Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1974

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 2. aug 2016, 12:07

Det kan godt være, at I ikke er enige med Jasmins indlæg, men behøver jeres indlæg at være så udenoms-sarkastiske-passivt-aggressive? Det er da ret dårlig debatstil – synes jeg.
Senest rettet af lillebjoern 2. aug 2016, 12:55, rettet i alt 1 gang.
13
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1287

Indlægaf hotlips » 2. aug 2016, 12:13

Hvis man selv synes det er fint at rende rundt efter en slags tegneseriefigurer skulle man overveje at droppe alle de der grunde til at det lige for en selv faktisk er enormt fornuftigt at gøre det. Det kommer uvægerligt til at virke som om man selv finder det en smule fjollet.

Det er da fair nok man bare synes det er sjovt men det der med at forsøge at få det til at være en rationel og fornuftig ting at foretage sig for det kan jeg sq godt forstå man synes er for langt ude.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9158

Indlægaf Fru Sunshine » 2. aug 2016, 12:19

Minou skrev:
Fru Sunshine skrev:
Fuck.exe skrev:
Fru Sunshine skrev:
Fuck.exe skrev:
Jasmin skrev:
Vi har naturligvis alle vores frihed til at vælge til eller fra. Man har lov til at syntes at dette er det sjoveste i verden, men man har lige så meget lov til at mene at det er tankevækkende hvor nemt man kan manipulere mennesker til at gøre det samme. Hvis i syntes det bare er et spil – fint nok.
Så vil jeg gerne have lov til at mene at det er en ureflekteret massebevægelse.

Så altså lidt a lá Facebook, Google, twitter, Vild med Dans og Debatten? Er man manipuleret til at kunne lide noget, så snart der er en gruppe af mennesker der kan lide det?

Ja. :-D

Det giver mening. Jeg har fx slet ikke lyst til at spise chokolade, men fordi alle andre gør det, så er jeg nødt til det. Life is hard :(

Lige præcis. Jeg føler med dig.

Skal du ikke forholde dig forholdvist neutral som moderator? Jeg synes det er over grænsen for hvad du kan tillade dig som moderator.

Næh, jeg må gerne have holdninger, så længe jeg ikke har moderatorkasketten på.
Så længe jeg ikke skriver med blåt, deltager jeg på lige fod med alle andre. Det gør vi alle 5.

Sådan har det hele tiden været, og sådan bliver det ved med at være.
Forresten findes der en tråd til at diskutere den slags, og den er du velkommen til at bruge.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 810
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8295
Kontakt:

Indlægaf Ado » 2. aug 2016, 12:24

Ej, men så hold dog mund med det Pokémon! Hvordan folk kan have så meget imod det, er mig en gåde. Lad dog folk gøre hvad de synes er sjovt i stedet for at tale ned til dem. Fandeme noget sært noget.
Verden er fuld af terror, men uha, det er slemt, at folk finder noget, som de synes er sjovt tidsfordriv og som er ganske harmløst. Christ altså. Jeg synes sgu det er ved at tage overhånd med den nedladende gang brok.
29
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
OCULUS RECORDANS
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Indlægaf OCULUS RECORDANS » 2. aug 2016, 12:29

lillebjoern skrev:Det kan godt være, at I ikke er enige med Jasmins indlæg, men behøver det at være så udenoms-sarkastisk-passivt-aggressivt? Det er da ret dårlig debatstil – synes jeg.
Jeg syntes faktisk Jasmins indlæg var godt.
Måske er det ikke tilsigtet fra Jasmins side, men jeg kan godt læse mellem linjerne.
For mig er det dejligt at se, når nogle stiller spørgsmål til ting her i livet.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10257

Indlægaf icelady » 2. aug 2016, 12:34

Jeg kan godt lide Uffe Holm.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 2. aug 2016, 12:39

OCULUS RECORDANS skrev:
lillebjoern skrev:Det kan godt være, at I ikke er enige med Jasmins indlæg, men behøver det at være så udenoms-sarkastisk-passivt-aggressivt? Det er da ret dårlig debatstil – synes jeg.
Måske er det ikke tilsigtet fra Jasmins side, men jeg kan godt læse mellem linjerne.

Det er det da bestemt også. Men det vil jeg så ikke kategorisere "Jeg syntes faktisk at det er ret morsomt når folk forsvarer Pokemon med at ”så kommer man jo ud og får rørt sig”. For det er jo klart, man kan jo ikke af egen fri vilje gå sig en tur" som.

Jeg læser det som endnu en nedladende mening om et ganske harmløst spil. Og det må hun gerne synes. Jeg må også bare undre mig over behovet. Lur mig, om alle Pokémonmodstanderne ikke også selv har interesser, som andre finder sære.

