Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 361
Likede indlæg: 5553

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 31. okt 2016, 18:29

Jeg synes faktisk det er overvurderet at skulle være voksen og moden.
Og hvad så hvis man holder sin fødselsdag hjemme hos sine forældre, hvis forældrene holder en eksamensfest for en, hvis ens mor korrekturlæser ens jobansøgninger (i stedet for veninden), eller alle mulige eksempler hvor forældre gør ting for en, de egentlig ikke behøvede?

Det signalerer så åbenbart umodenhed, men er det et område det er vigtigt at virke moden på? Så længe man kan finde ud af at gebærde sig i dagligdagen: gøre det godt på studiet eller arbejdet, eller hvad man nu får tiden til at gå med, betale sine regninger, sørge for at få mad i munden hver dag, holde et hjem der ikke et sundhedsskadeligt, leve forholdsvis sundt, prioritere omgangskredsen og behandle dem pænt.
Det er områder hvor det er vigtigt ikke at være umoden.

Men om man er umoden fordi man holder fødselsdag hos sin mor - who the fuck cares.

Og så til det man ikke må sige: Dem der taler allermest om modenhed og umodenhed, det er dem der selv føler de har mest at skulle bevise på den front.
29
you did not break me
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 261
Likede indlæg: 3938

Indlægaf Juki » 31. okt 2016, 18:41

Samano skrev:
Novella skrev:
Samano skrev:Men at holde fest hos sine forældre synes jeg bare signalere umodenhed og at man ikke rigtig er flyttet hjemmefra. Samtidig med det for mig ville være forældrene der var værten. Da ens hjem ikke bare er plads man låner ud efter min mening.

Jaja. Eller at man er en samfundssnyltende, arbejdsløs fattigrøv, som bor med sin kæreste og sine børn på så lidt plads, at det er fysisk umuligt at have gæster på besøg, fordi der simpelthen ikke kan sidde nogen, og ens mor INSISTERER på, at man skal holde sin fødselsdag, selv om man har 142 kroner tilbage til resten af måneden og ikke engang kan overskue, hvordan man skal få det til at strække til en rugbrødsmadpakke til to unger.

Det kan også være en grund til, at man holder det hjemme hos sin mor. Selv om man er over 30.

Selvfølgelig kan der være en gode grund :lol: Har jeg aldrig sagt der ikke kunne være.
Jeg sagde bare, hvad det umiddelbart signalerede for mig, men derfor er det jo ikke ligemed, at det er sådan.
Altså jeg synes også det signalere umoden at bo hjemme, når man er i midt tyverne.
Men da min ven på 25 år valgte at bo sammen med han far, fordi hans far var 80 år og ikke havde det bedste helbred.
Så er det jo i det tilfælde faktisk det modsatte der tilfældet, men altså derfor dømt pigerne ham stadig i byen, når de hørt han boede hjemme :lol:

Hvad så med hende den unge pige der flyttede hjem til sin morfar, for hyggens skyld? Men det er måske noget andet når man springer en generation over :gruble:
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Buffy
Kort karma: 73
Likede indlæg: 1143

Indlægaf Buffy » 31. okt 2016, 18:45

At være voksen og moden er vildt overvurderet.
5
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 486
Likede indlæg: 5591

Indlægaf Novella » 31. okt 2016, 18:46

Jaja, jeg vil gerne indrømme, at jeg nok heller ikke ville finde det voldsexet med 25-årige, der stadig boede hjemme. Men hvad angår fødselsdage, altså gud fader, hvor min mor har pisket en stemning op om at holde dem. Det er hende, der har villet holde dem, ikke mig, så jeg har gladeligt ladet hende betale for gildet. Ellers var de ikke blevet holdt, og jeg havde været trekvart ligeglad.
4
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 261
Likede indlæg: 3938

Indlægaf Juki » 31. okt 2016, 18:50

Samano skrev:
Juki skrev:
Samano skrev:
Selvfølgelig kan der være en gode grund :lol: Har jeg aldrig sagt der ikke kunne være.
Jeg sagde bare, hvad det umiddelbart signalerede for mig, men derfor er det jo ikke ligemed, at det er sådan.
Altså jeg synes også det signalere umoden at bo hjemme, når man er i midt tyverne.
Men da min ven på 25 år valgte at bo sammen med han far, fordi hans far var 80 år og ikke havde det bedste helbred.
Så er det jo i det tilfælde faktisk det modsatte der tilfældet, men altså derfor dømt pigerne ham stadig i byen, når de hørt han boede hjemme :lol:

