Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1311

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Torn » 21. okt 2016, 10:29

Anilara skrev:
Nå.
Jeg synes stadig Morten Messerschmidt er en god politiker.

Hvorfor?!

Altså, jeg er helt enig med dig i, at det må man ikke sige. :-D
2
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 211
Likede indlæg: 2342

Indlægaf Anilara » 21. okt 2016, 10:32

Torn skrev:
Anilara skrev:
Nå.

Hvorfor?!

Altså, jeg er helt enig med dig i, at det må man ikke sige. :-D

Fordi selvom man laver en graverende fejl, kan man stadig være dygtig. Særligt hvis det var overlagt - så er han bare ikke en så god snyder :-D Og måske heller ikke så sympatisk.
Mit indtryk af hans viden og formidling inden for politik er uændret.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Midlertidigt bortvist
Kort karma: 43
Likede indlæg: 924

Indlægaf Aspargsen » 21. okt 2016, 10:43

BlueBunny skrev:Ifht regnestykker på facebook og linkedin.
Jeg undrer mig over så mange der altid kloger sig. Jeg er rimelig god til den slags og kan løse dem der kan løses. Ofte kan regnestykkerne ikke løses på kun een måde. Og så er det simpelthen smartass agtigt, på den lidt dumme måde at prøve. Ja den med dividere og plus mv er en genganger som har et reelt facit. Men alle dem med feks bananer, appelsiner eller en opstilling af regnestykker hvor man så skal gætte det næste er ikke entydige. Der kan argumenteres for mange løsninger. Og at folk så kloger sig i flæng, det imponerer mig ikke. Tværtimod tænker jeg "suk".

Dem med Bananer og Appelsiner har også kun en løsning, men der plejer altid af være en snyde detalje som folk overser, også bliver de sure over de ikke havde set det

som af
blomst med 6 kronblade = 6
blomst med 5 kronblade = 5

klase med 4 baner = 4
klase med 3 baner = 3

Men det giver altid en underholdene disksution :D
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Midlertidigt bortvist

Indlægaf Aspargsen » 21. okt 2016, 10:44

Glimmer skrev:
Glimmer skrev:At det kunne være sjovt at klæde sig ud som klovn og så bare stå med en plastøkse og kigge på folk der kørte forbi. Jeg ville ikke sige noget eller gøre noget. Bare stå og se skræmmende ud

Og reaktionerne i den her tråd giver mig bare endnu mere lyst. Det må jeg ikke sige, men jeg gør det alligevel. Det kunne da være sjovt at se folks reaktion. Jeg ville jo ikke springe frem eller true dem med min plastøkse. Bare se hvordan folk reagere

Hvis nu du ville stille dig ude i vejkanten :klap:
så kunne man køre dig ned uden af man behøvede af køre op på kantstenene :banan:
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2254

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 21. okt 2016, 10:46

HappyPaww skrev:
Sådan har jeg det, må jeg blankt erkende. Jeg interesserer mig ikke det fjenreste for især brøkregning og kan ikke se, hvad der nødvendiggør, at jeg kan det i min hverdag.

Jeg så langt hellere at børn og unge lærte om budgetlægning, husholdningsøkonomi, boligkøb mm., som er langt mere anvendeligt i det virkelige liv, med mindre man har et ønske om at bliver tung matematiker eller økonom.

Du kan ikke lave budgetter og husholdningsøkonomi uden at bruge aritmetik eller brøkregning. Du kan dårligt lave en madopskrift uden at bruge de ting.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Aspargsen
Midlertidigt bortvist

Indlægaf Aspargsen » 21. okt 2016, 10:50

Dikus skrev:
Aspargsen skrev:
Studsgaard skrev:
HappyPaww skrev:
Studsgaard skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Jeg synes det er bedrøvende at se, hvor mange folk på facebook som ikke evner at løse et lille simpelt regnestykke med et par tal, som skal adderes, subtraheres, multipliceres og divideres i den rigtige rækkefølge.

Fx:

aritmetik.JPG

Svaret er 7, og aritmetik bliver altså bare ikke mere basalt end det her. Børn i folkeskolen skulle kunne regne det korrekt ud. En ting er hvis de svarer forkert på det, efter at have udvist lidt tvivl. Men sådan er det sjældent. De svarer skråsikkert (men forkert), og holder typisk hårdnakket fast i at deres forkerte svar er det rigtige, selvom man kan påvise det rigtige svar ved at slå op i eksempelvis regnearternes hierarki.

Så måske nogen af dem der regner det forkert ikke har let ved, eller intressere for matematik.

Sådan har jeg det, må jeg blankt erkende. Jeg interesserer mig ikke det fjenreste for især brøkregning og kan ikke se, hvad der nødvendiggør, at jeg kan det i min hverdag.

Jeg så langt hellere at børn og unge lærte om budgetlægning, husholdningsøkonomi, boligkøb mm., som er langt mere anvendeligt i det virkelige liv, med mindre man har et ønske om at bliver tung matematiker eller økonom.

At man skal gange og dividere før plus og minus er jo ikke noget man bruger vildt lang tid på at lære. Hvilket jo ikke er det samme som brøkregning Og eftersom det er grunden for alt regning syntes jeg godt nok det vil være dumt ikke at lære det.

Grunden for alt regning er + og -
Som når jeg står nede i Netto og tager en Cola + Chips = Penge
Hvis jeg ligger Chips tilbage er det Penge - Chips = færre penge

Hvornår kommer den praktise brugt At man skal gange og dividere før plus og minus ind i billedet ?

