Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 135
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 1327

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tricolette » 14. nov 2016, 21:11

Jeg forstår ikke de mænd som er besat af asiatiske kvinder - synes det er lidt klamt, den måde det hele foregår.

Og det må jeg ikke sige - fordi vi sidder og ser TV2s program med vores ven, som er helt besat af philipinske kvinder.... :mellow:
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1160
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10805

Indlægaf 2SHY » 14. nov 2016, 21:57

Jeg gider faktisk ikke at min brors kæreste kommer med juleaften. Min mor og jeg kender hende overhovedet ikke og har kun mødt hende hurtigt i max 10 min hvor hun havde mest travlt med at se efter sin datter. Julen er stadig meget ømtålig for mig og i betragtning af hvordan jeg havde det sidste år, så håber jeg da at jeg kan holde masken når nu hun sidder der.

Egentlig synes jeg nok det var mere passende at vi havde mødt ende nogle gange før hun lige dukker op til jul
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
OberstNasig
Kort karma: 57
Likede indlæg: 588

Indlægaf OberstNasig » 15. nov 2016, 16:21

Da jeg var 17 år gammel, arbejdede jeg på et diskotek med en ældre fyr. Den dag idag er den mand i midten af 30´erne og arbejder fortsat som bartender på et provins-diskotek. Alle hans opdateringer omhandler sit arbejde og kampdruk. Naturligvis er profilbillederne også ham, der laver ansigter, imens han holder en fernet branca i hver hånd. Det synes jeg er ret taber-agtigt i den alder.
17
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 996
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 10688
Kontakt:

Indlægaf Ado » 15. nov 2016, 16:37

Jeg er enig med obersten. Et par mænd i den overfladiske ende af min omgangskreds, kan heller ikke blive voksne. De er hhv. 44 og 50 år og hele deres liv går op i byture, druk, damer og deres iver efter at hænge ud med byens selvudnævnte spidser. Jeg finder dem ret utiltrækkende.
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2463

Indlægaf lillebjoern » 15. nov 2016, 16:45

Jeg søgte 10 jobs for nylig, og blev indkaldt til 9 samtaler. Jeg er sgu stolt!
44
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern

Indlægaf lillebjoern » 15. nov 2016, 20:22

Hold da op. Tak for opbakningen :lun:
3
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1838

Indlægaf zembra1986 » 15. nov 2016, 22:49

lillebjoern skrev:Jeg søgte 10 jobs for nylig, og blev indkaldt til 9 samtaler. Jeg er sgu stolt!

Wow :8: deler du ud af din hemmelighed? :genert:

Jeg har søgt job siden slut juli og er ikke blevet kaldt til en eneste samtale :( det er virkelig demotiverende bare at få afslag på afslag.
0
fisken80
Kort karma: 126
Likede indlæg: 3322

Indlægaf fisken80 » 16. nov 2016, 06:47

2SHY skrev:Jeg gider faktisk ikke at min brors kæreste kommer med juleaften. Min mor og jeg kender hende overhovedet ikke og har kun mødt hende hurtigt i max 10 min hvor hun havde mest travlt med at se efter sin datter. Julen er stadig meget ømtålig for mig og i betragtning af hvordan jeg havde det sidste år, så håber jeg da at jeg kan holde masken når nu hun sidder der.

Egentlig synes jeg nok det var mere passende at vi havde mødt ende nogle gange før hun lige dukker op til jul

I forlængelse af det her: Jeg bliver 5 år, jaloux og pigesur over, at min mor skal til adventshygge hos sin kærestes familie lige netop den dag, hvor jeg ville have hende med til julemarked (vi har så fundet en løsning så hun kan nå begge dele, men stadig).

Jeg ER virkelig glad for, at min mor har fundet en kæreste. Min far døde for mere end 4 år siden og hun har savnet en at være sammen med de sidste par år. Men derfor kan jeg alligevel mærke et stik i hjertet over, at hun involverer sig i en anden familie (og igen, det er dybt fjollet af mig, for i virkeligheden er det jo virkelig dejligt, at kærestens familie er glad for min mor).
3
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 206
Likede indlæg: 4309

Indlægaf Sangius » 16. nov 2016, 07:05

Jeg vil ikke have min bror med til jul i mit nye hus, og er ved at planlægge hvordan vi undgår ham.
Hvis han ikke kommer med skal han være alene, går jeg ud fra. I just dont care.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 996
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 10688
Kontakt:

Indlægaf Ado » 16. nov 2016, 08:16

Jeg synes, at en permanent bortvisning på et debatforum, skal skyldes virkelig grel opførsel med stødende sprogbrug og lede personlige angreb. Sådan troede jeg faktisk det var. Derfor er jeg noget forundret over, af AF har fået en advarsel om en evt. permanent banning herinde.
24
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
lillebjoern

Indlægaf lillebjoern » 16. nov 2016, 08:30

zembra1986 skrev:
lillebjoern skrev:Jeg søgte 10 jobs for nylig, og blev indkaldt til 9 samtaler. Jeg er sgu stolt!

