Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Elvispop » 4. okt 2015, 12:02

Ville det ikke være smart hvis man kunne oprette en tråd om et nyt emne, istedet for at overtage en anden tråd, som handler om noget andet..
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 679
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5922

Indlægaf Dikus » 4. okt 2015, 12:04

Fru Sunshine skrev:Hvorfor er det upassende, at sige til en dreng, at han har en pæn mor?

Og hvorfor er det mere passende at hendes barn er dybt uforskammet?

Feminisme er i min verden bare kvindechauvinistisk.

Jeg er edderdylme mange ting. Men ikke kvindechauvinistisk.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8430
Kontakt:

Indlægaf Ado » 4. okt 2015, 12:07

Elvispop skrev:Ville det ikke være smart hvis man kunne oprette en tråd om et nyt emne, istedet for at overtage en anden tråd, som handler om noget andet..

Vi kan tage debatten her.

viewtopic.php?f=39&t=731
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10279

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. okt 2015, 12:18

dgd2007 skrev:Men der er helt sikkert en forskel på nu og i forældrenes tid. Vi blev fx meget overraskede over, at "børnene" ville have forældrene til at troppe op til sidste eksamen til studentereksamen. Vi ville jo selv have, at vores holdt sig langt væk. :)

Så noget af det kan måske skyldes dette "paradigmeskifte" :gruble:

Det tror jeg ikke.
Der er da mange stop mellem direkte at trænge sig på, så det bliver pinligt for ens søn eller datter og så komplet at ignorere, forskelbehandle eller være ligeglad med noget, som man, uanset om man kan forstå, hvad uddannelsen går ud på eller ej, i hvert fald burde kunne regne ud er vigtigt og glædeligt for ens barn.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 4. okt 2015, 12:49

Ado skrev:Jeg ved godt, at "Porcelænskussen" på Facebook er ret populær, men jeg magter hende ikke ret meget, når hun sidder og kæmper for respektfuld behandling af kvinderne og samtidig kører en kam over mændene og propper dem i en boks med mærkatet: "Dumme svin". Som f.eks. i dag, hvor hun kommenterer på "Nationens" svar til en artikel med Fie Lauersen og hendes sexliv og samtidig selv skriver: "Mænd forventer at vi til hver tid spreder benene for dem".

Stop nu dig selv.

Kom altså til at gå ind og drille hende en meget lille smule ... :fløjt: Aldrig hørt om disse FB-fisser, kusser og selvudråbte prinsesser før. Men lurer potentiale til timers underholdning. :stoned: :D
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8430
Kontakt:

Indlægaf Ado » 4. okt 2015, 12:57

ManicNinja skrev:
Ado skrev:Jeg ved godt, at "Porcelænskussen" på Facebook er ret populær, men jeg magter hende ikke ret meget, når hun sidder og kæmper for respektfuld behandling af kvinderne og samtidig kører en kam over mændene og propper dem i en boks med mærkatet: "Dumme svin". Som f.eks. i dag, hvor hun kommenterer på "Nationens" svar til en artikel med Fie Lauersen og hendes sexliv og samtidig selv skriver: "Mænd forventer at vi til hver tid spreder benene for dem".

Stop nu dig selv.

Kom altså til at gå ind og drille hende en meget lille smule ... :fløjt: Aldrig hørt om disse FB-fisser, kusser og selvudråbte prinsesser før. Men lurer potentiale til timers underholdning. :stoned: :D

Jeg er vild med din bemærkning. :D
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3452

Indlægaf dgd2007 » 4. okt 2015, 13:12

DetSorteCirkus skrev:Det tror jeg ikke.
Der er da mange stop mellem direkte at trænge sig på, så det bliver pinligt for ens søn eller datter og så komplet at ignorere, forskelbehandle eller være ligeglad med noget, som man, uanset om man kan forstå, hvad uddannelsen går ud på eller ej, i hvert fald burde kunne regne ud er vigtigt og glædeligt for ens barn.

Nå nej, jeg siger heller ikke, at det er hele forklaringen. Det kan sagtens være, at i de eksempler, der er blevet nævnt, har forældrene været nogle ligeglade tumper :D

Men der er helt sikkert sket et kulturskift, fra da jeg fx var ung, og forældre forventedes at holde en respektfuld distance til en ens studier eller karriere. Må var det dengang en reaktion mod endnu tidligere tiders kultur, hvor "vi forventer, du bliver advokat/klejnsmed, ligesom far!"

Så jeg siger bare, at man måske ikke altid helt kan tillægge "forældre" samme motiver til at virke mindre interessere, end "de unge" nu ville have for den samme attitude. Det kan måske spille ind. Det er i hvert fald et faktum, som vi snakket om flere gange her i huset :)
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8522

Indlægaf 2SHY » 4. okt 2015, 13:33

Jeg synes der bliver lavet ALT for mange indsamlinger. Fint med de større - det skal jeg ikke hidse mig op over selvom det i perioder virker som om der er ret mange. Men jeg synes altså det tager overhånd når man kan købe kalendere hvor overskuddet går til f.eks. danske kæledyr i nød eller støt mælkeproducenter ved at købe mælk et bestemt sted.

