Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 28. sep 2015, 06:31

Dublin-mudslide skrev:
Karkluden skrev:Jeg gider ikke læse om andres bryllupper, og jeg har unfollowet MANGE blogs (deriblandt Acie, Rockpaperdresses og Sneglcille som jeg ellers elskede alle tre), fordi de bliver forlovet, og så handler deres blog ikke om andet. Og I get it, det er stort. Jeg vil også gerne selv giftes med min kæreste en dag. Jeg har bare slet ikke prinsessegenet på dén front, og jeg synes 99% af alle brudekjoler er grimme, jeg har endnu til gode at se en flot bryllupskage, og har kun smagt én der var værd at spise, jeg synes bryllupsfester er rædsomme, kedelige og opstyltede, og jeg synes som oftest, at taler og sange er dybt pinlige.
Og normalt undgår jeg jo bare div bryllupsfora, og jeg har ligesom klargjort for både vores forældre og min kæreste, at ingen skal forvente af mig, at jeg går med på 50-100 gæster i et festlokale, en stor hvid "rigtig" brudekjole og polterabend og hele lortet. Mit drømmebryllup ville seriøst være tirsdag efter job bare os to alene, og så bruge hele aftenen og natten i sengen og skiftevis spise, knalde, se gode serier osv. Det bliver jo så nok et kompromis engang med noget havefest eller en reception eller lignende.

Men nøj, jeg synes, det er træls, at blogs jeg er begyndt at følge, fordi de er skidesjove, eller har en fed tøjstil eller noget pludseligt kun handler om grimme brudekjoler, polterabends, der lyder virkelig usjove og halvkiksede fester (eller fester, der alt for "trying too hard").

Jeg er også hoppet pænt meget af (dog ikke unfollowet...) da ALLE bloggere lige præcis lige nu skal giftes i 16´. Man skulle tro de havde aftalt det på forhånd.

Det er også den oplevelse, jeg har. Og jeg bliver også klart påvirket af, at de der kæmpe bryllupper slet ikke er mig, og jeg (i modsætning til hele resten af verden åbenbart) ikke synes kæmpe bryllupper er særligt fede eller sjove. Men jeg gider da så endnu mindre læse om det :lol:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10298

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. sep 2015, 06:59

Jeg troede ikke, at det var muligt, men moden er grimmere end nogensinde. Muligvis overgået af starten af 90erne, men ellers...
Da jeg kiggede i H&M forleden, var det eneste, jeg fik lyst til at have på, noget af børnetøjet.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 321
Likede indlæg: 3485

Indlægaf dgd2007 » 28. sep 2015, 07:18

DetSorteCirkus skrev:Jeg troede ikke, at det var muligt, men moden er grimmere end nogensinde. Muligvis overgået af starten af 90erne, men ellers...
Da jeg kiggede i H&M forleden, var det eneste, jeg fik lyst til at have på, noget af børnetøjet.

Til herre er skomoden åbenbart Beatles-støvletter fra 1963 :D
1
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1384

Indlægaf Æske » 28. sep 2015, 07:29

DetSorteCirkus skrev:
Æske skrev:Jeg tror det er fordi de gerne vil have lidt ro, hvilket min fornuft sagtens forstår, men Æske 5 år her føler sig lidt "snydt" :blush:
Vi har været veninder i 17 år og jeg ved at de har haft andre besøg, men mon ikke jeg får dem at se om ikke så længe.
.

Det kan jeg godt forstå. Altså at du har det sådan.
Kan det skyldes, at andre gæster har været mere insisterende, på den belastende måde, så din veninde ikke har magtet at sige fra overfor dem og derfor har måtte afvise fx dig, der godt kan finde ud af at respektere hendes grænser?
Det er i hvert fald set før.

Jeg ved det ikke helt, de har jo selvfølgelig haft besøg af bedsteforældre og sådan, men havde bare lige håbet at jeg kunne være kommet en halv time, du ved :)
Hun skulle være kommet til frokost den dag hun fødte og jeg talte med hende om formiddagen, så jeg vil egentlig gerne høre detaljerne. Jeg kender heller ingen mål og vægt eller om hun har fået et navn endnu.
0
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. sep 2015, 07:36

Æske skrev:Jeg ved det ikke helt, de har jo selvfølgelig haft besøg af bedsteforældre og sådan, men havde bare lige håbet at jeg kunne være kommet en halv time, du ved :)
Hun skulle være kommet til frokost den dag hun fødte og jeg talte med hende om formiddagen, så jeg vil egentlig gerne høre detaljerne. Jeg kender heller ingen mål og vægt eller om hun har fået et navn endnu.