Hvad så med hende den unge pige der flyttede hjem til sin morfar, for hyggens skyld? Men det er måske noget andet når man springer en generation over :gruble:

Altså det lyder for mig meget mærkeligt umiddelbart :gruble:
Men mest fordi jeg ikke rigtig kunne forestille mig nogen, der havde lyst til det :-p
De to jeg kender, der har boet midlertidig hjemme hos deres bedsteforældre af forskellige årsager har i hvert fald været pænt trætte af det efter den første uge.

Stakkels dem.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 507
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6303

Indlægaf Delfin » 31. okt 2016, 18:52

kidkomb skrev:
Delfin skrev:Når man kører med offentlig transport, har man fandeme bare at sætte sig ned på sin røv og opføre sig ordentligt i stedet for at rykke sin skide drukfest ind i cykelvognen.

Igår på vej hjem, i toget kl 03.20, var der 4 ret unge fyre med en kæmpe boomblaster, der gik for vildt amok i musik lige pludselig. Ude i mellemgangen. Og gik konsekvent hen og åbnede døren ind til vognen, så vi andre, åbenbart, kunne få del i festlighederne.
En af dem kom på et tidspunkt ind og satte sig og kiggede sig noget hånligt omkring.
Uh, badass!
Så jeg spurgte ham om han synes at det var helt vildt sejt at genere så mange mennesker på en gang? Om han fik stiv pik af det?
Til sidst rejste han sig op og gik ud til de andre og sagde, eller råbte gennem musikken, at der var en dum kælling som spurgte ham om han havde stiv pik!
Fjolser.

Jeg har altid haft ubehag i nogle sociale situationer og steder med større menneskemængder, men aldrig mere, end jeg kunne agere nogenlunde i det. Denne gang var det så voldsomt og uforudsigeligt, at jeg fik et regulært angstanfald, og der skal en del til, før jeg reagerer sådan.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 701
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 10275

Indlægaf LadyFox » 31. okt 2016, 18:59

Joe skrev:Jeg synes faktisk det er overvurderet at skulle være voksen og moden.
Og hvad så hvis man holder sin fødselsdag hjemme hos sine forældre, hvis forældrene holder en eksamensfest for en, hvis ens mor korrekturlæser ens jobansøgninger (i stedet for veninden), eller alle mulige eksempler hvor forældre gør ting for en, de egentlig ikke behøvede?

Det signalerer så åbenbart umodenhed, men er det et område det er vigtigt at virke moden på? Så længe man kan finde ud af at gebærde sig i dagligdagen: gøre det godt på studiet eller arbejdet, eller hvad man nu får tiden til at gå med, betale sine regninger, sørge for at få mad i munden hver dag, holde et hjem der ikke et sundhedsskadeligt, leve forholdsvis sundt, prioritere omgangskredsen og behandle dem pænt.
Det er områder hvor det er vigtigt ikke at være umoden.

Men om man er umoden fordi man holder fødselsdag hos sin mor - who the fuck cares.

Og så til det man ikke må sige: Dem der taler allermest om modenhed og umodenhed, det er dem der selv føler de har mest at skulle bevise på den front.

Og mon ikke også kun det er fremmede der tænker i de banner alligevel. Jeg har i hvert fald svært ved at se hvad en god veninde dog skulle have af sære vaner før at hele mit billede af hende skulle ændre sig fra fornuftigt velfungerende menneske til mærkelig og umoden. Så er det egentlig ligegyldigt om hun holder fødselsdag hos mor, eller om hendes mor altid vasker hendes tøj, eller hvad det er. Altså, hvis man kender folk, er det så normalt helheden man dømmer ud fra?
3
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Brugeravatar
Joe

Indlægaf Joe » 31. okt 2016, 19:21

LadyFox skrev:
Og mon ikke også kun det er fremmede der tænker i de banner alligevel. Jeg har i hvert fald svært ved at se hvad en god veninde dog skulle have af sære vaner før at hele mit billede af hende skulle ændre sig fra fornuftigt velfungerende menneske til mærkelig og umoden. Så er det egentlig ligegyldigt om hun holder fødselsdag hos mor, eller om hendes mor altid vasker hendes tøj, eller hvad det er. Altså, hvis man kender folk, er det så normalt helheden man dømmer ud fra?

