Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 518
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6463

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 26. nov 2016, 13:12

Anilara skrev:Jeg må gerne sige det, men tør ikke, da de fleste omkring mig er jyder; jeg betalte 1600 sidst jeg var ved frisøren. Og man kan næsten ikke se forskel, med mindre man ved det. Så min kæreste, mine forældre og min bachelormakker får ingenting at vide :blush:
Og jeg er en af dem som klippede mig selv fra jeg var 13-27 år, grundet frisørangst og høje priser :-p

Der mødte du vist lige jyden i mig, eller også bare snusfornuften :lol:
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2537

Indlægaf Anilara » 26. nov 2016, 13:59

Delfin skrev:
Anilara skrev:Jeg må gerne sige det, men tør ikke, da de fleste omkring mig er jyder; jeg betalte 1600 sidst jeg var ved frisøren. Og man kan næsten ikke se forskel, med mindre man ved det. Så min kæreste, mine forældre og min bachelormakker får ingenting at vide :blush:
Og jeg er en af dem som klippede mig selv fra jeg var 13-27 år, grundet frisørangst og høje priser :-p

Der mødte du vist lige jyden i mig, eller også bare snusfornuften :lol:

Jeg synes også selv det er voldsomt dyrt, men jeg har bare fundet den eneste frisør jeg nogensinde er gået glad og tilfreds ud fra - så føler jeg betaler for tilfredshed og tryghed. Det kan sikkert findes billigere, men jeg tør ikke løbe risikoen. :)
5
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 558
Likede indlæg: 6975

Indlægaf dgd2007 » 26. nov 2016, 14:01

englishchannel skrev:En af mine bekendte har lagt et billede på Facebook, hvor hun sammenligner sig selv 22-årig og 30-årig, og skriver noget med: "Jeg ser sgu bedre ud i dag!" eller lignende. Tydeligvis ment som et "Se, jeg har det så godt med min alder!"-statement.

Det virker bare præcis modsat, når 22-årsbilledet er virkelig uflatterende og makeupfrit, mens 30-årsbilledet er taget med 5 tons makeup og så mange filtre, at enhver naturlig struktur på huden er væk. Jeg synes faktisk oprigtigt, at hun ser lige så godt ud i dag, men det virker ikke til at hun selv er så overbevist, når hun bliver nødt til at "snyde" med sit sammenligningsgrundlag.

Sådan gør man altid med "før og efter"-billeder :)
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 252
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 5811

Indlægaf decibell » 26. nov 2016, 14:04

Samano skrev:Altså jeg har endnu ikke set en pæn frisurer hvor farverne kan beskrives vilde eller friske. Men jeg er da åben overfor at det kan ske en dag. Det er bare endnu ikke sket.

Jeg har set mange både kiksede og fantastisk flotte, og jeg tror da også, det kommer meget an på, hvem der bærer det. For ikke alle kan bære det. Jeg kører i bus hver morgen med en ung kvinde, som har en farve a la denne. Det er en kort, vildt pjusket frisure, og hun ligner sådan en lille pixie. Det er vildt flot til hende, men som sagt ikke hvem som helst ville kunne bære det.
hårfarve.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
decibell
Moderator

Indlægaf decibell » 26. nov 2016, 14:15

Jeg synes, det er latterligt at donere folks julegaver til velgørenhed uden at spørge først eller involvere medarbejderne i det selv. At få et julekort med teksten: du har doneret din julegave til *******, er noget fis, for det er jo ikke mig, der har doneret det, men virksomheden.

Hvis det endelig var mig, der skulle gøre det, så lad mig da få valget, også valget om hvilken velgørenhed det skulle være. Det er helt fint, at virksomheden ønsker at støtte velgørenhed, selv om det allermest virker som et produkt af tiden, hvor det er åh så godt at donere/samle ind til diverse godgørende formål, der som regel har brugt mio. af kr. på at lave kampagne for indsamlingerne først. Det er reelt også godt nok at donere til velgørenhed, og vi overlever helt sikkert, at vi ikke får nogen gave (der alligevel altid var brok over af større eller mindre grad). Det er princippet i det, at man får tvunget en donation ned over hovedet på sig og ikke har mulighed for at bestemme, hvilken organisation der skal have pengene. Sig det dog, som det er - Vi (virksomheden) har valgt at donere til xxxx, og I (medarbejderne) får ingen gaver i år - i stedet for at udgive det som om, det er noget, jeg har valgt.
22

