Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 750

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 29. aug 2016, 07:00

Jeg har lavet en anden tråd om pige og drenge farver - hvis I vil være med der? :)
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9236

Indlægaf Fru Sunshine » 29. aug 2016, 07:24

sigge skrev:Det var meget nemmere i 70'erne, hvor vi børn uanset køn gik i brun, gul, orange og grøn. :tie:

Jeg har dog en mistanke om, at min sære tiltrækning til lyserød her som voksen bunder i, at jeg aldrig fik lov til at udleve min lyserøde prinsessedrøm som barn. Jeg regner dog med at komme stærkt igen og have lyserødt hår som 80-årig.

For nylig så jeg to søde små pige iklædt lyserøde kjoler og glimmersko, der lystigt klatrede rundt en kombineret bænk/klatrestativ/installation. Det var ganske befriende, syntes jeg.

Jeg vil have lilla hår. Ligesom Violet Winther.

Min tøs var forresten også totalt prinsesse, mens storebror hellere ville være batman.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 569

Indlægaf Lulu » 29. aug 2016, 09:50

Bøtte skrev:Min venindes dreng må ikke få en dukkevogn for sin far. Det er pigelegetøj. :rulle: Jeg kan slet ikke have de mennesker, der har det sådan. Den eneste grund til de ikke må, er at faderen har en frygt for at dukkevogn = homoseksuel søn om 15 år.
/Fordom off

Jeg kan heller ikke tæller alle de kommentarer vi fik af folk da vi havde inviteret til to års fødselsdag og Emil ønskede sig en dukke. Vi havde købt en klapvogn til ham tidligere på genbrug og nede i vuggestuen var dukker det helt store hit omkring hans to års fødselsdag så jeg tænkte han selvfølgelig skal ønske sig en dukke hvis han gider lege med den. Alle syntes det var sejt at vi som forældre turde at ønske os en dukke til ham. Jeg har stadig ikke forstået det seje. Men han fik forøvrigt ingen dukke.
3
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 29. aug 2016, 11:01

Ennovy skrev:
Smiling_Goat skrev:
Ennovy skrev:
Smiling_Goat skrev:
zembra1986 skrev:Jeg er ligeglad hvad andre gør, men hvis jeg får en dag får en datter vil jeg overvejende iklæde hende lilla, rød, pink og lignende "pige"farver og hvis jeg får en dreng vil jeg iklæde ham blå, grøn osv.. Det har jeg det bedst med

Det kan jeg nu ikke se at der er noget galt i :gruble:

Og faktisk skulle farverne kunne hjælpe børnene med at styrke deres kønsidentitet. Farverne bliver en slags manifestation af deres køn, når de ikke ellers helt forstår, hvordan de er drenge/piger. Har jeg læst.

Bogen sagde også, at et barn der gerne iklæder sig det modsatte køns farver enten har en svag kønsidentitet eller en meget stærk (så stærk at han/hun ikke behøver ydre symboler.)

Så jeg vil heller ikke mene kønsopdelte farver er udelukkende negativt (selvom man måske ikke må sige det :P)

Hvorfor skulle det være attraktivt med en stærk kønsidentitet, hvis det bunder i begrænsende stereotyper?

Jeg tror, du misforstår teorien. Jeg siger ikke at farverne indikerer at kønnene indeholder bestemte kvaliteter, blot at blåt tøj for en dreng bliver en måde at udtrykke sit køn på. Hvad en dreng så ellers er, mener og føler, har jeg slet ikke udtalt mig om. Det er bare en farve.

Jeg misforstår dig ikke - hvad skulle der være godt i at en dreng kan identificere sig klart som en dreng ved at være iført blåt tøj?

For de fleste er det en ret væsentlig ting at vide, hvilket køn de har, fordi det hjælper dem til at identificere sig selv som menneske. Det er jo også derfor nogle vælger at få operationer for at blive et andet køn, så jeg synes lidt, man er nødt til at anerkende vigtigheden af kønsidentitet, og hvis noget så simpelt som en farve hjælper børn til en bedre forståelse af, hvilket køn de har, er det vel af det gode?

Hvad skulle der være dårligt ved det?

