Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 414
Likede indlæg: 8145

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 14. dec 2016, 22:44

Anilara skrev:Muslimer er nogle af det mest utålelige og forkælede. ;) :wink3: :-p

Forkert tråd. Det må man gerne sige. Så længe man har husket diverse blinke- og sarkasme-smileys forstås. Og det har du jo :gogo:
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1700
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 15589

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2016, 22:46

Flora skrev:
Anilara skrev:Muslimer er nogle af det mest utålelige og forkælede. ;) :wink3: :-p

Forkert tråd. Det må man gerne sige. Så længe man har husket diverse blinke- og sarkasme-smileys forstås. Og det har du jo :gogo:

Det er eddermayme svært at gøre noget rigtigt :lol:

Jeg ville ønske at mit sommerhus brændte ned til grunden, så jeg var fri for at gøre noget ved det før det kan sælges.
Altså sådan rigtigt ønske. Ikke bare noget man siger ønske.
2
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2016, 23:12

vUlpeS skrev:Pfff.

Var det i grunden ikke dig, der gav udtryk for et indædt had til svenskere for små to uger siden ovre i wtf-tråden? Joh, minsandten! Det var det jo!

Kan du mærke den kognitive dissonans komme snigende nu, mormor? :slem:

Stop dog.
Jeg er ked af at du ikke forstår at jeg hverken plæderer for fordomme eller det modsatte.
Og jeg gider ikke at lege din nedladende leg.
Hav en god aften.

EDIT: Jeg er lidt i tvivl om, om du mener det for sjov. Men jeg tror det ikke.
Senest rettet af kidkomb 14. dec 2016, 23:26, rettet i alt 3 gange.
0
Money_man
Kort karma: 10
Likede indlæg: 317

Indlægaf Money_man » 14. dec 2016, 23:17

Nej dit barn er ikke verdens centrum. Når der står 50 børn omkring julemanden som gerne vil sige hej, skal du ikke mase og skubbe de andre børn væk fordi du kommer med din unge på armen. Når man så vil sige hej til barnet stikker den i et hyl og løber væk. Efterfølgende vælger du så at skrive en sviner besked til det center i var i, om at det var for dårligt at julemanden ikke havde tid til børnene og det er for dårligt at julemanden ikke delte hverken slik eller legetøj ud til børnene :ticks:
WTF sker der for folk her i julen.
Heldigvis var alle de andre børn og forældre glade for jeg kom som julemanden og sang julehyggede med børnene :santa2:
10
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 604
Likede indlæg: 7802

Indlægaf dgd2007 » 15. dec 2016, 02:54

kidkomb skrev:
vUlpeS skrev:"Moving the goalposts".

Der er en lille, dog ikke helt undseelig nuanceforskel mellem nationalitet (og heraf betinget kultur) og religion, der nok ikke bør underkendes.

Vil du påstå at italienere ikke fægter meget med armene og er højlydte, når de er i flok?

Jeg vil påstå at at religion har en lige så betinget kultur som nationalitet.

Jeg er ikke 100% sikker på, jeg forstår jeres begreb "betinget kultur". Men hvis I mener visse normer og adfærd, man er opdraget til, er religion nok en meget større faktor i de fleste andre lande uden for Nordeuropa.
"Nation" som følelsesmæssig tilhørsfaktor er til gengæld nok en hovedsaglig europæisk ide, opstået omkring den franske revolution og de efterfølgende napoleonskrige.
Men anyhouse kan man da sagtens tale om, at folk fra bestemte områder eller opdraget med en bestemt religion kan have visse fælles træk i opførsel og tankegang.
1
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 39
Likede indlæg: 604

Indlægaf Daflo » 15. dec 2016, 09:07

vUlpeS skrev:
kidkomb skrev:

Var det i grunden ikke dig, der gav udtryk for et indædt had til svenskere for små to uger siden ovre i wtf-tråden? Joh, minsandten! Det var det jo!

Stop dog.
Jeg er ked af at du ikke forstår at jeg hverken plæderer for fordomme eller det modsatte.
Hav en god aften.

