Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 41
Likede indlæg: 518

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ficus » 23. sep 2016, 07:20

Dirtylittledevil skrev:Det er kun gamle idioter som stadig absolut vil støjforurene deres omgivelser ved at bruge "Smoke on the water" og lignende højlydt skrattende musiknumre på lydstyrke 57.000 som ringetone på deres telefon. Og så skal de stå og glo på skærmen og swipe rundt og fumle med det så vi nærmest er ude i ekstranummer før de kommer til "Ja hallo det er ham selv".
Læg mærke til at langt de fleste unge mennesker i dag sagtens kan få det til at fungere med en diskret pling eller bare vibration.

I mit morgentog er der riiimelig faste pladser i stillekupéen, det er i hvert fald stort set de samme der sidder der hver morgen.

Og en af dem er som ovenstående... Han har bare Enter Sandman som tone. Han fumler lige meget med den hver gang den ringer og pruster og stønner, hvis den der nu ringer, ikke lige var hvem han forventede.

Til gengæld er han den første til at pointere overfor nytilkomne i vores kupé, at det altså er en stillekupé. Nå.
2
Lulu
Kort karma: 59
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 646

Indlægaf Lulu » 23. sep 2016, 07:46

Animi skrev:Det her er nok det mest upassende jeg længe har sagt - men det er altså lidt komisk at Martin Henriksen der går så meget ind for danskhed og flæskesteg, altså ret meget ligner en gris :genert: :ninja:

Jeg fik min kaffe galt i halsen lige der.
Bedste kommentar at læse om morgenen :lol:
1
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 378
Likede indlæg: 2860

Indlægaf Urtekussen » 23. sep 2016, 14:45

Når man lige har fået barn i januar, går fra hinanden i juni og begge har nye kærester i september, som man slæber med til alt, så tænker jeg mit.
Og det er ikke pænt!
17
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 562

Indlægaf Dr_bp » 23. sep 2016, 14:58

ManicNinja skrev:Det dér med "én gang utro, altid utro" kan I stikke op, hvor solen aldrig skinner.

Selvfølgelig findes der folk, der aldrig lærer noget af deres handlinger/fejl/dumheder. Men der findes da ved Gud også folk, der faktisk ikke lider af en eller anden sygelig form for gentagelsestvang. Eller folk, der bare ikke er røvhuller. Folk, der tager til efterretning, at de har handlet tåbeligt.

Jeg synes ærligt talt, det er en helt fucked tankegang at sige: "Nå, du var utro, da du var 22. Nu er du 38 og har aldrig været utro siden. Meeeen jeg kan jo notorisk ikke stole på dig, fordi utro mennesker notorisk er fulde af lort. Dermed ved jeg både, at du lyver, og at du helt sikkert vil være utro igen ...".

Ingen forældelsesfrist? Ingen mulighed for at mennesker KAN ændre sig? Really?

Kan godt forstå, at forhold, der indledes, mens en af parterne er sammen med en anden, kan få nogle til at dømme hurtigt, hvis den, der har gang i flere ved forholdets start, senere viser sig igen at være den nye partner utro. Klart!

Men helt ærligt: Jeg kan slet ikke snuppe den dér: "Hvad sagde jeg? Han/hun (den nye partner, som nu selv bliver offer for utroskab) burde ha' vidst fra starten"-tankegang. Så sort-hvid er min verden bare ikke. Og jeg har set indtil flere forhold, der opstod sådan - og som holdt/holder fint og trofast i mange år derefter.

Prøver bare at sige: Der er vel folk, som er utro som en slags sygeligt spil og jagt efter spænding. Og som er det igen og igen. Og så er der - tror jeg - dem, der forelsker sig hovedkulds i en anden. Eller som er ulykkelige derhjemme, knalder ved siden af, får det endnu værre og med det samme kan se, at dét sgu ikke er løsningen.