Men det ved jeg godt man ikke må sige. For hvis man gør det er man en egoistisk nar der ikke vil være med til at redde hele verden incl. at skabe bedre vilkår for mågerne i Aalborg eller duerne i København (find selv på flere)
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 679
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5922

Indlægaf Dikus » 4. okt 2015, 16:19

dgd2007 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det tror jeg ikke.

Nå nej, jeg siger heller ikke, at det er hele forklaringen. Det kan sagtens være, at i de eksempler, der er blevet nævnt, har forældrene været nogle ligeglade tumper :D

Men der er helt sikkert sket et kulturskift, fra da jeg fx var ung, og forældre forventedes at holde en respektfuld distance til en ens studier eller karriere. Må var det dengang en reaktion mod endnu tidligere tiders kultur, hvor "vi forventer, du bliver advokat/klejnsmed, ligesom far!"

Så jeg siger bare, at man måske ikke altid helt kan tillægge "forældre" samme motiver til at virke mindre interessere, end "de unge" nu ville have for den samme attitude. Det kan måske spille ind. Det er i hvert fald et faktum, som vi snakket om flere gange her i huset :)

Det er sødt af dig at tænke sådan. Men når der er forskel på, hvordan man gør over for det enkelte barn... så nej.
1
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 4. okt 2015, 19:13

Fru Sunshine skrev:Hvorfor er det upassende, at sige til en dreng, at han har en pæn mor?

Og hvorfor er det mere passende at hendes barn er dybt uforskammet?

Feminisme er i min verden bare kvindechauvinistisk.

:worship: .

Og i min.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 4. okt 2015, 19:25

Egentligt moderator-spørgsmål.

Men hvorfor må man ikke tage en diskussion om noget der ligges op her i tråden i tråden? Det er jo altså en debat, så folk kommenterer på det de læser herinde. Hvorfor er det så slemt?
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 4. okt 2015, 19:33

ShuruQ skrev:Egentligt moderator-spørgsmål.

Men hvorfor må man ikke tage en diskussion om noget der ligges op her i tråden i tråden? Det er jo altså en debat, så folk kommenterer på det de læser herinde. Hvorfor er det så slemt?

Det må man gerne sige. Man må endda sige sin mening om det her http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=10&t=600 :).
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 4. okt 2015, 19:39

Nu skriver jeg de bare som jeg selv opfatter det.
Mindre afsporing af tråde, ses der gennem fingre med, men hvis det overdøver trådens oprindelige emne, henstiller vi til at (det nye) emne får sin egen tråd.

Og når vi skriver som moderatorer i en tråd, vil overskriften på indlægget være moderation, og indlægget skrevet med blå tekst.

Jeg skrev som privatperson tidligere i tråden, fordi det irriterer mig, at tråde jeg følger p.g.a. indhold lige pludselig bliver hi'jacket af f.eks. fælles forargelse over en facebook-karakter.

Hvis jeg følger en tråd om biler, gider jeg da ikke at læse om sko. (For nu at stille det lidt på spidsen)
4
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 4. okt 2015, 20:03

Jeg synes helt generelt, at folk der er meget ekstremistiske, er anstrengende at være sammen med eller lytte til. Om de så er ekstremt politiske, ekstremt religiøse, ekstremt sundhedsorienterede (i forskellige retninger, gerne uenige med hinanden) eller whatever. Jeg kan ikke ha' det. Selv hvis det er politikker eller ideologier, jeg er enig med. Jeg græmmer mig, når nogen i min religions navn, står og demonstrerer foran abortklinikker. Jeg græmmer mig, når politikere fra mit parti opfører sig pinligt ekstremt - og når dem fra modsatte fløj gør. Og jeg kan slet ikke ha', når de sviner hinanden.
Jeg er ræverød, men jeg sætter en ære i også at læse Berlingske og at høre "Det vi taler om" på Radio 24/7, hvor de allesammen er blå som himlen, for det giver altså et andet perspektiv, og det er fedt at opdage, at man faktisk godt kan fatte sympati for en, man er stærkt uenig med.
5
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Æske » 4. okt 2015, 20:10

Karkluden skrev:Jeg synes helt generelt, at folk der er meget ekstremistiske, er anstrengende at være sammen med eller lytte til. Om de så er ekstremt politiske, ekstremt religiøse, ekstremt sundhedsorienterede (i forskellige retninger, gerne uenige med hinanden) eller whatever. Jeg kan ikke ha' det. Selv hvis det er politikker eller ideologier, jeg er enig med. Jeg græmmer mig, når nogen i min religions navn, står og demonstrerer foran abortklinikker. Jeg græmmer mig, når politikere fra mit parti opfører sig pinligt ekstremt - og når dem fra modsatte fløj gør. Og jeg kan slet ikke ha', når de sviner hinanden.
Jeg er ræverød, men jeg sætter en ære i også at læse Berlingske og at høre "Det vi taler om" på Radio 24/7, hvor de allesammen er blå som himlen, for det giver altså et andet perspektiv, og det er fedt at opdage, at man faktisk godt kan fatte sympati for en, man er stærkt uenig med.

Må man ikke sige det?
Jeg siger gladeligt, at alle former for fanatisme eller ekstremisme aldrig er godt for noget.
2
Alt det smukkeste gør ondt.

Tilbage til "Generelt"