Gudskelov er folk da forskellige. Jeg tror jeg ville hænge mig af kedsomhed, hvis vi alle kunne lide det samme. Og nej, jeg spiller ikke selv Pokémon. Men jeg synes det er fantastisk, når folk samles om noget. Specielt i denne tid, hvor aviserne nærmest konstant har breaking news om terror.
Det er et spil. Det adskiller sig ikke fra facebookbrugerne, debatbrugerne, twitterbrugerne eller amatørbagerne eller Netflix-narkomanerne.
8
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 2. aug 2016, 12:53

Jeg synes faktisk det er temmelig lamt at se på folk rende rundt og jagte pokemons. Var ude en sommeraften i en park, hvor min date og jeg som de eneste ikke havde hovedet nede i vores telefoner. Bevares, det er da fint at folk synes det er hyggeligt, men det bliver det ikke mindre lamt af (i mine øjne.).
2
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1974

Indlægaf lillebjoern » 2. aug 2016, 12:54

OCULUS RECORDANS skrev:

Jeg mente de indlæg, som en række debattører lavede på basis af Jasmins oprindelige indlæg. Det er de indlæg, som jeg finder unødvendige :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 2. aug 2016, 12:58

Mekanikere tror kvinder er dumme og behandler os derefter. Dvs. man får nedladende og overbærende behandling, og de tager ikke ens problem seriøst. Dette resulterede i at jeg næsten endte i et uheld efter at have fået bilen "clearet".
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 2. aug 2016, 12:58

Jeg synes også Pokemon stinker. Jeg vil ha' en Pikachu!
2
Brugeravatar
OCULUS RECORDANS
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Indlægaf OCULUS RECORDANS » 2. aug 2016, 12:58

Ado skrev:
OCULUS RECORDANS skrev:

Det er det da bestemt også. Men det vil jeg så ikke kategorisere "Jeg syntes faktisk at det er ret morsomt når folk forsvarer Pokemon med at ”så kommer man jo ud og får rørt sig”. For det er jo klart, man kan jo ikke af egen fri vilje gå sig en tur" som.

Jeg læser det som endnu en nedladende mening om et ganske harmløst spil. Og det må hun gerne synes. Jeg må også bare undre mig over behovet. Lur mig, om alle Pokémonmodstanderne ikke også selv har interesser, som andre finder sære.

Gudskelov er folk da forskellige. Jeg tror jeg ville hænge mig af kedsomhed, hvis vi alle kunne lide det samme. Og nej, jeg spiller ikke selv Pokémon. Men jeg synes det er fantastisk, når folk samles om noget. Specielt i denne tid, hvor aviserne nærmest konstant har breaking news om terror.
Det er et spil. Det adskiller sig ikke fra facebookbrugerne, debatbrugerne, twitterbrugerne eller amatørbagerne eller Netflix-narkomanerne.
Nu er jeg, sikkert i manges øjne, et gammelt røvhul.

Når jeg observerer voksne mennesker som spiller Pokémon, så virker de på mig som om de er alt for optaget af hvad der sker på deres skærme, og mindre interesseret i hvordan den virkelige verden tager sig ud. Bare fordi de er ude af huset, betyder det ikke altid at de har forståelse for deres omgivelser.

Jeg tolkede hendes indlæg mere sarkastisk end nedladende. Og jeg mener faktisk godt at man må have lov til at have en negativ holdning og give udtryk for noget som andre finder fantastisk. Jeg selv har en meget negativ holdning til religion f.eks. som du sikkert vil finde nedladende.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 2. aug 2016, 13:00

Men man må ikke have en negativ holdning til nogen, der har en negativ holdning til noget, man selv synes er sjovt? :gruble:
0
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 2. aug 2016, 13:01

Man bliver ikke nødvendigvis af en god sanger af at få en brudekjole på...
9
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 2. aug 2016, 13:01

OCULUS RECORDANS skrev:
Ado skrev:
OCULUS RECORDANS skrev:

Nu er jeg, sikkert i manges øjne, et gammelt røvhul.

Når jeg observerer voksne mennesker som spiller Pokémon, så virker de på mig som om de er alt for optaget af hvad der sker på deres skærme, og mindre interesseret i hvordan den virkelige verden tager sig ud. Bare fordi de er ude af huset, betyder det ikke altid at de har forståelse for deres omgivelser.

Jeg tolkede hendes indlæg mere sarkastisk end nedladende. Og jeg mener faktisk godt at man må have lov til at have en negativ holdning og give udtryk for noget som andre finder fantastisk. Jeg selv har en meget negativ holdning til religion f.eks. som du sikkert vil finde nedladende.

Vi må færdes meget forskellige steder, for dem jeg møder, har nu fint styr på hvor de går. Jeg møder flere egoistiske røvhuller i Føtex og på gågaden, end jeg møder ditto Pokémonspillere.
Og ja, alle må da have deres mening. Og alle må synes, at den mening er sær. Og så synes modparten jeg er sær. Og sådan går det i ring med alt i livet.
3

Tilbage til "Generelt"