Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5873

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dikus » 9. okt 2015, 13:14

En almindelig træls morgen stod jeg og gjorde mig klar på badeværelset. Jeg havde lige fået tøj og sminke på og var i gang med håret.

Min kæreste stiller sig i døråbningen og kigger på mig... og siger så... "Du er altså så pæn".

Det var der ikke meget piiiiift eller smuksak over - til gengæld er det ca. det kompliment, jeg nogensinde er blevet gladest for.

Når min datter får "hootie" (for de lidt ældre også kendt som "hottie" skrevet på sin væg, fordi hun poster et billede... så tror jeg faktisk ikke, hun bliver glad for komplimentet. Jeg tror, hun bliver glad for tanken. Men ellers virker det lettere fjollet... Og som om man følger en "takt og tone på Facebook"-manual.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10162

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. okt 2015, 13:16

ManicNinja skrev:Men når du så ses med en veninde - kan du så ikke finde på at fortælle hende, hun ser godt ud? Dét kan jeg nemlig sagtens. IKKE som rutine eller hilsen. Slet ikke. Men i tilfælde, hvor jeg mener, hun vitterligt SER godt ud. Nu har jeg så også nogle RET pæne veninder. Som i øvrigt næsten aldrig poster selfies.

Ja, det kan jeg sagtens.
Jeg kommer dog oftest til at give komplimenter for noget, de gør eller tænker, da det mest er det, de gør sig i.
Den ene af mine bedsteveninder har i de sidste 15 år haft det samme lange, sortfarvede hår, er i 99% af sit liv klædt i sorte bukser og en sort bluse og bruger ikke makeup eller smykker. Så ER det altså svært at finde noget nyt eller anderledes at bemærke :lol: På det indre plan er der masser til gengæld. Disclaimer: Ikke at det ene udelukker det andet.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kommodedyret » 9. okt 2015, 14:11

Skumfidusen skrev:
ManicNinja skrev:I langt de fleste af de tilfælde, hvor en kvinde lægger en selfie op på Facebook eller Instagram, og en hel masse andre kvinder HIMLER op op, hvor smuk hun er og skriver "piiift" (hold i øvrigt OP med det!), er damen altså ikke smuk. Eller flot. I heldigste fald ser hun sød eller pæn eller måske velklædt ud.
I en del tilfælde har jeg haft lidt den samme følelse, som de få gange jeg har set X-factor. Sådan lidt: "Hvor er det synd, alle fortæller hende, at hun kan synge/er smuk. Bare hun ikke en dag tror, at det er en god idé at stille op i en modelkonkurrence." Flere gange har bemeldte kvinder været decideret uskønne at se på. Men dét må man helt sikkert ikke sige.

Jeg troede det var en del af sådan et særligt kvinde-regelsæt, som blev udleveret ved første menstruation eller lå med når man køber Kig Ind eller Alt for Dåserne eller Burda eller hvad I nu læser for noget alle sammen. "Hvis en du kender skifter profilbillede, så SKAL du skrive 'smuksak' eller 'piiiiift' eller 'lækkerlækker' eller anden sproglig ubehjælpsom og overdreven påskønnelse" var jeg sikker på var paragraf 1 eller 2, for uanset om en kvinde ligner en selvdød komodovaran med en omvendt paryk hæfteklammet skævt fast på hovedet kan man være stensikker på at alle hendes veninder vil juble over hvor småååååååg hun er.

:sur:
10
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1381

Indlægaf Æske » 9. okt 2015, 14:12

Jeg er stadig skuffet over, at jeg ikke har set min gode venindes datter endnu.
2
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Thestral » 9. okt 2015, 14:19

dgd2007 skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg var ved at falde bagover, da jeg afleverede kage i sønnikes klasse i dag. Halvdelen sf ungerne hev smartphones frem, og begyndte at tage billeder. Jeg føler mig gammel! Hvad pokker skal så mange børn med smartphones?

