Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 9. aug 2016, 22:51

Sophies-mor skrev:
ManicNinja skrev:
Anne Droid skrev:
ManicNinja skrev:
Anne Droid skrev:Min mor vaskede mit lakerede gulv med brun sæbe og kunne ikke se det var et problem. Jeg kunne jo bare lade være med at have det stående under køkkenvasken, så det var faktisk min egen skyld (hendes ord).

Jeg har lakerede trægulve og har altid bare vasket dem i varmt vand med universalrengøring - derefter ofte et hold varmt vand uden rengøringsmiddel.

Men hvad er fejlen ved at gøre det i brun sæbe? Giver det skjolder, fedter gulvet eller?

Gulvet bliver meget glat og brun sæbe kan bruges til at fjerne lak og maling. Ingen af delene var jeg ret begejstret for.

Gisp! Var sgu ikke klar over, st brun sæbe ligefrem kunne fjerne lak. Så blev jeg da så meget klogere. Når jeg selv ville undlade at bruge brun sæbe til gulvvask, skyldes det det her med ultraglatte gulve.

Hvis du skal fjerne maling fx på dørgerækter, smøres der brun sæbe på, og sættes vita-wrap på. Vent 24 timer og fjern folien, så kan du skrabe malingen af.

Det er jo ligesom at rengøre ovnen :D
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2135

Indlægaf sigge » 10. aug 2016, 13:46

Brun sæbe er for dit hjem, hvad mandelolie er for din krop. Eller...
6
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 114
Likede indlæg: 1114

Indlægaf englishchannel » 10. aug 2016, 15:14

Jeg synes Emilie-sagen er trist, men hvor bliver jeg dog irriteret på folk, der en måned efter hendes forsvinding stadig tipper politiet (og medierne) om, at de er sikre på at have set hende et sted i Danmark.

Hun er landets mest eftersøgte person, hvis billede bogstaveligt talt har været i medierne hver dag siden. Hvis hun gik frit rundt i Skive (og hvor "hun" ellers er blevet "set"), ville det være blevet opdaget for længst.

Jeg ved godt, at folk bare vil hjælpe, men hav dog noget kritisk sans og lad være med at give familien falske forhåbninger.
8
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 709

Indlægaf ina » 10. aug 2016, 18:40

Det klæder meget få ører, at have øreringe i.

:genert:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3423

Indlægaf HappyPaww » 10. aug 2016, 18:40

englishchannel skrev:Jeg synes Emilie-sagen er trist, men hvor bliver jeg dog irriteret på folk, der en måned efter hendes forsvinding stadig tipper politiet (og medierne) om, at de er sikre på at have set hende et sted i Danmark.

Hun er landets mest eftersøgte person, hvis billede bogstaveligt talt har været i medierne hver dag siden. Hvis hun gik frit rundt i Skive (og hvor "hun" ellers er blevet "set"), ville det være blevet opdaget for længst.

Jeg ved godt, at folk bare vil hjælpe, men hav dog noget kritisk sans og lad være med at give familien falske forhåbninger.

Ja, og altså - realistisk set så render en 17-årig helt fornuftig pige fra et godt hjem altså ikke hjemmefra i over en måned, og ignorerer at landet står på den anden ende.

Og sandsynligøheden for at hun er kidnappet er bare heller ikke særlig realistisk - det er ikke en Amerikansk film...

Men hvor ville jeg ønske at familien snart kunne få vished og fred om hendes skæbne. :(
2
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2712

Indlægaf Urtekussen » 10. aug 2016, 19:09

Det der plastikmareridt på tv3:

Den ene kirurg ligner selv et plastikmareridt og den anden ser ud som om han får stådreng, hver gang han skal se og føle på grimme bryster.
10
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 571
Likede indlæg: 5086

Indlægaf ManicNinja » 10. aug 2016, 21:47

Urtekussen skrev:Det der plastikmareridt på tv3:

Den ene kirurg ligner selv et plastikmareridt og den anden ser ud som om han får stådreng, hver gang han skal se og føle på grimme bryster.

Uh. Jeg føler mig da helt fristet til at se programmet nu ... :lol: :fløjt:
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1974

Indlægaf lillebjoern » 10. aug 2016, 21:57

Min indre sire gamle dame kommer frem, når jeg ser Peter Falktoft og Mads Steffensen stå og spille bold med en eller anden fodboldspiller i Rio. Ingen tvivl om at deres rejse, ophold og til dels forbrug er dækket af DR. Jeg føler lidt mine licenspenge går til en masse medarbejderes badeferie.
7
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2368

Indlægaf Juki » 10. aug 2016, 23:26

englishchannel skrev:Jeg synes Emilie-sagen er trist, men hvor bliver jeg dog irriteret på folk, der en måned efter hendes forsvinding stadig tipper politiet (og medierne) om, at de er sikre på at have set hende et sted i Danmark.

Det minder mig om for nogle år siden, da Osama Bin Laden var efterlyst efter 9/11, der var der en dame der havde ringet til politiet fordi hun mente at have set ham her i byen, der er en større dansk provinsby.