Utroskab er aldrig okay. Men det synes jeg egentlig heller ikke, at unuanceret stempling af en hel gruppe af mennesker for tid og evighed er.

Jeg har enkelte gange oplevet at utroskab ahr haft sin berettigelse.

-Og det er helt i trådens ånd, for det må man I HVERT FALD ikke sige!
2
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 357
Likede indlæg: 6334

Indlægaf Animi » 23. sep 2016, 15:04

Dr_bp skrev:
ManicNinja skrev:Det dér med "én gang utro, altid utro" kan I stikke op, hvor solen aldrig skinner.

Selvfølgelig findes der folk, der aldrig lærer noget af deres handlinger/fejl/dumheder. Men der findes da ved Gud også folk, der faktisk ikke lider af en eller anden sygelig form for gentagelsestvang. Eller folk, der bare ikke er røvhuller. Folk, der tager til efterretning, at de har handlet tåbeligt.

Jeg synes ærligt talt, det er en helt fucked tankegang at sige: "Nå, du var utro, da du var 22. Nu er du 38 og har aldrig været utro siden. Meeeen jeg kan jo notorisk ikke stole på dig, fordi utro mennesker notorisk er fulde af lort. Dermed ved jeg både, at du lyver, og at du helt sikkert vil være utro igen ...".

Kan godt forstå, at forhold, der indledes, mens en af parterne er sammen med en anden, kan få nogle til at dømme hurtigt, hvis den, der har gang i flere ved forholdets start, senere viser sig igen at være den nye partner utro. Klart!

Men helt ærligt: Jeg kan slet ikke snuppe den dér: "Hvad sagde jeg? Han/hun (den nye partner, som nu selv bliver offer for utroskab) burde ha' vidst fra starten"-tankegang. Så sort-hvid er min verden bare ikke. Og jeg har set indtil flere forhold, der opstod sådan - og som holdt/holder fint og trofast i mange år derefter.

Prøver bare at sige: Der er vel folk, som er utro som en slags sygeligt spil og jagt efter spænding. Og som er det igen og igen. Og så er der - tror jeg - dem, der forelsker sig hovedkulds i en anden. Eller som er ulykkelige derhjemme, knalder ved siden af, får det endnu værre og med det samme kan se, at dét sgu ikke er løsningen.

Utroskab er aldrig okay. Men det synes jeg egentlig heller ikke, at unuanceret stempling af en hel gruppe af mennesker for tid og evighed er.

Men i hvilke tilfælde er det? Jeg kan personligt ikke komme på én eneste grund hvor jeg synes det har haft det :gruble:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2832

Indlægaf Joe » 23. sep 2016, 15:10

Dr_bp skrev:

Jeg går bare ikke så meget op i utroskab, og synes at det fylder utroligt meget hos andre. Det er som om at man skal kollektivt tænke at folk der er utro er nogle svin, og at det er det værste man kan gøre.

Jeg tænker at folk godt kan være skønne, ordentlige mennesker overfor alle andre, selvom de har såret deres kæreste. Så hvorfor skal personen dømmes på den ene ting? Det er en sag mellem personerne i forholdet, ikke alle andre.
Senest rettet af Joe 23. sep 2016, 15:11, rettet i alt 1 gang.
13
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Dr_bp

Indlægaf Dr_bp » 23. sep 2016, 15:11

Animi skrev:Jeg har enkelte gange oplevet at utroskab ahr haft sin berettigelse.

Men i hvilke tilfælde er det? Jeg kan personligt ikke komme på én eneste grund hvor jeg synes det har haft det :gruble:[/quote]

Jeg kender til 2 tilfælde, men jeg kan ikke rigtigt beskrive dem uden det bliver for genkendeligt for de involverede.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 357
Likede indlæg: 6334

Indlægaf Animi » 23. sep 2016, 15:14

Dr_bp skrev:
Animi skrev:Jeg har enkelte gange oplevet at utroskab ahr haft sin berettigelse.