He-he ... og hvad skal de med alle de billeder af en kage? Men man ved selvfølgelig aldrig, hvad man får brug for senere :)
Instagram selvfølgelig :-D
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 9. okt 2015, 14:21

Æske skrev:Jeg er stadig skuffet over, at jeg ikke har set min gode venindes datter endnu.
:kram:
0
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Æske

Indlægaf Æske » 9. okt 2015, 14:27

Allmost_Famous skrev:
Jabi skrev:
dgd2007 skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg var ved at falde bagover, da jeg afleverede kage i sønnikes klasse i dag. Halvdelen sf ungerne hev smartphones frem, og begyndte at tage billeder. Jeg føler mig gammel! Hvad pokker skal så mange børn med smartphones?

He-he ... og hvad skal de med alle de billeder af en kage? Men man ved selvfølgelig aldrig, hvad man får brug for senere :)

Hvorfor pokker skulle andre lægge billeder af mine kager på Instagram? :stoned:

Hvorfor ikke?
0
Brugeravatar
Æske

Indlægaf Æske » 9. okt 2015, 14:33

Allmost_Famous skrev:
Æske skrev:
Allmost_Famous skrev:
Jabi skrev:
dgd2007 skrev:

Hvorfor ikke?

Det ville bare aldrig falde mig ind at lægge et billede an en anden persons kage ud på min Instagram :gruble:

Heller ikke som en "årh hvad, en fantastisk kage vi fik i skolen i dag - sønnikes mor er for sej til det der"-ting?
1
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 9. okt 2015, 14:34

Æske skrev:
Allmost_Famous skrev:
Æske skrev:
Allmost_Famous skrev:
Jabi skrev:
dgd2007 skrev:

Hvorfor ikke?

Det ville bare aldrig falde mig ind at lægge et billede an en anden persons kage ud på min Instagram :gruble:

Heller ikke som en "årh hvad, en fantastisk kage vi fik i skolen i dag - sønnikes mor er for sej til det der"-ting?

Præcis :gogo:
1
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 388
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3843

Indlægaf Delfin » 9. okt 2015, 14:54

Det er sjældent, jeg kommenterer billeder på den der smuk-måde, men hvis jeg fornemmer, at vedkommende gerne vil have lidt opmærksomhed, så skriver jeg måske et eller andet med 'dejligt billede af dig' e.lign. Man kan godt få taget et godt billede, der viser de pæne sider af en, uden at man behøver være gudesmuk, og selv den smukkeste person i verden kan få taget nogle mindre heldige billeder.
4
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 388
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3843

Indlægaf Delfin » 9. okt 2015, 15:17

Nu sidder I vel ikke og kigger jeres billeder igennem - jer der er på min venneliste :D
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4234

Indlægaf Flora » 9. okt 2015, 15:52

Jabi skrev:
dgd2007 skrev:

Eller bare til at vise frem til deres forældre så de ved efterfølgende fødselsdage kan ligge søvnløse af præstationsangst natten før kagebagningen :P

Hvis det er den der er flashet i kagetråden er det i hvert fald et svært imponerende stykke bagværk :worship:
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1971

Indlægaf Lurende Peber » 9. okt 2015, 15:53

Kommodedyret skrev:
Skumfidusen skrev:.... ligner en selvdød komodovaran ....

:sur:
Du er altså den kønneste komodovaran/skuffedyr, JEG har mødt :)
Og SLET ikke i nærheden af selvdød!
(Det må jeg sikkert ikke sige så .... OT)
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 9. okt 2015, 15:55

dgd2007 skrev:He-he ... og hvad skal de med alle de billeder af en kage? Men man ved selvfølgelig aldrig, hvad man får brug for senere :)

Nu har jeg set et billede af kagen, og jeg vil sige, at havde jeg fået så flot en kage serveret havde jeg også fotograferet den :genert:
4
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6818

Indlægaf Daine » 9. okt 2015, 16:42

Æske skrev:Jeg er stadig skuffet over, at jeg ikke har set min gode venindes datter endnu.

Det er da lidt underligt - er det ikke ved at være lidt siden hun fødte? Hvad siger hun, når du spørger om du må komme forbi?

Jeg ville også være skuffet, hvis jeg var dig :ae:
2
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."

Tilbage til "Generelt"