Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 271
Likede indlæg: 2322

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jul 2016, 09:54

DetSorteCirkus skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg elsker dette (omend platte) billede lidt:

(men jeg skal så også være ærlig, at jeg rent faktisk begynder at savne dem. Lidt)

Jamen, det gør man jo (eller jeg gør så ikke i år, fordi jeg endnu ikke kender dem), men de første dage efter en ferie kan godt trække tænder ud.
Hurra for i det mindste ikke at skulle være særlig meget i indskolingen i år.

Oh, jeg ville DØ i indskolingen! Vi er blevet faseopdelt i år, og jeg endte i overbygningen, som jeg ønskede. Nu kører jeg min klasse op, så ser jeg på, om jeg kan leve op til egne forventninger; hvis ikke, jeg længere kan undervise som jeg ønsker og nå pensum pga. den "nye" situation i folkeskolen, hopper jeg ned på mellemtrinnet.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 846
Likede indlæg: 12259

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. jul 2016, 10:04

Guilded_Lily skrev:Oh, jeg ville DØ i indskolingen! Vi er blevet faseopdelt i år, og jeg endte i overbygningen, som jeg ønskede. Nu kører jeg min klasse op, så ser jeg på, om jeg kan leve op til egne forventninger; hvis ikke, jeg længere kan undervise som jeg ønsker og nå pensum pga. den "nye" situation i folkeskolen, hopper jeg ned på mellemtrinnet.

Jeg skal have engelsk i en 2. og en 3. klasse for at få nok timer. Det er i praksis 2-3 lektioner om ugen (vi kører med blokskema, så eleverne har vist ikke alle fag hele året), og det skal nok gå. Jeg kan faktisk godt lide indskolingsarbejdet i små doser, og jeg fungerer godt med de yngste elever. Jeg har også lidt engelsk på 5. årgang, men jeg er i helt overvejende grad blevet ansat til at hellige mig min 10. klasse, hvor jeg er dansklærer og "ekstra" i andre af deres timer og skal være med til at arrangere og holde tematimer.

I alt har jeg 18 lektioners undervisning om ugen, som ville svare til 24, hvis vores lektioner var på 45 min., fleksibel forberedelse og, fornemmer jeg på de andre lærere, stor frihed og tillid fra ledelsen, så jeg klager ikke.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jul 2016, 10:17

DetSorteCirkus skrev:
Guilded_Lily skrev:Oh, jeg ville DØ i indskolingen! Vi er blevet faseopdelt i år, og jeg endte i overbygningen, som jeg ønskede. Nu kører jeg min klasse op, så ser jeg på, om jeg kan leve op til egne forventninger; hvis ikke, jeg længere kan undervise som jeg ønsker og nå pensum pga. den "nye" situation i folkeskolen, hopper jeg ned på mellemtrinnet.

Jeg skal have engelsk i en 2. og en 3. klasse for at få nok timer. Det er i praksis 2-3 lektioner om ugen (vi kører med blokskema, så eleverne har vist ikke alle fag hele året), og det skal nok gå. Jeg kan faktisk godt lide indskolingsarbejdet i små doser, og jeg fungerer godt med de yngste elever. Jeg har også lidt engelsk på 5. årgang, men jeg er i helt overvejende grad blevet ansat til at hellige mig min 10. klasse, hvor jeg er dansklærer og "ekstra" i andre af deres timer og skal være med til at arrangere og holde tematimer.

I alt har jeg 18 lektioners undervisning om ugen, som ville svare til 24, hvis vores lektioner var på 45 min., fleksibel forberedelse og, fornemmer jeg på de andre lærere, stor frihed og tillid fra ledelsen, så jeg klager ikke.

Det lyder fantastisk! Jeg skal have 27 lektioner i år, som reelt bliver til 28 i temauger. Én klokketimes forberedelse om dagen fire dage om ugen. Det sucks. Og vi er ellers en lærervenlig kommune takket være en stærk foreningskreds.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 846
Likede indlæg: 12259

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. jul 2016, 10:22

Guilded_Lily skrev:Det lyder fantastisk! Jeg skal have 27 lektioner i år, som reelt bliver til 28 i temauger. Én klokketimes forberedelse om dagen fire dage om ugen. Det sucks. Og vi er ellers en lærervenlig kommune takket være en stærk foreningskreds.

Wtf!? :8: I mit tidligere job havde jeg 20 timers undervisning om ugen og fem timers forberedelse, og jeg arbejdede ikke just i en blændende kommune.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jul 2016, 10:35

DetSorteCirkus skrev:
Guilded_Lily skrev:Det lyder fantastisk! Jeg skal have 27 lektioner i år, som reelt bliver til 28 i temauger. Én klokketimes forberedelse om dagen fire dage om ugen. Det sucks. Og vi er ellers en lærervenlig kommune takket være en stærk foreningskreds.

