Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
computermus
Kort karma: 41
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 893

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf computermus » 6. okt 2016, 13:24

Advocatus-Diaboli skrev:At de tre folketingsmedlemmer, der blev smidt ud af folketingssalen for at bryde reglerne, er nogle tudefjæs. De er der for at lave regler for hele landet, og så kan de ikke engang følge husets regler. Amatører...

Ja, det undrede jeg mig også meget over. Når man sidder i folketinget som burde man om nogen vide at der er regler der skal følges, og sådan er det bare.
Bare hvis de skulle have glemt " Skik følge eller land fly".
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 6. okt 2016, 13:27

Hvad de 3, Naser Khader med flere angår, ja der er regler. Man kan ikke bruge det til noget, men så kan det undre at fx Johanne Smidt fik lov til at gå på talerstolen for nogle år siden iført en t-shirt med et ditto budskab. Hvis regler er regler, som de jo er, så skal de dæleme gælde altid og overfor alle og overfor alle budskab.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
computermus
Kort karma: 41
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 893

Indlægaf computermus » 6. okt 2016, 13:44

ShuruQ skrev:Hvad de 3, Naser Khader med flere angår, ja der er regler. Man kan ikke bruge det til noget, men så kan det undre at fx Johanne Smidt fik lov til at gå på talerstolen for nogle år siden iført en t-shirt med et ditto budskab. Hvis regler er regler, som de jo er, så skal de dæleme gælde altid og overfor alle og overfor alle budskab.

Selvfølgelig burde det gælde for alle. Men jeg tænker på om det er nemmere at overse,hvis man kan sige sådan, når det er en enkelt person, end hvis der pludselig er 4 personer der har det samme "slogan" på deres trøjer. Det var lige umiddelbart min tanke.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 6. okt 2016, 13:50

computermus skrev:
ShuruQ skrev:Hvad de 3, Naser Khader med flere angår, ja der er regler. Man kan ikke bruge det til noget, men så kan det undre at fx Johanne Smidt fik lov til at gå på talerstolen for nogle år siden iført en t-shirt med et ditto budskab. Hvis regler er regler, som de jo er, så skal de dæleme gælde altid og overfor alle og overfor alle budskab.

Selvfølgelig burde det gælde for alle. Men jeg tænker på om det er nemmere at overse,hvis man kan sige sådan, når det er en enkelt person, end hvis der pludselig er 4 personer der har det samme "slogan" på deres trøjer. Det var lige umiddelbart min tanke.

Hvis hun bare havde været i salen, så måske, men hun var på talerstolen, det er lidt "all-eyes-on", men Pia K var heller ikke forkvinde dengang, den tidligere formand kan også have været mindre regelret. Det må guderne vide.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 141
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1405

Indlægaf vUlpeS » 6. okt 2016, 14:22

girl_beat skrev:
ShuruQ skrev:Jeg dukker mig på forhånd for den her kommer til at slå tilbage.

Men here goes. En af de store forskelle på mænd og kvinder er at kvinder i højere grad ofte har en tendens til at reagere med følelserne. Mange kvinders evne til at se sexisme, forskelsbehandling osv i praktisk talt alt er en meget klar statuering af der er en hvis sandhed i det. Langt hen af vejen, i forhold til rigtig mange ting vælger man selv om man vil føle sig forudlempet og jeg forstår ikke man frivilligt gider at træde en i en eller anden stereotyp offerrolle.

(disclaimeren er: jo, jeg ved godt sexisme, forskelsbehandling mm findes men det er ikke kun rettet mod det ene køn).

Det er vist noget med sammensætningen af mænds og kvinders hjerner :gruble: Kvinder ser mange flere sammenhænge og mønstre, som kan genkalde følelser, fordi man jo har oplevet noget lignende i én eller anden sammenhæng...
Jeg forestiller mig i mit stille sind, at du får et tarveligt afslag på din ansøgning om et forskningslegat ifm denne tese. - Altså, jeg synes da, du skal søge det alligevel, men...
3
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. okt 2016, 16:07

Det kræver jo at der findes en formand, der har nosser og integritet nok til at tage sin opgave alvorligt.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 6. okt 2016, 18:40

vUlpeS skrev:Jeg forestiller mig i mit stille sind, at du får et tarveligt afslag på din ansøgning om et forskningslegat ifm denne tese. - Altså, jeg synes da, du skal søge det alligevel, men...

Så må du vel have en modtese?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. okt 2016, 18:45

girl_beat skrev:
vUlpeS skrev:Jeg forestiller mig i mit stille sind, at du får et tarveligt afslag på din ansøgning om et forskningslegat ifm denne tese. - Altså, jeg synes da, du skal søge det alligevel, men...

