Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Kattefjæs » 4. feb 2016, 19:44

Nå, men da jeg skulle på posthuset for at hente min lortepakke som posten ikke gad levere selvom jeg var hjemme, rendte jeg ind i mit sædvanlige bud på trappen. Han er tilbage fra ferie, hurra! Og han stod med en pakke som skulle leveres til overboen, men han var ikke hjemme, så jeg spurgte om jeg måtte tage imod den på hans vegne, og det måtte jeg gerne.

Så jeg lagde den ind og sendte en sms til min overbo om at jeg havde pakken. Og så gik jeg på posthuset og stod i kø I FYRRE FUCKING MINUTTER for at hente min egen pakke.

Jeg håber at min overbo takker Gud, Satan og Beelzebub for min snarrådighed. Nu reddede jeg ham fra en lignende tur. Jeg føler at jeg fortjener en flaske champagne eller sådan noget.
5
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 5. feb 2016, 11:55

Jeg har hentet en pakke i dag hvor næsten alle hjørner er ødelagt. Heldigvis er det ikke noget, der kan gå i stykker.

Har engang fået en leveret pakke med bl.a. glas, der var så mast og med en stor revne at det var utroligt, at alle glasne havde overlevet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 639

Indlægaf Jailbird » 5. feb 2016, 11:56

Jeg bestilte noget i går kl. 16 som jeg fik en mail om var leveret i dag til min pakkeboks ved 8tiden. Endda den rigtige pakkeboks, så i dag vil jeg ikke klage :D
1
computermus
Kort karma: 42
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 896

Indlægaf computermus » 5. feb 2016, 20:02

Hvor er det altså noget møg at man får en regning i postkassen i dag , der skulle være betalt I GÅR . I følge regningen (som er en regning fra telenor) er den udskrevet 15.januar, og lige præcis fra telenor plejer jeg at have regningen ca. 1 uge inden betalingsfrist.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6819

Indlægaf Daine » 5. feb 2016, 21:20

computermus skrev:Hvor er det altså noget møg at man får en regning i postkassen i dag , der skulle være betalt I GÅR . I følge regningen (som er en regning fra telenor) er den udskrevet 15.januar, og lige præcis fra telenor plejer jeg at have regningen ca. 1 uge inden betalingsfrist.

Kan du ikke melde Telenor til i eboks? Det kan jeg med Telia, så misser man aldrig en regning (mine er så også koblet på betalingsservice).
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
computermus
Kort karma: 42
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 896

Indlægaf computermus » 6. feb 2016, 07:23

Daine skrev:
computermus skrev:Hvor er det altså noget møg at man får en regning i postkassen i dag , der skulle være betalt I GÅR . I følge regningen (som er en regning fra telenor) er den udskrevet 15.januar, og lige præcis fra telenor plejer jeg at have regningen ca. 1 uge inden betalingsfrist.

Kan du ikke melde Telenor til i eboks? Det kan jeg med Telia, så misser man aldrig en regning (mine er så også koblet på betalingsservice).

Jo det har jeg også haft, men da jeg skiftede selskab, så meldte jeg den fra betalingsservice, velvidende at jeg ville få en regning fra dem på min slut saldo. Den regning regnede jeg så med at få til tiden som man var vant til før eboks. Men næh nej, det kunne så ikke lade sig gøre. :cuss:
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 811
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8356
Kontakt:

Indlægaf Ado » 7. feb 2016, 11:05

Mit postbud er snotdum. Jeg får så mange breve til andre mennesker. Ikke engang fornavnet har vi til fælles. Eller postnummeret. Hvordan fanden det kan ende i min postkasse, er mig en gåde. Er postbudet ordblind?
Jeg har fået rykkere for regninger, som aldrig er havnet i min postkasse.

Sidst jeg bestilte en parfume, havde jeg bestilt den til en pakkeboks tæt ved min bopæl. Men nej nej, jeg fik en sms om, at pakken var for stor til pakkeboksen, så jeg kunne hente den et pænt stykke fra mit hjem.
Det var en parfume. I en lille kasse. Så små er de bokse sgu heller ikke.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2136

Indlægaf sigge » 8. feb 2016, 09:19

Jeg fik et julekort i fredags. :jule: Det var ganske vist afsendt i begyndelsen af januar og som B-post, meeeen...
0
Brugeravatar
Gerbilwoman
Kort karma: 50
Likede indlæg: 487

Indlægaf Gerbilwoman » 8. feb 2016, 22:51

Jeg købte en babyhue i en privat handel, afsendt 21 januar som A-post. Den venter jeg stadig på..... :stoned:
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3407

