen bliver ringere til at håndtere varmen. Hvilket er ret fesent når man kun er 35. Jeg synes ikke jeg mærkede det på samme måde da jeg var yngre :( Jeg synes slet ikke jeg kan komme af med varmen uanset hvad jeg gør
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 24. jul 2016, 22:26

2SHY skrev:Jeg tror i øvrigt jeg med alderen bliver ringere til at håndtere varmen. Hvilket er ret fesent når man kun er 35. Jeg synes ikke jeg mærkede det på samme måde da jeg var yngre :( Jeg synes slet ikke jeg kan komme af med varmen uanset hvad jeg gør

Æv, det forstår jeg godt er ubehageligt.
0
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 24. jul 2016, 23:26

Jeg har ikke noget imod varme, jeg har noget imod bagende hede blandet med en led luftfugtighed, som altid er herhjemme. 25 grader (i solen!) er fint, skal det være varmere skal der være vind til at lave gennemtræk med..
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Lulu
Kort karma: 64
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 669

Indlægaf Lulu » 25. jul 2016, 05:18

Bimmerdyret skrev:
Smiling_Goat skrev:Jamen solen har også skinnet i tre dage.. Det er virkelig alt for galt :P

Og, så tror jeg måske, jeg har en teori om, hvorfor solelskere bliver provokerede af ikke-solelskere, der beder om koldere vejr. Jeg føler, det er et udtryk for egoisme et eller andet sted. Solen skinner sammenlagt 14 dage om året, ca. Jeg sukker efter de 14 dage. Jeg drømmer om dem. De er højdepunktet på mit år. De resterende 351 dage er det efterår og køligt, og det synes jeg er træls, og jeg bliver tit deprimeret af det.

Så kommer vi ind i en periode, hvor solen skinner tre dage, og så er der én eller anden, der har haft sit favoritvejr i 234 dage eller sådan noget, der beder mit begrænsede favoritvejr om at forsvinde, så han/hun kan få sit tilbage. Selvom det er der størstedelen af året - og det ikke kan komme som en overraskelse, at vi er en del, der hader det vejr inderligt.

I har efterår 351 dage om året, lad mig nu nyde mine 14 dage.

Nej, det giver ikke mening. Ja, det er fjollet. Men det er sådan jeg føler, tror jeg (og det må man vist ikke sige, fordi det simpelthen er så latterligt.)

Det er fordi den danske varme er for fugtig.
Kamplider pt... og det efter en ferie med 40 grader og skyfri himmel

Jeg er så enig.
det generer mig ikke med 50 grader og ørkenvandring (been there). Herhjemme i dk skal det helst ikke være mere end 24 grader. Jeg magter det ikke grundet luftfugtighed.
Den værste tortur metode overfor mig ville forøvrigt være at smide mig i sauna, efter 2 sek får jeg åndenød og bliver voldsomt utilpas. I mildere grad føles de sidste tre dages varme på samme måde.
I år er jeg endvidere gravid, det bliver det ikke bedre af :tie: jeg er bare taknemmelig for at jeg kun er i 6. Mdr og ikke er højgravid :panik:
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 903
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 9496
Kontakt:

Indlægaf Ado » 25. jul 2016, 05:44

Haha. :D Sikke da en gang lommepsykologi.
Min aversion mod hede sommertemperaturer levner nu ikke opmærksomhed til sommerelskerne. Det handler udelukkende om mig selv.
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 25. jul 2016, 05:53

Ado skrev:Haha. :D Sikke da en gang lommepsykologi.
Min aversion mod hede sommertemperaturer levner nu ikke opmærksomhed til sommerelskerne. Det handler udelukkende om mig selv.

Ja, det er jo det, jeg siger :P

Jeg siger jo netop, at jeg, som sommerelsker, føler det som egoisme (selvom jeg godt ved, det er noget fis) at efterårselskerne brokker sig over sommervejret de 14 dage, det er her.

Ligesom hvis der har været serveret kage til de sidste 110 fødselsdage, og man til fest 111, hvor der endelig serveres is, skal høre på brok for, at det ikke er kage. Jeg kan godt forstå, at du hellere vil have kage, det er bare en præference. Men jeg er helt vild med is, og vil bare gerne kunne spise den uden at samtidig lægge ører til, hvor irriterende det er, at det ikke er kage - igen.

Det er heller ikke lommepsykologi. Det er mine følelser - hvor åndssvage og absurde de end er.

Og nu vil jeg vist ikke fylde tråden mere med mine vejrfornemmelser :)
Senest rettet af Smiling_Goat 25. jul 2016, 05:59, rettet i alt 1 gang.
10
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 950
Likede indlæg: 13228

Indlægaf Dirtylittledevil » 25. jul 2016, 05:56

Så længe ingen kan ændre på vejret med tankens kraft, er jeg ligeglad med om de elsker orkan og hader solen eller omvendt.
4
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 417
Likede indlæg: 4213

Indlægaf Ballademager » 25. jul 2016, 06:03

Sophaya skrev:Folk giver deres børn de mærkeligste navne.

Det er fordi, at det skal være helt junikt.
4
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Vinaia
Kort karma: 17
Likede indlæg: 311

Indlægaf Vinaia » 25. jul 2016, 06:04

Smiling_Goat skrev:

Jeg siger jo netop, at jeg, som sommerelsker, føler det som egoisme (selvom jeg godt ved, det er noget fis) at efterårselskerne brokker sig over sommervejret de 14 dage, det er her.

