Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 1. okt 2015, 16:10

Gud hvor er jeg træt af at ingen i min familie har nogen anerkendelse til overs for at jeg har fuldført min kandidatuddannelse. De kunne ikke være mere ligeglade.
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 104
Likede indlæg: 449

Indlægaf Avino » 1. okt 2015, 17:00

Kommodedyret skrev:Gud hvor er jeg træt af at ingen i min familie har nogen anerkendelse til overs for at jeg har fuldført min kandidatuddannelse. De kunne ikke være mere ligeglade.

ØV da. Hvad fanden er det da for noget :/
Så vil jeg gerne sige TILLYKKE til dig :)
2
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4232

Indlægaf Flora » 1. okt 2015, 17:18

Kvittevisse skrev:
Kommodedyret skrev:Gud hvor er jeg træt af at ingen i min familie har nogen anerkendelse til overs for at jeg har fuldført min kandidatuddannelse. De kunne ikke være mere ligeglade.

ØV da. Hvad fanden er det da for noget :/

Ja, det er sgu da for dårligt.

Stort tillykke med at du har fuldført din kandidat, Kommodedyr :blomst:

Det er godt gået :pompom: :clap: :pompom:
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kommodedyret » 1. okt 2015, 18:54

Kvittevisse skrev: ØV da. Hvad fanden er det da for noget :/

Flora skrev:Ja, det er sgu da for dårligt.

Stort tillykke med at du har fuldført din kandidat, Kommodedyr :blomst:

Det er godt gået :pompom: :clap: :pompom:

Tak skal I have :genert:
I er søde :kys:
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5866

Indlægaf Dikus » 1. okt 2015, 18:57

:banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan:

TILLYKKE!!!

:banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan:
5
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 1. okt 2015, 19:08

Dikus skrev::banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: :banan:

TILLYKKE!!!

Er det meget slemt når det første jeg tænkte var Josephine Baker da jeg så det indlæg :blush:?
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 1. okt 2015, 19:28

:blomst: :sol: :pompom: Stort tillykke herfra også! :banan: :worship: :klap:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5866

Indlægaf Dikus » 1. okt 2015, 19:32

Jeg synes sgi også min familie er nogle røve med ører nogle gange. Da jeg blev færdig med min kandidat, var min mor sød og lykønskede mig. Og gik straks i gang med at spørge til, hvornår jeg fik en rigtig uddannelse :cool: Men hun VAR sød.

(Min mor og far er skilt.) Min far og hustru strakte sig ikke engang til et tillykke.

Til gengæld har de holdt stor fest, da mine brødre blev tømrer og mekaniker - for man holder jo svendegilder.

Men man siger ikke tillykke til andre, oder?

Det er maaaaange år siden nu. Og jeg er stadig halv-bitter.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 1. okt 2015, 19:36

HOLD KÆFT jeg synes det er respektløst.

Jeg har lige set Kontant om kræftramte kvinder. Ham der den ene, de interviewede der var ude og sejle omkring han ikke var enig i at kvinderne burde have besked om den store forsinkelse der var på screeningerne at folk da ikke gad have brev fra Region Hovedstaden om dit og dat i tide og utide. DIT OG DAT? Måske folk gerne vil have breve om den slags forsinkelser når det kan have indvirkning på liv eller død. Sidste uge var det "Patienten der fik nok", var det Torben Mogensen fra Hvidovre Hospital der var ude og sejle i søforklaringer.

Det er utroligt så meget bræk der kan lukkes ud når fremstående (indenfor deres fag) mennesker bliver konfronteret med andres kritik. Jeg kan i princippet godt forstå de stiller op til udtalelser, alle vil vel gerne forsvare sig selv. Men når det ender i de der lidet flatterende forsøg på at vaske sine hænder noget så eftertrykkeligt at man fejer alt væk, så synes jeg faktisk det var mere respektfuldt at de holdte deres kæft i stedet for at stå og skyde skarpt på fx patienter der faktisk er blevet røvrendt. Det er decideret ulækkert.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Fräulein L.
Kort karma: 285
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2868

Indlægaf Fräulein L. » 1. okt 2015, 19:40

Måske forældre bare er mærkelige når det kommer til endt uddannelse. Jeg troede kun det var mine.

