Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 7. okt 2015, 18:06

Guldfisk skrev:
Æske skrev:
Guldfisk skrev:Jeg er grundlæggende set fuldstændigt ligeglad med fremmede mennesker, især hvis de er i en servicefunktion.
Jeg gider ikke lære navnet på min buschauffør, vide hvornår min dansklærer har fødselsdag, spørge ekspedienten i supermarkedet om hun er okay, når hun virker trist, overhovedet lægge mærke til fremmedes humør, osv.
Hej, tak for hjælpen, hav en god dag, og så er jeg ligesom færdig med at interagere med de her mennesker. Og jeg ville ikke kunne huske deres ansigter 2 sekunder efter, jeg er gået videre.

Av av til os i servicefaget :lol:

Altså, hvis jeg var lærer, buschauffør eller kassedame ville jeg jo have det på samme måde med eleverne, passagererne eller kunderne. Høflig og gøre det jeg skal - men grundlæggende rimeligt ligeglad med deres personligheder og humør.

Og jeg lover, at jeg aldrig bliver lærer :)

Det lyder fornuftigt, for at være høflig og gøre det, man skal rækker godt nok ikke langt overfor en flok børn.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3455

Indlægaf dgd2007 » 7. okt 2015, 18:08

Æske skrev:Av av til os i servicefaget :lol:

Jeg savner i hvert fald nogle gange de gode gamle dage, hvor ekspedienten nydeligt og upåtrængende sagde: "Farvel, tak!"

I stedet for det der "Have a nice day!" - hvor man er nødt til at svare tilbage, selvom man i tankere er allerede er gået :D
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 577
Likede indlæg: 5108

Indlægaf ManicNinja » 7. okt 2015, 18:08

icelady skrev:For helved, hvor er jeg drøntræt af at være pårørende til min datter! :cuss:

Jeg er så træt af hun ikke kan få bare nogenlunde styr på sin sygdom. :( Hun har ikke taget medicin i 4 uger så nu starter vi da bare forfra med medicinoptrapning, for det har vi jo ikke gjort før. :rulle: Halle-fucking-luja! *hamrer-hovedet-i-væggen-og-lyst-til-at-gennemruske-den-syge-del-af-datteren-smily*

Men det må man ikke sige, for så får man at vide at man ikke er "en rigtig mor, som vil være der for sit barn i tykt og tyndt." Hold nu kæft, spadenarrøv og kom igen, når du har stået i samme situation, med akkurat samme vilkår!!!

Edit: jeg elsker min datter, derom skal der dælme ikke herske tvivl. Men for satan, det er så frustrerende og ubehageligt at se hende pines; have dårlig samvittighed fordi hun (ifølge egen optik) igen fucker op og skuffer os alle sammen. Og skal se hende kæmpe for at komme på fode igen. Det er altså ikke særlig sjovt,skulle jeg hilse og sige.

Du lyder som en mor, der - med rette - bekymrer sig. Ud fra hvad du skriver, er det fuldkommen forståeligt, du bliver frustreret. Du elsker jo din datter. Så jeg kan ikke se, at du ikke skulle være "en rigtig mor". Hvad dét så end helt præcist dækker over.
4
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Indlægaf Aima » 7. okt 2015, 18:08

Allmost_Famous skrev:Rigtig mange bilejere ville sagtens kunne klare sig uden bil. Det ville selvfølgelig kræve mere planlægning og koste noget tid og besvær, men jeg tror simpelthen ikke på at det ligefrem er umuligt at klare sig uden bil. Jeg har hørt mange bilejere påstå, at det ville være umuligt at klare hverdagen uden en bil. Nåh ja, og så er jeg røvtræt af at se bilejere få øjne så store som tekopper når det går op for dem, at jeg godt kan klare mig uden bil. Jeg har sågar hørt børn spørge "Jamen hvordan kan du så handle og komme frem og tilbage og sådan noget?", og efterfølgende blive snotforvirrede og ret mistroiske når de hører, at man godt kan cykle til daglig. Dovne bilejere er irriterende, og det er synd hvis de ikke lærer deres børn, at en cykel godt kan være et primært transportmiddel.

There, I said it.

