Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 234
Likede indlæg: 2523

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 30. okt 2016, 22:24

Min mor er en kæmpe idiot.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 514
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6319

Indlægaf Delfin » 30. okt 2016, 22:32

Når man kører med offentlig transport, har man fandeme bare at sætte sig ned på sin røv og opføre sig ordentligt i stedet for at rykke sin skide drukfest ind i cykelvognen.
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1588
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14275

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2016, 00:00

Delfin skrev:Når man kører med offentlig transport, har man fandeme bare at sætte sig ned på sin røv og opføre sig ordentligt i stedet for at rykke sin skide drukfest ind i cykelvognen.

Igår på vej hjem, i toget kl 03.20, var der 4 ret unge fyre med en kæmpe boomblaster, der gik for vildt amok i musik lige pludselig. Ude i mellemgangen. Og gik konsekvent hen og åbnede døren ind til vognen, så vi andre, åbenbart, kunne få del i festlighederne.
En af dem kom på et tidspunkt ind og satte sig og kiggede sig noget hånligt omkring.
Uh, badass!
Så jeg spurgte ham om han synes at det var helt vildt sejt at genere så mange mennesker på en gang? Om han fik stiv pik af det?
Til sidst rejste han sig op og gik ud til de andre og sagde, eller råbte gennem musikken, at der var en dum kælling som spurgte ham om han havde stiv pik!
Fjolser.
9
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 946
Likede indlæg: 7430

Indlægaf ManicNinja » 31. okt 2016, 05:29

malou_43 skrev:Min søster har lige bestået sin sosu-assistenteksamen med en 10tal. Hun er ikke faglig stærkt, det er hun bestemt ude i marken :) Jeg er stolt af hende! Mine forældre har brugt en masse tid og energi på at planlægge en surprise for hende - og min mor er gået helt i selvsving over hvad hun dog skal have af en flot og personlig gave fra mine forældre, nu hvor det er lykkedes så godt for hende.
Jeg er faglig og praktisk stærk, men jeg virkelig nogle udfordringer, da jeg har adhd og grundlæggende mangler på selvværdskontoen, blandt andet pga. en ret træls opvækst. Da jeg fik kæmpet mig gennem min uddannelse, endte jeg op med top-karakter. Det har været en kamp uden lige, hvor alt under 12 har været svært at erkende og acceptere. Totalt latterligt, men sådan er det.

Jeg fik ingen fest. Jeg fik ingen gave. De kom begge to et par timer og inviterede mig ud og spise. Og så var det det.
Det er et helt fundamentalt anerkendelseselement fra forældre, det drejer sig om.

Jeg ved det er latterligt, men jeg er bare.....misundelig og det må jeg virkelig ikke sige, for jeg skal (og gør det også) være stolt af min søsters præstation - og nu jeg er et voksent menneske, så skal jeg komme over det og tage mig sammen!

Men jeg er misundelig - og stolt på samme tid.

Dét synes jeg bestemt gerne, man må sige. Det er jo ikke, at du ikke under din søster den fejring. Du vil bare gerne også selv mærke dine forældres anerkendelse. Så jo, det må man gerne sige. Også direkte til sine forældre. Personligt havde jeg sgu nok råbt det til dem ...
7
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 853
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 8194

Indlægaf Dikus » 31. okt 2016, 06:00

ManicNinja skrev:
malou_43 skrev:Min søster har lige bestået sin sosu-assistenteksamen med en 10tal. Hun er ikke faglig stærkt, det er hun bestemt ude i marken :) Jeg er stolt af hende! Mine forældre har brugt en masse tid og energi på at planlægge en surprise for hende - og min mor er gået helt i selvsving over hvad hun dog skal have af en flot og personlig gave fra mine forældre, nu hvor det er lykkedes så godt for hende.
Jeg er faglig og praktisk stærk, men jeg virkelig nogle udfordringer, da jeg har adhd og grundlæggende mangler på selvværdskontoen, blandt andet pga. en ret træls opvækst. Da jeg fik kæmpet mig gennem min uddannelse, endte jeg op med top-karakter. Det har været en kamp uden lige, hvor alt under 12 har været svært at erkende og acceptere. Totalt latterligt, men sådan er det.

Jeg fik ingen fest. Jeg fik ingen gave. De kom begge to et par timer og inviterede mig ud og spise. Og så var det det.
Det er et helt fundamentalt anerkendelseselement fra forældre, det drejer sig om.

Jeg ved det er latterligt, men jeg er bare.....misundelig og det må jeg virkelig ikke sige, for jeg skal (og gør det også) være stolt af min søsters præstation - og nu jeg er et voksent menneske, så skal jeg komme over det og tage mig sammen!