Hvis du kunne finde ud af at holde igen med at te dig sådan i tide og utide, ville det unægteligt være nemmere, men der forholder sig tilsyneladende sådan, at du sagtens kan skabe dig til højre og venstre over stort som småt med din lettere perfide, nedladende tone, men lige så snart, du opdager en anden debattør beklager sig over noget, ja så skal det beklikkes og påtales. Right?
Du er gennemgående et negativt væsen, kiddie. Du skal nu nok ikke snakke for højt til nogen. Om noget.

Og sgu' slet ikke til mig, fremover, om jeg må udbede mig en sådan luksus. Jeg nærer mistanke om at du er italiener, forstår du...

Jeg har normalt respekt for dig som debattør, men det her indlæg er ikke i orden.
3
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 810
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 12153

Indlægaf LadyFox » 15. dec 2016, 09:15

vUlpeS skrev:
kidkomb skrev:

Stop dog.
Hav en god aften.

Hvis du kunne finde ud af at holde igen med at te dig sådan i tide og utide, ville det unægteligt være nemmere, men der forholder sig tilsyneladende sådan, at du sagtens kan skabe dig til højre og venstre over stort som småt med din lettere perfide, nedladende tone, men lige så snart, du opdager en anden debattør beklager sig over noget, ja så skal det beklikkes og påtales. Right?
Du er gennemgående et negativt væsen, kiddie. Du skal nu nok ikke snakke for højt til nogen. Om noget.

Og sgu' slet ikke til mig, fremover, om jeg må udbede mig en sådan luksus. Jeg nærer mistanke om at du er italiener, forstår du...

Hold da op hvor er det unødvendigt det der. :nerve: Opfør dig dog ordenligt. Hvor er du ubehagelig.
12
"It was the beginning of the greatest Christmas ever. Little food. No presents. But there was a snowman in their basement."
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 15. dec 2016, 09:41

vUlpeS skrev:Hvis du kunne finde ud af at holde igen med at te dig sådan i tide og utide, ville det unægteligt være nemmere, men der forholder sig tilsyneladende sådan, at du sagtens kan skabe dig til højre og venstre over stort som småt med din lettere perfide, nedladende tone, men lige så snart, du opdager en anden debattør beklager sig over noget, ja så skal det beklikkes og påtales. Right?

Jeg er ofte ret tør. Og måske kan det læses som nedladende. Det er det meget sjældent.
Jeg bruger heller ikke super mange smileys altid. Det efterlader også rum for misforståelser.

Du rettede i mit indlæg tidligere i tråden, så det fremstod på den måde du troede jeg mente det. Det var ikke helt sådan jeg mente det.
Min holdning er at der skal være plads til alle. Ikke at min måde er den rigtige. Jeg mente at begge ting er sande ofte. Folk har ofte noget tilfælles og folk er ofte forskellige.
Jeg er ikke sikker på at jeg synes det er min skyld at du misforstår mig og jeg synes godt at du kunne have skrevet det pænere.
Det der er ikke spor rart.
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 247
Likede indlæg: 5020

Indlægaf sigge » 15. dec 2016, 09:46

vUlpeS skrev:^^
Og jeg har ikke den fjerneste ide om hvem du er, så øhhh... Me la suda qué te crees tu.

Du kender heller ikke mig, ligesom jeg kun kender dig fra få debattråde, men jeg vil altså også sige, at det refererede indlæg virkede usædvanligt aggressivt/ubehageligt for dig - ud fra mit meget begrænsede kendskab til dig. Så jeg vil bare sige, at jeg håber, du har det godt. For sidst, jeg bemærkede den adfærd fra dig, kom der kort efter en tråd fra dig, hvor du gav udtryk for at være inde i en skidt periode. Det, håber jeg ikke, er tilfældet nu også; men hvis du er, håber jeg, du kan få noget hjælp igen - evt. benytte nogle af de råd og fremstrakte hænder, du fik sidst.

Og jeg ville egentlig have skrevet det her til dig i et kort, men jeg syntes ikke, dit indlæg "fortjente" et grønt kort, og et rødt kort virkede unødigt aggressivt. Så nu får du det så her.
4
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 15. dec 2016, 11:15

vUlpeS skrev:
kidkomb skrev:

Stop dog.
Hav en god aften.

vUlpeS skrev:
sigge skrev:
vUlpeS skrev:^^
Og jeg har ikke den fjerneste ide om hvem du er, så øhhh... Me la suda qué te crees tu.

