Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3433

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2016, 21:35

decibell skrev:Jeg er med på dart-holdet, men allermest har jeg siddet og set snooker og alm. billard - men kun fordi jeg selv har spillet både dart og billard. [...]

Snooker er også fantastisk! Men det må man da vist godt sige, for resten :)
2
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5095

Indlægaf ManicNinja » 21. aug 2016, 23:20

Fodbold, håndbold, ski, opvask på tid i toptunet bobslæde, 100 meter fri i hækling af søløver ...

Uanset sportsdisciplin. Sport rager mig en høstblomst. Sport er noget, jeg selv dyrker lidt for at holde mig i form og ikke blive alt for tyk.

Men sport i fjerneren eller blot andres resultater ... Det føles cirka lige så underholdende eller relevant som at læse en koncert refereret i avisen. Og godt gættet: Jeg er hundrede procent ligeglad med, om vi vinder medaljer, eller hvilket metal de er lavet af.

Nej, væk mig når det igen er en dansker, der modtager en nobelpris. Så vil jeg føle mig både stolt og nysgerrig, føle, at en af mine landsmænd har udrettet noget, som der er grund til at sætte sig ind i.
8
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Indlægaf Dikus » 21. aug 2016, 23:31

Jeg føler mig så akavet, når jeg får at vide vi har vundet medalje i et eller andet.
Altså, hvordan bør jeg reagere?
Jeg kunne lige så godt få at vide, at min mosters venindes ukendte barnebarn havde sagt sit første ord.
11
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3561

Indlægaf Lemonella » 22. aug 2016, 05:52

Når jeg hører folk tale nedsættende om sport, bliver jeg sådan lidt, hvorfor? Sluk dog dit tv, eller se noget andet og prøv rent mentalt, at ignorere de mennesker der glæder sig over, at dyrke eller se på sport. Man behøver vel ikke ligefrem nedgøre sport.
Nogen gange synes sgu folk er lidt for negative, at høre på.
26
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 22. aug 2016, 05:56

Jeg har ikke set en eneste kamp ud over finalekampen. Og det var spændende.
Det sjoveste var nu kommentatorerne. Nøj, nogle udtryk de kan.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Oveditlevsen
Kort karma: 21
Likede indlæg: 416

Indlægaf Oveditlevsen » 22. aug 2016, 05:58

Så en opsummering af diskussionen omkring sport må være at folk har forskellige præferencer :cool:
7
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 22. aug 2016, 07:03

Jeg tror godt man må sige det selvom det ikke er så pænt eller i hvert fald er det nok noget de fleste kan sætte sig ind i.

Jeg har jo besøg fra England, han har været her siden sent torsdag aften og skal hjem på torsdag. Jeg holder rigtig meget af ham, havde glædet mig til at se ham, men i dag gider jeg ham bare næsten ikke, jeg skulle tage en dyb indånding før jeg overhovedet sagde godmorgen til ham da jeg så ham i haven og ikke bare liste ubemærket væk igen. Jeg har brug for i dag at kunne trække vejret frit og bare gøre alt eller intet alt efter hvad jeg har lyst til. Lige i dag må han godt bare gå væk. Det er vel rimeligt, nu har vi har tre hele dage sammen, så en fridag er vel ikke for meget forlangt før vi har 2,5 dag sammen igen, er det :genert:? Eller bare en halv?
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3411

Indlægaf FruDulle » 22. aug 2016, 07:05

ShuruQ skrev:Jeg tror godt man må sige det selvom det ikke er så pænt eller i hvert fald er det nok noget de fleste kan sætte sig ind i.

Jeg har jo besøg fra England, han har været her siden sent torsdag aften og skal hjem på torsdag. Jeg holder rigtig meget af ham, havde glædet mig til at se ham, men i dag gider jeg ham bare næsten ikke. Jeg har brug for i dag at kunne trække vejret frit og bare gøre alt eller intet alt efter hvad jeg har lyst til. Lige i dag må han godt bare gå væk. Det er vel rimeligt, nu har vi har tre hele dage sammen, så en fridag er vel ikke for meget forlangt før vi har 2,5 dag sammen igen, er det :genert:? Eller bare en halv?

Når vi bor i udlandet og har gæster, uanset hvor meget man holder af dem, så har man bare brug for en pause. Det er voldsomt at være på hele tidens og have en der bare er der non-stop.
4
Whatever
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 22. aug 2016, 07:10

FruDulle skrev:
ShuruQ skrev:Jeg tror godt man må sige det selvom det ikke er så pænt eller i hvert fald er det nok noget de fleste kan sætte sig ind i.

