Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 41
Likede indlæg: 329

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sortkaffe » 7. aug 2016, 06:57

jeg kan gode lide Peter :lun:
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11682

Indlægaf Dirtylittledevil » 9. aug 2016, 14:49

Jeg synes folk skal lade være med at overraske mig med at de lige har tømt og fyldt min opvaskemaskine. Det er gjort i den bedste mening, ja, men mine ting er sat på plads helt forkerte steder, og maskinen er fyldt helt forkert så det ikke bliver vasket ordentligt. Og lige nu leder jeg efter en stegepande som er forsvundet!
6
The more I eat the butter I feel
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1170

Indlægaf Muspel » 9. aug 2016, 15:12

Dirtylittledevil skrev:Jeg synes folk skal lade være med at overraske mig med at de lige har tømt og fyldt min opvaskemaskine. Det er gjort i den bedste mening, ja, men mine ting er sat på plads helt forkerte steder, og maskinen er fyldt helt forkert så det ikke bliver vasket ordentligt. Og lige nu leder jeg efter en stegepande som er forsvundet!

:love: i love you. Min date var en dag gået Igang med at tage min opvask mens jeg slog græs. En opvask han ikke havde været med til at lave. Altså. Nej tak! Fingrene af mit service.

Men ingen af mine veninder ser problemet. Han ville jo bare være søøøøød!
4
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 9. aug 2016, 15:23

Muspel skrev: :love: i love you. Min date var en dag gået Igang med at tage min opvask mens jeg slog græs. En opvask han ikke havde været med til at lave. Altså. Nej tak! Fingrene af mit service.

For lang tid siden, da jeg begyndte at komme sammen med min senere kone, fortalte hun, at en af hendes veninder havde en "bolleven", som nogle gang kom og gjorde rent i hendes lejlighed. Det kunne dog ifølge veninden aldrig rigtig blive til noget mellem dem, fordi han var næsten "for flink" ...

Den brugte jeg meget senere hen, hvis min kone antydede, at jeg burde lave mere husligt arbejde: "Ah, men så siger du jo bare, at jeg er for flink!" :fløjt:
(Selv om hun forsikrede mig, at jeg ikke var i farezonen.)
4
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 187
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4134

Indlægaf decibell » 9. aug 2016, 15:42

Muspel skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg synes folk skal lade være med at overraske mig med at de lige har tømt og fyldt min opvaskemaskine. Det er gjort i den bedste mening, ja, men mine ting er sat på plads helt forkerte steder, og maskinen er fyldt helt forkert så det ikke bliver vasket ordentligt. Og lige nu leder jeg efter en stegepande som er forsvundet!

:love: i love you. Min date var en dag gået Igang med at tage min opvask mens jeg slog græs. En opvask han ikke havde været med til at lave. Altså. Nej tak! Fingrene af mit service.

Min daværende kæreste var engang gået i gang med at lægge viskestykker og klude sammen, mens jeg hentede min datter i vuggestuen, og det var jo rigtig sødt af ham. Desværre havde han lagt dem sammen på en måde, så de fyldte for meget og ikke ville kunne passe i mine skuffer (mine er trefoldet), og jeg måtte derfor lave det om. Det blev han ret stødt over, selv om jeg forsøgte at glatte ud og forklare.

Til sidst lod jeg ham bare være og regnede egentlig med, det var det. Men nej, i resten af vores forhold vendte den tilbage med mellemrum, hvor han sarkastisk brugte den mod mig, hvis han skulle hjælpe med noget: "Er du nu sikker på, jeg gør det rigtigt, du skulle nødigt gøre det om", eller "ja, jeg ved jo ikke, om jeg vil tilbyde min hjælp, for jeg gør det jo nok ikke godt nok". Jeg var så træt af det til sidst, at jeg fik sagt, at jeg også helst var fri, når han alligevel ikke gad gøre sig den ulejlighed at gøre det på den anviste måde, for så var det bare til mere besvær end gavn. Det blev heller ikke så godt modtaget. Vi var vist ikke gode for hinanden. :P

Og disclaimer: Det var ikke med alt, der bare skulle gøres på min måde. Kun var det med ting, hvor det var nødvendigt for opgavens resultat. Fx nytter det ikke at vaske gulv i Ajax, hvis det kun må få opvaskemiddelvand (pga. lakken).
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 37
Likede indlæg: 974

Indlægaf Anne Droid » 9. aug 2016, 16:14

Min mor vaskede mit lakerede gulv med brun sæbe og kunne ikke se det var et problem. Jeg kunne jo bare lade være med at have det stående under køkkenvasken, så det var faktisk min egen skyld (hendes ord).
2
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5032

Indlægaf ManicNinja » 9. aug 2016, 18:26

Anne Droid skrev:Min mor vaskede mit lakerede gulv med brun sæbe og kunne ikke se det var et problem. Jeg kunne jo bare lade være med at have det stående under køkkenvasken, så det var faktisk min egen skyld (hendes ord).

