Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Modesty Blame
Kort karma: 241
Likede indlæg: 3285

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Modesty Blame » 23. dec 2018, 19:05

Jeg købte noget torsdag morgen og kunne hente varen fredag eftermiddag. Thank you GLS.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 745
Likede indlæg: 6294

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. dec 2018, 19:59

Tibbler skrev:VI får løbende pakker fra PostNord - uden problemer og forsinkelser. Som regel leveret til en pakkeudlevering, så jeg kan hente, når jeg har tid, men på det sidste også et par stykker leveret ved huset.

Jeg kan slet ikke genkende det billede mange af jer tegner af PostNord

Samme her. Jeg haf bestilt en del de sidste 3 uger og alt med postNord er kommet 1-2 dage efter.

GLS havde to pakker til mig. 1 leverede de, den anden afleverede de hos pakkeshop en time efter :rulle:
0
/Dullen
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 356
Likede indlæg: 7754

Indlægaf DenSyngendeLussing » 30. dec 2018, 22:05

Jeg må sige, at jeg også oplever at Post Nord har oppet sig gevaldigt med pakkeleveringen på det seneste. De sidste mange gange er det i hvert fald gået totalt gnidningsfrit med mine forsendelser, hvis man da fraregner, at de et par gange har leveret pakker til mig til to forskellige postbutikker - på samme dag, vel at mærke.

Heldigvis bor jeg tæt på dem begge, så det gør ikke så meget, men jeg kan da alligevel godt undre mig over, hvad der afgør sagen. Det er nemlig ikke et spørgsmål om, at jeg har valgt forskellige afhentningssteder.
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 484
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 7435

Indlægaf Mi55y » 31. dec 2018, 03:53

Jeg ventede en pakke den anden dag, men da det banker på, sidder jeg og ammer, så jeg tænker, st jeg bare henter pakken i Kvickly senere. Kort tid efter modtager jeg sms om, at pakken er leveret i postkassen. Så det vil sige, at selvom pakken kunne være i postkassen, tog buddet sig alligevel tid til at gå op til huset og banke på! Så jeg er med på, at de har oppet sig!
2
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 502
Likede indlæg: 10024

Indlægaf sigge » 3. jan 2019, 12:49

Jeg ved godt, det er imod trådens formål, men jeg vil gerne igen rose PostNords pakkelevering. Jeg bestilte noget fra Zalando til levering med PostNord og noget fra Zizzi til levering med Bring torsdag d. 27.12. Zalando var hurtige til at pakke, og allerede sent torsdag fik jeg mail fra dem om, at pakken var på vej, og lørdag kunne jeg hente den i pakkeboksen. Zizzi fik først sendt deres afsted fredag, og den pakke venter jeg stadig på. Jeg har dog fået mail fra Bring om, at jeg kan vente den indenfor 1-3 hverdage.

Men breve er en helt anden sag... Men her findes der vel desværre ikke alternativer?
1
fisken80
Kort karma: 342
Likede indlæg: 12762

Indlægaf fisken80 » 3. jan 2019, 15:45

Jeg har lige fået at vide, at et julekort jeg sendte omkring 8. december er nået frem i dag... formodet årsag, at jeg skulle skrive et ekstra bynavn på, fordi der er to gader med samme navn i det postnummer. Det havde jeg også gjort, efter vejnavnet, men det skulle åbenbart have stået FØR vejnavnet, fordi det gør en meget meget stor forskel...

Altså jeg skrev
Navn navn
Vejnavn
Ekstra bynavn
Postnummer by

Der skulle åbenbart stå (det var nemlig rettet på kuverten ifølge modtager):
Navn navn
Ekstra bynavn
Vejnavn
Postnummer by

Seriøst, hvordan fanden kan det betyde nogen forskel :stoned:
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 79
Likede indlæg: 2191

Indlægaf Lathyrus » 5. jan 2019, 07:07

Jeg fik julekort fra en veninde i går. Pænt sent at få det leveret, synes jeg. Jeg ved ikk hvornår hun sendte det, men da i hvertfald før jul.

Og min søn havde lavet julekort i skolen som blev sendt til farfar og farmor d 14 dec. Det kom også først i går.

Få nu fingren ud PostNord :sur:
0
Brugeravatar
computermus
Kort karma: 81
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 1600

Indlægaf computermus » 10. jan 2019, 13:34

Lathyrus skrev:Jeg fik julekort fra en veninde i går. Pænt sent at få det leveret, synes jeg. Jeg ved ikk hvornår hun sendte det, men da i hvertfald før jul.

Og min søn havde lavet julekort i skolen som blev sendt til farfar og farmor d 14 dec. Det kom også først i går.

