Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Jydepigen
Kort karma: 55
Likede indlæg: 396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Jydepigen » 14. dec 2016, 09:50

Arbejde er røvkedeligt!
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 557
Likede indlæg: 6903

Indlægaf dgd2007 » 14. dec 2016, 09:58

vUlpeS skrev:Racismen fejler generelt ikke noget hos disse segmenter. Somaliere? :)

Det er en skam, der ikke er offentligt mere om, hvad de forskellige indvandrergrupper mener om hinanden ... efter de brudstykker, jeg har hørt, skulle det være ret saftigt ;)
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 354
Likede indlæg: 9423

Indlægaf Fyrst Eberhard » 14. dec 2016, 10:06

vUlpeS skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
vUlpeS skrev:Italienere er noget af det mest utålelige, der findes på denne planet.

Ha! Præcis. Jeg har dog svært ved at sætte ord på det.

Forkælede, tyndhudede og med en vis portion arrogance, måske (uden at være franskmænd selvfølgelig).

Påfugle uden synderlige egenskaber at bakke det op med; super højlydte og se-mig-se-mig-attituder med hang og trang til at hive deres personlige drama'er ned over hovedet på tilfældige forbipasserende. Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg gætte på, at de stadig tror, de er romerske legionærer :)

Så er vi enige. Den dér finte med, at noget kun er snyd hvis det bliver opdaget, er i øvrigt heller ikke videre charmerende.
0
Peace!
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2533

Indlægaf Anilara » 14. dec 2016, 11:07

Heh, hvis man sagde det I siger om nationaliteter, om muslimer.. Var den så gået?
3
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1605
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14565

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2016, 11:14

Anilara skrev:Heh, hvis man sagde det I siger om nationaliteter, om muslimer.. Var den så gået?

Garanteret ikke.
Og det er en vigtig pointe.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
fisken80
Kort karma: 139
Likede indlæg: 3972

Indlægaf fisken80 » 14. dec 2016, 15:01

Anilara skrev:Heh, hvis man sagde det I siger om nationaliteter, om muslimer.. Var den så gået?

Nøh, men hvorfor skulle man også dét? Og nej, det giver da ikke mening at skære alle italienere, franskmænd, jyder eller fynboer over én kam, men det giver stadig mere mening end at skære 1 milliard tilhængere af en religion over én kam. Synes jeg.

Og jo, jeg ved godt, at der findes mennesker, der gør det samme med muslimer, men det er stadig dumt, dummere end det med nationalitet.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1374

Indlægaf Aspargsen » 14. dec 2016, 15:40

fisken80 skrev:

Nøh, men hvorfor skulle man også dét? Og nej, det giver da ikke mening at skære alle italienere, franskmænd, jyder eller fynboer over én kam, men det giver stadig mere mening end at skære 1 milliard tilhængere af en religion over én kam. Synes jeg.

Og jo, jeg ved godt, at der findes mennesker, der gør det samme med muslimer, men det er stadig dumt, dummere end det med nationalitet.

Hvad er der så specielt ved grupperingen muslimer, der gør af de har behov for ekstra beskyttelse?
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 66
Likede indlæg: 899

Indlægaf Chachacha » 14. dec 2016, 15:40

Forældre (og andre voksne), der bræger op om skærmtid og børns aaaaalt for store forbrug af computer/ipad skal lukke røven, fordi de selv er groet sammen med deres iphones og tjekker dem som var det en vital og uimodståelig blinkefunktion i øjenene.
10
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1374

Indlægaf Aspargsen » 14. dec 2016, 15:41

Nej !
Så var indlægget blevet redigeret utroligt hurtigt
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
fisken80
Kort karma: 139
Likede indlæg: 3972

Indlægaf fisken80 » 14. dec 2016, 16:14

Aspargsen skrev:
fisken80 skrev:

Hvad er der så specielt ved grupperingen muslimer, der gør af de har behov for ekstra beskyttelse?

Nå okay, jeg troede egentlig det gav sig selv, at jeg heller ikke ville skære alle kristne, alle buddhister, alle jøder eller alle hinduister over én kam...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2016, 16:16

Det giver nøjagtig lige så meget mening at have fordomme overfor muslimer end for alle andre? :forvirret:
Der er lige så mange kinesere som muslimer, men måske er 1 milliard grænsen for hvornår man må have fordomme?
5
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 158
Likede indlæg: 805

Indlægaf Avino » 14. dec 2016, 16:33

Sagen er jo, at de mennesker har fået pension efter de gældende regler på det tidspunkt. Hvis deres sager skal tages op igen, er det på linje med at ændre lovgivning med tilbagevirkende kraft.

Samtidig indrømmer jeg blankt, at jeg godt kan føle et snert af misundelse, når jeg endnu en dag har slæbt mig på arbejde. Mit liv er stort set arbejde og restitution, og jeg har absolut hverken overskud til kagebagning eller for den sags skyld at støvsuge, før jeg tvinger mig selv til det, når nullermændene er vokset til anseelig størrelse. men jeg er ikke er berettiget til et fleksjob.

Jeg mener bare stadig ikke, at det ville være ok eller umagen værd at tage gamle sager op igen, og det ville koste en masse resurser at gennemgå, afprøve og udvikle en måske arbejdsevne, resurser som ville være bedre brugt andre steder. Problemet er i gang med at løse sig selv og lidt til, da pension i dag er meget svært at få
------------------------------------------------------------------

Puha.
Samme her.
Jeg ville sådan ønske, at det var muligt- at få en førtidspension i dag. Det er det bare ikke.
Som en skrev. Det blev næsten kastet i nakken på folk, for år tilbage.
Nu skal man i arbejdsprøvning osv- og jeg skal komme efter dig.
Man ikke berettiget til et fleksjob. Vi skal sgu bare holde ud.
Det er bare ikke ok.

Jeg er sgu slidt ned til sokkeholderne, men er nødt til at fortsætte med at arbejde.

Er så heller ikke sikker på, at jeg vil kunne klare mig- økonomisk på en førtidspension.

Men det at vide, at man/ jeg bare SKAL holde til at arbejde til jeg bliver 66. Det er næsten umenneskeligt.
Vi er nogle, som har arbejdet- fysisk hårdt- siden vi var 17- 18 år.
Det er sgu ikke ok, at vi bare skal blive ved til vi segner.
5
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1643

Indlægaf Skorstenen » 14. dec 2016, 16:57

Jeg er kold i måsen over, hvilke firmaer der annoncerer hvor og hvordan :stoned:
Jeg handler præcis hvor det passer mig.
2
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2016, 17:07

vUlpeS skrev:

"Moving the goalposts".

Der er en lille, dog ikke helt undseelig nuanceforskel mellem nationalitet (og heraf betinget kultur) og religion, der nok ikke bør underkendes.

Vil du påstå at italienere ikke fægter meget med armene og er højlydte, når de er i flok?

Jeg vil påstå at at religion har en lige så betinget kultur som nationalitet.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2016, 17:14

vUlpeS skrev:
kidkomb skrev:
vUlpeS skrev:

"Moving the goalposts".

Der er en lille, dog ikke helt undseelig nuanceforskel mellem nationalitet (og heraf betinget kultur) og religion, der nok ikke bør underkendes.

Vil du påstå at italienere ikke fægter meget med armene og er højlydte, når de er i flok?

Jeg vil påstå at at religion har en lige så betinget kultur som nationalitet.

Fordi Vestjyder har meget tilfælles med københavnere, eller hvordan..?

Nej, lige nøjagtig præcis ikke nødvendigvis. Og det var min pointe.
0

Tilbage til "Generelt"