Ordet du leder efter er antitese.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
vUlpeS

Indlægaf vUlpeS » 6. okt 2016, 19:16

girl_beat skrev:

Ikke så meget en tese som en relativt veldokumenteret baggrund. Man kalder det ofte "forankringer", og det dækker over den emotionelle effekt, neurale spor undertiden bringer med sig.
Aftrækkeren kan være hhv visuel, auditiv, kinestætisk og selvfølgelig olfaktorisk (oftest den stærkeste aftrækker).
Udtrykt meget simpelt: Mænd kan sagtens opleve sentimentalitet, når de kan lugte, se, føle eller høre noget, der kan forbindes med en erindring. Jeg ved ikke hvordan du er kommet frem til, at vi ikke besidder modaliteter, men jeg kan garantere dig, at det er forkert opfattet.
6
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Nacaw
Kort karma: 3
Likede indlæg: 21

Indlægaf Nacaw » 6. okt 2016, 21:23

vUlpeS skrev:
girl_beat skrev:

Ikke så meget en tese som en relativt veldokumenteret baggrund. Man kalder det ofte "forankringer", og det dækker over den emotionelle effekt, neurale spor undertiden bringer med sig.
Aftrækkeren kan være hhv visuel, auditiv, kinestætisk og selvfølgelig olfaktorisk (oftest den stærkeste aftrækker).
Udtrykt meget simpelt: Mænd kan sagtens opleve sentimentalitet, når de kan lugte, se, føle eller høre noget, der kan forbindes med en erindring. Jeg ved ikke hvordan du er kommet frem til, at vi ikke besidder modaliteter, men jeg kan garantere dig, at det er forkert opfattet.

NLP har nu heller ikke svaret på alt.. :)
0
Brugeravatar
vUlpeS

Indlægaf vUlpeS » 6. okt 2016, 22:58

Nacaw skrev:
vUlpeS skrev:
girl_beat skrev:

NLP har nu heller ikke svaret på alt.. :)

Næh, det kan jeg kun give dig ret i, men jeg kunne altså ikke præcist huske, hvad man kalder en forankring i psykologiens verden, så det blev udtrykt i et lingo, jeg er mere stiv i.
Var der noget mere substantielt, du havde lyst til at byde ind med? Mener du f.eks., at det er fejlagtigt opfattet, at det dannes neurale spor i hjernen i trit med at individet erfarer? Eller at der ikke findes noget, der hedder en aftrækkermekanisme i den menneskelige psykologi? Eller at mænd ikke kan blive sentimentale?
Hvor præcist oplever du, at der mangler noget i udlægningen? Hvad kan vi gøre for at optimere din brugeroplevelse hér?
0
Nacaw
Kort karma: 3
Likede indlæg: 21

Indlægaf Nacaw » 7. okt 2016, 07:17

vUlpeS skrev:
Nacaw skrev:NLP har nu heller ikke svaret på alt.. :)

Næh, det kan jeg kun give dig ret i, men jeg kunne altså ikke præcist huske, hvad man kalder en forankring i psykologiens verden, så det blev udtrykt i et lingo, jeg er mere stiv i.
Var der noget mere substantielt, du havde lyst til at byde ind med? Mener du f.eks., at det er fejlagtigt opfattet, at det dannes neurale spor i hjernen i trit med at individet erfarer? Eller at der ikke findes noget, der hedder en aftrækkermekanisme i den menneskelige psykologi? Eller at mænd ikke kan blive sentimentale?
Hvor præcist oplever du, at der mangler noget i udlægningen? Hvad kan vi gøre for at optimere din brugeroplevelse hér?

Først og fremmest: Forskning lavet omkring NLP koncentrere sig i langt højere grad om virkningen, ikke om de fysiske ændringer, (Eller "neurale spor", som du vist har lånt fra Susan Hart) der sker når hjernen genkalder et minde. Når du blander de to forskellige begrebsforståelser inden for psykologi sammen med decideret hjerneforskning, opstår der forvirring og fordrejning af sammenhængen. Man kan med vores nuværende viden på ingen måde forklare hvordan vores hjerne fysisk lagre og genkalder minder, men vi har alligevel fundet nogle metoder som manipulere med denne mekanisme.
Der forskes lige nu ret intensivt i hukommelse og forståelse af menneskers connectome. Du kan faktisk selv være med på eyewire.org :)

Til sagen: At mænd og kvinders hjerner arbejder forskelligt er veldokumenteret. Javist, begge køn er da i stand til at genkalde følelser, baseret på forskellige ydre og indre påvirkninger, men det udelukker jo ikke at kvinder har en generel tendens til at gøre det i højere grad end mænd. Om det er tilfældet skal jeg ikke gøre mig klog på :gruble:
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11678

Indlægaf Dirtylittledevil » 7. okt 2016, 07:45

FruDulle skrev:
TheAuthor skrev:
Juki skrev:
TheAuthor skrev:
Juki skrev:
TheAuthor skrev:Hende der den bitre fisse (hader det ord). Hvorfor synes nogen hun er sjov/interessant? Fordi hun kan skrive grimme ting om andre og fniser af ordet "diller"?