Åh, det er så sandt! Når nye folk finder ud af, jeg er synshandicappet, kommer den også ALTID. "Jamen... Så må du heller ikke køre bil?"
"Nej, ikke længere"
"Hvordan klarer du så dén?!"
"Jo ser du, et synshandicap sidder i øjnene, resten af min krop, herunder mine ben, fungerer heldigvis stadig fint"

At miste retten til at køre bil, er åbenbart den værst tænkelige konsekvens ved at blive halvblind.

Bortset fra dét er jeg faktisk sådan lidt glad for at have fundet ud af, hvor lidt jeg i virkeligheden har behov for en bil, hvis jeg nogensinde får nye, funktionsdygtige hornhinder, har jeg overhovedet ingen plan om af anskaffe mig bil igen.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6821

Indlægaf Wizzze » 7. okt 2015, 18:09

Allmost_Famous skrev:Rigtig mange bilejere ville sagtens kunne klare sig uden bil. Det ville selvfølgelig kræve mere planlægning og koste noget tid og besvær, men jeg tror simpelthen ikke på at det ligefrem er umuligt at klare sig uden bil. Jeg har hørt mange bilejere påstå, at det ville være umuligt at klare hverdagen uden en bil. Nåh ja, og så er jeg røvtræt af at se bilejere få øjne så store som tekopper når det går op for dem, at jeg godt kan klare mig uden bil. Jeg har sågar hørt børn spørge "Jamen hvordan kan du så handle og komme frem og tilbage og sådan noget?", og efterfølgende blive snotforvirrede og ret mistroiske når de hører, at man godt kan cykle til daglig. Dovne bilejere er irriterende, og det er synd hvis de ikke lærer deres børn, at en cykel godt kan være et primært transportmiddel.

There, I said it.

Omvendt kan Staten ikke klare sig uden bilejerne

http://finans.dk/live/privatokonomi/ECE ... ctxref=ext
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Æske » 7. okt 2015, 18:11

Guldfisk skrev:
Æske skrev:
Guldfisk skrev:Jeg er grundlæggende set fuldstændigt ligeglad med fremmede mennesker, især hvis de er i en servicefunktion.
Jeg gider ikke lære navnet på min buschauffør, vide hvornår min dansklærer har fødselsdag, spørge ekspedienten i supermarkedet om hun er okay, når hun virker trist, overhovedet lægge mærke til fremmedes humør, osv.
Hej, tak for hjælpen, hav en god dag, og så er jeg ligesom færdig med at interagere med de her mennesker. Og jeg ville ikke kunne huske deres ansigter 2 sekunder efter, jeg er gået videre.

Av av til os i servicefaget :lol:

Altså, hvis jeg var lærer, buschauffør eller kassedame ville jeg jo have det på samme måde med eleverne, passagererne eller kunderne. Høflig og gøre det jeg skal - men grundlæggende rimeligt ligeglad med deres personligheder og humør.

Og jeg lover, at jeg aldrig bliver lærer :)

Jeg tror (og håber) at det er de færreste lærere, der er ligeglade med deres elever :)

Jeg er hotelreceptionist og de fleste gæster har en mening om os - især, når de kommer hjem på nettet og kan skrive hvad de i virkeligheden mener.
1
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Indlægaf Lurende Peber » 7. okt 2015, 18:11

Allmost_Famous skrev:Rigtig mange bilejere ville sagtens kunne klare sig uden bil. ....
Ja da. Jeg har bare i DEN grad ikke lyst til det. Og forbruger endda fossile brændstoffer for min fornøjelses skyld, når jeg tager en praktisk set formålsløs MC-tur :banan:
1
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 7. okt 2015, 18:11

There, I said it.

HEP!

Tænker med gru tilbage på Luksusfælden i går :tie:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10335

Indlægaf icelady » 7. okt 2015, 18:28

ManicNinja skrev:
Du lyder som en mor, der - med rette - bekymrer sig. Ud fra hvad du skriver, er det fuldkommen forståeligt, du bliver frustreret. Du elsker jo din datter. Så jeg kan ikke se, at du ikke skulle være "en rigtig mor". Hvad dét så end helt præcist dækker over.

Tak.