Wtf!? :8: I mit tidligere job havde jeg 20 timers undervisning om ugen og fem timers forberedelse, og jeg arbejdede ikke just i en blændende kommune.

Jeg kiggede lige på mit skema, og jeg har godt nok tre timer fordelt om tirsdagen, men ellers ingen mandag, og den ene time onsdag-fredag - hvis jeg altså vælger at bruge 10-pausen til forberedelse. Ellers er det 45 minutter de tre dage.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 763
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 6999

Indlægaf Dikus » 29. jul 2016, 12:08

Fru Sunshine skrev:5 ugers ferie er overhovedet ikke nok.
Jeg gad godt at arbejde 43 timer om ugen og have 7 ugers skemafri. Så var der også mere plads til forberedelse i hverdagen.

Det er også kun tre timer mere end arbejdsugen her i Grønland :) Det ville være en god deal for mig :D
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 637
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 12486

Indlægaf icelady » 29. jul 2016, 16:46

Folk, der lige har mistet et familiemedlem/ven/bekendt, burde gøre sig selv den tjeneste at overveje, om de kan tåle at læse, hvad der skrives om deres pårørendes ulykke på nettet.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
ninjabolette
Kort karma: 1
Likede indlæg: 34

Indlægaf ninjabolette » 30. jul 2016, 06:53

Ca 90% af alle tatoveringer er grimme.
12
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 82
Likede indlæg: 981

Indlægaf Bimmerdyret » 30. jul 2016, 17:09

ninjabolette skrev:Ca 90% af alle tatoveringer er grimme.

100 % af alle tatoveringer på menneskekroppen er grimme.
Tegningerne i sig selv er flotte...bare ikke på mennesker.
7
OberstNasig
Kort karma: 53
Likede indlæg: 543

Indlægaf OberstNasig » 30. jul 2016, 21:16

ÅH, HVOR JEG DOG HADER UFFE HOLM.
8
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 308
Likede indlæg: 6845

Indlægaf Fyrst Eberhard » 30. jul 2016, 21:25

OberstNasig skrev:ÅH, HVOR JEG DOG HADER UFFE HOLM.

Kan du komme det nærmere?
2
Peace!
OberstNasig
Kort karma: 53
Likede indlæg: 543

Indlægaf OberstNasig » 30. jul 2016, 21:27

Fyrst Eberhard skrev:
OberstNasig skrev:ÅH, HVOR JEG DOG HADER UFFE HOLM.

Kan du komme det nærmere?

ÅH, HVOR JEG DOG HADER UFFE HOLM
23
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1113
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10479

Indlægaf Fru Sunshine » 30. jul 2016, 21:41

Jeg elsker at undervise i musik, men min onsdag hvor jeg har 6 musiklektioner og kor bliver godt nok hård!
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 756
Likede indlæg: 6006

Indlægaf ManicNinja » 31. jul 2016, 23:05

Minou skrev:
Lemonella skrev:
Minou skrev:Jeg kan ikke forstå at man skulle opfinde Pokemon Go for at få folk til at bevæge sig. Det synes jeg egentlig er en rigtig trist udvikling.

Nu er spillet nok ikke opfundet for, at få folk ud og gå. Der findes også Ingress som er et "ud og gå spil" og det var vist primært Googles idé, at folk skulle få kendskab til de spændende steder og fine gamle og nye, skulpturer og andet "kunst" der findes i byerne og på landet.

At det ligefrem skulle være en "trist udvikling" kan jeg personligt slet ikke forholde mig til. Jeg er, pgra en ret dårlig ryg, ikke rigtig god til, at komme ud og da slet ikke, hvis jeg ikke har "noget, at gå efter".

Jeg har set mennesker med autisme udtale, at de nyder spillet. De nyder, at kunne gå udenfor og hygge sig og se verden på "en ny måde".

Jeg har talt med mennesker med lidt for mange kg på sidebenene, som er glade for, at kunne gå ud og få motion og samtidig have det sjovt uden, at skulle befinde sig i et motionscenter, hvor de faktisk ikke føler sig godt tilpas.

Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor nogen altid skal nedgøre noget, som rigtig mange, unge som ældre, hygger dig med, enten alene eller sammen.

Jeg har, på mine Pokémonture mødt bedsteforældre med børnebørn, som virkelig har hygget sig ude i den friske luft og den smukke natur.

"Trist udvikling min bare røv"!

Nå det måtte jeg da virkelig ikke sige.

Jeg går ud fra, at det er din måde at sige, at der var noget, Lemonella ikke måtte sige ...? :D
3
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Jasmin
Kort karma: 28
Likede indlæg: 472

Indlægaf Jasmin » 1. aug 2016, 19:15

Jeg syntes faktisk at det er ret morsomt når folk forsvarer Pokemon med at ”så kommer man jo ud og får rørt sig”.
For det er jo klart, man kan jo ikke af egen fri vilje gå sig en tur. :gruble:
2
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789

Tilbage til "Generelt"