Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 385
Likede indlæg: 4252

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 9. okt 2015, 12:57

Allmost_Famous skrev:Jeg var ved at falde bagover, da jeg afleverede kage i sønnikes klasse i dag. Halvdelen sf ungerne hev smartphones frem, og begyndte at tage billeder. Jeg føler mig gammel! Hvad pokker skal så mange børn med smartphones?

He-he ... og hvad skal de med alle de billeder af en kage? Men man ved selvfølgelig aldrig, hvad man får brug for senere :)
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 656
Likede indlæg: 5464

Indlægaf ManicNinja » 9. okt 2015, 12:58

Skumfidusen skrev:
ManicNinja skrev:I langt de fleste af de tilfælde, hvor en kvinde lægger en selfie op på Facebook eller Instagram, og en hel masse andre kvinder HIMLER op op, hvor smuk hun er og skriver "piiift" (hold i øvrigt OP med det!), er damen altså ikke smuk. Eller flot. I heldigste fald ser hun sød eller pæn eller måske velklædt ud.
I en del tilfælde har jeg haft lidt den samme følelse, som de få gange jeg har set X-factor. Sådan lidt: "Hvor er det synd, alle fortæller hende, at hun kan synge/er smuk. Bare hun ikke en dag tror, at det er en god idé at stille op i en modelkonkurrence." Flere gange har bemeldte kvinder været decideret uskønne at se på. Men dét må man helt sikkert ikke sige.

Jeg troede det var en del af sådan et særligt kvinde-regelsæt, som blev udleveret ved første menstruation eller lå med når man køber Kig Ind eller Alt for Dåserne eller Burda eller hvad I nu læser for noget alle sammen. "Hvis en du kender skifter profilbillede, så SKAL du skrive 'smuksak' eller 'piiiiift' eller 'lækkerlækker' eller anden sproglig ubehjælpsom og overdreven påskønnelse" var jeg sikker på var paragraf 1 eller 2, for uanset om en kvinde ligner en selvdød komodovaran med en omvendt paryk hæfteklammet skævt fast på hovedet kan man være stensikker på at alle hendes veninder vil juble over hvor småååååååg hun er.

Hvis du har ret, er det opsigtsvækkende. Fordi det går imod påstanden om, at ingen i denne verden læser brugsanvisninger ...
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 127
Likede indlæg: 1249

Indlægaf girl_beat » 9. okt 2015, 12:58

DetSorteCirkus skrev:
dgd2007 skrev:
DetSorteCirkus skrev:God pointe!
På den anden side viser et billede jo netop ... udseendet.
Så på den måde er det vel naturligt, at det er det, man kommenterer.
Jeg har dog ikke forstand på det, da jeg ikke følger de der sites, hvor det sker. :genert:

Det er en del af kulturen på Facebook, at dit profilbillede viser et portræt/billede af dig, så det er sådan set meget naturligt, at de fleste med jævne mellemrum poster et sådant. Det, jeg ikke forstår, er, hvis hyppigheden er meget fremherskende, og det ligesom i vedkommendes kreds på Fb ligger i kortene, at et portræt skal udløse likes og kommentarer som dem, Ninja nævner.

Måske det er min egen fordom, der spiller ind hér, men jeg ser tendensen ofte hos personer, som jeg ved, har overordentligt lavt selvværd. Det er altid de samme, der skifter profilbillede hver weekend, når de står foran spejlet på badeværelset og forventer at sole sig i likes, fordi de har fået en ny T-shirt, øjeskygge, whatever.

I er sørgelige at se på. Få et liv :D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 385
Likede indlæg: 4252

Indlægaf dgd2007 » 9. okt 2015, 13:01

DetSorteCirkus skrev:Det er en del af kulturen på Facebook, at dit profilbillede viser et portræt/foto af dig, så det er sådan set meget naturligt, at de fleste med jævne mellemrum poster et sådant. Det, jeg ikke forstår, er, hvis hyppigheden er meget fremherskende, og det ligesom i vedkommendes kreds på Fb ligger i kortene, at et portræt skal udløse likes og kommentarer som dem, Ninja nævner.

