Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
OCULUS RECORDANS
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf OCULUS RECORDANS » 2. aug 2016, 13:05

Fru Sunshine skrev:Men man må ikke have en negativ holdning til nogen, der har en negativ holdning til noget, man selv synes er sjovt? :gruble:
Naturligvis må man det. ;)
Tænk hvis vi var enige om alt.
Så ville Debatten være et meget kedeligt sted at være. :)
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5032

Indlægaf ManicNinja » 2. aug 2016, 13:17

Minou skrev:
ManicNinja skrev:
Minou skrev:
Lemonella skrev:
Minou skrev:Jeg kan ikke forstå at man skulle opfinde Pokemon Go for at få folk til at bevæge sig. Det synes jeg egentlig er en rigtig trist udvikling.

Nu er spillet nok ikke opfundet for, at få folk ud og gå. Der findes også Ingress som er et "ud og gå spil" og det var vist primært Googles idé, at folk skulle få kendskab til de spændende steder og fine gamle og nye, skulpturer og andet "kunst" der findes i byerne og på landet.

At det ligefrem skulle være en "trist udvikling" kan jeg personligt slet ikke forholde mig til. Jeg er, pgra en ret dårlig ryg, ikke rigtig god til, at komme ud og da slet ikke, hvis jeg ikke har "noget, at gå efter".

Jeg har set mennesker med autisme udtale, at de nyder spillet. De nyder, at kunne gå udenfor og hygge sig og se verden på "en ny måde".

Jeg har talt med mennesker med lidt for mange kg på sidebenene, som er glade for, at kunne gå ud og få motion og samtidig have det sjovt uden, at skulle befinde sig i et motionscenter, hvor de faktisk ikke føler sig godt tilpas.

Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor nogen altid skal nedgøre noget, som rigtig mange, unge som ældre, hygger dig med, enten alene eller sammen.

Jeg har, på mine Pokémonture mødt bedsteforældre med børnebørn, som virkelig har hygget sig ude i den friske luft og den smukke natur.

"Trist udvikling min bare røv"!

Nå det måtte jeg da virkelig ikke sige.

Jeg går ud fra, at det er din måde at sige, at der var noget, Lemonella ikke måtte sige ...? :D

og sådan kan vi blive ved :)

Nemlig! :D
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5932

Indlægaf LadyFox » 2. aug 2016, 13:36

OCULUS RECORDANS skrev:
Ado skrev:
OCULUS RECORDANS skrev:
lillebjoern skrev:Det kan godt være, at I ikke er enige med Jasmins indlæg, men behøver det at være så udenoms-sarkastisk-passivt-aggressivt? Det er da ret dårlig debatstil – synes jeg.
Jeg syntes faktisk Jasmins indlæg var godt.
Måske er det ikke tilsigtet fra Jasmins side, men jeg kan godt læse mellem linjerne.
For mig er det dejligt at se, når nogle stiller spørgsmål til ting her i livet.

Det er det da bestemt også. Men det vil jeg så ikke kategorisere "Jeg syntes faktisk at det er ret morsomt når folk forsvarer Pokemon med at ”så kommer man jo ud og får rørt sig”. For det er jo klart, man kan jo ikke af egen fri vilje gå sig en tur" som.

Jeg læser det som endnu en nedladende mening om et ganske harmløst spil. Og det må hun gerne synes. Jeg må også bare undre mig over behovet. Lur mig, om alle Pokémonmodstanderne ikke også selv har interesser, som andre finder sære.

Gudskelov er folk da forskellige. Jeg tror jeg ville hænge mig af kedsomhed, hvis vi alle kunne lide det samme. Og nej, jeg spiller ikke selv Pokémon. Men jeg synes det er fantastisk, når folk samles om noget. Specielt i denne tid, hvor aviserne nærmest konstant har breaking news om terror.
Det er et spil. Det adskiller sig ikke fra facebookbrugerne, debatbrugerne, twitterbrugerne eller amatørbagerne eller Netflix-narkomanerne.
Nu er jeg, sikkert i manges øjne, et gammelt røvhul.

Når jeg observerer voksne mennesker som spiller Pokémon, så virker de på mig som om de er alt for optaget af hvad der sker på deres skærme, og mindre interesseret i hvordan den virkelige verden tager sig ud. Bare fordi de er ude af huset, betyder det ikke altid at de har forståelse for deres omgivelser.

Jeg tolkede hendes indlæg mere sarkastisk end nedladende. Og jeg mener faktisk godt at man må have lov til at have en negativ holdning og give udtryk for noget som andre finder fantastisk. Jeg selv har en meget negativ holdning til religion f.eks. som du sikkert vil finde nedladende.

Men før pokémon var det så ikke bare noget andet folk var interesserede i på deres skærme? Smser, snapchat, youtube, songpop, spotify osv. osv?
7
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5866

Indlægaf Smiling_Goat » 2. aug 2016, 13:45

Da PC-spil kom frem var det for galt, for de unge mennesker kom ikke ud at røre sig. De sad dér, muret inde bag hver sin skærm og fik hverken frisk luft eller motion.

Nu har vi så fået Pokémon-spillet, hvor man rent faktisk kommer ud i naturen og bevæger sig, og så er det forkert, fordi man nogle gange kigger på en skærm imens.

Jamen altså..

Jeg er også sikker på, man syntes grammofonpladen var en unødvendig, larmende tidsrøver, da den kom frem. "Hvorfor kan man ikke bare føre en samtale uden at have al den skratten i baggrunden?" :D .. Sådan er det nok bare med nye ting.
16
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 810
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8295
Kontakt:

Indlægaf Ado » 2. aug 2016, 13:47

Smiling_Goat skrev:Da PC-spil kom frem var det for galt, for de unge mennesker kom ikke ud at røre sig. De sad dér, muret inde bag hver sin skærm og fik hverken frisk luft eller motion.