Brugeravatar
decibell
Moderator

Indlægaf decibell » 26. nov 2016, 14:18

Samano skrev:
decibell skrev:
Samano skrev:Altså jeg har endnu ikke set en pæn frisurer hvor farverne kan beskrives vilde eller friske. Men jeg er da åben overfor at det kan ske en dag. Det er bare endnu ikke sket.

Jeg har set mange både kiksede og fantastisk flotte, og jeg tror da også, det kommer meget an på, hvem der bærer det. For ikke alle kan bære det. Jeg kører i bus med en ung kvinde hver morgen, som har en farve a la denne. Det er er kort, vildt pjusket frisure, og hun ligner sådan en lille pixie. Det er vildt flot til hende, men som sagt ikke hvem som helst ville kunne bære det.
hårfarve.jpg

Jeg tvivler på jeg nogensinde ville finde den farve flot på nogen. Sorry :genert:

Det er helt i orden. :P Det er jo smag og behag. Jeg ville såmænd heller ikke selv farve håret i den farve. Men jeg synes, det lyser op, når der dukker sådanne farver op i hverdagen. Det får mig lige til at "vågne" lidt op og se mig mere omkring. Det er nok det, jeg godt kan lide ved det. :)
2

Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2537

Indlægaf Anilara » 26. nov 2016, 18:13

DetSorteCirkus skrev:Jeg har aldrig forstået og forstår fortsat ikke, hvorfor SoSu-faget bliver betragtet som nemt arbejde. Det giver virkelig ingen mening for mig.
Jeg ved godt, at selve uddannelsen er til at bestå for de fleste, og at der desværre ikke er traditionel prestige i at arbejde med mennesker, men altså - at pleje og støtte fysisk og mentalt skrøbelige borgere med stort behov for tilstrækkelig og kvalificeret hjælp, hvoraf mange af samme grund kan være svære at kommunikere med og have komplekse sociale problemstillinger tæt inde på livet - det er sgu da ikke nemt at udføre det arbejde godt.

Jeg tror det er fordi det er nemt at gøre - ikke altid nemt at gøre vildt godt, men nemt at gøre tilstrækkeligt (må lige indskyde jeg var ufaglært, men gjorde det samme som hjælperne).
Jeg synes det var meget nemt i hjemmeplejen. Langt det meste af arbejdet bestod af praktiske gøremål og personlig hygiejne. Jeg kunne tale med alle, døende, demente, ensomme og de som blot havde brug for lidt ekstra hjælp.
Så lærte jeg nogle ting af assistenter som var lidt mere komplicerede, som f.eks at skifte stomi og kateter.
Hjælperes job kommer jeg aldrig til at finde vanskeligt eller svært, men hvem har også sagt det skulle være det.. Desværre er der mange inden for branchen som ikke er der fordi de holder af at hjælpe, men kun for at få penge på bordet, var mit indtryk - det var det største problem. Der var for få som brændte for det de gjorde. Og det ønsker man jo nok i højere grad der er, når mennesker arbejder med mennesker.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10260

Indlægaf Fru Sunshine » 27. nov 2016, 13:34

Jeg kan ikke lide nærige mennesker.
Sådan nogen, der KUN går efter det billigste og i hver anden sætning ytrer, at de ikke vil betale for dit og dat.

Disclaimer: der er forskel på sparsommelighed og nærighed.
10
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1645

Indlægaf Skorstenen » 27. nov 2016, 13:48

Folk der ser vild med dans har simpelthen ikke fattet konceptet. Konceptet er: vi lader folk komme tæt på hinanden, helt helt tæt, og kan vi få nogen jaloux ægtefæller på banen får vi flere seere. Får vi lavet et par (hvoraf der selvfølgelig skal være minimum 1 forsmået partner left behind) og noget utroskab, så har vi det ultimative program.