Ja, I har uden tvivl ret. Især hvis det bare er profilbilledet, der kommenteres. Jeg tænkte på det, som at de havde uploadet nogle ekstra billeder. I sidstnævnte tilfælde lægger det jo op til et par (venlige) kommentarer. Men hvis det bare er profilbilledet, så er det jo overgearet :)
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 656
Likede indlæg: 5464

Indlægaf ManicNinja » 9. okt 2015, 13:03

DetSorteCirkus skrev:For mig bunder min undren i, at jeg slet ikke kan følge behovet for hele tiden at skulle udtale sig om andres udseende/have sit udseende omtalt.
Det er ikke noget, jeg overhovedet kender fra min egen venindekreds.

Selv når jeg minder mig selv om, at vi alle har forskellige præferencer, efterlader mødet med det, Ninjaen beskriver, mig med en oplevelse af noget helt vildt krampagtigt.

Men når du så ses med en veninde - kan du så ikke finde på at fortælle hende, hun ser godt ud? Dét kan jeg nemlig sagtens. IKKE som rutine eller hilsen. Slet ikke. Men i tilfælde, hvor jeg mener, hun vitterligt SER godt ud. Nu har jeg så også nogle RET pæne veninder. Som i øvrigt næsten aldrig poster selfies.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1095
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10214

Indlægaf Fru Sunshine » 9. okt 2015, 13:11

Jeg er ikke blind. Jeg ved godt, at jeg ikke er smuk.
Og at dem, der skriver det alligevel overdriver så det kan ses.

Jeg ved det godt. Jeg ser i bedste fald nogenlunde pæn ud, men smuk? Nej, det ved jeg godt, jeg ikke er.

Men derfor bliver jeg lidt glad alligevel, når nogen gerne vil glæde mig og lyve en lille smule om det, når jeg poster et billede.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 730
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 6658

Indlægaf Dikus » 9. okt 2015, 13:14

En almindelig træls morgen stod jeg og gjorde mig klar på badeværelset. Jeg havde lige fået tøj og sminke på og var i gang med håret.

Min kæreste stiller sig i døråbningen og kigger på mig... og siger så... "Du er altså så pæn".

Det var der ikke meget piiiiift eller smuksak over - til gengæld er det ca. det kompliment, jeg nogensinde er blevet gladest for.

Når min datter får "hootie" (for de lidt ældre også kendt som "hottie" skrevet på sin væg, fordi hun poster et billede... så tror jeg faktisk ikke, hun bliver glad for komplimentet. Jeg tror, hun bliver glad for tanken. Men ellers virker det lettere fjollet... Og som om man følger en "takt og tone på Facebook"-manual.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 813
Likede indlæg: 11269

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. okt 2015, 13:16

ManicNinja skrev:Men når du så ses med en veninde - kan du så ikke finde på at fortælle hende, hun ser godt ud? Dét kan jeg nemlig sagtens. IKKE som rutine eller hilsen. Slet ikke. Men i tilfælde, hvor jeg mener, hun vitterligt SER godt ud. Nu har jeg så også nogle RET pæne veninder. Som i øvrigt næsten aldrig poster selfies.