Jeg har det lidt ambivalent med sådan noget. Jeg er med på at folk gør det i bedste mening, men ja, som du siger, have dog noget kritisk sans :genert:
5
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3407

Indlægaf dgd2007 » 11. aug 2016, 07:25

lillebjoern skrev:Min indre sire gamle dame kommer frem, når jeg ser Peter Falktoft og Mads Steffensen [...]

Det tror jeg, kommer helt bag på ham! Jeg plejer altid ubevidst at kalde ham Mads "alle-kvinder-må-da-være-vilde-med-mig" Steffensen ;)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2474

Indlægaf Pandesteg » 11. aug 2016, 08:44

lillebjoern skrev:Min indre sire gamle dame kommer frem, når jeg ser Peter Falktoft og Mads Steffensen stå og spille bold med en eller anden fodboldspiller i Rio. Ingen tvivl om at deres rejse, ophold og til dels forbrug er dækket af DR. Jeg føler lidt mine licenspenge går til en masse medarbejderes badeferie.

Jeg har samme tanke. Mindes dengang der var OL i Beijing? Et eller andet sted langt væk, i hvert fald og Godmorgen P3's radioværter var sendt til Beijing for at sende morgenradio dér under OL :ticks: Seriøst? Det er fucking radio, der er ingen, der kan se om de sidder i Beijing eller i Ballerup for fanden. Men radioværterne havde da sikkert en fed tur :sarkasme:
4
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Modtodel
Kort karma: 1
Likede indlæg: 28

Indlægaf Modtodel » 11. aug 2016, 08:52

Jeg er skide træt at, at folk har en mening om vores måde at være familie på - vores datter er introduceret for mad ud fra BLWprinceppet, vi samsover og jeg langtidsammer. Altså hold nu kæft! Vi gør dét der føles rigtigt for os og ændrer ikke livsstil fordi DU tror, at du har fundet de vises sten!

Særligt vores DP kommer med små stikpiller (hun mener det sikkert godt, men jeg er TRÆT af at høre på det), og spørger ladet "Ammer du stadig om natten, Modtodel?" Når jeg siger, at hun ikke har spist så meget morgenmad.
Eller kommentarer om, at vores datter absolut ikke burde vågne om natten og KUN gør det, fordi vi sover i samme rum og jeg lugter af mad.
Kan vi snart få manet den myte til jorden om, at små børn skal sove som en sten fra 18:30-07:00 uden opvågninger og helst på eget værelse i den anden ende af huset, for at være "normale".

Nå sorry, det blev langt. Jeg er virkelig træt af det.
15
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10262

Indlægaf icelady » 11. aug 2016, 08:57

Modtodel skrev:Jeg er skide træt at, at folk har en mening om vores måde at være familie på - vores datter er introduceret for mad ud fra BLWprinceppet, vi samsover og jeg langtidsammer. Altså hold nu kæft! Vi gør dét der føles rigtigt for os og ændrer ikke livsstil fordi DU tror, at du har fundet de vises sten!

Særligt vores DP kommer med små stikpiller (hun mener det sikkert godt, men jeg er TRÆT af at høre på det), og spørger ladet "Ammer du stadig om natten, Modtodel?" Når jeg siger, at hun ikke har spist så meget morgenmad.
Eller kommentarer om, at vores datter absolut ikke burde vågne om natten og KUN gør det, fordi vi sover i samme rum og jeg lugter af mad.
Kan vi snart få manet den myte til jorden om, at små børn skal sove som en sten fra 18:30-07:00 uden opvågninger og helst på eget værelse i den anden ende af huset, for at være "normale".

At udenforstående, som måske ikke kender dig/jer gør det, kan jeg til nød forstå, eftersom de er uvidende.

Men at DP, som man burde mene kender jer og kan se barnet trives, skal da holde sine stikpiller for sig selv.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Modtodel
Kort karma: 1
Likede indlæg: 28

Indlægaf Modtodel » 11. aug 2016, 09:00

icelady skrev:
Modtodel skrev:Jeg er skide træt at, at folk har en mening om vores måde at være familie på - vores datter er introduceret for mad ud fra BLWprinceppet, vi samsover og jeg langtidsammer. Altså hold nu kæft! Vi gør dét der føles rigtigt for os og ændrer ikke livsstil fordi DU tror, at du har fundet de vises sten!

At udenforstående, som måske ikke kender dig/jer gør det, kan jeg til nød forstå.

Men at DP, som man burde mene kender jer og kan se barnet trives, skal da holde sine stikpiller for sig selv.

Hun bruger lige så meget krudt på at understrege, at man ikke skal være bekymret for noget som helst, så længe hun trives, og det er der ingen tvivl om at hun gør. Og særligt ernæringsmæssigt, mangler hun absolut ingenting! Så hun sender virkelig blandede signaler :forvirret2: :forvirret2: :forvirret2:
4
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 811
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8350
Kontakt:

Indlægaf Ado » 11. aug 2016, 17:33

Det kinesiske sprog er en rød klud for mig. Jeg kan ikke holde ud at høre (specielt kvindelige) kinesere tale. Det er så skingert og sært og grimt.
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".

Tilbage til "Generelt"