Jeg har søgt job siden slut juli og er ikke blevet kaldt til en eneste samtale :( det er virkelig demotiverende bare at få afslag på afslag.

Nu ved jeg jo ikke hvilket fag du er inden for, men jeg er inden for kommunikation og IT - jeg ved ikke om det kan bruges til noget? :)

Jeg har søgt meget inspiration på internettet, og læst utallige artikler og set utallige videoer, blandt andet her http://www.kommunikationsforum.dk/kommu ... ansoegning og her http://www.ftf-a.dk/hjaelp-til-jobsoegn ... kabeloner/. De har hjulpet mig meget. Derudover bruger jeg meget tid på at læse stillingsopslaget og finde de konkrete egenskaber, de søger - engageret, detaljeorienteret, professionel, teoriorienteret, m.m. De egenskaber (ikke alle - det synes jeg virker lidt søgt) bruger jeg til at beskrive mig selv i ansøgningen, enten med de ord eller med synonymer/lignende situationer. Tag fat i de konkrete ting, de skriver i jobopslaget, og nævn det i din ansøgning, gerne koblet til din erfaring. Hvis de fx nævner at de mangler en profil som er god til at have mange bolde i luften, så konkretiser, hvorfor du er god til lige præcis dét med henvisning til dit CV - "I mit job som xxxx mødte jeg udfordringer som xxxx og xxxx, som har gjort mig i stand til at multitaske og have flere projekter i gang samtidig, hvilket jeg ser som en kæmpe fordel i stillingen som xxxx".

Som udgangspunkt bruger jeg faktisk en standardansøgning. Jeg ved godt det nærmest er blasfemisk at sige, men jeg har en struktur, som jeg følger næsten hver gang jeg søger job, hvilket ender ud i at jeg faktisk bare redigerer i den standardansøgning jeg har - altså, der er ingen sætninger, som er ens, men strukturen er nøjagtig den samme: Kort introducerende om mig selv, hvorfor søger jeg dette job (så skal man heller ikke tage den til jobsamtalen), hvilke kompetencer og evner besidder jeg og hvordan er de en fordel i dette job (refererer også altid til min uddannelse og hvad jeg har lært), og ellers bare "Jeg ser frem til en personlig samtale, Mvh. XXX".

Layoutet tror jeg egentlig også spiller en rolle - ikke stor, men stadig. Jeg har før været med til at udvælge ansøgere, og der valgte vi næsten alle fra, som havde standarddokumentet i Word med hvid baggrund og sort tekst i Times New Roman. Ikke at det ikke må være det - det er der sikkert nogle, der er ligeglade med - men jeg synes det afspejler at man har brugt lang tid på sit CV og sin ansøgning. Jeg søger også ofte jobs hvor de søger profiler med grafisk flair, så det tror jeg kun er et plus.

Og så er der selvfølgelig stavefejl og korrekturlæsning. Det kommer selvfølgelig an på, hvilken branche man er inden for, men inden for min branche vægter det højt at kunne skrive ordentligt - og så går det jo ikke, hvis der er stave- eller slåfejl.

Nu er det ikke fordi jeg ikke tror du allerede gør alle tingene, jeg har skrevet, men ja.. det var lidt af min erfaring i hvert fald :D Håber du kan bruge den til noget. Jeg er jo hverken jobkonsulent eller noget :genert:
5
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1838

Indlægaf zembra1986 » 16. nov 2016, 11:40

lillebjoern skrev:
zembra1986 skrev:

Nu ved jeg jo ikke hvilket fag du er inden for, men jeg er inden for kommunikation og IT - jeg ved ikke om det kan bruges til noget? :)

Jeg har søgt meget inspiration på internettet, og læst utallige artikler og set utallige videoer, blandt andet her http://www.kommunikationsforum.dk/kommu ... ansoegning og her http://www.ftf-a.dk/hjaelp-til-jobsoegn ... kabeloner/. De har hjulpet mig meget. Derudover bruger jeg meget tid på at læse stillingsopslaget og finde de konkrete egenskaber, de søger - engageret, detaljeorienteret, professionel, teoriorienteret, m.m. De egenskaber (ikke alle - det synes jeg virker lidt søgt) bruger jeg til at beskrive mig selv i ansøgningen, enten med de ord eller med synonymer/lignende situationer. Tag fat i de konkrete ting, de skriver i jobopslaget, og nævn det i din ansøgning, gerne koblet til din erfaring. Hvis de fx nævner at de mangler en profil som er god til at have mange bolde i luften, så konkretiser, hvorfor du er god til lige præcis dét med henvisning til dit CV - "I mit job som xxxx mødte jeg udfordringer som xxxx og xxxx, som har gjort mig i stand til at multitaske og have flere projekter i gang samtidig, hvilket jeg ser som en kæmpe fordel i stillingen som xxxx".