Min historie er dog lidt omvendt. Jeg har ikke nogen fancy uddannelse, er blot Social- og sundhedshjælper. Jeg mener ikke den på nogen måde kan sammenlignes med en lang universitetsusdannelse. Men jeg mener også, at færdig uddannelse er en bedrift, hvad enten man bliver det ene eller andet.
Er stadig lidt skuffet over at jeg ingen gave fik fra mine forældre da jeg blev færdig. Hvorimod min søster fik kæmpe gave da hun blev færdig som kiropraktor. (og nej, vores uddannelser kan på ingen måde sammenlignes, men jeg har slet ikke hjerne nok til sådan noget klogt noget :D )
3
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 1. okt 2015, 19:46

Det er farligt at anfægte USA våbenlov. Men for helvede. Endnu et skoleskyderi.

Så er fanden løs igen, men de vil jo intet forandre. Det er sgu lidt søgt at de så igen igen begræder det skete. Så se dog hvad der sker og ændr det lort. Så vil jeg skide på om det er en forfatningsret de har. Deres forfatning er fra da landet lå i Borgerkrig og enhver havde ret til at forsvare sig selv og deres hjem. Det er fint, men der er ikke borgerkrig nu og har ikke været det længe. Og jeres våbenlov har sgu endnu tilgode at gøre noget godt. Noget der er så positivt at det opvejer det negative. Jeg har ikke set det endnu.
6
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 1. okt 2015, 20:15

ShuruQ skrev:Det er farligt at anfægte USA våbenlov. Men for helvede. Endnu et skoleskyderi.

Så er fanden løs igen, men de vil jo intet forandre. Det er sgu lidt søgt at de så igen igen begræder det skete. Så se dog hvad der sker og ændr det lort. Så vil jeg skide på om det er en forfatningsret de har. Deres forfatning er fra da landet lå i Borgerkrig og enhver havde ret til at forsvare sig selv og deres hjem. Det er fint, men der er ikke borgerkrig nu og har ikke været det længe. Og jeres våbenlov har sgu endnu tilgode at gøre noget godt. Noget der er så positivt at det opvejer det negative. Jeg har ikke set det endnu.

Det er der til gengæld en del amerikanere der har: for det var jo en person med pistol der kunne forhindre masseskyderen i at fortsætte. Suk. Det er en evig diskussion mellem dem der går ind for kontrol og dem der mener kontrol forhindrer folk i at beskytte sig fra dem, der alligevel vil erhverve våben ulovligt. Der er 300 millioner skydevåben i USA. Næsten et stk. per person. Men det kommer aldrig til at ændre sig. Til det, er NRA og de våben-glade for stærke, er jeg bange for.
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 1. okt 2015, 20:20

Neenah skrev:
ShuruQ skrev:Det er farligt at anfægte USA våbenlov. Men for helvede. Endnu et skoleskyderi.

Det er der til gengæld en del amerikanere der har: for det var jo en person med pistol der kunne forhindre masseskyderen i at fortsætte. Suk. Det er en evig diskussion mellem dem der går ind for kontrol og dem der mener kontrol forhindrer folk i at beskytte sig fra dem, der alligevel vil erhverve våben ulovligt. Der er 300 millioner skydevåben i USA. Næsten et stk. per person. Men det kommer aldrig til at ændre sig. Til det, er NRA og de våben-glade for stærke, er jeg bange for.

Langt hen af vejen er diskussionen en hvepserede og en gråzone. Men hold kæft, det er så trist hver gang.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 1. okt 2015, 20:22

Fräulein L. skrev:Måske forældre bare er mærkelige når det kommer til endt uddannelse. Jeg troede kun det var mine.

Arh, her siger vi da til lykke og sådan noget.

Men der er helt sikkert en forskel på nu og i forældrenes tid. Vi blev fx meget overraskede over, at "børnene" ville have forældrene til at troppe op til sidste eksamen til studentereksamen. Vi ville jo selv have, at vores holdt sig langt væk. :)

Så noget af det kan måske skyldes dette "paradigmeskifte" :gruble:
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6808

Indlægaf Daine » 1. okt 2015, 20:36

Stort tillykke, Kommode. Det er trist, når der ikke rigtig er anerkendelse fra familien, specielt når det er noget der er så vigtigt som uddannelse. Er det fordi de ikke forstår det?

Hvis jeg nogen sinde tog en kandidat (det kommer jeg aldrig til, det har jeg ikke hjerne til, men hvis nu ...), ville mine forældre måske nok sige tillykke, men de ville slet ikke ane hvor meget arbejde der lå bag den, simpelthen fordi det er så langt væk fra deres miljø. Så jeg droppede kandidaten og tog en detailuddannelse :cool: :lol2:

Men jeg håber, der er andre der kan fejre dig irl. Indtil da får du da lige en omgang virtuelle blomster mv :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst:
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."

Tilbage til "Generelt"