Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 508
Likede indlæg: 9387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 5. dec 2016, 11:18

Men altså, der er vel også mange flere måder at rykke sig på, på det personlige plan, end at bo flere forskellige steder. Jeg kan ikke rigtig se hvilken forskel det ville have gjort, hvis jeg var blevet boende i min hjemby fremfor at bo her i KBH. Jeg ville nok ikke have rykket mig mere eller mindre.

Jeg har så også være på udlandsophold, men ligesom DetSorteCirkus gjorde det ikke meget for mig personlig - snarere tværtimod, gjordet det mig meget dårligt (jeg ved så også godt at langt de fleste har haft det fedt på udlandsophold, jeg var så bare ikke en af dem)

Faktisk er jeg nok en person der rykker mig allermest, når jeg kan gøre det med en fast base i trygge rammer.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Akehurst2
Kort karma: 412
Likede indlæg: 7576

Indlægaf Akehurst2 » 5. dec 2016, 11:24

Jeg synes virkelig det er en spændende diskussion det med, hvordan man udvikler sig, så jeg har lavet en tråd til den : viewtopic.php?f=39&t=5793
7
Brugeravatar
paint
Kort karma: 206
Likede indlæg: 6462

Indlægaf paint » 5. dec 2016, 14:25

Dating Guide til kvinder i 1938. Måske skulle den genoptrykkes? :lol:

Billede

Mand i færd med at stryge damen, i sin lille notesbog.
Billede
10
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1537

Indlægaf englishchannel » 5. dec 2016, 14:29

Med al respekt, men hvis man er glad og tilfreds med de livsvalg, man har taget, kan man så ikke være fløjtende ligeglad med om andre synes, at ens liv er kedeligt, ensformigt, overfladisk, materialistisk eller noget femte?

Jeg er en af dem, der rykkede fra provinsen, og hver eneste gang jeg mødes med visse dele af min familie, skal jeg høre på hvor tomt mit liv er, fordi jeg ikke er gift, har børn eller ejer et hus. Hvor overbetalte og ligegyldige for samfundet djøffere er, og hvor overfladisk det er at bruge penge på designertasker.

Og så gør jeg det, at jeg i mit stille sind tænker, at de er nogle idioter, der ikke ved bedre, og så lader jeg det ligge og fortsætter med mit liv. I stedet for at bruge en krig for at forsvare mig og prøve at overbevise folk, der alligevel aldrig vil skifte mening, om at de tager fejl. Live and let live, og lad dog folk have deres holdninger. Det er den slags evindelige gåen i forsvar, der til tider gør denne tråd lidt småtræls.
12
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 5. dec 2016, 14:38

Men hvorfor kan man ikke debattere et emne (der egentlig er ret spændende) uden at det så betyder at man nødvendigvis tager det personligt?
Hvis Samano ikke havde lyst til at debattere sin mening, så kunne h*n jo bare lade være med at svare, og så var det jo det :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 5. dec 2016, 14:44

Animi skrev:Men hvorfor kan man ikke debattere et emne (der egentlig er ret spændende) uden at det så betyder at man nødvendigvis tager det personligt?
Hvis Samano ikke havde lyst til at debattere sin mening, så kunne h*n jo bare lade være med at svare, og så var det jo det :)

Det kan man da også sagtens, men når rigtig mange af indlæggene har tone af "JEG bor i den samme by som altid og JEG synes ikke at jeg er kedelig! Hrmf!" er det svært ikke at få den tanke, at det er bare en anelse personligt frem for en debat på større plan.

For ikke at forglemme, at der hele tiden bliver sagt massevis af forargelige ting i denne tråd, men få ting kan få gemytterne i kog som når nogle ikke forstår forstadslivsstilen (jævnfør den alenlange diskussion om bryllupper, der var for nogle måneder siden, hvor præcis de samme folk hidsede sig op).

Jeg synes, at Akehurst's nye tråd er fin, for det er et interessant debatemne. Det er bare ikke ligefrem en tone af saglig, objektiv debat, der har hersket i tråden indtil nu.
3
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 5. dec 2016, 14:58

englishchannel skrev:
Animi skrev:Men hvorfor kan man ikke debattere et emne (der egentlig er ret spændende) uden at det så betyder at man nødvendigvis tager det personligt?

Det kan man da også sagtens, men når rigtig mange af indlæggene har tone af "JEG bor i den samme by som altid og JEG synes ikke at jeg er kedelig! Hrmf!" er det svært ikke at få den tanke, at det er bare en anelse personligt frem for en debat på større plan.

For ikke at forglemme, at der hele tiden bliver sagt massevis af forargelige ting i denne tråd, men få ting kan få gemytterne i kog som når nogle ikke forstår forstadslivsstilen (jævnfør den alenlange diskussion om bryllupper, der var for nogle måneder siden, hvor præcis de samme folk hidsede sig op).

Jeg synes, at Akehurst's nye tråd er fin, for det er et interessant debatemne. Det er bare ikke ligefrem en tone af saglig, objektiv debat, der har hersket i tråden indtil nu.