Du kender heller ikke mig, ligesom jeg kun kender dig fra få debattråde, men jeg vil altså også sige, at det refererede indlæg virkede usædvanligt aggressivt/ubehageligt for dig - ud fra mit meget begrænsede kendskab til dig. Så jeg vil bare sige, at jeg håber, du har det godt. For sidst, jeg bemærkede den adfærd fra dig, kom der kort efter en tråd fra dig, hvor du gav udtryk for at være inde i en skidt periode. Det, håber jeg ikke, er tilfældet nu også; men hvis du er, håber jeg, du kan få noget hjælp igen - evt. benytte nogle af de råd og fremstrakte hænder, du fik sidst.

Og jeg ville egentlig have skrevet det her til dig i et kort, men jeg syntes ikke, dit indlæg "fortjente" et grønt kort, og et rødt kort virkede unødigt aggressivt. Så nu får du det så her.

Man behøver ikke nødvendigvis terapi hver gang, man siger noget, som det er, Sigge; det er nu nok at overanalysere lige rigeligt på det.

Og jeg har det pragtfuldt. Bedste form nogensinde, store naturoplevelser og hjertelige måltider hver dag.

Jeg har imidlertid ikke det dersens behov for at være gode venner med alle. Mindst af alt folk, jeg finder ubehagelige. Dersom den slags "kommer til mit dørtrin", ja så reagerer jeg simpelthen. - Kan ikke have den slags perfide bullshit-artists.

Jeg ville virkelig blive glad hvis du vil stoppe med at kalde mig så grimme ting.
Det er en ting at vi åbenbart misforstår hinanden på skrift (eller jeg ved at du misforstår mig, den anden vej kan jeg jo ikke være sikker) men det er ikke rart at du bliver ved med at kalde mig ubehagelig og perfid.
Du kunne have debatteret med mig om mine holdninger og min skrivestil, det er altid fair at være uenig eller ønske at få uddybet noget.
Det der er ikke fair.

EDIT: Jeg kan se at jeg har citeret det forkerte indlæg, så det fremgår måske ikke helt hvad jeg svarer på. Sorry. Det skulle være rigtigt nu.
Senest rettet af kidkomb 15. dec 2016, 20:28, rettet i alt 5 gange.
8
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 73
Likede indlæg: 1063

Indlægaf Chachacha » 15. dec 2016, 16:41

What is happening?!
3
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10260

Moderation.

Indlægaf Fru Sunshine » 15. dec 2016, 17:01

Hvis man har et problem med andre debattører, kan man tage den over pb eller bruge ignorerfunktionen.
Det er ikke i orden at svine.
10
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 130
Likede indlæg: 1747

Indlægaf Skorstenen » 15. dec 2016, 18:33

Jeg er stoppet med at følge med i DR julekalenderen. Alt på mig stritter ved hende hovedpersonens fremtoning, stemme, udseende. :tie:
3
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1218
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 12054

Indlægaf Daine » 15. dec 2016, 19:05

Skorstenen skrev:Jeg er stoppet med at følge med i DR julekalenderen. Alt på mig stritter ved hende hovedpersonens fremtoning, stemme, udseende. :tie:

Hvis ikke prinsen havde været med, var jeg også stoppet ... :blush:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2410

Re: Moderation.

Indlægaf hotlips » 15. dec 2016, 21:30

Fru Sunshine skrev:Hvis man har et problem med andre debattører, kan man tage den over pb eller bruge ignorerfunktionen.
Det er ikke i orden at svine.

Hvad har du tænkt dig at nogen skal bruge det der til... Ville du selv synes det var en reel diskussion det gav den mindste smule mening at fortsætte uanset hvor hvis du fik sådan en sviner?

Hvis det der får lov til at være det eneste i gør, så må diskussionen om hvorvidt der er forskel på hvad folk slipper afsted med være definitivt slut,og så kan i lige så godt skrive i reglerne at sådan er det bare.
3

Tilbage til "Generelt"