Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 248
Likede indlæg: 3785

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 31. okt 2016, 23:52

kidkomb skrev:En bekendt har lige fået lavet denne her.
Af alle tatoveringer jeg har set IRL, er denne nok den mest latterlige.
Mine tånegle har lavet dybe mærker i min svang :sur:

Ps den fylder hele den højre side af ryggen fra buksekant til skulderblad :nerve:

rps20161031_231322.jpg

Ej, ej, ej :lol:

Derudover håber jeg et eller andet sted det er vinklen der gør at den ser lidt sær ud, "proportions-mæssigt". Den er jo ikke engang ordentlig lavet.
2
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 345
Likede indlæg: 5120

Indlægaf Lemonella » 1. nov 2016, 05:52

kidkomb skrev:En bekendt har lige fået lavet denne her.
Af alle tatoveringer jeg har set IRL, er denne nok den mest latterlige.
Mine tånegle har lavet dybe mærker i min svang :sur:

Ps den fylder hele den højre side af ryggen fra buksekant til skulderblad :nerve:

rps20161031_231322.jpg

Den ser da underlig ud. Homer har hænderne på ryggen (ser det ud som), men holder alligevel skiltet, hvordan kan det lade sig gøre? :gruble:
6
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 883
Likede indlæg: 13460

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. nov 2016, 06:09

Nååhr, det er selvfølgelig donuts, der ligger for Homers fødder! Det ligner altså halve udstenede ferskner
4
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 279
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 4845

Indlægaf HappyPaww » 1. nov 2016, 06:11

Haha den er så forkert og dårlig lavet - Homer ligner slet ikke Homer :lol:

Jeg kunne godt finde på at sende den ind til nogle af de der "bad tattoo" sider :genert:
3
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3663

Indlægaf sigge » 1. nov 2016, 08:17

DetSorteCirkus skrev:Nååhr, det er selvfølgelig donuts, der ligger for Homers fødder! Det ligner altså halve udstenede ferskner

Nåh ja - jeg så også ferskner. :lol: DOH!
0
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 104
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 750

Indlægaf malou_43 » 1. nov 2016, 08:28

Samano skrev:Nu jeg intet sted sagt det curlingagtig at holde fest for sine børn :lol: Bare at jeg synes det mærkeligt nu når man er voksen. Lidt ligesom hvis man stadig holdt sine fødselsdag hjemme hos sine forældre når man er 30.

Jeg er lige fyldt 31 og har holdt samtlige 31 hos mine forældre. Jeg laver selv mad, min mor hjælper gerne. Jeg bor en time væk og samtlige 20 mennesker skal både køre og presses ind i mit mindre hus.

Der er absolut intet mærkeligt ved det, det er praktisk for alle parter. Jeg kender mange, der gør det, fordi det er praktisk.

Det har intet med voksenhed at gøre. Det er en svært søgt definition, synes jeg :)
12
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1550

Indlægaf Anne Droid » 1. nov 2016, 08:32

Samano skrev:Nu jeg intet sted sagt det curlingagtig at holde fest for sine børn :lol: Bare at jeg synes det mærkeligt nu når man er voksen. Lidt ligesom hvis man stadig holdt sine fødselsdag hjemme hos sine forældre når man er 30.

Gælder det så også bryllupper?
1
My hovercraft is full of eels
computermus
Kort karma: 60
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 1218

Indlægaf computermus » 1. nov 2016, 10:02

abcd skrev:
Joe skrev:Så det giver ikke mening at tale om at man er umoden fordi man gør et eller andet bestemt. Ligesom det ikke giver mening at dømme mig som dum generelt, fordi jeg er meget dårlig til matematik.

Kommer an på hvad du mener med "giver mening" og "dårlig til matematik". Der er stærk sammenhæng imellem at have dårlige anlæg for at lære matematik og at være dum. Langt de fleste intelligente mennesker vil kunne blive gode til matematik, så når de siger at de er dårlige til matematik, handler det snarere om manglende interesse end manglende evner.