Jeg har lakerede trægulve og har altid bare vasket dem i varmt vand med universalrengøring - derefter ofte et hold varmt vand uden rengøringsmiddel.

Men hvad er fejlen ved at gøre det i brun sæbe? Giver det skjolder, fedter gulvet eller?
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 37
Likede indlæg: 974

Indlægaf Anne Droid » 9. aug 2016, 18:38

ManicNinja skrev:
Anne Droid skrev:Min mor vaskede mit lakerede gulv med brun sæbe og kunne ikke se det var et problem. Jeg kunne jo bare lade være med at have det stående under køkkenvasken, så det var faktisk min egen skyld (hendes ord).

Jeg har lakerede trægulve og har altid bare vasket dem i varmt vand med universalrengøring - derefter ofte et hold varmt vand uden rengøringsmiddel.

Men hvad er fejlen ved at gøre det i brun sæbe? Giver det skjolder, fedter gulvet eller?

Gulvet bliver meget glat og brun sæbe kan bruges til at fjerne lak og maling. Ingen af delene var jeg ret begejstret for.
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 9. aug 2016, 18:42

Jeg synes faktisk, at det er piv-uhøfligt af mand og gæster (stedsøn og kæreste) at de - i de x antal timer besøger varede - kun lige kom ind i stuen for at sige hej og ellers stod og talte sammen i køkkenet.
Jeg nægter at stå op i så mange timer i mit køkken og snakke.
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3422

Indlægaf HappyPaww » 9. aug 2016, 18:47

Sophies-mor skrev:Jeg synes faktisk, at det er piv-uhøfligt af mand og gæster (stedsøn og kæreste) at de - i de x antal timer besøger varede - kun lige kom ind i stuen for at sige hej og ellers stod og talte sammen i køkkenet.

Spurgte du dem, om de ikke ville sætte sig ind i stuen med dig?
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 9. aug 2016, 18:50

Anne Droid skrev:
ManicNinja skrev:

Gulvet bliver meget glat og brun sæbe kan bruges til at fjerne lak og maling. Ingen af delene var jeg ret begejstret for.

Gisp! Var sgu ikke klar over, st brun sæbe ligefrem kunne fjerne lak. Så blev jeg da så meget klogere. Når jeg selv ville undlade at bruge brun sæbe til gulvvask, skyldes det det her med ultraglatte gulve.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 9. aug 2016, 19:17

HappyPaww skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg synes faktisk, at det er piv-uhøfligt af mand og gæster (stedsøn og kæreste) at de - i de x antal timer besøger varede - kun lige kom ind i stuen for at sige hej og ellers stod og talte sammen i køkkenet.

Spurgte du dem, om de ikke ville sætte sig ind i stuen med dig?

Jep.
"Jamen vi står lige så godt her"
:stoned:
0
Billede SÅ kom bananen!

Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 9. aug 2016, 19:18

ManicNinja skrev:
Anne Droid skrev:
ManicNinja skrev:

Gisp! Var sgu ikke klar over, st brun sæbe ligefrem kunne fjerne lak. Så blev jeg da så meget klogere. Når jeg selv ville undlade at bruge brun sæbe til gulvvask, skyldes det det her med ultraglatte gulve.

Hvis du skal fjerne maling fx på dørgerækter, smøres der brun sæbe på, og sættes vita-wrap på. Vent 24 timer og fjern folien, så kan du skrabe malingen af.
1
Billede SÅ kom bananen!

Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 9. aug 2016, 19:58

Sophies-mor skrev:
ManicNinja skrev:
Anne Droid skrev:
ManicNinja skrev:

Hvis du skal fjerne maling fx på dørgerækter, smøres der brun sæbe på, og sættes vita-wrap på. Vent 24 timer og fjern folien, så kan du skrabe malingen af.

Jamen, jeg tager skam jeres ord for det. :)
1
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 749

Indlægaf BlueBunny » 9. aug 2016, 20:18

Ved godt man ikke må sige det... der er nogle mennesker som er så negative i deres tilgang til livet og ser farer og onde mennesker overalt, at det dræner helt utrolig meget. Hold nu k*** og kom ind i kampen. Vær dog glad for alt det gode som er overalt - det er bare at åbne øjnene.
11

Tilbage til "Generelt"