Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10420

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 10. okt 2015, 13:26

Jeg er lidt med Dikus her.
En lille gave, som man gerne vil aflevere og et lynvisit.
Der er jo ingen der siger, at man partout skal blive der i hverken hele eller halve timer, men et "jeg kom lige hurtigt forbi for at se baby og give jer en gave - og nu smutter jeg igen", synes jeg faktisk er en sød gestus.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 883
Likede indlæg: 13460

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. okt 2015, 13:28

Undtagelsen skrev:Herhjemme ville den løsning absolut ikke være faldet i god jord, så TS må overveje hvordan veninden kan tænkes at synes om det.
Med et lille nyfødt barn, splinterny rolle i verden, hormoner, der raser, temmelig sikkert mangel på søvn osv osv, så smuldrer dagene bare væk mellem fingrene og selvom en tæt veninde også er vigtig, så er baby + nærmeste familie bare endnu vigtigere

Hvis min nærmeste veninde ikke havde forståelse for det efter at jeg havde sagt at jeg ville give lyd fra mig, så ville jeg nok overveje at hun ikke var så "nærmeste" igen.

Det er ikke altid sådan, at familien (på nær selvfølgelig baby og partner) automatisk er vigtigere, og da jeg fra andre sammenhænge ikke har indtrykket af, at Æske er urimelig i sine forventninger til andre mennesker, fornemmer jeg, at hun er oprigtig overrasket over venindens opførsel, hvilket i mine øjne har stor betydning for, hvad der er ret og rimeligt.

Når det er sagt, er jeg heller ikke tilhænger af at troppe uanmeldt op. Når er menneske pludselig opfører sig anderledes, end vedkommende plejer, er der som regel en god grund til det. Derfor tror jeg, at jeg ville prøve at lægge situationen lidt fra mig og vente og se, hvad veninden selv bød ind med, når det sker. Og så ville jeg, når stemningen var til det, tage en snak med min hende om den undren, jeg havde følt. Ikke som en bebrejdelse, for det kan man ikke rigtig tillade sig, før man kender årsagen, men som en indsats for at kvæle evt. akavethed i venskabet.
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 518
Likede indlæg: 6027

Indlægaf dgd2007 » 10. okt 2015, 14:07

Det kan jo være nogle problemer - med barnet, eller fødselsdepression, eller hvad har vi - som gør, at man ikke lige har overskud til de sædvanlige sociale kontakter. Det er jo svært at vide.
3
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 826
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 7883

Indlægaf Dikus » 10. okt 2015, 15:15

Udfordringen er bare, at den første banytid ikke kommer igen. At blive væk og give tid samtidig med man er del af venindens vigtige dage er ikke en mulighed.

Det er ligesom at blive væk fra et bryllup... Det kan ikke gøres om.
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 444
Likede indlæg: 4245

Indlægaf Sophaya » 10. okt 2015, 15:19

Jeg har faktisk ikke lyst til at starte et venskab med dig, ikke fordi du har gjort mig noget, men fordi jeg slet ikke synes vi klikker.
0
x
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 279
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 4845

Indlægaf HappyPaww » 10. okt 2015, 15:22

Dikus skrev:Udfordringen er bare, at den første banytid ikke kommer igen. At blive væk og give tid samtidig med man er del af venindens vigtige dage er ikke en mulighed.

Det er ligesom at blive væk fra et bryllup... Det kan ikke gøres om.

Det kan da ikke sammenlignes - veninden har jo tydeligvis ikke overskud til besøg pt. Mener du at hun så vil vende det mod Æske senere hen, fordi hun er gået glip af babyens første uger?

Jeg synes nu det er fair - det er trods alt kun 14 dage der er gået. Mange af mine veninder så da først mig og min søn efter flere uger fordi jeg netop ikke kunne overskue besøg fordi alt var så kaotisk og ret hårdt... Man ved aldrig hvordan man reagerer på at få en baby, men det er altså ret normalt lige at leve i en bobbel de første uger...
3
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1170
Likede indlæg: 17385

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. okt 2015, 22:30

Nu må den fuldskæg-mandemode gerne stoppe. Jeg kan godt se at jeg er alene med det ønske. Når jeg endelig støder på en smuk og barberet mand, så har han helt sikkert skægstubbe næste gang jeg ser ham og jaja så ved vi godt hvad vej det går. Kom til fornuft. Tænk dog på den stakkels Gilette-familie.
8
"This is the strangest life I've ever known."
Jim Morrison
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2054