Jeg har jo besøg fra England, han har været her siden sent torsdag aften og skal hjem på torsdag. Jeg holder rigtig meget af ham, havde glædet mig til at se ham, men i dag gider jeg ham bare næsten ikke. Jeg har brug for i dag at kunne trække vejret frit og bare gøre alt eller intet alt efter hvad jeg har lyst til. Lige i dag må han godt bare gå væk. Det er vel rimeligt, nu har vi har tre hele dage sammen, så en fridag er vel ikke for meget forlangt før vi har 2,5 dag sammen igen, er det :genert:? Eller bare en halv?

Når vi bor i udlandet og har gæster, uanset hvor meget man holder af dem, så har man bare brug for en pause. Det er voldsomt at være på hele tidens og have en der bare er der non-stop.

Præcis, det føles overvældende lige nu. Han snakkede om inden han kom at han godt vidste jeg ikke kunne komme med men at han gerne ville ud og besøge mine forældre mens han var her og jeg ved de gerne vil have ham på besøg. Jeg overvejer om jeg skal se om jeg kan arrangere det i dag. Han får den oplevelse og de får den og jeg får ladet op så jeg kan rumme ham igen. Det er på sin vis heller ikke fair, for jeg ved han ikke vil kunne undgå at mærke på jeg er er irriteret og måske bider af ham selvom det ikke er min intention, det er nok det bedste at lokke ham til noget på egen hånd i hvert fald noget af dagen.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5095

Indlægaf ManicNinja » 22. aug 2016, 07:30

Lemonella skrev:Når jeg hører folk tale nedsættende om sport, bliver jeg sådan lidt, hvorfor? Sluk dog dit tv, eller se noget andet og prøv rent mentalt, at ignorere de mennesker der glæder sig over, at dyrke eller se på sport. Man behøver vel ikke ligefrem nedgøre sport.
Nogen gange synes sgu folk er lidt for negative, at høre på.

Her i tråden gør jeg det, fordi tråden er til det, man ikke må sige. Hvilket jeg så i den grad kan se, man ikke må om sport. :8:

Derude i den såkaldte virkelighed skal jeg gerne lade folk i fred. Hvad de dyrker i soveværelser og dagligstuer rager ikke mig. :D

I øvrigt har jeg heldigvis ikke noget fjernsyn.
5
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 105
Likede indlæg: 451

Indlægaf Avino » 22. aug 2016, 20:43

Jeg indrømmer blankt at jeg er lykkelig for, at OL er slut.
Det har været på alle kanaler- døgnet rundt. :8:

Selv børnenes Disney sjov- er blevet væk i OL.
Det er bare ikke OK.
Vi betaler alle licens. Vi- der ikke er interesseret i sport, har ikke haft nogle valgmuligheder. :evil:
Slut prut
5
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 22. aug 2016, 20:49

Når folk med stolthed i stemmen prædiker, at de ikke har noget fjernsyn.

Og det så viser sig, at man streamer netflix, viaplay osv. via en computer eller tablet. Super... du sidder så og glor det samme indhold på en mikro skærm med dårlig lyd og skaber en ringere oplevelse for dig selv - men du sender da de helt rigtige signaler *facepalm*
18
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 332
Likede indlæg: 3759

Indlægaf Novella » 22. aug 2016, 20:54

Tobywan skrev:Når folk med stolthed i stemmen prædiker, at de ikke har noget fjernsyn.

Og det så viser sig, at man streamer netflix, viaplay osv. via en computer eller tablet. Super... du sidder så og glor det samme indhold på en mikro skærm med dårlig lyd og skaber en ringere oplevelse for dig selv - men du sender da de helt rigtige signaler *facepalm*

Det gør jeg så heller ikke engang :D Jeg er bare generelt koblet af det der tv.
0
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4540

Indlægaf Akehurst2 » 22. aug 2016, 20:54

Tobywan skrev:Når folk med stolthed i stemmen prædiker, at de ikke har noget fjernsyn.

Sådan nogle mennesker undrer mig også. Men det er åbenbart fjernsynet som møbel, der er stigmatiserende :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3433

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2016, 20:57

Akehurst2 skrev:Sådan nogle mennesker undrer mig også. Men det er åbenbart fjernsynet som møbel, der er stigmatiserende :gruble:

Det kan det da ikke være ... et fjernsyn er jo bare som et billede på væggen nu til daws :D
0

Tilbage til "Generelt"