Det handler ikke en skid om dansen.
0
Brugeravatar
Skorstenen

Indlægaf Skorstenen » 27. nov 2016, 13:49

Skorstenen skrev:Folk der ser vild med dans har simpelthen ikke fattet konceptet. Konceptet er: vi lader folk komme tæt på hinanden, helt helt tæt, og kan vi få nogen jaloux ægtefæller på banen får vi flere seere. Får vi lavet et par (hvoraf der selvfølgelig skal være minimum 1 forsmået partner left behind) og noget utroskab, så har vi det ultimative program. Deltagerne hopper også på den, de kan fanme ikke engang blive interviewet i effing Go Morgen Danmark uden at skulle sidde ovenpå hinanden, eller som minimum totalt klistret op ad hinanden. :puke:

0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 305
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 5482

Indlægaf HappyPaww » 27. nov 2016, 14:12

Skorstenen skrev:Folk der ser vild med dans har simpelthen ikke fattet konceptet. Konceptet er: vi lader folk komme tæt på hinanden, helt helt tæt, og kan vi få nogen jaloux ægtefæller på banen får vi flere seere. Får vi lavet et par (hvoraf der selvfølgelig skal være minimum 1 forsmået partner left behind) og noget utroskab, så har vi det ultimative program.

Eh, jeg synes da ikke der har været nogle utroskabs/jalousi historier fremme?

Ja, der er par der har fundet sammen - men de var singler i forvejen.
2
Brugeravatar
Skorstenen

Indlægaf Skorstenen » 27. nov 2016, 14:16

HappyPaww skrev:
Skorstenen skrev:Folk der ser vild med dans har simpelthen ikke fattet konceptet. Konceptet er: vi lader folk komme tæt på hinanden, helt helt tæt, og kan vi få nogen jaloux ægtefæller på banen får vi flere seere. Får vi lavet et par (hvoraf der selvfølgelig skal være minimum 1 forsmået partner left behind) og noget utroskab, så har vi det ultimative program.

Nej nej - men det er det folkene bag programmet VENTER på :) (altså i min verden ;) )
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10260

Indlægaf Fru Sunshine » 27. nov 2016, 15:28

MaybeBaby skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg kan ikke lide nærige mennesker.
Sådan nogen, der KUN går efter det billigste og i hver anden sætning ytrer, at de ikke vil betale for dit og dat.

Disclaimer: der er forskel på sparsommelighed og nærighed.

Åhr ja.

Af samme årsag ville jeg heller ikke egne mig til kræmmermarkeder mm. Jeg kan krumme tæer alene ved tanken om prisprutteri :tie:. Til tider synes jeg det er ok, men alt med måde. For nogle er det jo en hel sport at død og pine at skulle prutte om prisen med alt. Hvis nu man ser en Le Klint lampe fx, lad os sige den fra ny ville koste 3000 kr og den så sælges på et Kræmmermarked for 1100 kr, det et pænt meget sparet, vær dog glad for det fremfor at skulle prutte den ned til 650 kr eller lad være med at købe den. Du går jo heller ikke til slagteren og prutter om prisen på din Kobebøf, for du ved jo godt at den ikke går der.

(disclaimer: Er enig i din disclaimer :-D).

Lige præcis.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1226
Likede indlæg: 18432

Indlægaf Dirtylittledevil » 27. nov 2016, 16:06

Skorstenen skrev:
HappyPaww skrev:

Nej nej - men det er det folkene bag programmet VENTER på :) (altså i min verden ;) )

Jooo jeg husker nu, at den nu afdøde Mads Holger vistnok truede med at banke sin daværende kones (er det Paula Larrain hun hedder?) dansepartner.
0
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1226
Likede indlæg: 18432

Indlægaf Dirtylittledevil » 27. nov 2016, 16:08

Og her var det: http://www.seoghoer.dk/nyheder/paula-la ... anden-amok
"– Dine knæ bliver smadret, hvis du danser med Paula i finalen, sådan lød truslen fra Larrains mand til hendes dansepartner René Christensen, som har meldt det til politiet"
1
I'm a social vegan. I avoid meet.

Tilbage til "Generelt"