Indlægaf Pityt » 10. okt 2015, 22:57

Dirtylittledevil skrev:Nu må den fuldskæg-mandemode gerne stoppe. Jeg kan godt se at jeg er alene med det ønske. Når jeg endelig støder på en smuk og barberet mand, så har han helt sikkert skægstubbe næste gang jeg ser ham og jaja så ved vi godt hvad vej det går. Kom til fornuft. Tænk dog på den stakkels Gilette-familie.

Jeg er vild med skæg...så for min skyld må det gerne fortsætte :savl:
Til gengæld ser jeg gerne, at den der man-bun ting, som snart sagt alle render rundt med (eller...der er mange, ikk') slutter snart!
Ja, det var cool nok en kort overgang, men når alle sporter den samme frisure, bliver det bare meh :nej:
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 518
Likede indlæg: 6027

Indlægaf dgd2007 » 10. okt 2015, 23:06

Dirtylittledevil skrev:Nu må den fuldskæg-mandemode gerne stoppe ...

Hov, hov, unge dame! :gammel:
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1540
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 13861

Indlægaf kidkomb » 10. okt 2015, 23:15

Dirtylittledevil skrev:Nu må den fuldskæg-mandemode gerne stoppe. Jeg kan godt se at jeg er alene med det ønske. Når jeg endelig støder på en smuk og barberet mand, så har han helt sikkert skægstubbe næste gang jeg ser ham og jaja så ved vi godt hvad vej det går. Kom til fornuft. Tænk dog på den stakkels Gilette-familie.

Hurrah!!
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1170
Likede indlæg: 17385

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. okt 2015, 23:33

Pityt skrev:Til gengæld ser jeg gerne, at den der man-bun ting, som snart sagt alle render rundt med (eller...der er mange, ikk') slutter snart!
Ja, det var cool nok en kort overgang, men når alle sporter den samme frisure, bliver det bare meh :nej:

Det burde en saks og lidt fingersnilde hurtigt kunne lave om på :P
0
"This is the strangest life I've ever known."
Jim Morrison
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 58
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 681

Indlægaf ExCoastal » 11. okt 2015, 00:52

http://www.mercurynews.com/bay-area-new ... ra-station

Artiklen nævner intet om, at fleste dræbte er teenagere fra Palo Alto High School. Der hvor indkomsten er allerhøjst i USA? Vi snakker børn af Stanford University graduates. Men den del lader de nemt og behændigt være ude af artiklen

Sådan har det været i flere år nu. Men nej, der må man ikke snakke om.
0
Karkluden
Kort karma: 255
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2519

Indlægaf Karkluden » 11. okt 2015, 08:26

JA! Jeg har endnu til gode at møde én mand, det klæder. Derudover synes jeg virkelig, det er en ulækker tanke at kysse en mand med skæg.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
computermus
Kort karma: 60
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 1218

Indlægaf computermus » 11. okt 2015, 09:27

Med hensyn til fuldskæg så er der nogle mænd som kan bære det. Men der er EN som jeg personligt synes skulle bindes til en stol og tvangsbarberes .
Nemlig Claus Elming . Kan han da ikke selv se at det ikke under nogen omstændigheder klæder ham med et skæg som bare ligner skægstubbe.
Enten et pænt fyldigt skæg eller intet skæg.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 523
Likede indlæg: 4107

Indlægaf Kommodedyret » 11. okt 2015, 10:07

Jeg har lagt en plan: jeg vil stege en and.

Ikke i dag, bevares, men til december, når jeg får nogle penge.

Jeg vi spise anden helt selv. Kun mig. Mig mig mig. ALT skindet, kun til mig. :devil:

Jeg har aldrig før prøvet at stege en and, så chancerne for at det kikser, er pænt stor. Desuden er det stressende at have gæster til sådan en forsøgs-and. Så det bliver det ultimative egoshow, ingen gæster, ren ego-and.

Jeg vil også forsøge at lave brunede kartofler og sovs. Det bliver også lidt af et eksperiment.

Uh, jeg glæder mig lidt nu. :dance:
11
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!

Tilbage til "Generelt"