Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 20. aug 2016, 18:52

TheAuthor skrev:
Sangius skrev:
Jeg har mistet min far til kræft. Jeg joker som regel ikke om min fars død. Men jeg kan sagtens joke om kræft.

Jeg synes du er meget unuanceret og lidt snævertsynet i dette. Hvorfor er det så svært for dig at acceptere, at nogen kan joke om alt? :)

Fordi jeg finder det usympatisk at joke med andres traumer og ulykke?

Du finder altså de fleste vittigheder usympatiske, da de på et eller andet plan har et offer.
4
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 812
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8367
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. aug 2016, 18:53

Jeg har ocd i en grad, som nogle gange gør mit liv til et helvede. Men det hjælper mig at joke om det. Det giver distance.
2
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 812
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8367
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. aug 2016, 18:54

Og hold kæft hvor humor dog bliver energiforladt, når den skal forklares.
13
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1827

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 18:56

Ado skrev:Og hold kæft hvor humor dog bliver energiforladt, når den skal forklares.

Og begrundes. Det er sgu lidt tamt, hvis man kun må joke om svære emner, hvis man selv kan stille op med en svær oplevelse i den dur. :gruble:
2
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9656

Indlægaf kidkomb » 20. aug 2016, 19:04

DetSorteCirkus skrev:
kidkomb skrev:Det var tarveligt, Ado! :trist:
Jeg kan vildt godt lide Oreos, men jeg kan godt se hvad du mener. Så nu kan jeg ikke lide Oreos.
Du er ond.

Se denne her video og bliv gen-forelsket i Oreos.
Jeg ææælsker hvalrossens bløde tekstur :lun:

Haha, det ligner mest af alt en overvægtig solsort, der savler fordi den er kommet til at bide i en bi :klap:
Men den smager garanteret gooooodt :-D
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 20. aug 2016, 19:08

Nå, men som eksempel på, hvad man absolut ikke må sige i situationen, men som for nogle er humor og for andre ikke, kommer her en episode fra det virkelige liv.

Scenen er en bisættelse. To ældre herrer på ca. 90 år deltager som nære familiemedlemmer til afdøde. Da kisten sættes ind i rustvognen og døren lukkes, siger den ene til den anden med et glimt i øjet: "Så er det din eller min tur næste gang".

Jeg måtte kæmpe for ikke at grine højlydt. Dét er i min verden humor af den bedste slags.
17
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 750

Indlægaf BlueBunny » 20. aug 2016, 19:30

Ennovy skrev:
BlueBunny skrev:Jeg kan ikke se ideen i Copenhagen pride.
Jeg synes ikke det er fedt.

Jo da på niveau med karneval. Hyggeligt, sjovt agtigt. Og hvis det var en kærlogheds parade for alle, så var jeg all in på ideen.

Men jeg synes det er lidt plat at juhuuu jeg er bøøøøssse og lebbe og stolt af det, så nu klæder jeg mig ud og stiller mig op på en parade vogn.

Vildt mange sympatiserer på fb, og synes det er fedt. I dont get it :/

Idéen er at man hylder mangfoldighed - at man skaber synlighed omkring en minoritet og at man bakker op omkring mennesker uanset hvem de kysser med.

Præcis. Og det er jo også pisse sympatisk. Og formålet er godt.

JEG synes bare det er lidt plat med sådan en parade. Jeg synes det virker skabet når de klæder sig ud med bar røv i underbukser, pisk og kæmpedildoer.

(Og ja, det ved jeg godt er total upopulært at sige. At det "må" man ikke sige. Derfor jeg skriver det i denne tråd).
4
Brugeravatar
BlueBunny

Indlægaf BlueBunny » 20. aug 2016, 19:47

Ennovy skrev:
BlueBunny skrev:
Ennovy skrev:

Jo da på niveau med karneval. Hyggeligt, sjovt agtigt. Og hvis det var en kærlogheds parade for alle, så var jeg all in på ideen.

Men jeg synes det er lidt plat at juhuuu jeg er bøøøøssse og lebbe og stolt af det, så nu klæder jeg mig ud og stiller mig op på en parade vogn.

Idéen er at man hylder mangfoldighed - at man skaber synlighed omkring en minoritet og at man bakker op omkring mennesker uanset hvem de kysser med.

JEG synes bare det er lidt plat med sådan en parade. Jeg synes det virker skabet når de klæder sig ud med bar røv i underbukser, pisk og kæmpedildoer.

(Og ja, det ved jeg godt er total upopulært at sige. At det "må" man ikke sige. Derfor jeg skriver det i denne tråd).

Så længe der findes mennesker, der ikke kan se igennem seksualitet, farve, ophav mm så er der brug for tiltag som pride.