Og netop den manglende interesse hvad angår matematik, blev for mit vedkommende grundlagt allerede da jeg havde gået 1(!) måned i første klasse. Min matematiklærer sagde nemlig til mig " Du kan ikke finde ud af at regne ".
Så jeg kom hylende hjem til min mor og sagde " Hvor længe skal jeg have matematik ?"
Og da hun så sagde at det skulle jeg så længe jeg gik i skole, så røg det ud af mig " Så vil jeg ikke i skole mere ".
På et tidspunkt efter jeg gik ud af skolen, så lånte jeg adskillige bøger på biblioteket om netop matematik, for jeg ville bevise overfor mig selv at vel kunne jeg da finde ud af at regne.
1
abcd
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1175

Indlægaf abcd » 1. nov 2016, 11:48

computermus skrev:Og netop den manglende interesse hvad angår matematik, blev for mit vedkommende grundlagt allerede da jeg havde gået 1(!) måned i første klasse. Min matematiklærer sagde nemlig til mig " Du kan ikke finde ud af at regne ".
Så jeg kom hylende hjem til min mor og sagde " Hvor længe skal jeg have matematik ?"
Og da hun så sagde at det skulle jeg så længe jeg gik i skole, så røg det ud af mig " Så vil jeg ikke i skole mere ".
På et tidspunkt efter jeg gik ud af skolen, så lånte jeg adskillige bøger på biblioteket om netop matematik, for jeg ville bevise overfor mig selv at vel kunne jeg da finde ud af at regne.

Angsten for matematik tror jeg også er temmelig udbredt. Mange ser det som sort magi som de umuligt kan finde ud af, og det bliver selvfølgelig en selvopfyldende profeti. Af en eller anden grund virker det som om matematikangst er særligt almindeligt hos kvinder. Jeg har mange gange i min studietid hjulpet intelligente kvinder med matematik hvor de har haft en "det er helt umuligt, og jeg kan umuligt finde ud af det"-indstilling til det, og er gået i baglås næsten inden vi har kigget på en opgave. Jeg ved ikke hvor det kommer fra, for de kunne helt sikkert godt finde ud af det hvis de ikke var bange for det.

Edit: Og Wikipedia har oven i købet en hel artikel om matematikangst hvor kønsforskelle også er nævnt: https://en.wikipedia.org/wiki/Mathemati ... and_gender
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 518
Likede indlæg: 6027

Indlægaf dgd2007 » 1. nov 2016, 12:02

abcd skrev:Angsten for matematik tror jeg også er temmelig udbredt. Mange ser det som sort magi som de umuligt kan finde ud af, og det bliver selvfølgelig en selvopfyldende profeti. Af en eller anden grund virker det som om matematikangst er særligt almindeligt hos kvinder. Jeg har mange gange i min studietid hjulpet intelligente kvinder med matematik hvor de har haft en "det er helt umuligt, og jeg kan umuligt finde ud af det"-indstilling til det, og er gået i baglås næsten inden vi har kigget på en opgave. Jeg ved ikke hvor det kommer fra, for de kunne helt sikkert godt finde ud af det hvis de ikke var bange for det.

Edit: Og Wikipedia har oven i købet en hel artikel om matematikangst hvor kønsforskelle også er nævnt: https://en.wikipedia.org/wiki/Mathemati ... and_gender

Det minder mig om en niece, der gik i sort til en eksamen, fordi eksemplerne gik på noget med, fx hvis et parti havde så mange mandater ud af folketingets 175 danske i alt, hvor mange procent var det så?

Hendes argument for, at det var uretfærdigt, og hun ikke kunne løse det, var: "Jeg er jo ikke interesseret i politik" :genert:
1
computermus
Kort karma: 60
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 1218

Indlægaf computermus » 1. nov 2016, 12:50

abcd skrev:
computermus skrev:Og netop den manglende interesse hvad angår matematik, blev for mit vedkommende grundlagt allerede da jeg havde gået 1(!) måned i første klasse. Min matematiklærer sagde nemlig til mig " Du kan ikke finde ud af at regne ".