Indlægaf dgd2007 » 11. aug 2016, 10:35

Det, der tidligere var selvindlysende service - et brev, der kom ud overalt i DK næste dag, hvis afleveret inden kl. et eller andet:

Postnord skrev:Quickbrev
Fremme næste hverdag – også lørdag
Skal afleveres på et posthus
Betales med Portokoder eller Frankeringsmærke
Mærk med bogstav Q ved portokode
Prisen er inkl. 25 % moms
Rekommanderet – spørg på posthuset

Det koster kr. 27.- og jeg ved ikke længere, hvor der er et posthus, og ej heller hvad "portokoder eller frankeringsmærker" er :stoned:
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3283

Indlægaf Hunkat » 11. aug 2016, 10:39

Jeg orker ikke at klage selvom jeg burde...

Et eller andet postbud efterlod min pakke foran min hoveddør (i en ulåst opgang) efter kl. 17 hvor jeg kom hjem og kl. 6 næste morgen hvor jeg opdagede det stod der. Heldigt der ikke lige var en nabo eller en tilfældig der så sit snit.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 494

Indlægaf Grissebassen » 11. aug 2016, 11:13

Jeg er begyndt konsekvent at benytte mig af pakkeposten, når jeg bestiller ting over nettet. Det dur simpelthen ikke, når de skal levere til min dør. Det sker næsten hver gang, at jeg kan se på tracking'en, at de har forsøgt at aflevere pakken på et tidspunkt, hvor jeg har været hjemme. Derefter går der oftest en uges tid, før afhentningskvitteringen dukker op i min postkasse.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 811
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8356
Kontakt:

Indlægaf Ado » 11. aug 2016, 11:17

Jeg fatter ikke hvorfor muligheden for at vælge pakkeboksen tæt ved min bolig, overhovedet eksisterer. Der er alligevel aldrig plads og så skal man hente pakken et helt andet sted.

Jeg elsker GLS! Det fungerer hver gang!
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1520

Indlægaf fisken80 » 11. aug 2016, 11:31

Når nu tråden alligevel er fremme igen, så er det sådan set kun blevet værre. Jeg er medlem af en bogklub, hvor man får et blad cirka hver 4. uge.

Seneste udgave af bladet skulle jeg have haft fredag 5.8. - jeg har ikke set noget til det endnu, simpelthen fordi posten kun kommer her en gang om ugen, og den var her sidste torsdag. Så hvis jeg er heldig ligger bladet i min postkasse når jeg kommer hjem.

Det er fuldkommen tåbeligt, og jeg ville ønske brevomdelingen blev sat fri, for det kan helt ærligt kun blive bedre.
0
Brugeravatar
Anigav
Kort karma: 20
Likede indlæg: 143

Indlægaf Anigav » 11. aug 2016, 11:35

Fik igår en sms om, at min pakke var klar til afhentning i pakkeboks. Da min kæreste så skal hente pakken, er boksen tom. Ringer til PostDanmark, som fortæller at pakken er leveret et andet sted, da den var for stor til boksen. Fint fint, men da jeg så vil hente pakken det andet sted, er den der ikke. Ringer igen til dem, hvor jeg får en ret ligeglad dame i røret. Hun begynder så på, at pakken er udleveret, for boksen har jo været åben... Jeg prøver igen at forklare hende situationen, og til sidst siger hun, at det ikke har noget med hende at gøre og at jeg skal ringe igen imorgen. Her begynder jeg så at forestille mig den kamp, der muligvis venter, hvis de vil blive ved med at påstå at den er udleveret. Heldigvis får jeg en noget mere samarbejdsvillig medarbejder i røret idag, hun fortæller at den er blevet scannet på centralen tidligere, og at den nu er på vej til levering. Men at hun ikke ved hvor den bliver leveret, men vil ringe tilbage så snart hun ved mere. Rigtig sød medarbejder, der bare arbejder i et lorte firma! Jeg har fået pakken nu :banan:

Har desuden en anden pakke, der har lagt på distributionscenter her i byen siden den 3, og den ser ikke rigtig ud til at komme videre.

Jeg har altid problemer med PostDK og overvejer kraftigt at stoppe med at handle ved firmaer, der ikke tilbyder andre muligheder for levering. Men det kommer nok ikke helt til at ske, da jeg køber en del fra udlandet :genert: Men så i hvert fald fra danske sider. Nå! :lol:
0

Tilbage til "Livets forhold"