Men jeg er misundelig - og stolt på samme tid.

Dét synes jeg bestemt gerne, man må sige. Det er jo ikke, at du ikke under din søster den fejring. Du vil bare gerne også selv mærke dine forældres anerkendelse. Så jo, det må man gerne sige. Også direkte til sine forældre. Personligt havde jeg sgu nok råbt det til dem ...

Den følelse kender jeg godt. Jeg er sådan en, der har forladt studier med udmærkelser, har arbejdet 30-60 timer ved siden af studierne siden gymnasiet ig alt i alt klaret mig fint på det punkt og på arbejdsmarkedet.

Jeg fik ikke engang en gave, da jeg blev færdig som noget som helst. To af mine brødre fik store feste, da de var færdige som murer og mekaniker, fordi uddannelser jo skulle fejres.

... Jeg tier helt stille. Men tænker, man har jord i hovedet som forælder, hvis man tror det er den gode form for forskelsbehandling.

Men mine forældre har lidt jord i hovedet, så det er ok.

Edit: De mener selv, forskellen er, jeg kun boede hjemme, da jeg blev student - og det er der jo ingen grund til at fejre, da det ikke er en afsluttet uddannelse. Og da jeg så flyttede som 18-årig i modsætning til mine brødre, sp har det jo været op til mig selv at sørge for at blive fejret.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 31. okt 2016, 07:19

Samano skrev:
Dikus skrev:
ManicNinja skrev:Den følelse kender jeg godt. Jeg er sådan en, der har forladt studier med udmærkelser, har arbejdet 30-60 timer ved siden af studierne siden gymnasiet ig alt i alt klaret mig fint på det punkt og på arbejdsmarkedet.

Jeg fik ikke engang en gave, da jeg blev færdig som noget som helst. To af mine brødre fik store feste, da de var færdige som murer og mekaniker, fordi uddannelser jo skulle fejres.

... Jeg tier helt stille. Men tænker, man har jord i hovedet som forælder, hvis man tror det er den gode form for forskelsbehandling.

Men mine forældre har lidt jord i hovedet, så det er ok.

Edit: De mener selv, forskellen er, jeg kun boede hjemme, da jeg blev student - og det er der jo ingen grund til at fejre, da det ikke er en afsluttet uddannelse. Og da jeg så flyttede som 18-årig i modsætning til mine brødre, sp har det jo været op til mig selv at sørge for at blive fejret.

Nu siger jeg nok noget man ikke må sige, men et eller andet sted forstår jeg godt den tankegang omkring festen.
Selvom jeg som forældre nok bare havde valgt at holde fest ved ungdomsuddannelserne og så måtte børne selv styre det derefter.
Jeg ville i hvert fald finde det vildt mærkeligt hvis forældrene holdt festen for deres børns færdiggjorte videregående uddannelse.
Gaver tilgengæld ville jeg kaste efter mine børn hver gang der var en undskyldning for det :fløjt: :D

Jeg havde taget til takke med ordene "Tillykke" :cool: Både da jeg blev student og da jeg fik mine øvrige uddannelser...
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 451
Likede indlæg: 4359

Indlægaf Sophaya » 31. okt 2016, 07:34

Jeg har givet udtryk for, at jeg gerne vil fejre det med mine forældre og mine søskende, når jeg bliver bachelor. Jeg synes det er kæmpestort for mig at få en titel, også selvom jeg fortsætter på kandidaten efter sommerferien. Min mor har gjort meget ud af at sige - gentagne gange - at det bestemt ikke er noget at fejre, jeg er jo ikke færdig, jeg skal i hvert fald ikke regne med en gave! Jeg forventer hverken fest eller spetakel, men en god middag sammen (hos mig, på min regning!) og en lille blomst er vel ikke for meget at håbe på? Jeg synes ærlig talt, at min mors udmeldinger er strenge.

Så jeg giver mig selv en stor gave. Jeg har endnu ikke fundet ud af, hvad det skal være, men jeg har i tankerne at det skal være selvforkælelse og/eller noget der markerer, at jeg har færdiggjort noget der er stort for mig.
15
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 9
Likede indlæg: 194

Indlægaf Suzan » 31. okt 2016, 07:37

Jeg synes min eks' nye kæreste er skideirriterende.

Åhhhhh hvor det lettede! :-D
0
Akehurst2
Kort karma: 413
Likede indlæg: 7594

Indlægaf Akehurst2 » 31. okt 2016, 07:40

Mine forældre holdt reception for mig hjemme hos dem, da jeg blev kandidat, selvom jeg både var flyttet hjemmefra og 24 år gammel.

