Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4160

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 2. aug 2016, 20:02

Hvis det blev vasket inden, det kom i klædeskabet, er der ikke noget problem i det, som jeg tolker det. Det er først, hvis folk har tøjet på en eller flere gange uden at vaske det efterfølgende og så smider det til genbrug.
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 496
Likede indlæg: 1607

Indlægaf Spjaerten » 2. aug 2016, 20:05

Apropos tøj til genbrug. Så afleverer jeg tøj & tekstiler til h&m's genbrug kampagne. Og jeg kan squ godt finde på at smide en t-shirt i der ikke er nyvakset, har jeg dasket rundt i en hullet tee så vasker jeg den ikke.
For jeg formoder nemlig at de renser stofferne før de bruges til produktion af nye stoffer.

Alm genbrug gør jeg mig ikke så meget i
3
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1450

Indlægaf Badesandalen » 2. aug 2016, 20:59

Daine skrev:
Sjo skrev:Man bliver ikke nødvendigvis af en god sanger af at få en brudekjole på...

Øv, der røg dén sangkarriere ... Billede

Jeg kan godt lide tanken om at du render rundt og optræder i brudekjole. Det passer ret godt med at det nok er Tom Hiddleston du synger om, og han er jo ugift. Desuden, ikke for at puste til ilden eller noget, så er Hiddleswift muligvis ovre... :fløjt:
0
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Daine
Kort karma: 724
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6885

Indlægaf Daine » 2. aug 2016, 21:14

Badesandalen skrev:
Daine skrev:
Sjo skrev:Man bliver ikke nødvendigvis af en god sanger af at få en brudekjole på...

Øv, der røg dén sangkarriere ... Billede

Jeg kan godt lide tanken om at du render rundt og optræder i brudekjole. Det passer ret godt med at det nok er Tom Hiddleston du synger om, og han er jo ugift. Desuden, ikke for at puste til ilden eller noget, så er Hiddleswift muligvis ovre... :fløjt:

:love:

Jeg genoptager straks min sangkarriere! Jeg kan jo begynde at jodle, sådan i bedste 'I Saw The light'-stil, så kan ham og jeg synge en jodleduet sammen (kæft det lyder stygt :tie: ).
2
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1450

Indlægaf Badesandalen » 3. aug 2016, 05:31

Daine skrev: :love:

Jeg genoptager straks min sangkarriere! Jeg kan jo begynde at jodle, sådan i bedste 'I Saw The light'-stil, så kan ham og jeg synge en jodleduet sammen (kæft det lyder stygt :tie: ).

Neeej, jeg synes det lyder fantastisk! :klap:
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 466

Indlægaf No1 » 3. aug 2016, 09:14

Hybrid biler er mega nederen, og jeg vil aldrig købe en, uanset hvor miljøvenlig den er.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10356

Indlægaf icelady » 3. aug 2016, 09:36

Jeg synes folk har en misforstået opfattelse af dyrevelfærd, når de mener høns (industrielt set) skal gå frit, når man kan se at dødeligheden blandt dem ligger på cirka 10%, mens den hos burhøns ligger på cirka 3%.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1993

Indlægaf Lurende Peber » 3. aug 2016, 10:02

icelady skrev:Jeg synes folk har en misforstået opfattelse af dyrevelfærd, når de mener høns (industrielt set) skal gå frit, når man kan se at dødeligheden blandt dem ligger på cirka 10%, mens den hos burhøns ligger på cirka 3%.

For høns såvel som for mennesker er et langt liv ikke nødvendigvis et godt liv.
18
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3586

Indlægaf Lemonella » 3. aug 2016, 10:27

icelady skrev:Jeg synes folk har en misforstået opfattelse af dyrevelfærd, når de mener høns (industrielt set) skal gå frit, når man kan se at dødeligheden blandt dem ligger på cirka 10%, mens den hos burhøns ligger på cirka 3%.