Jeg er så uenig, for jeg læser det anderledes og ikke som "JEG bor i den samme by som altid og JEG synes ikke at jeg er kedelig! Hrmf!" men nærmere at folk prøver at nuancerer det lidt :)

Og vi skal også huske at indlægget ikke handlede om ikke at kunne forstå forstadslivsstilen, men om at se ned på de unge der bor samme sted de er vokset op. Hvilket jeg tror mange reagerer på, fordi det der med at se ned på virker lidt aggressivt, især når grunden virker så generaliserende og ubegrundet. Altså for mig kunne der ligeså godt have stået "Jeg ser ned på dem der spiser havregrød til morgenmad" :lol:
4
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 5. dec 2016, 15:03

Animi skrev:
englishchannel skrev:

Jeg er så uenig, for jeg læser det anderledes og ikke som "JEG bor i den samme by som altid og JEG synes ikke at jeg er kedelig! Hrmf!" men nærmere at folk prøver at nuancerer det lidt :)

Og vi skal også huske at indlægget ikke handlede om ikke at kunne forstå forstadslivsstilen, men om at se ned på de unge der bor samme sted de er vokset op. Hvilket jeg tror mange reagerer på, fordi det der med at se ned på virker lidt aggressivt, især når grunden virker så generaliserende og ubegrundet. Altså for mig kunne der ligeså godt have stået "Jeg ser ned på dem der spiser havregrød til morgenmad" :lol:

Og der føler jeg bare, at vi er tilbage ved mit udgangspunkt, der er: "Og hvad så?"

Hvorfor går man så meget op i om en totalt ligegyldig person på internettet (no offense Samano ;) ) synes at ens liv lyder røvsygt, hvis man ellers selv er tilfreds? Jeg hører næsten dagligt svinere om djøffere, men jeg er glad for min uddannelse og så er det da lige meget, hvad andre mennesker, som jeg ikke engang kender, synes.
1
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 5. dec 2016, 15:07

englishchannel skrev:
Og der føler jeg bare, at vi er tilbage ved mit udgangspunkt, der er: "Og hvad så?"

Hvorfor går man så meget op i om en totalt ligegyldig person på internettet (no offense Samano ;) ) synes at ens liv lyder røvsygt, hvis man ellers selv er tilfreds? Jeg hører næsten dagligt svinere om djøffere, men jeg er glad for min uddannelse og så er det da lige meget, hvad andre mennesker, som jeg ikke engang kender, synes.

Jeg tror nu heller ikke at nogen herinde går vildt meget op i det, men debatterer det fordi det jo er et debatforum vi befinder os i :) Hvis vi skulle være ligeglad med hvad alle andre mener og ikke kommentere på det, ville debatten ret hurtig dø.
6
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 173
Likede indlæg: 3208

Indlægaf DenSyngendeLussing » 5. dec 2016, 15:42

Jeg ser ikke ned på folk, der bliver boende det samme sted hele livet, men jeg synes da, det er lidt underligt, at man aldrig har lyst til at prøve noget andet. Jeg ville for længst have kedet mig ihjel, hvis jeg var blevet boende i min barndomsby. Jeg trives ikke med, at rammerne omkring mit liv aldrig ændrer sig, men så igen, det er sikkert bedre til andre menneskers temperament, hvis der ikke er de store udsving i mennesker og omgivelser.

Indtil videre har jeg prøvet at bo syv-otte forskellige steder - både i provinsen, i (og omkring) Aarhus og København, og i udlandet. Hver sted har været base for nogle fede oplevelser, personlig udvikling og nye bekendtskaber, som jeg nødig ville have undværet. Det sidste år har jeg boet i Malling, en lillebitte flække 15 kilometer uden for Aarhus, imens jeg har færdiggjort min uddannelse. Det må siges at have været et temposkift fra København, men til gengæld har freden, roen og den smukke natur været ubetalelig.

Nu er jeg bare spændt på, hvad der skal ske, når jeg er færdigguddannet til februar. Mod nye eventyr!
1
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 173
Likede indlæg: 3208

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel

Indlægaf DenSyngendeLussing » 5. dec 2016, 15:50

TheAuthor skrev:Men det dobbeltmoralske er jo, at det ofte anses som helt fint, hvis man er indfødt københavner og har boet der altid.
Hvorimod man ligeså godt kan have "TABER" stemplet i panden, hvis man er født, opvokset og stadig bor i samme jyske by. Medmindre det er Århus.
Åbenbart.

Det får til gengæld også mig til at se rødt. Det er ikke "finere" eller mere kultiveret at have boet hele sit liv i København end f.eks. Aulum. Jeg røg så sent som forleden dag i slagsmål med en snotdum københavner, som ikke kunne se, hvorfor københavnske børn måske kunne have gavn af at komme en tur til Jylland og se, hvordan livet er dér - for "hvad er der lige at se i Jylland ud over kolort?"

Jeg er født og opvokset i Jylland, har boet sammenlagt otte år i København, og flyttede til Aarhus for at studere, da jeg var 26. Min erfaring er gerne, at de dummeste mennesker er dem, der aldrig forsøger bare at sætte sig en smule ind i, hvordan andre mennesker lever - og dét uanset hvor man bor.
12
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10254

Indlægaf Fru Sunshine » 5. dec 2016, 16:15

Samano skrev:Alle mennesker er snæversynede, generaliserede, fordomsfulde og snobbede nogle gange.
Ingen mennesker er altid super nuanceret, har gennemtænkt alt, går ind til andre med et åbnet sind og dømmer aldrig andre mennesker på baggrund af for få oplysninger.

Og dem der siger andet om dem selv de lyver, hvilket alle mennesker også gør engang imellem.

Det er jeg enig i.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 354
Likede indlæg: 5402

Indlægaf Lemonella » 5. dec 2016, 19:00

Jeg synes, Bubber skulle være blevet i sit badekar.
20
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10254

Indlægaf Fru Sunshine » 5. dec 2016, 19:56

Lemonella skrev:Jeg synes, Bubber skulle være blevet i sit badekar.

Ja. Og søsat i det.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1083
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 10511

Indlægaf Daine » 5. dec 2016, 20:04

Fru Sunshine skrev:
Lemonella skrev:Jeg synes, Bubber skulle være blevet i sit badekar.

Ja. Og søsat i det.

Jeg melder mig frivilligt til at tage en tørn med en blæsebælg.
2
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.

Tilbage til "Generelt"