Jeg synes ikke, det er spor forkælet eller curlingagtigt, og det må man vist ikke sige :-D
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10254

Indlægaf Fru Sunshine » 31. okt 2016, 07:54

Jeg synes, det er træls, hvis jeg ikke får lov at fejre mine børn, når de bliver færdige med deres uddannelser. Og de er absolut ikke curlingbørn.
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 31. okt 2016, 07:58

Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er træls, hvis jeg ikke får lov at fejre mine børn, når de bliver færdige med deres uddannelser. Og de er absolut ikke curlingbørn.

I mit tilfælde, tror jeg der er en vis "bare fordi du er den eneste med en studentereksamen (og senere universitetsgrader), skal du altså ikke tro, du er noget særligt" over det.

Det gør det faktisk en tand værre. For jeg er af princip uenig.
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 715
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 10287

Indlægaf LadyFox » 31. okt 2016, 08:03

Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er træls, hvis jeg ikke får lov at fejre mine børn, når de bliver færdige med deres uddannelser. Og de er absolut ikke curlingbørn.

Min mors (ret nye) kæreste er den der glæder sig aller mest til at jeg bliver færdig med en uddannelse så DE kan holde en festlighed for mig - og jeg er ikke engang begyndt på en uddannelse endnu. Og jeg når at bliver over 30 før jeg er færdig.

Jeg synes bestemt ikke jeg har haft en curling-agtig opvækst, men min mor og stedfar (og nu også min mors kæreste) har altid haft åbent for at fejre ting der betyder noget - fordi de for det første er stolte når vi børn gennemfører noget, men også fordi de har bedre forhold til at sætte noget op, end vi børn har.
5
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 451
Likede indlæg: 4359

Indlægaf Sophaya » 31. okt 2016, 08:10

Samano skrev:
Sophaya skrev:Jeg har givet udtryk for, at jeg gerne vil fejre det med mine forældre og mine søskende, når jeg bliver bachelor. Jeg synes det er kæmpestort for mig at få en titel, også selvom jeg fortsætter på kandidaten efter sommerferien. Min mor har gjort meget ud af at sige - gentagne gange - at det bestemt ikke er noget at fejre, jeg er jo ikke færdig, jeg skal i hvert fald ikke regne med en gave! Jeg forventer hverken fest eller spetakel, men en god middag sammen (hos mig, på min regning!) og en lille blomst er vel ikke for meget at håbe på? Jeg synes ærlig talt, at min mors udmeldinger er strenge.

Så jeg giver mig selv en stor gave. Jeg har endnu ikke fundet ud af, hvad det skal være, men jeg har i tankerne at det skal være selvforkælelse og/eller noget der markerer, at jeg har færdiggjort noget der er stort for mig.

Jeg er faktisk enig med din mor :lol:
Jeg fejrede så heller ikke min bachelor ud over sushi med minbachelormakker og en god bytur.

Er det så anderledes fra at have mine forældre ovre til en middag hos mig?
Det synes jeg faktisk ikke. :)
10
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 31. okt 2016, 08:29

Samano skrev:Nu jeg intet sted sagt det curlingagtig at holde fest for sine børn :lol: Bare at jeg synes det mærkeligt nu når man er voksen. Lidt ligesom hvis man stadig holdt sine fødselsdag hjemme hos sine forældre når man er 30.

Tjahhh. Jeg var yngre end mine to brødre, da jeg afsluttede de første tre af mine uddannelser. De boede så bare stadig hjemme...
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 715
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 10287

Indlægaf LadyFox » 31. okt 2016, 08:30

Samano skrev:Nu jeg intet sted sagt det curlingagtig at holde fest for sine børn :lol: Bare at jeg synes det mærkeligt nu når man er voksen. Lidt ligesom hvis man stadig holdt sine fødselsdag hjemme hos sine forældre når man er 30.

Det gør jeg også :blush2:
Jeg har ikke plads til gæster, heller ikke få. Og jeg synes det giver mere mening at udnytte at min mor faktisk har ret mange kvm til rådighed, fremfor at leje tilsvarende kvm. Sidste år lejede jeg dog lokaler, men stadig de lokaler de har til rådighed ude ved min mor.
Hvis jeg heller ikke har plads når jeg om 3 år fylder 31 år, så har jeg stadig tænkt mig at holde fødselsdag hos min mor - det er bare mere praktisk når hun rent faktisk har pladsen og gerne låner den ud.
5
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"

Tilbage til "Generelt"