Angsten for matematik tror jeg også er temmelig udbredt. Mange ser det som sort magi som de umuligt kan finde ud af, og det bliver selvfølgelig en selvopfyldende profeti. Af en eller anden grund virker det som om matematikangst er særligt almindeligt hos kvinder. Jeg har mange gange i min studietid hjulpet intelligente kvinder med matematik hvor de har haft en "det er helt umuligt, og jeg kan umuligt finde ud af det"-indstilling til det, og er gået i baglås næsten inden vi har kigget på en opgave. Jeg ved ikke hvor det kommer fra, for de kunne helt sikkert godt finde ud af det hvis de ikke var bange for det.

Jeg vil så lige sige at min matematikangst, fik jeg først efter at have fået stukket i hovedet at jeg ikke kunne finde ud af det, og foran hele klassen såmænd. Knap 7 år gammel. Hver gang man efterfølgende bad om hjælp, blev man overset, for dem der kunne det var dem hun fokuserede på. Så jeg kunne sidde med hånden oppe i ca. 15 min. inden hun gad ulejlige sig med at komme.
Da jeg så kom i 10. klasse og fik en anden lærer, da vendte bøtten fuldstændigt. Jeg fandt ud af at jeg faktisk kunne finde ud af meget af matematikken og mine karakterer steg fra et 6 tal i standpunkt til et 8 tal.
Jeg aner den dag i dag ikke hvad hun havde i mod mig .
Noget af det matematik jeg var helt vild med, var algebra og ligninger. Det var noget af det bedste som jeg kunne få lov til at lave.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1157
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10791

Indlægaf 2SHY » 1. nov 2016, 18:16

Gid jeg "bare" var bange for at regne og matematik. Men jeg er decideret talblind på linje med ordblindhed, så den kommer jeg ikke rigtig rundt om
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 350
Likede indlæg: 5230

Indlægaf Joe » 1. nov 2016, 20:27

Jeg synes stort set alle smileys herinde er røvirriterende.
1
you did not break me
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 883
Likede indlæg: 13460

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. nov 2016, 20:34

Joe skrev:Jeg synes stort set alle smileys herinde er røvirriterende.

Ahr, det kan da ikke være din mening? :wink3:
3
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 350
Likede indlæg: 5230

Indlægaf Joe » 1. nov 2016, 20:51

MaybeBaby skrev:
Joe skrev:Jeg synes stort set alle smileys herinde er røvirriterende.

Der er få der irriterer mig.

Til gengæld irriterer det mig at jeg er lidt småafhængig af at bruge smileys. Jeg kan nogle gange sidde og føle mit indlæg er mangelfuldt hvis ikke det er garneret med en smiley af den ene eller anden art og det er jo noget værre vås.

Det irriterer mig at jeg nogle gange mangler dem i andres indlæg, det burde jo ikke gøre en forskel. Det er jo det skrevne jeg skal læse, så på den måde irriterer det mig at smileyerne har den magt overfor mig. Det er jo latterligt.

Men hey, du klarede det!

Jeg lever lidt af det der med at skrive. Og jeg har alligevel aldrig nogensinde brugt en smiley i en artikel. Det er lidt det, jeg tager med videre herind. Selvom jeg heller ikke normalt ville bande i en artikel, men gør det hele tiden her.
Når jeg sms'er med min svigermor, prøver jeg at bruge emojis, fordi hun bruger så mange, men det falder mig slet ikke naturligt.
Til gengæld er mine messengersamtaler fyldt med smileys, gifs, m.m. Og jeg læser aldrig korrektur inden jeg klikker send, så de er samtidig med diverse taste- og autocorret-fejl. Godt ingen offentliggør dem!

Men hvis nu debatten havde den der smiley af en der render forvirrer rundt, så ville jeg måske bruge dem lidt oftere. (Hvis nogen overhovedet ved, hvad jeg snakker om?)

Og btw, hvad er forskellen mellem en smiley og en emoji? Det forstår jeg simpelthen ikke.
0
you did not break me

Tilbage til "Generelt"