Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11682

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. okt 2015, 07:47

^ åh det lyder som sådan en seddel der blev sendt rundt i klassen i 4. klasse "Til alle piger! Vi mødes i den lille skolegård, drengene må ikke vide noget"
1
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 6. okt 2015, 18:04

ShuruQ skrev:
Lidt som <3 - kun for kvinder, symbol på "jeg støtter ofre for brystkræft", men mænd må intet vide. Virkelig? Hvordan er det en støtte at skrive et <3 på sin FB og nægte at udtale hvad det handler om? Jeg ville fortsat tro jeg havde været mand i et tidligere liv, hvis altså jeg troede på den slags.

Hvis man sender sådan noget fis til mig, så får man der her link retur: https://www.cancer.dk/stoet-os/giv-et-bidrag/
Jeg kan blive så upassende sur over det andet lort.
3
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 6. okt 2015, 18:09

Whoosh skrev:
ShuruQ skrev:
Lidt som <3 - kun for kvinder, symbol på "jeg støtter ofre for brystkræft", men mænd må intet vide. Virkelig? Hvordan er det en støtte at skrive et <3 på sin FB og nægte at udtale hvad det handler om? Jeg ville fortsat tro jeg havde været mand i et tidligere liv, hvis altså jeg troede på den slags.

Hvis man sender sådan noget fis til mig, så får man der her link retur: https://www.cancer.dk/stoet-os/giv-et-bidrag/
Jeg kan blive så upassende sur over det andet lort.

:gogo:.

Jeg har heldigvis ikke set den længe, det er bare et eksempel der har sat jeg fast fordi jeg syntes og stadig synes det var både upassende og også temmelig tankeløst.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 6. okt 2015, 20:22

Ellen Trane Nørbys blik gør mig ubehageligt tilpas.
2
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1047

Indlægaf Guldfisk » 6. okt 2015, 20:59

Jeg er grundlæggende set fuldstændigt ligeglad med fremmede mennesker, især hvis de er i en servicefunktion.
Jeg gider ikke lære navnet på min buschauffør, vide hvornår min dansklærer har fødselsdag, spørge ekspedienten i supermarkedet om hun er okay, når hun virker trist, overhovedet lægge mærke til fremmedes humør, osv.
Hej, tak for hjælpen, hav en god dag, og så er jeg ligesom færdig med at interagere med de her mennesker. Og jeg ville ikke kunne huske deres ansigter 2 sekunder efter, jeg er gået videre.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. okt 2015, 10:30

Jeg kan godt forstå, at det er irriterende og sommetider dybt frustrerende ofte at se sin Facebook-feed oversvømmet af fremmedfjendske holdninger, dårlig argumentation og uhyggeligt pinlige Words of Wisdom (sat så grimt op grafisk, at det gør ondt i øjnene), og jeg værdsætter derfor også selv at slippe for at skulle glo på den slags (omend det til tider kan være ganske underholdende at se highlights i "Statusopdateringer" herinde), men indenfor et halvt minut at blive bedt om at hjælpe et pindsvin, skaffe et fjernsyn til en flygtning, stoppe en henrettelse i Iran, skrive under på at der bør være omvalg og læse en superempatisk prædiken - kan altså også på sin egen måde være anstrengende...
7
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10257

Indlægaf icelady » 7. okt 2015, 11:47

For helved, hvor er jeg drøntræt af at være pårørende til min datter! :cuss:

Jeg er så træt af hun ikke kan få bare nogenlunde styr på sin sygdom. :( Hun har ikke taget medicin i 4 uger så nu starter vi da bare forfra med medicinoptrapning, for det har vi jo ikke gjort før. :rulle: Halle-fucking-luja! *hamrer-hovedet-i-væggen-og-lyst-til-at-gennemruske-den-syge-del-af-datteren-smily*

Men det må man ikke sige, for så får man at vide at man ikke er "en rigtig mor, som vil være der for sit barn i tykt og tyndt." Hold nu kæft, spadenarrøv og kom igen, når du har stået i samme situation, med akkurat samme vilkår!!!

Edit: jeg elsker min datter, derom skal der dælme ikke herske tvivl. Men for satan, det er så frustrerende og ubehageligt at se hende pines; have dårlig samvittighed fordi hun (ifølge egen optik) igen fucker op og skuffer os alle sammen. Og skal se hende kæmpe for at komme på fode igen. Det er altså ikke særlig sjovt,skulle jeg hilse og sige.
7
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 53
Likede indlæg: 698

Indlægaf Tux » 7. okt 2015, 15:49

ShuruQ skrev:Jeg har fucking fattet dit syn på udlændinge og asylpolitik. Jeg er så ligeglad med din holdning til det, men jeg synes det er noget så ufatteligt trættende at du død og pine skal diskutere emnet med mig hver gang du ser mig når du godt ved hvor jeg står i den debat. Endnu værre til det er du blevet efter jeg tog hijab på, det virker meget som om synet af min hijab er katalysator på diskussionen endnu en gang.

