Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 354
Likede indlæg: 5421

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lemonella » 27. nov 2016, 16:21

Dirtylittledevil skrev:Og her var det: http://www.seoghoer.dk/nyheder/paula-la ... anden-amok
"– Dine knæ bliver smadret, hvis du danser med Paula i finalen, sådan lød truslen fra Larrains mand til hendes dansepartner René Christensen, som har meldt det til politiet"

Okay, 13 sæsoner og én historie om jaloux ægtefæller/partnere. Det virker da ikke som om det ligefrem er det TV2 skal satse på som "trækplaster". :D

Jeg får det sgu mere dårligt over folks kommentarer på Facebook om, hvorvidt hele konceptet er snyd og at vi får de vindere som virker mest "tiltrækkende" på publikum.
Senest rettet af Lemonella 29. nov 2016, 09:02, rettet i alt 1 gang.
4
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 291
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 5130

Indlægaf HappyPaww » 27. nov 2016, 16:47

Lemonella skrev:
Dirtylittledevil skrev:Og her var det: http://www.seoghoer.dk/nyheder/paula-la ... anden-amok
"– Dine knæ bliver smadret, hvis du danser med Paula i finalen, sådan lød truslen fra Larrains mand til hendes dansepartner René Christensen, som har meldt det til politiet"

Okay, 13 sæsoner og én historie om jaloux ægtefæller/partnere. Det virker da ikke som om det ligefrem er det TV2 skal satse på som "trækplaster". :D

Jeg får det sgu mere dårligt over folks kommentarer på Facebook om, hvorvidt hele konceptet er snyd og at vi får de vindere som virker mest "tiltrækkende" på puplikum.

Det er jo bare en ren popularitetskonkurrence, hvor folk stemmer på dem de synes om eller bare kender, og ikke dem der er bedst til at danse. Det sås især med Allan Simonsen og også med Ena der vandt sidste år.
Men endelig i år var det da den rette fortjente vinder :gogo:

At folk dømmer plagiat til vindersangen i og og fx forrige år hvor Silas vandt, er decideret åndssvagt...
1
Akehurst2
Kort karma: 413
Likede indlæg: 7590

Indlægaf Akehurst2 » 28. nov 2016, 18:15

Hende her påstår, hun sulter sig selv og lever af ét stk. brød om dagen samt havregrød om aftenen: http://ekstrabladet.dk/nationen/julehja ... ul/6392847

Det er løgn. Så massivt overvægtig bliver man ikke af den kost. Uanset om man har diabetes.
7
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 898
Likede indlæg: 14115

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. nov 2016, 19:49

Akehurst2 skrev:Hende her påstår, hun sulter sig selv og lever af ét stk. brød om dagen samt havregrød om aftenen: http://ekstrabladet.dk/nationen/julehja ... ul/6392847

Det er løgn. Så massivt overvægtig bliver man ikke af den kost. Uanset om man har diabetes.

Der er flere ting, der halter i den historie. Jeg tvivler ikke på, at kvinden har det elendigt, men hendes egen analyse fremstår ikke videre skarp. Om det så skyldes noget psykisk eller smøren-for-tykt-på.
Fx. tvivler jeg på, at forældre, der beskrives som et lys i mørket, og som af myndighederne er blevet vurderet til at kunne tage sig af deres barnebarn, ville lade deres datter sulte, og hvis pigen bor hos dem, er der en vis sandsynlighed for, at de betaler for hendes jul.

Derimod kunne jeg godt forestille mig, at sulte-historien giver moderen en følelse af at være der for sin datter, selvom hun reelt har meget svært ved at slå til som forælder.
4
Beetles and eggs and blues and pour a little everything else - Cocteau Twins
Akehurst2
Kort karma: 413
Likede indlæg: 7590

Indlægaf Akehurst2 » 28. nov 2016, 20:04

Jeg er ikke i tvivl om, at hun har problemer og brug for hjælp, eller om at socialpolitikken fungerer rigtig uhensigtsmæssigt, dyr og ineffektiv som den er.

Jeg påpeger blot, at det er løgn, at hun sulter. For så er man ikke i den størrelse.
1
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 143
Likede indlæg: 2065

Indlægaf hotlips » 28. nov 2016, 20:09

DetSorteCirkus skrev:Jeg har aldrig forstået og forstår fortsat ikke, hvorfor SoSu-faget bliver betragtet som nemt arbejde. Det giver virkelig ingen mening for mig.
Jeg ved godt, at selve uddannelsen er til at bestå for de fleste, og at der desværre ikke er traditionel prestige i at arbejde med mennesker, men altså - at pleje og støtte fysisk og mentalt skrøbelige borgere med stort behov for tilstrækkelig og kvalificeret hjælp, hvoraf mange af samme grund kan være svære at kommunikere med og have komplekse sociale problemstillinger tæt inde på livet - det er sgu da ikke nemt at udføre det arbejde godt.