Du kommer til at betale meget forkert, hvis du regner 0*mazda med i dine køb og bruger regnereglerne forkert

Hvis du har et praktisk regne eksempel du vil komme med skal du da være velkommen :gogo:
men kan ikke se hvad jeg skal bruge dette indlæg til ?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 255
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 4342

Indlægaf HappyPaww » 21. okt 2016, 10:51

Advocatus-Diaboli skrev:
HappyPaww skrev:

Du kan ikke lave budgetter og husholdningsøkonomi uden at bruge aritmetik eller brøkregning. Du kan dårligt lave en madopskrift uden at bruge de ting.

Men jeg kan bruge excel og en lommeregner :D
1
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 273
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 3224

Indlægaf Studsgaard » 21. okt 2016, 10:51

Aspargsen skrev:
Dikus skrev:
Aspargsen skrev:
Studsgaard skrev:
HappyPaww skrev:
Studsgaard skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Jeg synes det er bedrøvende at se, hvor mange folk på facebook som ikke evner at løse et lille simpelt regnestykke med et par tal, som skal adderes, subtraheres, multipliceres og divideres i den rigtige rækkefølge.

Fx:

aritmetik.JPG

Svaret er 7, og aritmetik bliver altså bare ikke mere basalt end det her. Børn i folkeskolen skulle kunne regne det korrekt ud. En ting er hvis de svarer forkert på det, efter at have udvist lidt tvivl. Men sådan er det sjældent. De svarer skråsikkert (men forkert), og holder typisk hårdnakket fast i at deres forkerte svar er det rigtige, selvom man kan påvise det rigtige svar ved at slå op i eksempelvis regnearternes hierarki.

Så måske nogen af dem der regner det forkert ikke har let ved, eller intressere for matematik.

At man skal gange og dividere før plus og minus er jo ikke noget man bruger vildt lang tid på at lære. Hvilket jo ikke er det samme som brøkregning Og eftersom det er grunden for alt regning syntes jeg godt nok det vil være dumt ikke at lære det.

Hvornår kommer den praktise brugt At man skal gange og dividere før plus og minus ind i billedet ?

Du kommer til at betale meget forkert, hvis du regner 0*mazda med i dine køb og bruger regnereglerne forkert

Hvis du har et praktisk regne eksempel du vil komme med skal du da være velkommen :gogo:
men kan ikke se hvad jeg skal bruge dette indlæg til ?

Jeg har sat et ind længere oppe i tråden
1
Brugeravatar
Aspargsen
Midlertidigt bortvist

Indlægaf Aspargsen » 21. okt 2016, 10:53

Studsgaard skrev:
Aspargsen skrev:
Studsgaard skrev:
HappyPaww skrev:
Studsgaard skrev:

Fx:

aritmetik.JPG

Helt basalt omsat til indkøb.
Du skal købe en melon og 5 bananer og 3 æbler

Bananer koster 2 kr
æbler 3kr
Melon 10kr

Så skal du betale 10 + 5 * 2 + 3 * 3

Hvis ikke du bruger regnereglerne så bliver det stykke noget forkert.

Dejlig forklaring :klap:
0
Brugeravatar
Aspargsen
Midlertidigt bortvist

Indlægaf Aspargsen » 21. okt 2016, 10:54

Anilara skrev:Jeg er lidt tilfreds med mig selv - dumpede matematik på c, men jeg kunne da de regneregler og regnestykket. :-p

Nå.

Helt enig, under den seneste EU valgkamp var han da den eneste der var til af høre på :rock:
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 813
Likede indlæg: 6269

Indlægaf ManicNinja » 21. okt 2016, 10:59

Guilded_Lily skrev:Jeg elsker min familie, men bare engang i mellem drømmer jeg om at være single uden børn.

Jeg er 38, single og har ingen børn. Jeg drømmer aldrig om mand og børn og har aldrig gjort det.

Dét må man heller ikke sige.
5
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 284
Likede indlæg: 2603

Indlægaf Guilded_Lily » 21. okt 2016, 11:05

ManicNinja skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg elsker min familie, men bare engang i mellem drømmer jeg om at være single uden børn.

Jeg er 38, single og har ingen børn. Jeg drømmer aldrig om mand og børn og har aldrig gjort det.

Dét må man heller ikke sige.

Ind imellem kan jeg have samme følelse. Som sagt, så elsker jeg min familie, og jeg drømte om børn og det hele - nu har jeg det hele, og engang i mellem bliver det bare for meget. Så kan jeg faktisk godt føle som du.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2254

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 21. okt 2016, 11:16

HappyPaww skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
HappyPaww skrev:

Men jeg kan bruge excel og en lommeregner :D

Det hjælper dig kun EFTER du har lært brøkregning og aritmetik.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 64
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 1199

Indlægaf Luffegås » 21. okt 2016, 11:21

Jeg nyder faktisk lidt at være forkølet.. Når jeg står helt sat til i hovedet og spørger kæresten "er der noget du forventer jeg får ordnet i dag" med snot dinglende ud, og han så siger nej, og at jeg bare skal blive rask.. Så smiler min indre dovenhund altså lidt og tænker "som om jeg ville have rørt en finger i dag alligevel, jeg har efterårsferie...."
7
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 813
Likede indlæg: 6269

Indlægaf ManicNinja » 21. okt 2016, 11:22

I de tilfælde, hvor jeg tænker om en person, at vedkommende virker overfladisk og/eller nedladende over for flere af sine medmennesker (og let's face it - det sker), opdager jeg tit efterfølgende, at vedkommende arbejder inden for HR.

Der er en eller anden form for syg humor i, at netop folk, der beskæftiger sig med Human Ressource, ofte opfører sig ubehageligt, og hvad jeg vil betegne som ufølsomt/uforstående/uempatisk over for deres medmennesker.
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".

Tilbage til "Generelt"