Som udgangspunkt bruger jeg faktisk en standardansøgning. Jeg ved godt det nærmest er blasfemisk at sige, men jeg har en struktur, som jeg følger næsten hver gang jeg søger job, hvilket ender ud i at jeg faktisk bare redigerer i den standardansøgning jeg har - altså, der er ingen sætninger, som er ens, men strukturen er nøjagtig den samme: Kort introducerende om mig selv, hvorfor søger jeg dette job (så skal man heller ikke tage den til jobsamtalen), hvilke kompetencer og evner besidder jeg og hvordan er de en fordel i dette job (refererer også altid til min uddannelse og hvad jeg har lært), og ellers bare "Jeg ser frem til en personlig samtale, Mvh. XXX".

Layoutet tror jeg egentlig også spiller en rolle - ikke stor, men stadig. Jeg har før været med til at udvælge ansøgere, og der valgte vi næsten alle fra, som havde standarddokumentet i Word med hvid baggrund og sort tekst i Times New Roman. Ikke at det ikke må være det - det er der sikkert nogle, der er ligeglade med - men jeg synes det afspejler at man har brugt lang tid på sit CV og sin ansøgning. Jeg søger også ofte jobs hvor de søger profiler med grafisk flair, så det tror jeg kun er et plus.

Og så er der selvfølgelig stavefejl og korrekturlæsning. Det kommer selvfølgelig an på, hvilken branche man er inden for, men inden for min branche vægter det højt at kunne skrive ordentligt - og så går det jo ikke, hvis der er stave- eller slåfejl.

Nu er det ikke fordi jeg ikke tror du allerede gør alle tingene, jeg har skrevet, men ja.. det var lidt af min erfaring i hvert fald :D Håber du kan bruge den til noget. Jeg er jo hverken jobkonsulent eller noget :genert:

Tak for at dele ud af hemmeligheden :)

Desværre så gør jeg faktisk alle de ting i forvejen, jeg kommer med eksempler fra tidligere stillinger, uddyber mine personlige og faglige egenskaber, tjekker for stavefejl osv.. Det eneste jeg jeg dog kunne ændre er mit layout måske, jeg har netop hvid baggrund og Times New Roman som skrifttype, helt enkelt.....men sådan kan jeg også lide det.

Jeg søger inden for Administration, Salg og Indkøb.
0
abcd
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1195

Indlægaf abcd » 19. nov 2016, 05:54

Facebook er oversvømmet i en konkurrence om at fordømme mændene i Tøndersagen mest. Hvem kan finde de værste betegnelser. Klamme aber, usle svin, fy for fanden osv. Stop nu pøbelmentaliteten og tal som voksne, civiliserede mennesker.
7
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2011

Indlægaf hotlips » 19. nov 2016, 11:44

2SHY skrev:Jeg gider faktisk ikke at min brors kæreste kommer med juleaften. Min mor og jeg kender hende overhovedet ikke og har kun mødt hende hurtigt i max 10 min hvor hun havde mest travlt med at se efter sin datter. Julen er stadig meget ømtålig for mig og i betragtning af hvordan jeg havde det sidste år, så håber jeg da at jeg kan holde masken når nu hun sidder der.

Du har min fulde sympati, men når der nu er et barn kunne du måske nå at insistere på at i mødes nogle gange før vi når til juleaften? Det er stadig november endnu så jeg tænker du kan nå at invitere dem selv så det er på dine egne præmisser og uden du føler der vælter fremmede ind og tramper rundt i julehyggen?

Min far mente for to år siden at han da skulle tage sin asiatiske købedame han havde kendt i to uger med til familiejulehygge,uden overhovedet at spørge og jeg måtte sige at det ville jeg slet ikke have noget med at gøre før han selv havde lært hende at kende.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1160
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10805

Indlægaf 2SHY » 19. nov 2016, 12:38

hotlips skrev:

Du har min fulde sympati, men når der nu er et barn kunne du måske nå at insistere på at i mødes nogle gange før vi når til juleaften? Det er stadig november endnu så jeg tænker du kan nå at invitere dem selv så det er på dine egne præmisser og uden du føler der vælter fremmede ind og tramper rundt i julehyggen?

Min far mente for to år siden at han da skulle tage sin asiatiske købedame han havde kendt i to uger med til familiejulehygge,uden overhovedet at spørge og jeg måtte sige at det ville jeg slet ikke have noget med at gøre før han selv havde lært hende at kende.

Det er bare ikke så let, for jeg bor på Lolland og kommer ikke hjem til Aalborg før til jul.

Hendes datter skal være hos faren, så hun kommer trods alt ikke med.

Edit: Jeg aner faktisk ikke hvor mange børn hun har :gruble:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:

Tilbage til "Generelt"