Måske fordi det går hen over hovedet på virkelig mange at det ofte er lige så krævende som at passe småbørn i voksenstørrelse og hvor meget man egentlig skal være på mens man er der.
Jeg hadede det, det var sådan set et okay job men når jeg havde arbejdet bare de rimeligt korte sammenhængende perioder jeg gjorde så var jeg fuldstændig drænet, der var stor forskel på hvor gode steder det var men selv på bedste skal man møde ind og så lige få styr på 5-10 menneskers tilstand på alle områder hvoraf næsten alle har tunge problemer og alle med garanti har små og nogen gange mange af dem.

Men det er også et fag hvor der er utroligt mange der er røvligeglade og bare laller sig igennem uden at fatte de koster meget ekstra arbejde for dem der insisterer på at gøre det ordentligt og hvor der kommer mange ufaglærte der kun er der fordi det er til at få eller fordi man kan få skæve vagter så man kan bruge krudtet på noget man synes er det vigtigste.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 383
Likede indlæg: 7248

Indlægaf Flora » 28. nov 2016, 20:10

Akehurst2 skrev:Hende her påstår, hun sulter sig selv og lever af ét stk. brød om dagen samt havregrød om aftenen: http://ekstrabladet.dk/nationen/julehja ... ul/6392847

Som jeg læser artiklen er det siden kontanthjælpsloftet trådte i kraft hun har levet på den måde. Det er trods alt kun et par måneder siden, så hun er jo ikke blevet overvægtig af den kost, men af den kost hun levede af før. Jeg synes i hvert fald ikke der er belæg for at sige at hun lyver.
7
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. nov 2016, 20:28

Flora skrev:

Som jeg læser artiklen er det siden kontanthjælpsloftet trådte i kraft hun har levet på den måde. Det er trods alt kun et par måneder siden, så hun er jo ikke blevet overvægtig af den kost, men af den kost hun levede af før. Jeg synes i hvert fald ikke der er belæg for at sige at hun lyver.

Til stadighed undrer det mig, at hendes forældre lader hende leve af en skive brød uden pålæg og en portion havregrød, når det ellers virker, som om de er engagerede i hendes svære liv.

I videoklippet siger hun bl.a. "Jeg kan godt holde jul hos mine forældre, men det bliver uden hygge og uden gaver". Det virker også mærkeligt på mig. Er jul hos forældrene lig med, at hun selv medbringer alt? Næppe.

Jeg sidder tilbage med indtrykket af, at hun i sin desperation bruger sin status som mor til at få lidt hjælp til at klare en umenneskelig hård hverdag, eftersom julehjælp kun er til familier med børn. Det har jeg faktisk ikke ondt af, med 865 kr. tilovers om måneden er hun bestemt en værdigt trængende, men hun er ikke en god case, hvis EB har til hensigt at skabe sympati for børn, der ikke kan holde jul.
7
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1587

Indlægaf Skorstenen » 28. nov 2016, 20:52

Jeg synes folk fremstår dumme når de kommer med kommentarer om regeringen, (både før og efter det der skete idag) som bare lyder ca sådan:

Valg nu!!

Fuck regeringen!!

Klaphatte allesammen, VALG NU!!

Savner bare lidt information om hvad utilfredsheden består i og evt lidt om, hvad de kunne tænke sig istedet for.
4
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 28. nov 2016, 20:54

DetSorteCirkus skrev:
Flora skrev:

Til stadighed undrer det mig, at hendes forældre lader hende leve af en skive brød uden pålæg og en portion havregrød, når det ellers virker, som om de er engagerede i hendes svære liv.

I videoklippet siger hun bl.a. "Jeg kan godt holde jul hos mine forældre, men det bliver uden hygge og uden gaver". Det virker også mærkeligt på mig. Er jul hos forældrene lig med, at hun selv medbringer alt? Næppe.

Jeg sidder tilbage med indtrykket af, at hun i sin desperation bruger sin status som mor til at få lidt hjælp til at klare en umenneskelig hård hverdag, eftersom julehjælp kun er til familier med børn. Det har jeg faktisk ikke ondt af, med 865 kr. tilovers om måneden er hun bestemt en værdigt trængende, men hun er ikke en god case, hvis EB har til hensigt at skabe sympati for børn, der ikke kan holde jul.

Men når hun siger uden gaver, er det vel gaver fra hende til hendes datter hun mener. Det er i hvert fald sådan jeg hører det. Og uden hygge fordi det er trist hun ikke har råd til selv at betale julen? Ej jeg opfatter hende altså slet ikke så slem som I andre gør. Jeg synes hun virker reel nok. Er dog enig i det virker sært at forældrene ikke hjælper med mad i det daglige, men vi kender jo heller ikke deres økonomi.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. nov 2016, 21:15

Flora skrev:Men når hun siger uden gaver, er det vel gaver fra hende til hendes datter hun mener. Det er i hvert fald sådan jeg hører det. Og uden hygge fordi det er trist hun ikke har råd til selv at betale julen? Ej jeg opfatter hende altså slet ikke så slem som I andre gør. Jeg synes hun virker reel nok. Er dog enig i det virker sært at forældrene ikke hjælper med mad i det daglige, men vi kender jo heller ikke deres økonomi.