Få nu fingren ud PostNord :sur:

Jeg fik også julekort i går . På stemplet kunne jeg se at det havde været på Postnords terminal i Tåstrup d. 19.12 .
Og så lander det først i min postkasse d. 9.januar.
Hvor er det synd at din søns julekort til hans farfar og farmor ikke nåede frem inden jul , og når det så er sendt INDEN den frist som PostNord selv har sat som sidste frist for at det kan være fremme inden jul .
De er da nogle rumpenisser .
2
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 16
Likede indlæg: 985

Indlægaf DenBruneMunk » 10. jan 2019, 13:47

Omkring breve og hvilken dag julekort skulle komme frem, også selvom de har været undervejs 3 uger.

https://www.tv2nord.dk/artikel/ny-omdel ... ang-i-ugen

Selvom stempel siger d. 19/12 , så kan det være at de ikke kommer ud på ruten med breve efter den dato, især med de nye skærpelser på breve.

At de så heller ikke kom ud de næste 2 uger, selvom der kun var 1 dag de omdelte, må handle om hvilken dag det er , eller om det var helligdage , hvem ved. Der findes rigtig mange undskyldninger og dem har PostNord nok en del af.
0
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 10. jan 2019, 14:22

Jeg har bestilt noget på amazon, som altid bliver sendt som post med omdeling (dog ikke pakke med track & trace). Ifølge amazons eget estimat (som plejer at holde ret godt), skulle jeg have modtaget pakken i mandags. Men jeg har intet set eller hørt til den. Nu kom jeg så til at tænke på, om de der pakkesedler om, at man kan hente en pakke i postbutikken, mon bliver delt rundt sammen med brevposten? For så kan der jo potentielt gå mere end 1 uge, før man får besked om, at pakken kan hentes. Og nutildags kan de jo ikke finde en pakke uden at have et nr. Det var nu nemmere før, hvor de flinke damer på posthuset kendte mit navn og selv gik hen og hentede mine pakker, når de så mig. :)
0
HappyHippo
Kort karma: 72
Likede indlæg: 1176

Indlægaf HappyHippo » 10. jan 2019, 15:37

Jeg kunne følge en pakke på postnords app. Den blev ved med at være en dag forsinket, og modtog den efter en uge på i Brøndby. Fandme irriterende.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 182
Likede indlæg: 2880

Indlægaf RavenClaw » 10. jan 2019, 18:10

sigge skrev:Jeg har bestilt noget på amazon, som altid bliver sendt som post med omdeling (dog ikke pakke med track & trace). Ifølge amazons eget estimat (som plejer at holde ret godt), skulle jeg have modtaget pakken i mandags. Men jeg har intet set eller hørt til den. Nu kom jeg så til at tænke på, om de der pakkesedler om, at man kan hente en pakke i postbutikken, mon bliver delt rundt sammen med brevposten? For så kan der jo potentielt gå mere end 1 uge, før man får besked om, at pakken kan hentes. Og nutildags kan de jo ikke finde en pakke uden at have et nr. Det var nu nemmere før, hvor de flinke damer på posthuset kendte mit navn og selv gik hen og hentede mine pakker, når de så mig. :)

Jeg synes altså også, at det er irriterende, at man ikke blot kan fremvise sundhedskort og billed-ID, når man henter pakker hos PostNord. Jeg var kommet afsted uden den der seddel, og pakken lå i den anden ende af byen. Jeg måtte gå hele vejen hjem for at hente den forbandede seddel..
1
I'll put my armor on, show you how strong I am
klaus
Kort karma: 15
Likede indlæg: 138

Indlægaf klaus » 12. jan 2019, 09:05

Jeg har aldrig sedlen med mig, når jeg henter pakker. Jeg plejer lige at scanne den ind i appen og så viser jeg stregkoden.
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 415
Likede indlæg: 4273

Indlægaf Marioneta » 13. jan 2019, 10:16

Post Nord har sendt en pakke retur til Kina, som skulle toldbehandles. De skrev et brev til mig om at jeg skulle sende faktura indenfor 14 dage, hvilket jeg gjorde. De sender så pakken retur alligevel. Ork altså.
0
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 14. jan 2019, 09:56

Og jeg venter stadig på min Amazon-pakke. Det ender garanteret med, at den har ligget så længe, at PostNord sender den retur, inden de får givet mig besked om, at jeg kan hente den. :rulle: Jeg hader pakker uden track & trace! (Og det er jo så Amazon's skyld og ikke PostNords, at de vælger at sende på den måde.)
0

Tilbage til "Livets forhold"