Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 330
Likede indlæg: 3740

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Novella » 5. aug 2016, 13:16

POCKETKITTEN skrev:Forældre, der sender deres børn af sted på sommerlejr med 60 børn og 25 uskyldige voksne uden at tjekke dem for lus hjemmefra, skulle have et vældig koldt bad.

This

I det hele taget burde det være en borgerpligt at tjekke hver fredag aften og behandle hen over weekenden. Fuck hvor er jeg ved at brække mig over at skulle stå med det igen og igen.
6
bluetof1
Kort karma: 132
Likede indlæg: 646

Indlægaf bluetof1 » 5. aug 2016, 13:20

Novella skrev:
POCKETKITTEN skrev:Forældre, der sender deres børn af sted på sommerlejr med 60 børn og 25 uskyldige voksne uden at tjekke dem for lus hjemmefra, skulle have et vældig koldt bad.

This

I det hele taget burde det være en borgerpligt at tjekke hver fredag aften og behandle hen over weekenden. Fuck hvor er jeg ved at brække mig over at skulle stå med det igen og igen.

Duly noted. Jeg tjekker stort aldrig mine unger fordi de har så kort hår, men vi har igen-igen luseepidemi så det vil jeg gøre fremover så det i hvert fald ikke er mine unger, der bidrager til problemet.
4
"Change will not come if we wait for some other person or some other time. We are the ones we've been waiting for. We are the change that we seek."
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 5. aug 2016, 14:58

Animi skrev:Jeg synes egentlig heller ikke at man kan sige at det nødvendigvis er dårligt forældreskab, at ignorere et barn der græder. Jeg synes det kommer an på hvorfor barnet græder. Er barnet reelt set ked af det, så nej, så bør man ikke ignorere det. Men jeg ved at min niece fx, nogen gange har godt af at blive ignoreret når hun råber, skriger og græder helt hysterisk, fordi hun ikke har fået sin vilje. Hun har nemmere ved at falde til ro af sig selv, hvis man lader hende være, end hvis man prøver på at løse det, for når hun er i dét humør, er der intet der hjælper (udover at hun får sin vilje, men det skal hun selvfølgelig ikke have :P )

Meget enig! Det er så utroligt nemt at dømme andre forældre udfra et kort glimt i supermarkedet eller lign. Jeg synes ikke det er fedt at gå ned af gaden med et barn der græder og langt hen ad vejen "håndterer" vi da også de konflikter med det samme, men en gang i mellem bliver det så ikke sådan. Jeg føler på ingen måde jeg er en dårlig forælder på den konto og mine børn er glade og tilfredse det meste af tiden og elsker mig (siger de i hvertfald :P ), men hey, hvis andre vil stemple mig som sådan, go ahead...
11
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 5. aug 2016, 15:00

Novella skrev:

This

Vi startede ferien med en lusekur og har tjekket løbende i ferien. To af ungerne har været på legeaftaler med overnatning i ferien og nu har de fandme begge to lus igen :panik:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3433

Indlægaf HappyPaww » 5. aug 2016, 15:17

Jeg har jævnligt gået med en storskrigende flitsbue-spændt unge, der bider og slår, i et fast greb hjem fra parken der er lige ved siden af vores bygning.

Han kan ikke falde ned på stedet, men skal oftest fjernes fra situationen med magt (han er meget hidsig og kan ikke rigtig tale endnu). Derhjemme får han masser af omsorg, kys og kram og vi forsøger at snakke til ham, når han er faldet ned. Både jeg og ham får fordømmende blikke i de situationer - men det er sådan vi bedst håndterer dem, og så er jeg sådan set ligeglad med hvad andre tænker!
12
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3401

Indlægaf FruDulle » 5. aug 2016, 15:17

Jeg kan ikke forestille mig at dømme nogle til dårlige forældre udfra et glimt. Jeg aner ikke hvad der er gået forud, hvordan barnet er, eller forældrene. Men vi har alle instinktive reaktioner udfra hvad vi ser og tænker lynhurtigt et eller andet. Så ligesom at nogen vil synes at omtalte situation er super god konskvens pædagogik, kan andre tænke at det mangel på anerkendelse af barnets reaktion.