Hun er da lidt :tie: og jeg er lidt træt af hun popper op via bekendte på sociale medier

Vidste slet ikke hun stadig eksisterede :genert:

Jojo, hun har åbenbart udgivet bøger i eget navn nu, kunne jeg se på link som en bekendt delte på facebook.

Det eneste, der tilnærmelsesvist var interessant da hun gik under Bitterfissen var da, at nogen gik og troede, at hun var en eller anden kendis undercover, som dissede andre kendisser.
Så viser det sig bare, at hun er en random enlig mor-type, som tror hun er en Bridget Jones-type, tilsat overdrevne mængder af grimt teenagesprog.

http://hinsideshindberg.dk/om-mig/

Var det ikke noget med at hun var bruger på den gamle debat?

Var hun? Jeg havde da været derinde siden 2006 og tror ikke jeg har lagt mærke til hende så. :gruble:

Jo. Husker ikke navn.

Jeg mener hun hed Fairywitch eller noget i den stil. med en lille alfeagtig ting som avatar :)
4
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
vUlpeS

Indlægaf vUlpeS » 7. okt 2016, 10:39

Nacaw skrev:
vUlpeS skrev:
Nacaw skrev:NLP har nu heller ikke svaret på alt.. :)

Først og fremmest: Forskning lavet omkring NLP koncentrere sig i langt højere grad om virkningen, ikke om de fysiske ændringer, (Eller "neurale spor", som du vist har lånt fra Susan Hart) der sker når hjernen genkalder et minde. Når du blander de to forskellige begrebsforståelser inden for psykologi sammen med decideret hjerneforskning, opstår der forvirring og fordrejning af sammenhængen. Man kan med vores nuværende viden på ingen måde forklare hvordan vores hjerne fysisk lagre og genkalder minder, men vi har alligevel fundet nogle metoder som manipulere med denne mekanisme.
Der forskes lige nu ret intensivt i hukommelse og forståelse af menneskers connectome. Du kan faktisk selv være med på eyewire.org :)

Til sagen: At mænd og kvinders hjerner arbejder forskelligt er veldokumenteret. Javist, begge køn er da i stand til at genkalde følelser, baseret på forskellige ydre og indre påvirkninger, men det udelukker jo ikke at kvinder har en generel tendens til at gøre det i højere grad end mænd. Om det er tilfældet skal jeg ikke gøre mig klog på :gruble:

Skal vi så se bort fra, at neuroner er identiske kønnene imellem? Jeg medgiver naturligvis, at der er strukturelle og størrelsesmæssige forskelle at tage højde for, når snakken falder på hjerner, ligeledes at forskningen peger på, at der er væsentlige forskelle ifm perception og eller modaliteter, men det dér "i langt højere grad" har jeg voldsomt svært ved at goutere, idet jeg hverken oplever mig selv eller mine mandlige peers som værende blottet for hhv associationer og sentimentalitet, faktisk tværtimod. Enkelte, ja, formentlig - de såkaldte knudemænd kunne tjene som eksempel, men her er vi sandsynligvis mere ovre i miljø end i arv, uanset..?

Tovligt postulat: Jeg er pr miljø blevet svært associativt gearet, faktisk i en sådan grad, at jeg tror de færreste kvinder kan være med. Sandt eller falsk? Meget svært at afgøre, når man ikke har taget stade i hverken min hjerne eller de kvinder, jeg sammenligner med, for en længere periode. Og vice versa, selvfølgelig; jeg har lige så lidt at have det i, når jeg kommer med en sådan påstand.

Spørgsmål: De fleste landvindinger indenfor videnskab, teknologi og generelle forbedringer ift den menneskelige betingning har en mand som stamfader. Hvorledes er det gået til uden en velfungerende abstrakt eller associativ tankegang? Hvorledes finder en hulemand ud af, at der er en sammenhæng mellem en lang gren, en pind, noget bast og en større succesrate på jagten? - Og hvorfor sakker kvinderne notorisk bagud i denne disciplin, hvis de er så overlegne, associativt set?

Der prikkes til ordvalget, kunne jeg forstå, og jeg skal såmænd nok være flink til at slå nogle mere nøjagtige betegnelser op i mine noter fremover. - Men hvad er det, der fordrejer sig? Burde der ikke være et overlap hér? Er det for associativt at stille det op på den facon? *fniser fjollet*
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 809
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8292
Kontakt:

Indlægaf Ado » 7. okt 2016, 10:47

Kunne I evt. oprette en tråd til jeres diskussion?
11
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".

Tilbage til "Generelt"