Okay, det virker mærkeligt. Men så er det vel heller ikke til at sige, om fødslen på en eller anden måde har været anderledes end forventet.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1384

Indlægaf Æske » 28. sep 2015, 07:47

DetSorteCirkus skrev:
Æske skrev:Jeg ved det ikke helt, de har jo selvfølgelig haft besøg af bedsteforældre og sådan, men havde bare lige håbet at jeg kunne være kommet en halv time, du ved :)

Okay, det virker mærkeligt. Men så er det vel heller ikke til at sige, om fødslen på en eller anden måde har været anderledes end forventet.

Nej, det ved jeg jo i teorien heller ikke, men jeg tror det nu ikke. Men altså, det kommer jo nok - jeg ville godt bare lige have givet et kram og sagt tillykke :)
0
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 28. sep 2015, 09:03

Jeg synes retorikken omkring motivation, motion og livsstilsændring og slankekure mestendels er kvalmende, snæversynet og temmelig uoplyst.
Senest rettet af Neenah 28. sep 2015, 13:59, rettet i alt 1 gang.
7
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. sep 2015, 09:09

Neenah skrev:Jeg synes retorikken omkring motivation, motion og livsstilsændring og slankekure mestendels er kvalmende, snæversynet og mestendels temmeligt uoplyst.

Hvad værre er - jeg synes, at jeg rundt omkring ser tegn på, at komplet sunde og velfungerende mennesker er i fare for at udvikle spiseforstyrrelser, fordi de generelt ikke evner at træde et skridt tilbage og forholde sig kritisk til et eller andet modefænomen.
4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 28. sep 2015, 09:37

DetSorteCirkus skrev:
Neenah skrev:Jeg synes retorikken omkring motivation, motion og livsstilsændring og slankekure mestendels er kvalmende, snæversynet og mestendels temmeligt uoplyst.

Hvad værre er - jeg synes, at jeg rundt omkring ser tegn på, at komplet sunde og velfungerende mennesker er i fare for at udvikle spiseforstyrrelser, fordi de generelt ikke evner at træde et skridt tilbage og forholde sig kritisk til et eller andet modefænomen.

Jep - jeg har selv været der. Deraf min holdning. I dag vil jeg ti gange hellere veje 20 kg mere end have det så elendigt som mit vægttab fik mig til at have det, fordi jeg ikke kunne forholde mig kritisk til hvad jeg synes jeg burde begive mig ud i.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9276

Indlægaf Fru Sunshine » 28. sep 2015, 09:44

Hvad er forskelken på Atkinskuren, der viste sig at være sundhedsskadelig og så det der LCHF?
Det må man under ingen omstændigheder spørge en, der lever efter sidstnævnte om.

(Jeg kan selv efter foredraget, afholdt med en lettere højfrekvent tone, ikke se forskelken)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 28. sep 2015, 10:34

Fru Sunshine skrev:Hvad er forskelken på Atkinskuren, der viste sig at være sundhedsskadelig og så det der LCHF?
Det må man under ingen omstændigheder spørge en, der lever efter sidstnævnte om.

(Jeg kan selv efter foredraget, afholdt med en lettere højfrekvent tone, ikke se forskelken)

Ifølge hende madbanditten er forskellen det her:
"Hvad er forskellen på LCHF og Atkinskuren?
Ja først og fremmest at Atkins er en kur, og LCHF er en livsstil. Derudover er en væsentlig forskel hele kvalitetsaspektet. LCHF er ikke bare en jagt på at spise færre kulhydrater men handler lige så meget om at spise naturlig mad, hvilket vil sige at minimere indtaget af tilsætningsstoffer og anden kemi i maden. På Atkins spiser du desuden store mængder kød, hvor du på LCHF spiser meget fedt. "
Og så at LCHF'ere mener, at de der påviste, at Atkins var usund tog fejl, og var betalt af nogen. Eller sådan noget.
0
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 28. sep 2015, 10:41

Karkluden skrev:
Fru Sunshine skrev:Hvad er forskelken på Atkinskuren, der viste sig at være sundhedsskadelig og så det der LCHF?