Ja, det kan jeg sagtens.
Jeg kommer dog oftest til at give komplimenter for noget, de gør eller tænker, da det mest er det, de gør sig i.
Den ene af mine bedsteveninder har i de sidste 15 år haft det samme lange, sortfarvede hår, er i 99% af sit liv klædt i sorte bukser og en sort bluse og bruger ikke makeup eller smykker. Så ER det altså svært at finde noget nyt eller anderledes at bemærke :lol: På det indre plan er der masser til gengæld. Disclaimer: Ikke at det ene udelukker det andet.
0
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 491
Likede indlæg: 3619

Indlægaf Kommodedyret » 9. okt 2015, 14:11

Skumfidusen skrev:
ManicNinja skrev:I langt de fleste af de tilfælde, hvor en kvinde lægger en selfie op på Facebook eller Instagram, og en hel masse andre kvinder HIMLER op op, hvor smuk hun er og skriver "piiift" (hold i øvrigt OP med det!), er damen altså ikke smuk. Eller flot. I heldigste fald ser hun sød eller pæn eller måske velklædt ud.
I en del tilfælde har jeg haft lidt den samme følelse, som de få gange jeg har set X-factor. Sådan lidt: "Hvor er det synd, alle fortæller hende, at hun kan synge/er smuk. Bare hun ikke en dag tror, at det er en god idé at stille op i en modelkonkurrence." Flere gange har bemeldte kvinder været decideret uskønne at se på. Men dét må man helt sikkert ikke sige.

Jeg troede det var en del af sådan et særligt kvinde-regelsæt, som blev udleveret ved første menstruation eller lå med når man køber Kig Ind eller Alt for Dåserne eller Burda eller hvad I nu læser for noget alle sammen. "Hvis en du kender skifter profilbillede, så SKAL du skrive 'smuksak' eller 'piiiiift' eller 'lækkerlækker' eller anden sproglig ubehjælpsom og overdreven påskønnelse" var jeg sikker på var paragraf 1 eller 2, for uanset om en kvinde ligner en selvdød komodovaran med en omvendt paryk hæfteklammet skævt fast på hovedet kan man være stensikker på at alle hendes veninder vil juble over hvor småååååååg hun er.

:sur:
10
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 304
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1656

Indlægaf Æske » 9. okt 2015, 14:12

Jeg er stadig skuffet over, at jeg ikke har set min gode venindes datter endnu.
2
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 265
Likede indlæg: 1318

Indlægaf Thestral » 9. okt 2015, 14:19

dgd2007 skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg var ved at falde bagover, da jeg afleverede kage i sønnikes klasse i dag. Halvdelen sf ungerne hev smartphones frem, og begyndte at tage billeder. Jeg føler mig gammel! Hvad pokker skal så mange børn med smartphones?

He-he ... og hvad skal de med alle de billeder af en kage? Men man ved selvfølgelig aldrig, hvad man får brug for senere :)
Instagram selvfølgelig :-D
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 9. okt 2015, 14:21

Æske skrev:Jeg er stadig skuffet over, at jeg ikke har set min gode venindes datter endnu.
:kram:
0
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Æske

Indlægaf Æske » 9. okt 2015, 14:27

Allmost_Famous skrev:
Jabi skrev:
dgd2007 skrev:

Hvorfor pokker skulle andre lægge billeder af mine kager på Instagram? :stoned:

Hvorfor ikke?
0
Brugeravatar
Æske

Indlægaf Æske » 9. okt 2015, 14:33

Allmost_Famous skrev:
Æske skrev:
Allmost_Famous skrev:
Jabi skrev:
dgd2007 skrev:

Hvorfor ikke?

Det ville bare aldrig falde mig ind at lægge et billede an en anden persons kage ud på min Instagram :gruble:

Heller ikke som en "årh hvad, en fantastisk kage vi fik i skolen i dag - sønnikes mor er for sej til det der"-ting?
1
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 9. okt 2015, 14:34

Æske skrev:
Allmost_Famous skrev:
Æske skrev:
Allmost_Famous skrev:
Jabi skrev:
dgd2007 skrev:

Hvorfor ikke?

Det ville bare aldrig falde mig ind at lægge et billede an en anden persons kage ud på min Instagram :gruble:

Heller ikke som en "årh hvad, en fantastisk kage vi fik i skolen i dag - sønnikes mor er for sej til det der"-ting?

Præcis :gogo:
1
Jeg har nået den alder,

Tilbage til "Generelt"