Hønsene går 10 i hvert bur og hver høne har ca. et a4 ark plus lidt til, at bevæge sig rundt på. Tror du ikke det dermed begrænser dem i deres naturlige adfærd som også er, at bides og hakkes?
Sgu da klart de lever bedre og uden skader. De har jo ikke plads til, at slås.
Burhøns får så til gengæld svagere knogler fordi de ikke kan bevæge sig naturligt.
10
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8459
Kontakt:

Indlægaf Ado » 3. aug 2016, 13:40

Sådan synes jeg nu ikke man kan stille det op. Udekatte har også en højere dødelighed end indekatte, men hvis man spurgte udekatten, ville den nok svare: "Det er herrefedt at kunne gå på opdagelse udenfor".
Fugle i bur lever sikkert også en del længere, end fugle ude i deres naturlige element. Og ja, høns kæmper, når de har pladsen til det. Og mange bliver nakket af ræven. Det er helt naturligt og netop også derfor mere naturligt, at dødeligheden er højere, end blandt burhønsene. Men det betyder ikke, at burhønen har det bedre. Så langt fra. Så nej, der er netop ingen misforståethed af dyrevelfærd. Det er netop indebegrebet af dyrevelfærd at tage stærkt afstand fra burhøns.
39
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 4. aug 2016, 13:03

Jeg er glad for, at ham der galningen med kniven i London ikke var en uge tidligere på færde. Min søster og jeg krydsede Russel Square på 3 forskellige tidspunkter onsdag aften i sidste uge, så det kunne have været os, han gik løs på.

(Det betyder ikke, at jeg er glad for, at det gik ud over de andre mennesker, allerhelst skulle det slet ikke være sket, men jeg er bare glad for, at det ikke er min søster, der er død.)
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1727

Indlægaf Guilded_Lily » 4. aug 2016, 20:19

sigge skrev:Jeg er glad for, at ham der galningen med kniven i London ikke var en uge tidligere på færde. Min søster og jeg krydsede Russel Square på 3 forskellige tidspunkter onsdag aften i sidste uge, så det kunne have været os, han gik løs på.

(Det betyder ikke, at jeg er glad for, at det gik ud over de andre mennesker, allerhelst skulle det slet ikke være sket, men jeg er bare glad for, at det ikke er min søster, der er død.)

Russel Square er mit yndlingssted at bo, når jeg er alene i London. Jeg er også rystet.
1
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3275

Indlægaf DD_81 » 4. aug 2016, 20:22

mit barn (nr. 3) har været i SFO i 7,5 timer idag, imens vi andre holdt ferie, og tog i biffen og så film...
sådan går det når man vil være 10'ernes svar på Emil fra lønneberg.
5
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 5. aug 2016, 06:41

DD_81 skrev:mit barn (nr. 3) har været i SFO i 7,5 timer idag, imens vi andre holdt ferie, og tog i biffen og så film...

Hvad har han dog lavet?
0
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3275

Indlægaf DD_81 » 5. aug 2016, 08:25

Charly skrev:
DD_81 skrev:mit barn (nr. 3) har været i SFO i 7,5 timer idag, imens vi andre holdt ferie, og tog i biffen og så film...

Hvad har han dog lavet?

Holdt ferie... :ninja:
I de tro at han er familiens enevældige hersker, der bestemmer alt! - det er temmeligt anstrengende at et barn tror at alt er til diskussion, plus han bliver spruttende arrig når tingene ikke er eller bliver som han synes. Jeg er træt, helt ind til knoglerne, over hele tiden at skulle kridte streger op, fortæller rammer og betingelser, for helt almindelige standard ting. Og alt bliver udfordret med en grim midter-finger og er "fuck dig, din store lort" :sarkasme:

Men inden for den sidste uge

- gjort vrøvl hver evig eneste gang ved sengetid
- klippet sig, 2 døgn efter han hoppede ud af frisørstolen
- han er "faldet" i badebassinet 4 gange, - MED tøj på.
- han har hældt en hel portion aftensmad i skralderen, fordi det ikke var det mad han ville have
- han er altid, synes han, igang med det brødrene (mest den mindste) gerne vil lave, hvis en vil så TV, så brugte han det ihvertfald først!
hvis en hopper i trampolin, så havde han faktisk først sagt at han ville hoppe, hvis en tegner med kridt, så var han lige igang med at tegne lige præcis der.
- han har pudset vores vinduer
- han har leget med vand inde på sit værelse
- han har klippet/revet hul i 2 stykker tøj
- lavet scener i hhvs brugsen, bilka og Ikea, over at han ikke "må få" og ikke må drøne ind og ud imellem alle andre mennesker og være ved at vælte dem.

Bare lige for at tage nogle af tingene ;)
Jeg kan huske de andre også var sådan i 6 års alderen, men ikke i så udpræget grad som han er det, og han udfordrer generelt autoriteter, rammer og regler - det skal lige testet om de kan gradbøjes.

Og bare rolig, han er ikke snydt for sin biograftur, men han ville ikke se den film vi andre ville, og derfor får han sin egen tur næste weekend.
9
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)

Tilbage til "Generelt"