Ligesom hvis der har været serveret kage til de sidste 110 fødselsdage, og man til fest 111, hvor der endelig serveres is, skal høre på brok for, at det ikke er kage. Jeg kan godt forstå, at du hellere vil have kage, det er bare en præference. Men jeg er helt vild med is, og vil bare gerne kunne spise den uden at samtidig lægge ører til, hvor irriterende det er, at det ikke er kage - igen.

Det er heller ikke lommepsykologi. Det er mine følelser - hvor åndssvage og absurde de end er.

Haha, jeg er vild med at du har så mange gode eksempler på sammenligninger med vejret. :klap:

Jeg siger altid, at jeg ville ønske, det var varmt og sommervejr! Jeg hader kulde. Men øh, når så det bliver varmt kan jeg alligevel ikke holde det ud. Undtagen om morgenen og aftenen, hvor det er fantastisk!

Jeg er også blevet mindre tolerant overfor varme på mine gamle dage. Selvom jeg kun er 32. :P
0
Blessed with three dogs, a daughter, and the ability to find four-leaf clovers. :P
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 25. jul 2016, 06:08

Smiling_Goat skrev:

Jeg forstår bare ikke, hvorfor folk ikke bare kan nyde og elske vejret i fred? Jeg går ikke hen og siger til en sommerelsker: "Hey du der...du er pisse træls fordi du elsker de 29 grader vi har nu!" Jeg hader bare de 29 grader og hvad de gør ved mig.
Og det er jo det samme om vinteren. Jeg vil bare gerne have lov til at elske snevejret og frostgraderne når det endelig kommer, uden at skulle høre på Weberfolket, der mener jeg er sær. Men selv om de mener det, så fjerner det da ikke glæden i mig over snevejret.

Jeg synes det er glimrende, når andre folk er glade over noget. Det er godt til dem. Jeg forbeholder mig bare retten til at evt. hade det de er glade over.
5
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 406
Likede indlæg: 3866

Indlægaf Sophaya » 25. jul 2016, 06:33

Ballademager skrev:
Sophaya skrev:Folk giver deres børn de mærkeligste navne.

Det er fordi, at det skal være helt junikt.

Åh gud.
3
x
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 25. jul 2016, 06:38

Ado skrev:
Smiling_Goat skrev:

Jeg forstår bare ikke, hvorfor folk ikke bare kan nyde og elske vejret i fred? Jeg går ikke hen og siger til en sommerelsker: "Hey du der...du er pisse træls fordi du elsker de 29 grader vi har nu!" Jeg hader bare de 29 grader og hvad de gør ved mig.
Og det er jo det samme om vinteren. Jeg vil bare gerne have lov til at elske snevejret og frostgraderne når det endelig kommer, uden at skulle høre på Weberfolket, der mener jeg er sær. Men selv om de mener det, så fjerner det da ikke glæden i mig over snevejret.

Jeg synes det er glimrende, når andre folk er glade over noget. Det er godt til dem. Jeg forbeholder mig bare retten til at evt. hade det de er glade over.

Jeg kan ikke helt se, hvordan de ting vi gør, adskiller sig synderligt fra hinanden for at være ærlig. Jeg er ikke gået hen til en efterårselsker og har sagt: "Du er pisse træls, fordi du ikke elsker de 29 grader vi har nu." Jeg har postet det på et online forum som mit bud på, hvorfor folk nogle gange bliver provokeret på dem, der er trætte af sommervejret. Jeg har set mange undre sig herinde igennem tiden, og nu er det gået op for mig, hvorfor jeg selv bliver provokeret. Det delte jeg, og mere er der ikke i det.

Desuden er jeg da helt enig i det sidste, du siger: "Jeg synes det er glimrende, når andre folk er glade over noget. Det er godt til dem. Jeg forbeholder mig bare retten til at evt. hade det de er glade over." For dig er det sommer, for mig er det vinter og efterår. Derfor kan vi vel være lige gode venner af den grund :)
3
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 221
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4863

Indlægaf decibell » 25. jul 2016, 06:46

Vi skal vist bare være glade for, at vi ikke lever i GoT-verdenen, hvor det kan være sommer/vinter i flere år i træk. :danse:
4
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 25. jul 2016, 06:46

Smiling_Goat skrev:

Jeg kan ikke helt se, hvordan de ting vi gør, adskiller sig synderligt fra hinanden for at være ærlig. Jeg er ikke gået hen til en efterårselsker og har sagt: "Du er pisse træls, fordi du ikke elsker de 29 grader vi har nu." Jeg har postet det på et online forum som mit bud på, hvorfor folk nogle gange bliver provokeret på dem, der er trætte af sommervejret. Jeg har set mange undre sig herinde igennem tiden, og nu er det gået op for mig, hvorfor jeg selv bliver provokeret. Det delte jeg, og mere er der ikke i det.

Desuden er jeg da helt enig i det sidste, du siger: "Jeg synes det er glimrende, når andre folk er glade over noget. Det er godt til dem. Jeg forbeholder mig bare retten til at evt. hade det de er glade over." For dig er det sommer, for mig er det vinter og efterår. Derfor kan vi vel være lige gode venner af den grund :)

Selvfølgelig kan vi det. Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor I, der elsker sommer, kan føle jer provokerede over os, der ikke elsker sommer? Det er såmænd bare det. :)
3

Tilbage til "Generelt"