Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 5. okt 2015, 07:57

Dikus skrev:
ShuruQ skrev:De fleste mennesker vil synes dette her er fantastisk så virker måske malplaceret her i tråden men jeg må som muslim helt sikkert ikke sige det fx på min Facebook, jo det må jeg godt, men vil afføde en diskussion af den anden verden, og jeg gider egentlig ikke debattere menneskers ret til at leve som de selv ønsker, den burde være ultimativ, specielt i en tid hvor jeg kæmper for at leve som jeg ønsker ville det være hykleri på højt plan hvis jeg anfægtede andres ret til det samme

Jeg synes det her er noget af det absolut FEDESTE jeg længe har set og jeg har den absolut største respekt for Krysztof Olaf Charamsa , den mand har da i den grad nosser så det batter :gogo:.

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-10- ... omoseksuel

Det lyder for mig som om du burde gide at diskutere folks ret til at leve, som de vil.

Det gider jeg også når jeg overskuddet er der, lige pt er det nok at skulle holde mig selv overvande :).

(men kort efter jeg havde postet den her, kom det lige over mig og smed det på Facebook også).
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 834

Indlægaf lulu-p » 5. okt 2015, 08:14

Pernille skrev:Men det oplever jeg, at jeg ikke må sige. Fordi vi lever i et samfund der opfordrer til liiiige at nå alting FØR børn. Selv mener jeg, at man sagtens kan opleve verden MED børn.

Jeg læste i morges, at Københavns kommune har sat en oplysningskampagne i gang vedrørende børn, alder og fertilitet. Så jeg tænker ikke det er så tabubelagt, som tidligere.

Men det er sjovt..da jeg var ung var fokus udelukkende på, hvordan man undgår graviditet.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3403

Indlægaf dgd2007 » 5. okt 2015, 09:02

DetSorteCirkus skrev:Han må også protestere mod cølibatet, tænker jeg, når han samtidig fortæller, at han har en kæreste.

Ja, det undrede også mig ... katolske præster må vel slet ikke have en kæreste - det være sig en han eller hun. :)

Han er for øvrigt også blevet fyret i dag.
2
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 5. okt 2015, 09:04

dgd2007 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Han må også protestere mod cølibatet, tænker jeg, når han samtidig fortæller, at han har en kæreste.

Ja, det undrede også mig ... katolske præster må vel slet ikke have en kæreste - det være sig en han eller hun. :)

Det er i hvert fald opgør på mere end et plan. Det bliver en lang, sej og muligvis umulig kamp, men jeg synes det er så smukt han tager det første spæde skridt.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2015, 10:37

Jeg forstår ikke rigtig det der med at skrive hilsner til afdøde, man ikke personligt har kendt.
Forfatteren Henning Mankell er død, og inde på Facebook under Politikens nyhedsartikel om dette, er folk begyndt at takke for bøger og tv-serier, osv. Altså direkte stilet til afdøde.

Hvem skal egentlig læse det? Jeg tror ikke engang, at de pårørende får set nogle kommentarer på en dansk avis´ Fb-side.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 5. okt 2015, 11:24

Pernille skrev:
lulu-p skrev:
Pernille skrev:Men det oplever jeg, at jeg ikke må sige. Fordi vi lever i et samfund der opfordrer til liiiige at nå alting FØR børn. Selv mener jeg, at man sagtens kan opleve verden MED børn.

Jeg læste i morges, at Københavns kommune har sat en oplysningskampagne i gang vedrørende børn, alder og fertilitet. Så jeg tænker ikke det er så tabubelagt, som tidligere.

Men det er sjovt..da jeg var ung var fokus udelukkende på, hvordan man undgår graviditet.

Jeg er sidst i 20'erne, med to børn. Min mand et par år ældre end jeg. Jeg synes vi har en helt normal alder til at have børn, men alligevel er vi de første i vores venne/bekendtskabskreds nærmest. Kun et andet par har også fået børn.

Flere giver udtryk for, at de gerne VIL have børn engang, men de skal jo lige have huset. Huset skal måske renoveres og så skal de have den der store familiebil.

Faktisk tror jeg mest bare jeg er træt af hele den her "jagten på det perfekte"-tendens jeg ser rigtig mange gange.
Det er positivt at være ambitiøs og have mål i livet, men når det går over i sådan en jagt, hvor man konstant jager det perfekte parforhold/ægteskab, det perfekte hus, den perfekte bil, det perfekte liv og når de så engang kommer; de perfekte børn.
Men måske det bare er blevet mere udbredt, nu vi er så meget online på facebook, instagram osv. og de billeder man viser helst skal være pudset og poleret. :gruble:

Mht. oplysning da jeg var yngre, var det også primært på at undgå graviditet. "Husk kondom".
Jeg synes det er fint, at der undervises mere i alder og fertilitet også, så længe det bliver oplysning og ikke fremlagt som "det eneste rigtige".
Jeg er all in for, at man får børn når man har lyst, uanset om man er 25 eller 35, men jeg synes bare man skal tænke over den slags før det er for sent. :)

Alderen for førstgangsfødende er steget men ikke så meget efter min mening. Det ser umiddelbart ud til at I to holder gennemsnittet - så alt i alt i DK ser det ud som nedenstående.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/grafik ... viklet-sig
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5865

Indlægaf Dikus » 5. okt 2015, 11:51

Pernille skrev:
dykkersild skrev:
Alderen for førstgangsfødende er steget men ikke så meget efter min mening. Det ser umiddelbart ud til at I to holder gennemsnittet - så alt i alt i DK ser det ud som nedenstående.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/grafik ... viklet-sig

Vi blev 25 og 27 samme år som vi fik den første, så det er vel stadig i den "unge" ende. :)

I den meget unge ende. Det er altså også vildt, den er steget til 29 for kvinder.