... Jeg er ikke i tvivl om at min holdning ikke deles. Derfor den er postet i denne tråd. Jeg tænker egentlig ikke at gå i dybere debat. :)
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3724

Indlægaf Novella » 20. aug 2016, 19:52

TheAuthor skrev:Min humor er skam ganske veludviklet og alt efter selskabet både sort og plat. Men voldtægt, pædofili, racisme mv. hører ikke under humoristiske ting, i min verden, uanset hvad.

Humoristisk? Jeg har eksempelvis lagt et forslag om en genopfindelse af de glorværdige danske negerstutterier op i den tråd.

Tror du helt oprigtigt, at jeg synes, at det er morsomt? At det er sjovt, at vores forfædre udvalgte mænd og kvinder og indlogerede dem i huse og tvang dem til at have sex med hinanden uanset tiltrækning med det formål at avle slavebørn?

Tror du, at jeg synes at det er sjovt, at nogen sidder og udtaler sig med samme vendinger om Usain Bolt - avl!. Eller tror du måske, at jeg svitser den uhyggeligt uvidende og historieløse journalist hhv forsker, som bruger sådan nogle udtryk om manden, som om han er et stykke kreatur?

Jeg kan forstå, at jeg har forarget dig. Det er jo glimrende. Nu har du nåske hørt om et stykke Danmarkshistorie, som vi ellers gemmer væk i Rigsarkivet. Negerstutterierne var en del af den danske statsøkonomi og har bla indgået i opbygningen af indre København. Det var virkelig elegant.
7
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 19:53

BlueBunny skrev:
Ennovy skrev:
BlueBunny skrev:
Ennovy skrev:

Så længe der findes mennesker, der ikke kan se igennem seksualitet, farve, ophav mm så er der brug for tiltag som pride.

... Jeg er ikke i tvivl om at min holdning ikke deles. Derfor den er postet i denne tråd. Jeg tænker egentlig ikke at gå i dybere debat. :)

Jeg har selv tænkt den samme tanke, og kan se, at vi ikke er helt alene :)

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-08-2 ... oseksuelle

Der skal være plads til alle, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at en sådan parade er med til at holde nogle folk i den tro, at alle homoseksuelle mænd går med fjerboaer og er meget flamboyante.
4
Brugeravatar
BlueBunny

Indlægaf BlueBunny » 20. aug 2016, 19:58

Ennovy skrev:
BlueBunny skrev:
Ennovy skrev:
BlueBunny skrev:
Ennovy skrev:

Det behøver du jo heller ikke.

Måske ikke... Men jeg synes dine quotes af mine indlæg, kombineret med dine kommentarer, er lidt stråmændsagtige. Og det ønsker jeg ikke.
Du kan skrive det du synes, men de skal ikke kobles på mine indlæg som om det er modstridende. Vi er uenige om midlet. Ikke målet.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9203

Indlægaf Fru Sunshine » 20. aug 2016, 21:24

Jeg har en del homoseksuelle venner. De fleste synes, at Pride er noget stigmatiserende pjat.
De andre elsker det.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 21:37

aihpoS skrev:Nogle ting må man åbenbart ikke joke med.

Kræft, jøder, hitler, pædofile, voldtægt må man gerne joke med og lave sjove memes med. I dag så jeg noget "sort humor" omkring døde børn. Det må der ikke jokes med/om.

Jeg kan desværre ikke komme med eksempler fordi jeg ikke gemte billederne, og kan ikke huske hvor jeg så det.

For princippets skyld er det lidt interessant hvorfor der er forskel. Jeg kan ikke selv se forskellen.

Det synes jeg så også godt man må. Har da hørt min share af død-baby jokes. :)
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Purple Haze » 20. aug 2016, 22:15

Sangius skrev:
aihpoS skrev:Nogle ting må man åbenbart ikke joke med.

Kræft, jøder, hitler, pædofile, voldtægt må man gerne joke med og lave sjove memes med. I dag så jeg noget "sort humor" omkring døde børn. Det må der ikke jokes med/om.

Jeg kan desværre ikke komme med eksempler fordi jeg ikke gemte billederne, og kan ikke huske hvor jeg så det.

For princippets skyld er det lidt interessant hvorfor der er forskel. Jeg kan ikke selv se forskellen.

Det synes jeg så også godt man må. Har da hørt min share af død-baby jokes. :)

Det må man bare ikke, for så dør baby!
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 437

Indlægaf Aspargsen » 20. aug 2016, 22:26

Ennovy skrev:
BlueBunny skrev:
Ennovy skrev:

jeg forstår heller ikke bøssernes behov for en parade
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Generelt"