Nå, det er måske i virkeligheden en diskussion til en anden tråd, men spændende er det :)
1
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 448

Indlægaf Aspargsen » 29. aug 2016, 11:19

Smiling_Goat skrev:Nå, det er måske i virkeligheden en diskussion til en anden tråd, men spændende er det :)

og den kan du finde lige her
viewtopic.php?f=5&t=4688
2
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1638

Indlægaf dykkersild » 30. aug 2016, 06:34

Jeg gider næsten ikke spørge til endnu en ny sygdom hos dig - kære kollega.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5765

Indlægaf Animi » 30. aug 2016, 12:26

Jeg synes at regeringen kræver og kræver af de unge, men er ikke villige til at give igen. (De kræver sikkert også af andre grupper, men nu tager jeg lige udgangspunkt i de unge :P)
De vil have at vi skal tage en uddannelse. Og helst så hurtigt som muligt. Gud forbyde at vi skulle have lyst til at taget at par sabbatår - som jo så nedværdigende er blevet kaldt "fjumreår". Vælger vi alligevel at gøre dette, bliver vi straffet ved ikke at få samme belønning som de hurtige, der kan gange deres snit op.
Vi skal hurtigt igennem uddannelsen - vi må helst ikke blive forsinket, og bestemt ikke mere end et år! Samtidig får vi hele tiden at vide at vi skal behandle vores studie som et fuldtidsjob og bruge 37 timer på det om ugen. Men samtidig skal vi have et studiejob ved siden af for at kunne overleve. Det studiejob skal helst være relevant for studiet, for at vi senere nemmere kan få et job. Kan vi ikke få det, må vi jo i stedet tage en ulønnet praktikplads, der ofte også er et fuldtidsjob. Bare uden penge, så vi skal samtidig stadigvæk beholde vores studiejob, for at overleve.
Samtidig skal vi have børn. Mange børn. I hvert fald to, og vi skal helst have dem når vi er 25. Hvis ikke tidligere. Venter vi for længe er vi egoistiske fordi børn skal ikke have gamle forældre, og så det kan jo blive sværere for os at få børn, og det går udover samfundet. Men DK er ikke ligefrem et børnevenligt land, ift nedskæringer i børnehaver der gør at de har mindre fleksible tider.
Når vi så endelige er færdige, skal vi helst have et job med det samme, selvfølgelig. Får vi ikke det, er det for dårligt at vi er på dagpenge og samtidig er kræsne og ikke har lyst til at tage et kassejob nede i Netto. På trods af at det helst sikkert vil gå udover fremtidige karrieremuligheder, hvis man "spilder" sin tid, på et ikke-relevant job.
Der bliver sparer på uddannelserne. Skåret ned på undervisningstimerne. Boliger bliver dyrere og dyrere, samtidig mens at SU'en bliver skåret ned på, eller lavet om til et halvt lån.
Men Gud forbyde at vi unge skal brokke os over det her. Og det må jeg faktisk ikke sige - for så er jeg bare et curlingbarn, med en krævementalitet. For vi er jo ret heldige her i DK, ift andre lande. Og det er vi sikkert. Jeg synes bare det er uretfærdigt at der bliver skåret ned og sparet på vores uddannelser, der bliver krævet mere og mere af os, men vi må ikke kræve igen. Vi skal bare være taknemmelige.
43
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3339

Indlægaf Hunkat » 30. aug 2016, 13:16

Animi skrev:Jeg synes at regeringen kræver og kræver af de unge, men er ikke villige til at give igen. (De kræver sikkert også af andre grupper, men nu tager jeg lige udgangspunkt i de unge :P)
De vil have at vi skal tage en uddannelse. Og helst så hurtigt som muligt. Gud forbyde at vi skulle have lyst til at taget at par sabbatår - som jo så nedværdigende er blevet kaldt "fjumreår". Vælger vi alligevel at gøre dette, bliver vi straffet ved ikke at få samme belønning som de hurtige, der kan gange deres snit op.
Vi skal hurtigt igennem uddannelsen - vi må helst ikke blive forsinket, og bestemt ikke mere end et år! Samtidig får vi hele tiden at vide at vi skal behandle vores studie som et fuldtidsjob og bruge 37 timer på det om ugen. Men samtidig skal vi have et studiejob ved siden af for at kunne overleve. Det studiejob skal helst være relevant for studiet, for at vi senere nemmere kan få et job. Kan vi ikke få det, må vi jo i stedet tage en ulønnet praktikplads, der ofte også er et fuldtidsjob. Bare uden penge, så vi skal samtidig stadigvæk beholde vores studiejob, for at overleve.
Samtidig skal vi have børn. Mange børn. I hvert fald to, og vi skal helst have dem når vi er 25. Hvis ikke tidligere. Venter vi for længe er vi egoistiske fordi børn skal ikke have gamle forældre, og så det kan jo blive sværere for os at få børn, og det går udover samfundet. Men DK er ikke ligefrem et børnevenligt land, ift nedskæringer i børnehaver der gør at de har mindre fleksible tider.
Når vi så endelige er færdige, skal vi helst have et job med det samme, selvfølgelig. Får vi ikke det, er det for dårligt at vi er på dagpenge og samtidig er kræsne og ikke har lyst til at tage et kassejob nede i Netto. På trods af at det helst sikkert vil gå udover fremtidige karrieremuligheder, hvis man "spilder" sin tid, på et ikke-relevant job.
Der bliver sparer på uddannelserne. Skåret ned på undervisningstimerne. Boliger bliver dyrere og dyrere, samtidig mens at SU'en bliver skåret ned på, eller lavet om til et halvt lån.
Men Gud forbyde at vi unge skal brokke os over det her. Og det må jeg faktisk ikke sige - for så er jeg bare et curlingbarn, med en krævementalitet. For vi er jo ret heldige her i DK, ift andre lande. Og det er vi sikkert. Jeg synes bare det er uretfærdigt at der bliver skåret ned og sparet på vores uddannelser, der bliver krævet mere og mere af os, men vi må ikke kræve igen. Vi skal bare være taknemmelige.