(Jeg var 23, så jeg må gerne kalde dig "meget ung mor" :D )
0
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4508

Indlægaf Akehurst2 » 5. okt 2015, 11:51

Jeg synes, det er et meget spændende emne, det med hvorfor folk venter med at få børn, hvis de da gør det - så jeg har tilladt mig at lave en tråd til diskussionen: viewtopic.php?f=39&t=748
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 5. okt 2015, 12:16

Jeg har fucking fattet dit syn på udlændinge og asylpolitik. Jeg er så ligeglad med din holdning til det, men jeg synes det er noget så ufatteligt trættende at du død og pine skal diskutere emnet med mig hver gang du ser mig når du godt ved hvor jeg står i den debat. Endnu værre til det er du blevet efter jeg tog hijab på, det virker meget som om synet af min hijab er katalysator på diskussionen endnu en gang.

At udveksle forskellige synspunkter gør mig intet, men jeg gider ikke køre den samme plade igen og igen fordi du tror du kan omvende mig eller hvad det er. Jeg holder mig rolig og fattet og har et modargument ligeså hurtig du kan fyre et argument af, nok er vi uenige, men jeg er er mindst lige så velargumenterende samt veldokumenteret som dig, den ene af os kan ikke slå den anden og du kommer ligeså meget til kort som du måske synes jeg gør, men jeg bliver så lang i ansigtet af diskussion blot for diskussionens skyld :træt: .
Senest rettet af ShuruQ 5. okt 2015, 12:28, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3403

Indlægaf dgd2007 » 5. okt 2015, 12:17

ShuruQ skrev:Hvordan kan en generel tråd hvor alt kan siges køre af af sporet?

(bortset fra dette måske kører den af sporet fordi den ender med at handle om en diskussion om ikke at debattere - jeg undrer mig fortsat men i stilhed) - tilbage på sporet, eller skal prøve at finde det.

Jeg har sådan set også ret vide rammer for, at man kan køre ud af en tangent, når der opstår et eller andet interessant.

Dog vil jeg give ret i, at denne tråd er ret specifik - til at man kan fyre nogle ellers "forbudte" synspunkter af om alt muligt forskelligt. Fx hvis man synes, Putin var en guttermand for at have taget Krim, eller hvad det nu kan være. Der kan det måske godt være lidt trættende for de andre, hvis et par stykker begynder at diskutere stolpe op og stolpe ned om østeuropas og sortehavets politiske historie - i stedet for at oprette en speciel tråd om det. Jeg tror, det var sådan noget, Elvis mente :)
4
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 5. okt 2015, 12:21

dgd2007 skrev:

(bortset fra dette måske kører den af sporet fordi den ender med at handle om en diskussion om ikke at debattere - jeg undrer mig fortsat men i stilhed) - tilbage på sporet, eller skal prøve at finde det.

Jeg har sådan set også ret vide rammer for, at man kan køre ud af en tangent, når der opstår et eller andet interessant.

Dog vil jeg give ret i, at denne tråd er ret specifik - til at man kan fyre nogle ellers "forbudte" synspunkter af om alt muligt forskelligt. Fx hvis man synes, Putin var en guttermand for at have taget Krim, eller hvad det nu kan være. Der kan det måske godt være lidt trættende for de andre, hvis et par stykker begynder at diskutere stolpe op og stolpe ned om østeuropas og sortehavets politiske historie - i stedet for at oprette en speciel tråd om det. Jeg tror, det var sådan noget, Elvis mente :)

Helt bestemt.

Der har også været flere gange i denne tråd hvor et emne pludselig har taget fuldstændig over og kører over flere sider i alenlange indlæg hvor jeg slet ikke har gidet at følge med og så hold øje med tråden for at se hvornår emnet var færdigdebatteret. Og så har jeg ignoreret de 2-3-4 sider, så¨jeg kan sagtens følge det kan blive for meget. Men som udgangspunkt er mine rammer på bredde med min bagdel, altså der er plads til meget :lol:.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 5. okt 2015, 18:18

Jeg synes diverse squat/mavebøjninger/push ups/planke/find selv på flere challenges er fuldstændig åndssvage. Lav dog et varieret basis program i stedet og følg det i stedet for udelukkende at fokusere på en enkelt øvelse
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 5. okt 2015, 18:24

dgd2007 skrev:

Præcis :gogo:

On topic:
Hvor jeg dog nogle gange hader kunderne på jobbet.
Gå dog ind til siden, hvis du skal stå og glo på noget.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 388
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3818

Indlægaf Delfin » 5. okt 2015, 18:40

dgd2007 skrev:

Det kan jeg for så vidt godt følge, men som jeg ser det, ligger det også lidt i tråden at blive udfordret lidt på sine holdninger. Ellers bliver det jo bare en lang opremsning
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 6. okt 2015, 06:20

Jeps, jeg er en lyseslukker.

Jeg gider ikke skrive et eller andet på min status i 24 timer og nægte at kommentere pga en eller anden dum kædeleg som jeg ufrivilligt bliver hvirvlet ind i. Jeg kan død og pine ikke se det er så morsomt.

Lidt som <3 - kun for kvinder, symbol på "jeg støtter ofre for brystkræft", men mænd må intet vide. Virkelig? Hvordan er det en støtte at skrive et <3 på sin FB og nægte at udtale hvad det handler om? Jeg ville fortsat tro jeg havde været mand i et tidligere liv, hvis altså jeg troede på den slags.

Stolt lyseslukker og morskabsdræber.
Senest rettet af ShuruQ 6. okt 2015, 08:59, rettet i alt 1 gang.
6

Tilbage til "Generelt"