Det er det givetvis, og jeg kan virkelig godt forstå, at man gerne vil kunne købe en gave til sit barn, men hvis det er på grund af en gave, at hun sulter sig, virker det først helt ude af proportionerne. Det gør hun nok heller ikke. Det er pga. kontanthjælpsloftet, at hun ikke har råd til ordentlig ernæring, men så er historien pludselig en anden end den, EB iscenesætter. At moderen sulter sig for, at hendes barn kan holde jul. Nej, det lader til, at datteren heldigvis får en juleaften hos bedsteforældrene uanset hvad. I værste fald uden en gave fra moderen.

Jeg synes ikke, at moderen er slem, men ligesom Maybebaby mener jeg, at EB burde finde nogle mere holdbare eksempler på børn, der ingen jul får, end tilfældet er her. Både for sagen og for kvindens egen skyld. Det er sådan noget, der får mig til at mistænke journalisten for at have clickbait som sin primære opgave.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 853
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 8190

Indlægaf Dikus » 28. nov 2016, 21:20

Mon ikke overvægten kom før kontanthjælpsloftet, hvor hun i følge artiklen havde 2.800 kr mere udbetalt?
4
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 28. nov 2016, 21:40

DetSorteCirkus skrev:
Flora skrev:Men når hun siger uden gaver, er det vel gaver fra hende til hendes datter hun mener. Det er i hvert fald sådan jeg hører det. Og uden hygge fordi det er trist hun ikke har råd til selv at betale julen? Ej jeg opfatter hende altså slet ikke så slem som I andre gør. Jeg synes hun virker reel nok. Er dog enig i det virker sært at forældrene ikke hjælper med mad i det daglige, men vi kender jo heller ikke deres økonomi.

Det er det givetvis, og jeg kan virkelig godt forstå, at man gerne vil kunne købe en gave til sit barn, men hvis det er på grund af en gave, at hun sulter sig, virker det først helt ude af proportionerne. Det gør hun nok heller ikke. Det er pga. kontanthjælpsloftet, at hun ikke har råd til ordentlig ernæring, men så er historien pludselig en anden end den, EB iscenesætter. At moderen sulter sig for, at hendes barn kan holde jul. Nej, det lader til, at datteren heldigvis får en juleaften hos bedsteforældrene uanset hvad. I værste fald uden en gave fra moderen.

Jeg synes ikke, at moderen er slem, men ligesom Maybebaby mener jeg, at EB burde finde nogle mere holdbare eksempler på børn, der ingen jul får, end tilfældet er her. Både for sagen og for kvindens egen skyld. Det er sådan noget, der får mig til at mistænke journalisten for at have clickbait som sin primære opgave.

Helt enig. Det skader mere end det gavner at efterlade læserne med en følelse af "så er det vist ikke værre", for så er der ingen der gider at give til dem der reelt trænger. Men ja, det sælger nok bedre.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 304
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 3738

Indlægaf Studsgaard » 28. nov 2016, 22:15

vUlpeS skrev:Jeg har selv været presset på økonomien i en grad, der muligvis kunne underbyde damen i artiklen.
Levet af havregryn i et ondt år, måttet hustle mig til alt, hvad jeg havde brug for; jeg lærte at samle flasker som en pro.
Jeg lærte at navigere nattelivet kun bevæbnet med en tokrone, en blyant og en lommebog, og alligevel havde jeg en kæmpe fest.
Jeg lærte at finde bær og gå på æblerov. Klunse som var jeg besat.

The whole damn nine, kort sagt.

Dengang havde jeg en halv flaske sulfo stående på køkkenbordet, ikke tre. Aldrig tre.
Hvis jeg havde penge til salte kiks, så købte jeg rugbrød og mælk til grynene for dem. Ris og bønner.

Jeg vil bestemt ikke beklikke, at folk bliver mast under stramninger. Det eneste, jeg har at sige er, at der er masser af raw deals at tage af. - Og hende der er ikke en af dem.

Lige de ting der du nævner bed jeg også mærke i. Jeg tror skam på hun har det stramt og det hele er svært. Men når det er så stramt med økonomien, så vil det være mere hensigtsmæssigt at købe den billige havregryn, ikke tre store flasker Ajax eller have de dyre morgenmadsprodukter liggende på køkkenbordet.

Jeg syntes faktisk der er strammet for meget og tror bestemt mange er ramt. Men måden billederne og sådan som det hele i denne artikkel er på, så tænker jeg der er andre der ville vække mere sympati.
0
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 135
Likede indlæg: 909

Indlægaf sortkaffe » 28. nov 2016, 23:20

en af de nye ministre ser underlig ud når hun taler...
sådan lidt bleh bleh med tungen ..
det var så træls at se på, at jeg slet ikke hørte hvad hun sagde, det blev bare til "bleh bleh"
1

Tilbage til "Generelt"