Ja først og fremmest at Atkins er en kur, og LCHF er en livsstil. Derudover er en væsentlig forskel hele kvalitetsaspektet. LCHF er ikke bare en jagt på at spise færre kulhydrater men handler lige så meget om at spise naturlig mad, hvilket vil sige at minimere indtaget af tilsætningsstoffer og anden kemi i maden. På Atkins spiser du desuden store mængder kød, hvor du på LCHF spiser meget fedt. "
Og så at LCHF'ere mener, at de der påviste, at Atkins var usund tog fejl, og var betalt af nogen. Eller sådan noget.

For mig at se er der også temmelig stor forskel på Janes (Madbanditten) tilgang til LCHF, og den jeg har set på det gamle forum og i diverse samtaler på FB og blogs. Jeg kan virkelig godt identificere mig med "naturlig mad" tilgangen (omend jeg aldrig kommer i nærheden af at være så dedikeret til den som Jane), men ser en tendens til at rigtig mange ender med at fokusere mere på makroer, procentfordelinger og æggefaster i stedet for.
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9276

Indlægaf Fru Sunshine » 28. sep 2015, 11:00

Karkluden skrev:

Jeg ser det stadig som noget nær det samme.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 28. sep 2015, 11:07

Neenah skrev:
Karkluden skrev:

For mig at se er der også temmelig stor forskel på Janes (Madbanditten) tilgang til LCHF, og den jeg har set på det gamle forum og i diverse samtaler på FB og blogs. Jeg kan virkelig godt identificere mig med "naturlig mad" tilgangen (omend jeg aldrig kommer i nærheden af at være så dedikeret til den som Jane), men ser en tendens til at rigtig mange ender med at fokusere mere på makroer, procentfordelinger og æggefaster i stedet for.

Det kan også sagtens være. Jeg har ikke sat mig så meget ind i det, men googlede blot. Jeg har en fortid med spiseforstyrrelser af enhver grad, så jeg tør simpelthen ikke det der med at bruge en udelukkelseslivsstil som vægttab. Det eskalerer for mig. Der fungerer kalorietælling og at være ærlig overfor mig selv om, når jeg spiser med følelserne osv bedre :) Selvom det også tager længere tid for mig end da jeg brugte nupo eller fastede :lol:
Med det sagt - jeg er også helt enig i det med rene fødevarer, og jeg kan som sådan godt lide det, jeg læser fra hende. At folk fx skal holde op med at sige, at gulerødder er usunde og mørk chokolade er sundere fx. Det er ikke rigtigt. Nogle mennesker kan måske bare ikke tåle at spise så mange gulerødder, før de får blodsukkerudsving, mens andre kan leve af gulerødder. Det kan jeg godt lide!

så jeg tror faktisk også, at jeg egentlig meget godt kan lide mange af bloggerne på lchf, og en del af ideerne bag. Men som du siger - alle dem der så kører helt af sporet og æggefaster 3 uger i træk, insisterer på at mørk chokolade er bedre end en gulerod (for andre naturligvis) osv.. Det bliver lidt skingert for mig.
0
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 28. sep 2015, 11:10

Nå ja: jeg drikker lightsodavand i hvert fald 5 dage om ugen. Nogle gange ret meget, andre gange 2,5 dl.
Og jeg er ret ligeglad med folks forargede blikke. Jeg ville cutte det prompte, hvis jeg oplevede dårlige reaktioner på det eller skulle skære voldsomt ned i mit budget. Jeg har engang prøvet at lade det være i 4 måneder bare for at se, om det gjorde en forskel. It didn't. Ikke nogen jeg mærkede i hvert fald. Jeg blev hverken mindre sulten, mindre sukkersulten, mindre træt eller hvad folk ellers beretter om.
Og næh, det er ikke supersundt. Det er chokolade, vingummi og øl heller ikke, men det indtager jeg også af og til, og light sodavand er klart medvirkende til, at jeg ikke spiser mindre sødt. Og jeg drikker i øvrigt 2 liter vand om dagen uanset hvad.

(min mor ynder at synes, det er helt tosset. Damen, der seriøst udelukkende drikker danskvand med citron og ekstra citronskiver samt kaffe med masser af sødetabletter.. Er der andre, der kan se ironien? Hun kan nemlig ikke.)
Senest rettet af Karkluden 28. sep 2015, 12:34, rettet i alt 1 gang.
2

Tilbage til "Generelt"