Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
ExCoastal
Kort karma: 45
Likede indlæg: 446

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ExCoastal » 27. sep 2015, 22:56

Dikus skrev:
ExCoastal skrev:
Æske skrev:Jeg synes det er noget mærkeligt noget, at jeg ikke kunne komme til at besøge min tætte veninde og babyen på hospitalet :genert:

Jamen, hvorfor kunne du ikke det? Vi havde da et rend af mennesker, da min søn blev født.

Mon ikke baby eller mor skal skånes?

Jo, det kan jeg sagtens forstå. Men personalet lod os selv styre det, og vi fik så planlagt besøgene, så det passede bedst.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 771
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 7053

Indlægaf Dikus » 27. sep 2015, 23:07

ExCoastal skrev:
Dikus skrev:
ExCoastal skrev:
Æske skrev:Jeg synes det er noget mærkeligt noget, at jeg ikke kunne komme til at besøge min tætte veninde og babyen på hospitalet :genert:

Jamen, hvorfor kunne du ikke det? Vi havde da et rend af mennesker, da min søn blev født.

Mon ikke baby eller mor skal skånes?

Jo, det kan jeg sagtens forstå. Men personalet lod os selv styre det, og vi fik så planlagt besøgene, så det passede bedst.

Så har din hustru eller baby nok ikke været i fare. Alle fødsler foregår ikke uden komplikationer, børn bliver født for tidligt eller med sygdomme...
0
ExCoastal
Kort karma: 45
Likede indlæg: 446

Indlægaf ExCoastal » 28. sep 2015, 01:17

Nu kender vi jo ikke grunden til, at Æske ikke kunne besøge veninden og babyen.

Vi havde selv et par dage med mange besøg, men så fik knægten en infektion og gulsot, så det betød flere dage på NICU. Ingen besøg der.
0
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 327
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1761

Indlægaf Æske » 28. sep 2015, 03:46

ExCoastal skrev:

Jeg tror det er fordi de gerne vil have lidt ro, hvilket min fornuft sagtens forstår, men Æske 5 år her føler sig lidt "snydt" :blush:
Vi har været veninder i 17 år og jeg ved at de har haft andre besøg, men mon ikke jeg får dem at se om ikke så længe.
3
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Æske

Indlægaf Æske » 28. sep 2015, 03:47

ExCoastal skrev:Nu kender vi jo ikke grunden til, at Æske ikke kunne besøge veninden og babyen.

Vi havde selv et par dage med mange besøg, men så fik knægten en infektion og gulsot, så det betød flere dage på NICU. Ingen besøg der.

Hvilket jo også er en helt legitim grund :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 852
Likede indlæg: 12353

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. sep 2015, 06:00

Æske skrev:Jeg tror det er fordi de gerne vil have lidt ro, hvilket min fornuft sagtens forstår, men Æske 5 år her føler sig lidt "snydt" :blush:
Vi har været veninder i 17 år og jeg ved at de har haft andre besøg, men mon ikke jeg får dem at se om ikke så længe.
.

Det kan jeg godt forstå. Altså at du har det sådan.
Kan det skyldes, at andre gæster har været mere insisterende, på den belastende måde, så din veninde ikke har magtet at sige fra overfor dem og derfor har måtte afvise fx dig, der godt kan finde ud af at respektere hendes grænser?
Det er i hvert fald set før.
0
Karkluden
Kort karma: 255
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2527

Indlægaf Karkluden » 28. sep 2015, 06:31

Dublin-mudslide skrev:
Karkluden skrev:Jeg gider ikke læse om andres bryllupper, og jeg har unfollowet MANGE blogs (deriblandt Acie, Rockpaperdresses og Sneglcille som jeg ellers elskede alle tre), fordi de bliver forlovet, og så handler deres blog ikke om andet. Og I get it, det er stort. Jeg vil også gerne selv giftes med min kæreste en dag. Jeg har bare slet ikke prinsessegenet på dén front, og jeg synes 99% af alle brudekjoler er grimme, jeg har endnu til gode at se en flot bryllupskage, og har kun smagt én der var værd at spise, jeg synes bryllupsfester er rædsomme, kedelige og opstyltede, og jeg synes som oftest, at taler og sange er dybt pinlige.
Og normalt undgår jeg jo bare div bryllupsfora, og jeg har ligesom klargjort for både vores forældre og min kæreste, at ingen skal forvente af mig, at jeg går med på 50-100 gæster i et festlokale, en stor hvid "rigtig" brudekjole og polterabend og hele lortet. Mit drømmebryllup ville seriøst være tirsdag efter job bare os to alene, og så bruge hele aftenen og natten i sengen og skiftevis spise, knalde, se gode serier osv. Det bliver jo så nok et kompromis engang med noget havefest eller en reception eller lignende.

Men nøj, jeg synes, det er træls, at blogs jeg er begyndt at følge, fordi de er skidesjove, eller har en fed tøjstil eller noget pludseligt kun handler om grimme brudekjoler, polterabends, der lyder virkelig usjove og halvkiksede fester (eller fester, der alt for "trying too hard").

Jeg er også hoppet pænt meget af (dog ikke unfollowet...) da ALLE bloggere lige præcis lige nu skal giftes i 16´. Man skulle tro de havde aftalt det på forhånd.