Nu har vi så fået Pokémon-spillet, hvor man rent faktisk kommer ud i naturen og bevæger sig, og så er det forkert, fordi man nogle gange kigger på en skærm imens.

Jamen altså..

Jeg er også sikker på, man syntes grammofonpladen var en unødvendig, larmende tidsrøver, da den kom frem. "Hvorfor kan man ikke bare føre en samtale uden at have al den skratten i baggrunden?" :D .. Sådan er det nok bare med nye ting.

Og da cd'en kom: "Hvorfor nu det? Vi har da musik i forvejen. Nu skal vi bare pålægges en udgift til sådan en compact disc afspiller".
5
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
paint
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2336

Indlægaf paint » 2. aug 2016, 14:04

Ado skrev:
Smiling_Goat skrev:Da PC-spil kom frem var det for galt, for de unge mennesker kom ikke ud at røre sig. De sad dér, muret inde bag hver sin skærm og fik hverken frisk luft eller motion.

Jamen altså..

Og da cd'en kom: "Hvorfor nu det? Vi har da musik i forvejen. Nu skal vi bare pålægges en udgift til sådan en compact disc afspiller".

Og da bilen (Automobilen) kom på markedet, var der ingen ende på forudsigelserne om, at ingen normale mennesker, ved deres fulde fem, ville købe sådan et farligt, larmende, osende og stinkende 'apparat', når man kunne bruge en hest.

Bill Gates, skulle i øvrigt, i 1995 have udtalt at Internettet, efter hans mening, bare var en døgnflue. ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3403

Indlægaf dgd2007 » 2. aug 2016, 14:11

paint skrev:Og da bilen (Automobilen) kom på markedet, var der ingen ende på forudsigelserne om, at ingen normale mennesker, ved deres fulde fem, ville købe sådan et farligt, larmende, osende og stinkende 'apparat', når man kunne bruge en hest.

Bill Gates, skulle i øvrigt, i 1995 have udtalt at Internettet, efter hans mening, bare var en døgnflue. ;)

:D Er der ikke gået lidt rigeligt kult i den, hvis I sammenligner Pokomon med opfindelsen af bilen eller internettet? :gruble:
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2336

Indlægaf paint » 2. aug 2016, 14:15

dgd2007 skrev:
paint skrev:Og da bilen (Automobilen) kom på markedet, var der ingen ende på forudsigelserne om, at ingen normale mennesker, ved deres fulde fem, ville købe sådan et farligt, larmende, osende og stinkende 'apparat', når man kunne bruge en hest.

:D Er der ikke gået lidt rigeligt kult i den, hvis I sammenligner Pokomon med opfindelsen af bilen eller internettet? :gruble:

Pointen, for mit vedkommende, var nu også mere det faktum, at ting udvikler sig, samt at forudsigelser sjældent holder. ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5866

Indlægaf Smiling_Goat » 2. aug 2016, 14:21

paint skrev:
Ado skrev:

Jamen altså..

Og da bilen (Automobilen) kom på markedet, var der ingen ende på forudsigelserne om, at ingen normale mennesker, ved deres fulde fem, ville købe sådan et farligt, larmende, osende og stinkende 'apparat', når man kunne bruge en hest.

Uh uh og da støvsugeren kom frem, var der ikke nogen, der gad købe den, for det var jo det, man havde en kost til. Det krævede adskillige forsøg, fra flere forskellige producenter, før man endelig fandt den rigtige markedsføring, og den blev en succes.

(og nu skal jeg nok stoppe med (geniale) eksempler :genert: )
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5686

Indlægaf Animi » 2. aug 2016, 14:36

Hehe, omvendt så oplever jeg at det at være imod noget bestemt, også ofte er en ureflekteret massebevægelse :D
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10257

Indlægaf icelady » 2. aug 2016, 14:45

Vi er alle lemminger, dog på hver sin måde.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Oveditlevsen
Kort karma: 20
Likede indlæg: 384

Indlægaf Oveditlevsen » 2. aug 2016, 15:09

icelady skrev:Jeg kan godt lide Uffe Holm.

Jeg tilslutter mig også, så inklusiv Uffes forældre er vi da mindst fire som godt kan lide ham. :D

Det er jo en ren hetz af champen :trist: :naughty:
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10257

Indlægaf icelady » 2. aug 2016, 15:12

Oveditlevsen skrev:
Jeg tilslutter mig også, så inklusiv Uffes forældre er vi da mindst fire som godt kan lide ham. :D

Det er jo en ren hetz af champen :trist: :naughty:

Mon ikke champen overlever :D Han er vist generelt ligeglad med andres opfattelse af ham :D
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 2. aug 2016, 15:25

Vi har en masse tøj og overtøj vi ikke gider bruge længere, men som er i fin stand. Burde aflevere det i en genbrug eller tøj container, men jeg gider ikke vaske 3-4 sække tøj, så det bliver smidt ned til storskrald.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4508

Indlægaf Akehurst2 » 2. aug 2016, 15:29

Pixie88 skrev:Vi har en masse tøj og overtøj vi ikke gider bruge længere, men som er i fin stand. Burde aflevere det i en genbrug eller tøj container, men jeg gider ikke vaske 3-4 sække tøj, så det bliver smidt ned til storskrald.

Skal det da være nyvasket?

Når jeg samler tøj til genbrug, så vasker jeg det ikke først. Det er ikke beskidt (som i at jeg ville have vasket det inden jeg tog det på, hvis jeg selv skulle bruge det), men det er ikke nødvendigvis nyvasket.
7

Tilbage til "Generelt"