Jeg omgiver mig i hvert fald ikke med mennesker, der dømmer på det punkt. De mennesker ville også få en fest ud af de mange bamser i min seng.

Men sådan noget med at kalde andre umoden, det forbinder jeg med at være meget ung. Det gode ved at være voksen synes jeg er at hvile så meget i sig selv, at det er pisseligegyldigt om man på nogle punkter (af den slags, der ikke går ud over andre) er lidt barnlig.
17
you did not break me
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1973

Indlægaf Velvet-Goldmine » 31. okt 2016, 19:30

Samano skrev::
Men at holde fest hos sine forældre synes jeg bare signalere umodenhed og at man ikke rigtig er flyttet hjemmefra. Samtidig med det for mig ville være forældrene der var værten. Da ens hjem ikke bare er plads man låner ud efter min mening.

"Men at holde fest hos sine forældre synes jeg bare signalerer umodenhed og at man ikke rigtigt er flyttet hjemmefra. Samtidig ville det, for mig, være forældrene der var værterne, da ens hjem ikke bare er plads man låner ud"-

Sådan ville den sætning være formuleret hvis det skulle være voksent (aka mindre umodent og mere grammatisk korrekt), efter min mening... og sådan er vi jo så forskellige ift. hvad vi synes er voksent eller ej ;)

Men ok, egentligt er vi enige. Jeg ville aldrig afholde fest i min mors hjem - men det har bund i hendes og mit forhold, ikke at hun er min mor.
Jeg kunne måske godt finde på at afholde et eller andet halløj i min fars hus på trods af at jeg ikke er vokset op hos ham - bare hans kone ikke var der i mens :lol:
0
Oveditlevsen
Kort karma: 23
Likede indlæg: 585

Indlægaf Oveditlevsen » 31. okt 2016, 19:40

Jeg synes natholdet er sjovt, især ananas i egen juice :)
Det er åbenbart så meget 2011 at mene det :/
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10422

Indlægaf Fru Sunshine » 31. okt 2016, 19:41

Jeg elsker lidt, at jeg er umoden :lun:
Hellere det, end overmoden -tøhø.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 290
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 5165

Indlægaf HappyPaww » 31. okt 2016, 19:52

Jeg synes det er mega irriterende at kvarterets unger skal ringe på døren hele eftermiddagen/aftenen :gammel:

Vi har ikke noget slik at dele ud, ingen halloweenpynt ved døren eller noget, der kunne indikere, at vi er med på "slik eller ballade"!
0
Brugeravatar
Joe

Indlægaf Joe » 31. okt 2016, 19:53

Fru Sunshine skrev:Jeg elsker lidt, at jeg er umoden :lun:
Hellere det, end overmoden -tøhø.

Jeg er på nogle punkter meget umoden. På andre meget moden. Jeg kan også både være meget dum på nogle områder, på andre virkelig skarp. Positiv og negativ. Sød og led. Sårbar og tough. Og så videre og så videre. De fleste os er ikke enten det ene eller det andet konstant. Det skifter efter sitiuationen.

Så det giver ikke mening at tale om at man er umoden fordi man gør et eller andet bestemt. Ligesom det ikke giver mening at dømme mig som dum generelt, fordi jeg er meget dårlig til matematik.
3
you did not break me
Buffy
Kort karma: 73
Likede indlæg: 1143

Indlægaf Buffy » 31. okt 2016, 20:07

Samano skrev:
Buffy skrev:At være voksen og moden er vildt overvurderet.

Jeg synes tilgengæld at være ung er vildt overvurderet :gisp:
Jeg synes kun livet bliver federe og federe jo ældre man bliver :klap:

Hvad har alder med det at gøre?
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1577
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14218

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2016, 20:12

Faderen til mine nevøer har lige delt denne artikel på hans facebook-væg.
Hold kæft en snotabe. Styr dog din forsmåethed og indse at det der ikke gør noget som helst en skid bedre.
Det er bare pinligt. Og ukonstruktivt.

(Jeg har skrevet til ham at jeg synes det er en dårlig ide. Han må selvfølgelig helt selvom om han tager min mening til efterretning.)

http://www.mypresswire.com/dk/pressroom/28025/pressrelease/102462
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.

Tilbage til "Generelt"