At udveksle forskellige synspunkter gør mig intet, men jeg gider ikke køre den samme plade igen og igen fordi du tror du kan omvende mig eller hvad det er. Jeg holder mig rolig og fattet og har et modargument ligeså hurtig du kan fyre et argument af, nok er vi uenige, men jeg er er mindst lige så velargumenterende samt veldokumenteret som dig, den ene af os kan ikke slå den anden og du kommer ligeså meget til kort som du måske synes jeg gør, men jeg bliver så lang i ansigtet af diskussion blot for diskussionens skyld :træt: .

At en hijap et en rød klud (hø hø, apropos dit profilbillede) i hovedet for nogle mennesker burde vel ikke komme som nogen overraskelse?
0
Guldfisk

Indlægaf Guldfisk » 7. okt 2015, 16:06

Man må åbenbart ikke sige, at halalslagtning er dyremishandling. Det synes jeg nu alligevel.

Altså at lade dyret forbløde, mens det er ved bevidsthed. Ikke versionen med bedøvelse først.
2
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 7. okt 2015, 16:14

Tux skrev:
ShuruQ skrev:Jeg har fucking fattet dit syn på udlændinge og asylpolitik. Jeg er så ligeglad med din holdning til det, men jeg synes det er noget så ufatteligt trættende at du død og pine skal diskutere emnet med mig hver gang du ser mig når du godt ved hvor jeg står i den debat. Endnu værre til det er du blevet efter jeg tog hijab på, det virker meget som om synet af min hijab er katalysator på diskussionen endnu en gang.

At udveksle forskellige synspunkter gør mig intet, men jeg gider ikke køre den samme plade igen og igen fordi du tror du kan omvende mig eller hvad det er. Jeg holder mig rolig og fattet og har et modargument ligeså hurtig du kan fyre et argument af, nok er vi uenige, men jeg er er mindst lige så velargumenterende samt veldokumenteret som dig, den ene af os kan ikke slå den anden og du kommer ligeså meget til kort som du måske synes jeg gør, men jeg bliver så lang i ansigtet af diskussion blot for diskussionens skyld :træt: .

At en hijap et en rød klud (hø hø, apropos dit profilbillede) i hovedet for nogle mennesker burde vel ikke komme som nogen overraskelse?

Næh, men jeg giver mig heller ikke til at diskutere amerikansk bandekriminalitet hver gang jeg ser en med kasketten omvendt på hovedet.

Det generer mig heller ikke så meget at det er en rød klud for nogen (omend jeg ikke begriber hvordan nogen kan finde sig krænket af mine frie valg, da det næppe har betydning for deres liv), men når det er en person man ser i sin dagligdag bliver det altså trættende at have diskussionen med de samme argumenter hver i sær fler gange ugentligt. Jeg kunne blot godt ønske mig vi kunne være enige om at være uenige specielt når vi går så tæt op og ned af hinanden i hverdagen :).
Senest rettet af ShuruQ 7. okt 2015, 17:43, rettet i alt 2 gange.
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 810
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8295
Kontakt:

Indlægaf Ado » 7. okt 2015, 16:57

Guldfisk skrev:Man må åbenbart ikke sige, at halalslagtning er dyremishandling. Det synes jeg nu alligevel.

Altså at lade dyret forbløde, mens det er ved bevidsthed. Ikke versionen med bedøvelse først.

Uden bedøvelse er jeg også kraftig modstander af det.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 7. okt 2015, 17:05

Jeg er pisseligeglad med planlægning af julemaden og julefrokostmaden. Det. Er. Oktober! Og jeg har eksaminer. Og jeg er træt. Og det er mad, for helvede.
3
x
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1380

Indlægaf Æske » 7. okt 2015, 17:52

Guldfisk skrev:Jeg er grundlæggende set fuldstændigt ligeglad med fremmede mennesker, især hvis de er i en servicefunktion.
Jeg gider ikke lære navnet på min buschauffør, vide hvornår min dansklærer har fødselsdag, spørge ekspedienten i supermarkedet om hun er okay, når hun virker trist, overhovedet lægge mærke til fremmedes humør, osv.
Hej, tak for hjælpen, hav en god dag, og så er jeg ligesom færdig med at interagere med de her mennesker. Og jeg ville ikke kunne huske deres ansigter 2 sekunder efter, jeg er gået videre.

Av av til os i servicefaget :lol:
3
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9158

Indlægaf Fru Sunshine » 7. okt 2015, 17:58

Jeg er ret sikker på, at et dyr, der får snittet halspulsåren på den rigtige måde, lider noget mindre end de dyr, der bliver slagtet på slagterier gør.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Guldfisk

Indlægaf Guldfisk » 7. okt 2015, 18:02

Æske skrev:
Guldfisk skrev:Jeg er grundlæggende set fuldstændigt ligeglad med fremmede mennesker, især hvis de er i en servicefunktion.

Av av til os i servicefaget :lol:

Altså, hvis jeg var lærer, buschauffør eller kassedame ville jeg jo have det på samme måde med eleverne, passagererne eller kunderne. Høflig og gøre det jeg skal - men grundlæggende rimeligt ligeglad med deres personligheder og humør.

Og jeg lover, at jeg aldrig bliver lærer :)
0

Tilbage til "Generelt"