Ingen gør noget ens og der vil altid være nogle som er uenige, men vi gør forhåbenligt alle sammen vores bedste udfra forudsætninger og aktuelle situationer.
6
Whatever
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Indlægaf 2SHY » 6. aug 2016, 06:23

Jeg vil hellere høre på Medina end Rihanna
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9223

Indlægaf Fru Sunshine » 6. aug 2016, 07:50

Jeg går ind for konsekvens.
Og "fordi jeg siger det" er et udmærket argument.
9
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1910

Indlægaf Purple Haze » 6. aug 2016, 07:58

At det er fedt at folk er begyndt at falde fra pokemon-bølgen.

Ikke fordi man ikke skal spille det, men fordi det er brokkerøvene og dem der alligevel ikke kan finde ud af det der stopper - så kan vi andre slipper for at høre på dem og så er der de færre der spiller som "ikke-spillerne" kan brokke sig over.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1448

Indlægaf Badesandalen » 6. aug 2016, 10:18

Purple Haze skrev:At det er fedt at folk er begyndt at falde fra pokemon-bølgen.

Ikke fordi man ikke skal spille det, men fordi det er brokkerøvene og dem der alligevel ikke kan finde ud af det der stopper - så kan vi andre slipper for at høre på dem og så er der de færre der spiller som "ikke-spillerne" kan brokke sig over.

Forhåbentligt er det også dem der går over vejen uden at kigge sig for, eller falder i søer og ned af skrænter.
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

ninjabolette
Kort karma: 1
Likede indlæg: 32

Indlægaf ninjabolette » 6. aug 2016, 14:03

Peter Falktoft er en helt igennem forfærdelig OL-kommentator, idet han han uden held prøver at være vittig - eller prøver at lyde som en ekspert (jeg ved faktisk ikke, hvad der er værst). Det må man sådan set godt sige, men jeg bryder mig så lidt om ham at jeg håber han bliver syg og ikke skal lave tv eller radio nogensinde igen...
5
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 6. aug 2016, 19:36

ninjabolette skrev:Peter Falktoft er en helt igennem forfærdelig OL-kommentator, idet han han uden held prøver at være vittig - eller prøver at lyde som en ekspert (jeg ved faktisk ikke, hvad der er værst). Det må man sådan set godt sige, men jeg bryder mig så lidt om ham at jeg håber han bliver syg og ikke skal lave tv eller radio nogensinde igen...

Igen beviser denne tråd, at hvad man ikke må sige, kommer meget an på ens omgangskreds (tænker jeg) :lol:
I min(e) omgangskreds(e) er det helt ulovligt at sige, at man er tosset med Peter Falktoft :D
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1134

Indlægaf englishchannel » 6. aug 2016, 21:26

Jeg har meget sparsomme øjenbryn, så jeg maler dem på hver dag.

Når jeg har møde med folk, jeg ikke kan lide, maler jeg dem bevidst sådan lidt mere nedad mod midten, så jeg ser intimiderende ud. Jeg bilder mig ind, at det de gør de irriterende folk lettere utilpasse.

Det virker i øvrigt også til familiefester eller andre ting, man ikke gider. "Nej, jeg keder mig da ikke. Det er bare dagens øjenbryn, der får mig til at se sådan ud."

Billede
11
Oveditlevsen
Kort karma: 21
Likede indlæg: 416

Indlægaf Oveditlevsen » 6. aug 2016, 22:13

Jeg synes sorte lædersofaer og glasborde er pæne, og JO højttalere skal være store og mindst 1 m høje.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11709

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. aug 2016, 22:14

ninjabolette skrev:Peter Falktoft er en helt igennem forfærdelig OL-kommentator, idet han han uden held prøver at være vittig - eller prøver at lyde som en ekspert (jeg ved faktisk ikke, hvad der er værst). Det må man sådan set godt sige, men jeg bryder mig så lidt om ham at jeg håber han bliver syg og ikke skal lave tv eller radio nogensinde igen...

:lol: Ja det behøver jo ikke at være en hæslig sygdom, bare noget harmløst... eller måske han bare donerer sit stemmebånd til sit barn pga barnet har mistet sit eget, og så kan Peter jo ikke tale mere og kan aldrig mere lave TV og radio, men i stedet får han job et sted hvor han skal stille bøger på hylderne på et bibliotek med en regel om total tavshed, og han ender med at elske det nye job :P
3
The more I eat the butter I feel

Tilbage til "Generelt"