Min frustration ang "man er ikke rigtig mor....." udspringer af en niece, som bare er træls. Hun mener at jeg ikke vil min datters bedste og er en dårlig mor, fordi jeg krævede at datteren som 14-årig kom væk fra hjemmet; dvs mit hjem. (Hun mistrivedes, havde det skidt, var ikke i skole i et års tid og kunne stort set ikke slæbes udenfor en dør. Desuden var både hendes lillebror og jeg bange for hvad hun kunne finde på i sine raserianfald) og desuden mener hun at datterens psyksike sygdom må hun jo have fået fra mig, for deres side af familien (dvs eksens) er jo fuldstændig normale :rulle:

Deruover har jeg fået at vide af flere, at man som en mor der vil sit barn sit bedste, ja så kæmper man tværtimod for at holde sit barn hjemme.

Logisk nok er jeg ikke enig i den betragtning, for som mor/forældre, gør man hvad der er bedst for ens barn og hvis det kræver barnet skal væk fra en, så gør man det. Også selvom det er pissesvært og gør ondt.

Og ja, havde mit humør og sind været "normalt", ogvar datteren ikke blevet indlagt idag så ville jeg havde gledet af på den bemærkning, som niecen kom med, men fordi jeg var i træls humør, ja så ramte den sgu under bæltestedet og så kom de andre trælse tanker. :(

Edit: Datteren er forresten 21 år.
8
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5923

Indlægaf Dikus » 7. okt 2015, 18:43

:lol: Jeg mindes den tid, da jeg var ikke-bilejer.

Havde set frem til ikke at være det igen, men jeg havde vidst overvurderet helbredet.

(Og nej, du havde ikke grund til forbehold...)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10280

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. okt 2015, 19:01

Lurende Peber skrev:
Allmost_Famous skrev:Rigtig mange bilejere ville sagtens kunne klare sig uden bil. ....
Ja da. Jeg har bare i DEN grad ikke lyst til det. Og forbruger endda fossile brændstoffer for min fornøjelses skyld, når jeg tager en praktisk set formålsløs MC-tur :banan:

Men det er jo også en anden sag end det, AF beskriver :)
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 7. okt 2015, 19:22

There, I said it.

Og du har ret.
Jeg kunne også godt have klaret mig uden bil de sidste 10 år, men det havde så krævet ændring af en skoles ringetider de første 5 år - eller at jeg kom for sent, for den første bus ankom først præcis til ringetid.
De næste 5 ville have været nemmere, men også meget dyrere og med den nye arbejdstidslov ville der have været dage, hvor jeg ikke kunne komme hjem, med mindre min mand eller min mor kunne hente mig.

Så bliver man altså lidt afhængig af sin bil.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. okt 2015, 20:12

Hvor landsrettens afgørelse i Levakovic-sagen åbenbart krænker manges retsfølelse, så krænker det min, at en minister nu blander sig på en måde, hvor det er tydeligt, hvad han forventer, at et evt. resultat i Højesteret skal blive.

Personligt er jeg ikke tilhænger af, at et menneske, der har levet i DK, siden han var 2 år, kan blive udvist, medmindre reglerne bliver ændret, så også danske statsborgere kan blive udvist, hvilket før i tiden var muligt. Det er jeg nu heller ikke fortaler for.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. okt 2015, 20:27

Allmost_Famous skrev:Med hensyn til det med bilejerne, så skriver jeg bevidst "Rigtig mange" og ikke "alle".

Plus du skriver om mennesker, der godt kunne undvære deres bil, men forveksler need-to-have og nice-to-have.
Dermed udtaler du dig ikke om dem, der har bil for deres fornøjelses skyld eller dem, hvor logistikken bliver helt til hest uden en bil.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 7. okt 2015, 20:32

Allmost_Famous skrev:Med hensyn til det med bilejerne, så skriver jeg bevidst "Rigtig mange" og ikke "alle".

Jamen jeg synes faktisk, du har ret, for havde jeg ikke haft mulighed for at have bil, ville jeg jo have været nødt til at finde andre løsninger.

Og lige p.t. er min bil bare luksus og ikke spor andet.
0

Tilbage til "Generelt"