Men i hvilke tilfælde er det? Jeg kan personligt ikke komme på én eneste grund hvor jeg synes det har haft det :gruble:

Jeg kender til 2 tilfælde, men jeg kan ikke rigtigt beskrive dem uden det bliver for genkendeligt for de involverede.[/quote]

Ah okay. Jeg ville sikkert være uenig alligevel :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Dr_bp

Indlægaf Dr_bp » 23. sep 2016, 15:18

Animi skrev:
Dr_bp skrev:

Jeg kender til 2 tilfælde, men jeg kan ikke rigtigt beskrive dem uden det bliver for genkendeligt for de involverede.

Ah okay. Jeg ville sikkert være uenig alligevel :D[/quote]
Det kunne ellers blive til en af deder gode diskussioner, debatten her trænger så meget til :D
2
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 41
Likede indlæg: 518

Indlægaf Ficus » 23. sep 2016, 15:38

Urtekussen skrev:Når man lige har fået barn i januar, går fra hinanden i juni og begge har nye kærester i september, som man slæber med til alt, så tænker jeg mit.
Og det er ikke pænt!

Min kusine klarede at møde mand, blive gravid, gift, føde, skilt på 11 måneder :dance: Der var vi også nogen der tænkte vores.

Endnu mere da hun så 1-halvanden uge efter at have fortalt om skilsmissen(skulle stadig underskrives), insisterede på at den nye kæreste, som ingen havde mødt, skulle med til min anden kusines(hendes søster) bryllup, på en fransk vingård. Altså til et lille bitte, intimt bryllup, kun med de allernærmeste. Hvor brudeparret betalte transport og overnatninger og alt dertil/dernede...

Endte med at deres forældre betalte. Der tænkte vi så også list om min onkel og tante :fløjt:
8
Smiling_Goat
Kort karma: 494
Likede indlæg: 6503

Indlægaf Smiling_Goat » 23. sep 2016, 21:28

Dirtylittledevil skrev:Det er kun gamle idioter som stadig absolut vil støjforurene deres omgivelser ved at bruge "Smoke on the water" og lignende højlydt skrattende musiknumre på lydstyrke 57.000 som ringetone på deres telefon. Og så skal de stå og glo på skærmen og swipe rundt og fumle med det så vi nærmest er ude i ekstranummer før de kommer til "Ja hallo det er ham selv".
Læg mærke til at langt de fleste unge mennesker i dag sagtens kan få det til at fungere med en diskret pling eller bare vibration.

Haha det kunne være min mor.. Bortset fra hun ikke når at tage telefonen :mellow:
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 154
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 2062

Indlægaf Purple Haze » 24. sep 2016, 07:36

Jeg synes faktisk ikke at sygeplejerskere skal have en højere lønd end politikere.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Buller
Kort karma: 32
Likede indlæg: 689

Indlægaf Buller » 24. sep 2016, 07:57

Purple Haze skrev:Jeg synes faktisk ikke at sygeplejerskere skal have en højere lønd end politikere.

det ville også blive alt for dyrt for samfundet.

Derimod synes jeg at politikere skulle have lavere løn end sygeplejersker, så ville vi få flere politikere der brændte for deres fag.
12
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 890
Likede indlæg: 12328

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. sep 2016, 09:42

Har du en veninde som jævnligt går ned med flaget og har brug for at du støtter ekstra meget i perioder, og som du tit føler du skal være der for, så er der en ret god chance for at den dag du selv går ned med flaget kan hun ikke hjælpe, for hun har selv en dårlig dag.
16
The more I eat the butter I feel
IrmaPigen
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1142

Indlægaf IrmaPigen » 24. sep 2016, 11:43

Jeg synes en hulens masse mennesker har helvedes ondt i røven over hvad andre mennesker gør. Feks i tråden her, i tråden om Ninka osv. Pas dog jeres eget liv i stedet for at dømme andre mennesker...
0

Tilbage til "Generelt"