Det er også den oplevelse, jeg har. Og jeg bliver også klart påvirket af, at de der kæmpe bryllupper slet ikke er mig, og jeg (i modsætning til hele resten af verden åbenbart) ikke synes kæmpe bryllupper er særligt fede eller sjove. Men jeg gider da så endnu mindre læse om det :lol:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. sep 2015, 06:59

Jeg troede ikke, at det var muligt, men moden er grimmere end nogensinde. Muligvis overgået af starten af 90erne, men ellers...
Da jeg kiggede i H&M forleden, var det eneste, jeg fik lyst til at have på, noget af børnetøjet.
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 447
Likede indlæg: 4840

Indlægaf dgd2007 » 28. sep 2015, 07:18

DetSorteCirkus skrev:Jeg troede ikke, at det var muligt, men moden er grimmere end nogensinde. Muligvis overgået af starten af 90erne, men ellers...
Da jeg kiggede i H&M forleden, var det eneste, jeg fik lyst til at have på, noget af børnetøjet.

Til herre er skomoden åbenbart Beatles-støvletter fra 1963 :D
1
Brugeravatar
Æske

Indlægaf Æske » 28. sep 2015, 07:29

DetSorteCirkus skrev:
Æske skrev:Jeg tror det er fordi de gerne vil have lidt ro, hvilket min fornuft sagtens forstår, men Æske 5 år her føler sig lidt "snydt" :blush:
.

Det kan jeg godt forstå. Altså at du har det sådan.
Kan det skyldes, at andre gæster har været mere insisterende, på den belastende måde, så din veninde ikke har magtet at sige fra overfor dem og derfor har måtte afvise fx dig, der godt kan finde ud af at respektere hendes grænser?
Det er i hvert fald set før.

Jeg ved det ikke helt, de har jo selvfølgelig haft besøg af bedsteforældre og sådan, men havde bare lige håbet at jeg kunne være kommet en halv time, du ved :)
Hun skulle være kommet til frokost den dag hun fødte og jeg talte med hende om formiddagen, så jeg vil egentlig gerne høre detaljerne. Jeg kender heller ingen mål og vægt eller om hun har fået et navn endnu.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. sep 2015, 07:36

Æske skrev:Jeg ved det ikke helt, de har jo selvfølgelig haft besøg af bedsteforældre og sådan, men havde bare lige håbet at jeg kunne være kommet en halv time, du ved :)
Hun skulle være kommet til frokost den dag hun fødte og jeg talte med hende om formiddagen, så jeg vil egentlig gerne høre detaljerne. Jeg kender heller ingen mål og vægt eller om hun har fået et navn endnu.

Okay, det virker mærkeligt. Men så er det vel heller ikke til at sige, om fødslen på en eller anden måde har været anderledes end forventet.
0
Brugeravatar
Æske

Indlægaf Æske » 28. sep 2015, 07:47

DetSorteCirkus skrev:
Æske skrev:Jeg ved det ikke helt, de har jo selvfølgelig haft besøg af bedsteforældre og sådan, men havde bare lige håbet at jeg kunne være kommet en halv time, du ved :)

Okay, det virker mærkeligt. Men så er det vel heller ikke til at sige, om fødslen på en eller anden måde har været anderledes end forventet.

Nej, det ved jeg jo i teorien heller ikke, men jeg tror det nu ikke. Men altså, det kommer jo nok - jeg ville godt bare lige have givet et kram og sagt tillykke :)
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 150
Likede indlæg: 1372

Indlægaf Neenah » 28. sep 2015, 09:03

Jeg synes retorikken omkring motivation, motion og livsstilsændring og slankekure mestendels er kvalmende, snæversynet og temmelig uoplyst.
Senest rettet af Neenah 28. sep 2015, 13:59, rettet i alt 1 gang.
7
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. sep 2015, 09:09

Neenah skrev:Jeg synes retorikken omkring motivation, motion og livsstilsændring og slankekure mestendels er kvalmende, snæversynet og mestendels temmeligt uoplyst.

Hvad værre er - jeg synes, at jeg rundt omkring ser tegn på, at komplet sunde og velfungerende mennesker er i fare for at udvikle spiseforstyrrelser, fordi de generelt ikke evner at træde et skridt tilbage og forholde sig kritisk til et eller andet modefænomen.
4
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 150
Likede indlæg: 1372

Indlægaf Neenah » 28. sep 2015, 09:37

DetSorteCirkus skrev:
Neenah skrev:Jeg synes retorikken omkring motivation, motion og livsstilsændring og slankekure mestendels er kvalmende, snæversynet og mestendels temmeligt uoplyst.

Hvad værre er - jeg synes, at jeg rundt omkring ser tegn på, at komplet sunde og velfungerende mennesker er i fare for at udvikle spiseforstyrrelser, fordi de generelt ikke evner at træde et skridt tilbage og forholde sig kritisk til et eller andet modefænomen.

Jep - jeg har selv været der. Deraf min holdning. I dag vil jeg ti gange hellere veje 20 kg mere end have det så elendigt som mit vægttab fik mig til at have det, fordi jeg ikke kunne forholde mig kritisk til hvad jeg synes jeg burde begive mig ud i.
1

Tilbage til "Generelt"