Faktisk er den eneste demografiske gruppe som der ikke skal spares på Løkkes egen. De sidder godt og trygt i deres villaer som de har købt billigt og beholdt mens friværdigen blev fordoblet eller tredoblet. Deres børn kan jo gå i privatskole og med forældrekøb sidder de sikkert under studiet i storbyen også. Hvis de får en knæskade på golfbanen kan de kommer på privathospital hvis de ikke vil vente i den offentlige kø og så skal de ha' skattelettelser så de kan gå ud og købe den der lækre bil de ønsker sig rigtig billigt. Folkepension behøver de heller ikke bekymre sig om findes til den tid.

(ja det er en generalisering. Jeg ved godt det bestemt ikke er alle der sidder i den situation).
16
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1148

Indlægaf zembra1986 » 30. aug 2016, 16:04

En bekendt der proklamere på Facebook at man ikke kan få hjælp fra kommunen med mindre man er 'sort af kulør' og efterfølgende skriver, at hun ønsker hun var en "sort snusket fanden" ( :puke:) lige nu for så ku' man få alt, bekræfter bare de fordomme jeg havde om hende :rulle: :tie:
2
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3767

Indlægaf Novella » 30. aug 2016, 17:59

Jeg har i sinde at rage alt det til mig, jeg kan, for at hytte mine unger, min kæreste og mig selv. Jeg vil puge det af vejen lige så meget, jeg overhovedet kan, investere udenlandske aktier og dække over så meget som muligt, og jeg vil fryde mig intenst, når 1940'er-generationen om 10-15 år bliver så aflægs, at de allesammen må sælge deres huse, så udbuddet oversvømmer markedet og priserne styrter i bund. Må de æde deres mursten til ågerrenter til den tid. Om jeg vil røre en finger for at forbedre deres vilkår. Det må de virkelig tilkøbe for deres formuer, som de har skålet sig til, mens jeg hutlede mig gennem studiet med mine små børn. Jeg vil curle mine unger og lade dem bo hjemme så længe som overhovedet muligt, så de slipper gældfri igennem det lortesystem, og så vil jeg med fryd og fornøjelse sende dem til udlandet og tjene fede lønninger. Og imens vil jeg glæde mig over at overvære, hvordan de gamle af egrn lomme må betale 50.000 om måneden for at få nogen til at tørre sig i røven, fordi de havde så travlt med at smadre samfundet, da de var yngre.

Måske får vi et godt fodboldhold fremover, så et eller andet stadig binder samfundet sammen, men det er næppe heller en mulighed.
11
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2411

Indlægaf Joe » 30. aug 2016, 18:09

Jeg synes, der er gået inflation i begrebet "psykisk vold".
5
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 30. aug 2016, 18:15

Jeg gad godt være 7-8 år ældre
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3451

Indlægaf dgd2007 » 30. aug 2016, 19:31

Delfin skrev:Jeg gad godt være 7-8 år ældre

Hvad ville du så gøre? :)
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 30. aug 2016, 19:41

dgd2007 skrev:
Delfin skrev:Jeg gad godt være 7-8 år ældre

Hvad ville du så gøre? :)

Gå på pension som 65 årig
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3451

Indlægaf dgd2007 » 30. aug 2016, 19:58

Delfin skrev:Gå på pension som 65 årig

Nåh, på den måde.
Er du er af dem, der lige præcis bliver ramt af det sidste nye også?
0

Tilbage til "Generelt"